Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 27 z 46 PierwszyPierwszy ... 17252627282937 ... OstatniOstatni
Posty od 391 do 405 z 684
Like Tree4lubi to!

Temat: czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy  

  1. #391
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    Jestem po dłuższej jeździe. Obroty już nie falują, auto nie przygasa. Jak wrzucę luz na 3000 tyś obrotów to obroty czasem spadają spokojnie do 1000 a potem do 800 a czasem szybciej do 800 po czym jest lekki momentalny skok na około 900 i znowu wraca na 800. Ale żadna kontrolka się nie zaświeca. Tak więc myślę, że po wymianie regulatora i odpięciu klemy warto było zrobić tą adaptację. Ale i tak jest jeszcze dużo do zrobienia w tym fiaciku



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #392
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    jeszcze pochłaniacz par paliwa muszę sprawdzić. On też podobno wpływa na pracę silnika jeśli jest cały czas otwarty. Na biegu jałowym powinien być zamknięty...tak gdzieś wyczytałem. Generalnie wydaje mi się, że te obroty mają wolniej spadać z tym punktem przejściowym, gdzie to silniczek krokowy ma zacząć pracować...

  4. #393
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Najprościej to odłącz ten pochłaniacz paliwa. Na obu wężykach są szybkozłączki, odłącz te która idzie do kolektora i zaślep przewód z obu stron. Wtedy żadne dodatkowe palne substancje nie trafią do kolektora.

  5. #394
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    Ale jak sterownik odpowie na takie odłączenie? I co będzie z oparami paliwa? Będą gromadzić się w baku? Myślę raczej, żeby sprawdzić czy ten zawór w pochłaniaczu działa poprawnie

  6. #395
    Klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    222
    Auto
    Opel Astra III 1.7 CDTi
    Rocznik
    2006
    Panowie a czemu auto może gasnąć po wciśnięciu sprzęgła i co ciekawe po dłuższym postoju na słonku chodzi mi o wyższe temp

  7. #396
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    cały temat jest o tym, że gaśnie po wciśnięciu sprzęgła......

  8. #397
    Klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    222
    Auto
    Opel Astra III 1.7 CDTi
    Rocznik
    2006
    a wytłumacz mi co ma do tego temp bo w takie dni jak dziś nic się nie dzieje wszystko jest ok obroty równo i pięknie nie wiem skąd taka napinka zaraz...

  9. #398
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    nie wiem co ma do tego temperatura...może odma Ci się zatyka, może czujniki temperatury Ci wariują, a może to poprostu przypadek i akurat teraz kabelki Ci łączą a wcześniej nie łączyły...przeanalizuj cały ten temat. Mi też gasł tylko na gorącym silniku i tylko w okresie zima-wiosna

  10. #399
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    autko póki co chodzi jak należy. Nie faluje, nie gaśnie. Co do spadania tych obrotów - pewien mechanik powiedział, że tak już jest, że czasem obroty spadną szybciej a czasem wolniej. Ile w tym prawdy - nie wiem...

  11. #400
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2013
    Skąd
    TŁUSZCZ
    Wiek
    31
    Postów
    3
    Auto
    BRAVA 1.6 16V LPG
    Rocznik
    1997
    WITAM wszystkich. miałem podobny problem z moja brava 1.6 16v lpg 97r. obroty falowały, gasł po wciśnięciu sprzęgła, palił ok 14l gazu na 100km. wyczyściłem przepustnice i wymieniłem silniczek krokowy - poprawiło się tyle, że nie gasł za każdym razem tylko troszke żadziej. ale obroty dalej falowały, silnik drżał i ogulnie nie ładnie pracował (mocy też brakowało). dwa tygodnie temu jak wyjeżdżałem z garażu strzelił pasek rozrządu. rozebrałem całą gurę silnika. a tam pogięte zawory wydechowe na 1 i 2 cylindrze. po dalszych oględzinach głowicy okazało się że zawory wydechowe do wymiany (wszystkie) a do tego i prowadnice zaworowe. grzybek zaworu chlapał sie na boki ok 3-4mm przez co wyklepały sie zawory i gniazda. dałem nowe zawory wydechowe, oddałem głowice do planowania i wymiany prowadnic zaworowych(do tego zawory ssące do szlifu ) gniazda w głowicy sam frezowałem , zawory dotarłem , złożyłem wszystko do kupy. zamontowałem głowice. załozyłem nowy pasek rozrządu wraz z rolami. ustawiłem rozrząd bez żadnych blokad tylko na logike w/g opisu w książce. i dzięki temu zerwanemu paskowi pozbyłem sie problemu. silnik pracuje równo, nie faluje, nie drży jest dużo bardziej dynamiczny.

  12. #401
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    no to gratulacje. Ja na samą myśl o ściąganiu kolektora i oglądaniu zaworów dreszczy dostaje. Ostatnio spawałem rurę w tłumiku, bo w ostatniej części pękła i strasznie telepało:/ ale myślę, że u wielu kolegów również rozwiązaniem problemów byłaby regeneracja popychaczy zaworów....

  13. #402
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,569
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    też czytałem o takim przypadku. jakby nie było droga impreza, która przy 16 letnim aucie każe się zastanowić czy warto... będę się nad tym zastanawiał za miesiąc kiedy wyjaśni mi się trochę kwestia finansów... jeśli można wiedzieć, ile wyniosły Cię całkowite koszty remontu głowicy?

  14. #403
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,569
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    z moich ostatnich obserwacji wynika, że problem robi się szczególnie upierdliwy w bardzo gorące dni, takie jak wczoraj. silnik przygasał właściwie po każdym wciśnieciu sprzęgła. jakieś sugestie?

  15. #404
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    jak Ci przygasał to miałeś włączone jakieś urządzenia elektryczne? nawiew? klima? światła? Sprawdź miernikiem jakie napięcie masz na aku na włączonym silniku całkowicie bez obciążenia i z obciążeniem i napisz

  16. #405
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,569
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    włączony nawiew, klima i światła. po wyłączeniu klimy i nawiewu to samo. teoria ze zbawiennym wpływem klimy na przygasanie odeszła w zapomnienie jak znajdę miernik to pomierzę. spróbuję jeszcze pojeździć bez świateł


 
Strona 27 z 46 PierwszyPierwszy ... 17252627282937 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.9 JTD 105 km, 2000 r, zgasł w czasie jazdy i nie odpala.
    Napisany przez kulcik87 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-10-2011, 13:48
  2. [ukł. zapłonowy] Zgasił w czasie jazdy i nie odpala- pomocy
    Napisany przez pepeII na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 21:44
  3. Gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez adgam na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 07:05
  4. Gaśnie w czasie jazdy.
    Napisany przez tbs10 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-03-2010, 05:44
  5. Bez powodu gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez tiraeth na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-06-2009, 20:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gasniecie samochodu na luzie

gasnie na luzie

samochod gasnie na luzie

auto gasnie na luzie

mapa gazowa podczas jazdymarea 1.6 gasnie na luziena luzie gasnie autoczasem gasnie na luziepunto gasnie na luziedizel gasnie na luzie
http://www.iparts.pl