Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 33 z 46 PierwszyPierwszy ... 23313233343543 ... OstatniOstatni
Posty od 481 do 495 z 684
Like Tree4lubi to!

Temat: czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy  

  1. #481
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    no właśnie. Jak pisał jeden z użytkowników - gdy mechanicy widzą fiata z silnikiem 1,6 to szukają wymówek, żeby go nie przyjąć:/



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #482
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,507
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    gdyby nasze auta miały max. 5 lat pewnie dotyczyłaby je akcja serwisowa. w przypadku aut 10 letnich i starszych wyposażonych często w instalacje LPG możemy jedynie liczyć na gramotnego mechanika, który problem ogarnie i przy okazji nie wymieni połowy osprzętu silnika narażając nas na koszty. u mnie nie każdy mechanik chce się łapać za to auto. spory odsetek to niekompetentni naciągacze, ewentualnie tacy, którzy słysząc hasło "w tym aucie jest gaz", kończą rozmowę.
    jakiś czas temu prosiłem moderatora FKP o przesłanie zapytania do zaprzyjaźnionego z forum serwisu FIAT'a ale chyba nic z tego nie wyszło. szkoda.

  4. #483
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    a powiedzcie mi, bo nie wiem czy kiedyś o to już pytałem - Ci, którym fiat z silnikiem 1,6 dobrze działa - czy u was, jak w czasie jazdy, gdy auto jest na biegu i ma około 3000 obr, puścicie gaz, pozwolicie, żeby auto się chwile toczyło (dajmy 5 sekund) i wciśniecie sprzęgło - to jak wam obroty spadają? i do jakiej wartości? Proszę Was - niech to ktoś napisze jak ma być. Czytałem gdzieś, że jak się puści gaz na wyższych obrotach na biegu to w kolektorze panuje największe podciśnienie i gdy wciśnie się sprzęgło to komputer może nie zdążyć z ustawieniem biegu jałowego...

  5. #484
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,507
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    u mnie nie ma reguły czy obroty są na poziomie 3 tys. czy 2,5 tys. czy 4 tys. raz zafaluje, raz nie. u mnie jest jeszcze taki myk, że po porannym odpaleniu zimnego silnika i po pierwszym dodaniu gazu silnik się lekko zadławi co widać po wahnięciu obrotomierza. później już jest ok. reduktor nie ma z tym nic wspólnego. jeden z mechaników wysunął teorie, że to wina słabszej komprechy na czwartym cylindrze. póki nie nabije ciśnienia to kuleje.

  6. #485
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,641
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    po pierwszym dodaniu gazu silnik się lekko zadławi co widać po wahnięciu obrotomierza. później już jest ok
    Na 1000% masz rozstrojoną mapę benzynową - jestem tego przekonany bo mam to samo. U mnie wynika to najprawdopodobniej z minimalnego czasu otwarcia wtryskiwaczy bo hamując silnikiem centralka gazu nie widzi odcięcia (cutt off) tylko bardzo krótki wtrysk - na poziomie 0,2ms. I teraz zamiast robić cutt off'a centralka podaje tyle ile może najmniej dla tego wtrysku czyli tam nie pamiętam z 1,5ms czy ileś.. No i potem się rozjeżdżają mapy bo zamiast odcięcia silnika dostaje gaz.. U Ciebie jest to samo.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #486
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,507
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    no może. ale czy robiąc ostatnie 500 metrów na benzynie, gasząc silnik i odpalając go na drugi dzień, nie powienienem takich przygód uniknąć? być może u mnie sytuację komplikuje tragiczna listwa Master, która ma ogromne rozjazdy po temperaturze. wykres mapy gazowej na nierozgrzanym silniku zdziebko przeraża. mapka zaczyna się pięknie pokrywać dopiero po w pełni nagrzanym silniku. tak wynika z obserwacji przez soft. w sobotę wrzucę, to zobaczycie. generalnie zastanawiam się nad listwą AC W01. czekam jeszcze na opinię kolesia, który ma ją założoną na identycznej instalacji. do tej pory miałem wtryskiwacze w standardzie 3 Ohm. AC W01 są w standardzie 2 Ohm. takie wtryskiwacze są niby dokładniejsze ale mają krótszą żywotność. jak załatwię rozjazdy, to może po odpaleniu dławienie odejdzie w zapomnienie. aha, zapomniałbym, jeden z elektryków samochodowych proponował mi podłączyć zasilanie ECU "po stacyjce". powoduje to jegozdaniem reset kompa po każdorazowym dłuższym zgaszeniu silnika. nie wiem czy miał na myśli Fiata

  8. #487
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    a jeśli chodzi o moją prośbę...czy ktoś, komu auto chodzi dobrze, może napisać jak zachowuje się auto w sytuacji, o której pisałem 2 posty wyżej??

  9. #488
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,507
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    no właśnie, może kolega egon okaże się pomocny

  10. #489
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,641
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    no może. ale czy robiąc ostatnie 500 metrów na benzynie, gasząc silnik i odpalając go na drugi dzień, nie powienienem takich przygód uniknąć?
    U mnie jest tak (ale wydaje mi się to wspólne) że mimo iż auto jest przed FL to sterownik silnika posiada korekty długoterminowe i krótkoterminowe. Nie widzę tego na programie od diagnostyki ale ewidentnie widać to z pracy silnika. Sytuacja taka: auto chodzi na gazie, podpinam się pod instalację LPG, zmieniam nagle mnożnik dla obecnego obciążenia. Jednocześnie patrze na sondę lambda oraz jej integrator z komputera silnika. Do wyregulowania się czasów wtrysku nie potrzeba nawet 10 sekund - integrator idzie momentalnie w górę lub w dół, ale auto chodzi już całkowicie ok.. Co za tym idzie nie idzie zestroić instalacji wg. map bo ecu silnika szybko sobie zmienia czasy wtrysku. To są korekty krótko terminowe. Zgaszę auto i odpalę i będzie przez chwilę kicha - dopóki lambda nie przejdzie w Close Loop (jest nagrzana więc to parę sekund). Oznacza to że korekty długoterminowe w ECU są trzymane. Jak bym tak dłużej pojeździł to po 500-1000km się to pewnie nadpisze (tak z praktyki to bardzo długo trwa) i wtedy wyłączanie zapłonu nie spowoduje przyduszania się i niedopalania bo już mapy sobie zmieni. Każde wyłączenie zapłonu powoduje wykasowanie korekt krótkotrwałych ale te długotrwałe czyli po prostu mapy nie kasują się nawet przy odłączeniu zasilania. U Ciebie sądzę że jest tak samo chociaż sterownik zupełnie inny.. Na pewno w 1.6 nie wykasujesz map przy rozłączaniu ECU silnika stacyjką - w skodzie felicji 1.3 np. taki numer przechodzi, ale to zupełnie inny sterownik - jednopunktowy w dodatku Wspomniałem o takim bo szwagier tak miał kiedyś zrobione z LPG..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #490
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał beowolfpl Zobacz post
    a powiedzcie mi, bo nie wiem czy kiedyś o to już pytałem - Ci, którym fiat z silnikiem 1,6 dobrze działa - czy u was, jak w czasie jazdy, gdy auto jest na biegu i ma około 3000 obr, puścicie gaz, pozwolicie, żeby auto się chwile toczyło (dajmy 5 sekund) i wciśniecie sprzęgło - to jak wam obroty spadają? i do jakiej wartości? Proszę Was - niech to ktoś napisze jak ma być. Czytałem gdzieś, że jak się puści gaz na wyższych obrotach na biegu to w kolektorze panuje największe podciśnienie i gdy wciśnie się sprzęgło to komputer może nie zdążyć z ustawieniem biegu jałowego...
    Ja jak będę jechać gdzieś w najbliższym czasie (ostatnio 1-2 razy w tygodniu, do pracy chodzę na pieszo) to sprawdzę. Mam 1.6 z 1996 r., 76 kW czyli 103 KM przebieg ok 76 tys. km (auto od 98 roku w rodzinie i mało jeżdżone więc praktycznie rzecz biorąc pewny). Żadnych problemów z przygasaniem/falowaniem nie mam, auto miało kiedyś problemy z zasilaniem, jeden z wtryskiwaczy przestał działać.

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Na pewno w 1.6 nie wykasujesz map przy rozłączaniu ECU silnika stacyjką - w skodzie felicji 1.3 np. taki numer przechodzi, ale to zupełnie inny sterownik - jednopunktowy w dodatku
    W Felicji 1.6 75 KM z silnikiem AEE VW (chyba tylko taki był 1.6) też tak można skasować. Tym nie mniej to ECU ma już EOBD i kolega miał taka samą instalację jak ja (BRC SQ24 Light) i chyba mu podpięli kompa od gazu z ECU i mu kasuje co jakiś czas błędy. Sprawdził to w taki sposób, że na pracującym silniku odłączył jeden wtrysk, silnik kuleje (na 3 garach pracuje), VAG-COM połączony z ECU pokazuje błąd. Szybkie zgaszenie i odpalenie silnika (tak krótkie odłączenie zasilania nie powoduje skasowania w ECU) i błędów nie ma (przed założeniem instalacji błąd zostawał).
    Ostatnio edytowane przez mamut-tme ; 01-08-2013 o 16:02

  12. #491
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2009
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    35
    Postów
    137
    Auto
    Fiat Linea 1.4
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    jak w czasie jazdy, gdy auto jest na biegu i ma około 3000 obr, puścicie gaz, pozwolicie, żeby auto się chwile toczyło (dajmy 5 sekund) i wciśniecie sprzęgło - to jak wam obroty spadają? i do jakiej wartości?
    Mi spadają do 500rpm. Gdy wrzuce luz bez toczenia obroty mi nie spadną poniżej tej wartośći.
    Tak mam w 1.8 i miałem w 1.6.

    W 1.6 FL miałem taki objaw, że po włączeniu klimy Maryśka gasła po każdym wrzuceniu na luz.
    Uruchomienie jej po takim incydencie to minimum 40 sekund kręcenia rozrusznikiem.
    Raz jej się to zdarzyło na przejeżdzie kolejowym w którym zaczęły się opuszczać szlabany.
    Mina pasażerów (taxi) - bezcenna



    Jak mi 1.8 zacznie gasnąć (na razie tylko spadają i podbijają obroty) to od razu sprzedam chwasta.
    Ostatnio edytowane przez solidboy ; 01-08-2013 o 19:12
    [COLOR="#FF0000"]Blacharstwo i lakiernictwo samochodowe
    Katowice. Tanio[/COLOR]



    [color=blue]
    Marea Weekend 1.8 16V ELX 01
    Marea Weekend 1.8 16V HLX 99'
    Marea 1.6 16V ELX 00'
    Marea Weekend 1.6 16V SX 97'
    Marea 1.6 16V SX 97'
    Tempra 1.6 SX 92'
    Tempra 1.6 Top 92'
    Cinquecento 700 96'
    [/color]

  13. #492
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Ja też dzisiaj sprawdziłem.
    U mnie spadają od razu do wartości biegu jałowego (na obrotomierzu lekko poniżej 1000 RPM, ale mam wrażenie, że trochę zawyża). Bez żadnych skoków, zafalowań itd. Oczywiście nie jest to natychmiastowe, jakiś ułamek sekundy to trwa zanim zaczynają spadać.

  14. #493
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    ale kolega Mamut zrobił tak jak mówiłem? Puściłeś gaz, pojechałeś chwile bez dodawania gazu i wcisnąłeś sprzęgło? i obroty spadły lekko poniżej 1000 ale nie do tych około 500?

  15. #494
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Tak, dokładnie tak jak kolega pisze. Wskazówka spadła do tych 900 RPM i tam się trzymała dopóki nie puściłem sprzęgła. Do 500 to chyba nigdy podczas normalnego użytkowania wskazówka mi nie spada.

  16. #495
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,507
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    bo nie powinna. zgodnie z tym co napisano w "Sam naprawiam" w przypadku spadków obrotów poniżej prędkości obrotowej biegu jałowego, ECU odcina zasilanie sekcji B przekaźnika a dokładnie: pompy paliwa, sondy lambda, cewki zapłonowej, wtryskiwaczy oraz elektrozaworu recyrkulacji par paliwa. zatem to jest główną przyczyna gaśnięcia silnika. pozostaje tylko rozkminić dlaczego silnik nie trzyma obrotów biegu jałowego. logika podpowiada, że należy wymienić silnik krokowy, który odpowiada za bieg jałowy - czyli moment kiedy np. w trakcie jazdy wciskamy sprzęgło. u mnie taka wymiana niewiele pomogła. mało tego. było nawet gorzej. brudna przepustnica? również nie. pozostaje TPS, który wymieniłem wraz z całą przepustnicą. bez zmian. kabelki... przydałby się domowy soft do modzenia nad tym problemem i szukania po wiązkach. wysłałem zapytanie do autora Multiecuscan w sprawie obsługi mojego sterownika. na razie cisza, a minął już tydzień. jak krew z nosa...


 
Strona 33 z 46 PierwszyPierwszy ... 23313233343543 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.9 JTD 105 km, 2000 r, zgasł w czasie jazdy i nie odpala.
    Napisany przez kulcik87 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-10-2011, 13:48
  2. [ukł. zapłonowy] Zgasił w czasie jazdy i nie odpala- pomocy
    Napisany przez pepeII na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 21:44
  3. Gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez adgam na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 07:05
  4. Gaśnie w czasie jazdy.
    Napisany przez tbs10 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-03-2010, 05:44
  5. Bez powodu gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez tiraeth na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-06-2009, 20:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gasniecie samochodu na luzie

gasnie na luzie

samochod gasnie na luzie

auto gasnie na luzie

mapa gazowa podczas jazdymarea 1.6 gasnie na luziepunto gasnie na luziena luzie gasnie autofiat brava gasnie
http://www.iparts.pl