Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 32 z 45 PierwszyPierwszy ... 22303132333442 ... OstatniOstatni
Posty od 466 do 480 z 672
Like Tree4lubi to!

Temat: czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy  

  1. #466
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    no właśnie - ostatnio znowu obroty zaczęły spadać poniżej tych 800. W czasie jazdy, nie jak auto stoi. Puszcze na chwile gaz jak jest na biegu i potem, jak jeszcze ma troche wyższe obroty, wcisnę sprzęgło i obroty lecą do dołu obrotomierza po czym podnoszą się. Tylko znowu nie przełączyłem na benzynę żeby sprawdzić czy to tylko na gazie....



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #467
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2009
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    42
    Postów
    137
    Auto
    Fiat Linea 1.4
    Rocznik
    2008
    XXI wiek, 100 aut z identycznym problemem i nikt tego wyjasnić nie potrafi. Dramat.
    [COLOR="#FF0000"]Blacharstwo i lakiernictwo samochodowe
    Katowice. Tanio[/COLOR]



    [color=blue]
    Marea Weekend 1.8 16V ELX 01
    Marea Weekend 1.8 16V HLX 99'
    Marea 1.6 16V ELX 00'
    Marea Weekend 1.6 16V SX 97'
    Marea 1.6 16V SX 97'
    Tempra 1.6 SX 92'
    Tempra 1.6 Top 92'
    Cinquecento 700 96'
    [/color]

  4. #468
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    no właśnie. Jak pisał jeden z użytkowników - gdy mechanicy widzą fiata z silnikiem 1,6 to szukają wymówek, żeby go nie przyjąć:/

  5. #469
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    gdyby nasze auta miały max. 5 lat pewnie dotyczyłaby je akcja serwisowa. w przypadku aut 10 letnich i starszych wyposażonych często w instalacje LPG możemy jedynie liczyć na gramotnego mechanika, który problem ogarnie i przy okazji nie wymieni połowy osprzętu silnika narażając nas na koszty. u mnie nie każdy mechanik chce się łapać za to auto. spory odsetek to niekompetentni naciągacze, ewentualnie tacy, którzy słysząc hasło "w tym aucie jest gaz", kończą rozmowę.
    jakiś czas temu prosiłem moderatora FKP o przesłanie zapytania do zaprzyjaźnionego z forum serwisu FIAT'a ale chyba nic z tego nie wyszło. szkoda.

  6. #470
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    a powiedzcie mi, bo nie wiem czy kiedyś o to już pytałem - Ci, którym fiat z silnikiem 1,6 dobrze działa - czy u was, jak w czasie jazdy, gdy auto jest na biegu i ma około 3000 obr, puścicie gaz, pozwolicie, żeby auto się chwile toczyło (dajmy 5 sekund) i wciśniecie sprzęgło - to jak wam obroty spadają? i do jakiej wartości? Proszę Was - niech to ktoś napisze jak ma być. Czytałem gdzieś, że jak się puści gaz na wyższych obrotach na biegu to w kolektorze panuje największe podciśnienie i gdy wciśnie się sprzęgło to komputer może nie zdążyć z ustawieniem biegu jałowego...

  7. #471
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    u mnie nie ma reguły czy obroty są na poziomie 3 tys. czy 2,5 tys. czy 4 tys. raz zafaluje, raz nie. u mnie jest jeszcze taki myk, że po porannym odpaleniu zimnego silnika i po pierwszym dodaniu gazu silnik się lekko zadławi co widać po wahnięciu obrotomierza. później już jest ok. reduktor nie ma z tym nic wspólnego. jeden z mechaników wysunął teorie, że to wina słabszej komprechy na czwartym cylindrze. póki nie nabije ciśnienia to kuleje.

  8. #472
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    po pierwszym dodaniu gazu silnik się lekko zadławi co widać po wahnięciu obrotomierza. później już jest ok
    Na 1000% masz rozstrojoną mapę benzynową - jestem tego przekonany bo mam to samo. U mnie wynika to najprawdopodobniej z minimalnego czasu otwarcia wtryskiwaczy bo hamując silnikiem centralka gazu nie widzi odcięcia (cutt off) tylko bardzo krótki wtrysk - na poziomie 0,2ms. I teraz zamiast robić cutt off'a centralka podaje tyle ile może najmniej dla tego wtrysku czyli tam nie pamiętam z 1,5ms czy ileś.. No i potem się rozjeżdżają mapy bo zamiast odcięcia silnika dostaje gaz.. U Ciebie jest to samo.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #473
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    no może. ale czy robiąc ostatnie 500 metrów na benzynie, gasząc silnik i odpalając go na drugi dzień, nie powienienem takich przygód uniknąć? być może u mnie sytuację komplikuje tragiczna listwa Master, która ma ogromne rozjazdy po temperaturze. wykres mapy gazowej na nierozgrzanym silniku zdziebko przeraża. mapka zaczyna się pięknie pokrywać dopiero po w pełni nagrzanym silniku. tak wynika z obserwacji przez soft. w sobotę wrzucę, to zobaczycie. generalnie zastanawiam się nad listwą AC W01. czekam jeszcze na opinię kolesia, który ma ją założoną na identycznej instalacji. do tej pory miałem wtryskiwacze w standardzie 3 Ohm. AC W01 są w standardzie 2 Ohm. takie wtryskiwacze są niby dokładniejsze ale mają krótszą żywotność. jak załatwię rozjazdy, to może po odpaleniu dławienie odejdzie w zapomnienie. aha, zapomniałbym, jeden z elektryków samochodowych proponował mi podłączyć zasilanie ECU "po stacyjce". powoduje to jegozdaniem reset kompa po każdorazowym dłuższym zgaszeniu silnika. nie wiem czy miał na myśli Fiata

  10. #474
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    a jeśli chodzi o moją prośbę...czy ktoś, komu auto chodzi dobrze, może napisać jak zachowuje się auto w sytuacji, o której pisałem 2 posty wyżej??

  11. #475
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    no właśnie, może kolega egon okaże się pomocny

  12. #476
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    no może. ale czy robiąc ostatnie 500 metrów na benzynie, gasząc silnik i odpalając go na drugi dzień, nie powienienem takich przygód uniknąć?
    U mnie jest tak (ale wydaje mi się to wspólne) że mimo iż auto jest przed FL to sterownik silnika posiada korekty długoterminowe i krótkoterminowe. Nie widzę tego na programie od diagnostyki ale ewidentnie widać to z pracy silnika. Sytuacja taka: auto chodzi na gazie, podpinam się pod instalację LPG, zmieniam nagle mnożnik dla obecnego obciążenia. Jednocześnie patrze na sondę lambda oraz jej integrator z komputera silnika. Do wyregulowania się czasów wtrysku nie potrzeba nawet 10 sekund - integrator idzie momentalnie w górę lub w dół, ale auto chodzi już całkowicie ok.. Co za tym idzie nie idzie zestroić instalacji wg. map bo ecu silnika szybko sobie zmienia czasy wtrysku. To są korekty krótko terminowe. Zgaszę auto i odpalę i będzie przez chwilę kicha - dopóki lambda nie przejdzie w Close Loop (jest nagrzana więc to parę sekund). Oznacza to że korekty długoterminowe w ECU są trzymane. Jak bym tak dłużej pojeździł to po 500-1000km się to pewnie nadpisze (tak z praktyki to bardzo długo trwa) i wtedy wyłączanie zapłonu nie spowoduje przyduszania się i niedopalania bo już mapy sobie zmieni. Każde wyłączenie zapłonu powoduje wykasowanie korekt krótkotrwałych ale te długotrwałe czyli po prostu mapy nie kasują się nawet przy odłączeniu zasilania. U Ciebie sądzę że jest tak samo chociaż sterownik zupełnie inny.. Na pewno w 1.6 nie wykasujesz map przy rozłączaniu ECU silnika stacyjką - w skodzie felicji 1.3 np. taki numer przechodzi, ale to zupełnie inny sterownik - jednopunktowy w dodatku Wspomniałem o takim bo szwagier tak miał kiedyś zrobione z LPG..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #477
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    413
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał beowolfpl Zobacz post
    a powiedzcie mi, bo nie wiem czy kiedyś o to już pytałem - Ci, którym fiat z silnikiem 1,6 dobrze działa - czy u was, jak w czasie jazdy, gdy auto jest na biegu i ma około 3000 obr, puścicie gaz, pozwolicie, żeby auto się chwile toczyło (dajmy 5 sekund) i wciśniecie sprzęgło - to jak wam obroty spadają? i do jakiej wartości? Proszę Was - niech to ktoś napisze jak ma być. Czytałem gdzieś, że jak się puści gaz na wyższych obrotach na biegu to w kolektorze panuje największe podciśnienie i gdy wciśnie się sprzęgło to komputer może nie zdążyć z ustawieniem biegu jałowego...
    Ja jak będę jechać gdzieś w najbliższym czasie (ostatnio 1-2 razy w tygodniu, do pracy chodzę na pieszo) to sprawdzę. Mam 1.6 z 1996 r., 76 kW czyli 103 KM przebieg ok 76 tys. km (auto od 98 roku w rodzinie i mało jeżdżone więc praktycznie rzecz biorąc pewny). Żadnych problemów z przygasaniem/falowaniem nie mam, auto miało kiedyś problemy z zasilaniem, jeden z wtryskiwaczy przestał działać.

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Na pewno w 1.6 nie wykasujesz map przy rozłączaniu ECU silnika stacyjką - w skodzie felicji 1.3 np. taki numer przechodzi, ale to zupełnie inny sterownik - jednopunktowy w dodatku
    W Felicji 1.6 75 KM z silnikiem AEE VW (chyba tylko taki był 1.6) też tak można skasować. Tym nie mniej to ECU ma już EOBD i kolega miał taka samą instalację jak ja (BRC SQ24 Light) i chyba mu podpięli kompa od gazu z ECU i mu kasuje co jakiś czas błędy. Sprawdził to w taki sposób, że na pracującym silniku odłączył jeden wtrysk, silnik kuleje (na 3 garach pracuje), VAG-COM połączony z ECU pokazuje błąd. Szybkie zgaszenie i odpalenie silnika (tak krótkie odłączenie zasilania nie powoduje skasowania w ECU) i błędów nie ma (przed założeniem instalacji błąd zostawał).
    Ostatnio edytowane przez mamut-tme ; 01-08-2013 o 17:02

  14. #478
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2009
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    42
    Postów
    137
    Auto
    Fiat Linea 1.4
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    jak w czasie jazdy, gdy auto jest na biegu i ma około 3000 obr, puścicie gaz, pozwolicie, żeby auto się chwile toczyło (dajmy 5 sekund) i wciśniecie sprzęgło - to jak wam obroty spadają? i do jakiej wartości?
    Mi spadają do 500rpm. Gdy wrzuce luz bez toczenia obroty mi nie spadną poniżej tej wartośći.
    Tak mam w 1.8 i miałem w 1.6.

    W 1.6 FL miałem taki objaw, że po włączeniu klimy Maryśka gasła po każdym wrzuceniu na luz.
    Uruchomienie jej po takim incydencie to minimum 40 sekund kręcenia rozrusznikiem.
    Raz jej się to zdarzyło na przejeżdzie kolejowym w którym zaczęły się opuszczać szlabany.
    Mina pasażerów (taxi) - bezcenna



    Jak mi 1.8 zacznie gasnąć (na razie tylko spadają i podbijają obroty) to od razu sprzedam chwasta.
    Ostatnio edytowane przez solidboy ; 01-08-2013 o 20:12
    [COLOR="#FF0000"]Blacharstwo i lakiernictwo samochodowe
    Katowice. Tanio[/COLOR]



    [color=blue]
    Marea Weekend 1.8 16V ELX 01
    Marea Weekend 1.8 16V HLX 99'
    Marea 1.6 16V ELX 00'
    Marea Weekend 1.6 16V SX 97'
    Marea 1.6 16V SX 97'
    Tempra 1.6 SX 92'
    Tempra 1.6 Top 92'
    Cinquecento 700 96'
    [/color]

  15. #479
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    413
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Ja też dzisiaj sprawdziłem.
    U mnie spadają od razu do wartości biegu jałowego (na obrotomierzu lekko poniżej 1000 RPM, ale mam wrażenie, że trochę zawyża). Bez żadnych skoków, zafalowań itd. Oczywiście nie jest to natychmiastowe, jakiś ułamek sekundy to trwa zanim zaczynają spadać.

  16. #480
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    ale kolega Mamut zrobił tak jak mówiłem? Puściłeś gaz, pojechałeś chwile bez dodawania gazu i wcisnąłeś sprzęgło? i obroty spadły lekko poniżej 1000 ale nie do tych około 500?


 
Strona 32 z 45 PierwszyPierwszy ... 22303132333442 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.9 JTD 105 km, 2000 r, zgasł w czasie jazdy i nie odpala.
    Napisany przez kulcik87 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-10-2011, 14:48
  2. [ukł. zapłonowy] Zgasił w czasie jazdy i nie odpala- pomocy
    Napisany przez pepeII na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 22:44
  3. Gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez adgam na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 08:05
  4. Gaśnie w czasie jazdy.
    Napisany przez tbs10 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-03-2010, 06:44
  5. Bez powodu gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez tiraeth na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-06-2009, 21:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gasnie na luzie

gasniecie samochodu na luzie

samochod gasnie na luzie

auto gasnie na luzie

mapa gazowa podczas jazdymarea 1.6 gasnie na luziedizel gasnie na luziefiat brava gasniepunto gasnie na luziena luzie gasnie auto
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl