Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 25 z 45 PierwszyPierwszy ... 15232425262735 ... OstatniOstatni
Posty od 361 do 375 z 672
Like Tree4lubi to!

Temat: czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy  

  1. #361
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    hmm to własnie silniczek jest odpowiedziany za niskie obroty - wymieniałęs go kiedys, czysciłes ? moze faktycznie on szwankuje
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #362
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    pisałem chyba gdzieś na początku tematu, że dwa lata temu kupiłem nowy bosha za 220zł i wymianiał mi go razem z adaptacją najlepszy elektronik w rzeszowie (według niektórych). I działało dobrze kilka miesięcy a potem znowu zaczęło falować. I wtedy zauważyłem, że z kablami coś nie tak, ale zgubiłem paragon z tego remontu i nie mogłem iść na skargę. A chciałem iść bo gość wziął za robotę 500zł i powiedział, że usunął problem na 100%.

    Uważam, że silniczek dobrze działa, ponieważ jak dojechałem dziś na miejsce, obroty tak dziwnie nisko spadały po przygazowaniu (ale nie falowały) to wpadłem na pomysł, żeby sprawdzić czy to może silniczek krokowy. Odłączyłem go i przygazowałem. Puściłem gaz, obroty spadły do około 900 i zaczęły falować. Wpiąłem wtyczkę spowrotem, przygazowałem znowu i obroty przestały falować. Więc wnioskuję, że jest dobry. Sprawdziłem również wczoraj wieczorem czy kable biegnące od wtyczki silniczka do wtyki sterownika są dobre (miernikiem). No i były dobre. Żadnych braków połączeń. Skąd więc taki błąd podczas podłączenia pod komputer?? Ciągle jest błąd silniczka krokowego pomimo, że obroty nie falują. Nie mogę go nawet skasować, chociaż wciskam klawisz USUŃ. Nawet po długim odłączeniu klemy błąd pozostaje
    Ostatnio edytowane przez beowolfpl ; 10-05-2013 o 22:55

  4. #363
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Odp: czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy

    Te napięcie czytane przez ecu - nie ma to zadnego znaczenia.. Jak nie jest 10V to trochę nie rozumiem czemu Ty się tego czepiasz..

    A jak odepniesz krokowca to błąd się zmienia?

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #364
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    jak może to nie mieć znaczenia??? Napięcie poniżej 13V jest niewłaściwe a co dopiero 10V....
    Przypomniałem sobie, że po odłączeniu aku nie zrobiłem tej całej adaptacji (nie zostawiłem auta bez przygazowywania do czasu włączenia wiatraka). Może dlatego jest gorzej niż przed tymi całymi zabiegami....

  6. #365
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    napiecie poniże 12v było by zastanawiając ale 13 to w zupełnosci wystarczające napiecie - gdzie instlacja jest przewidziana na 12v a ze jest do 14v to juz efekt alternatora i ładowania
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  7. #366
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    chociaż nie mam pewności co do skuteczności takiego pozostawiania auta aż do załączenia się wentylatora, to jednak nic nie stoi na przeszkodzie żeby to zrobić. wcześniej odłącz klemę - na jakieś pół godziny. w zrzucie, który zrobiłeś wyświetlone są wskazówki dotyczące ewentulanych źródeł problemu z krokowcem (przerwany obwód, zwarcie do +). piszą też o zabrudzonym krokowcu. ten Euroscan, który posiadasz robi jakieś testy wykonawacze?
    tak już nie w temacie, ściągnij sobie jakiś program do robienia zrzutów ekranowych

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    a ja muszę trochę wytrzeźwieć i idę podłubać przy swojej padace

  8. #367
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    dopiero w poniedziałek zrobię ten reset kompa:/

  9. #368
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    znowu mam brak możliwości edycji wiadomości:/ Tak - euroscan z tego co pamiętam ma możliwość wykonania testów różnych elementów, ale na 100% nie jestem pewny czy też krokowca. Żałuje, że nie sprawdziłem :/

  10. #369
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał beowolfpl Zobacz post
    jak może to nie mieć znaczenia??? Napięcie poniżej 13V jest niewłaściwe a co dopiero 10V....
    Tyle, że ECU na podstawie napięcia nie robi chyba dosłownie nic.. To tylko informacja dla ECU - żaden parametr w silniku nie jest regulowany na podstawie napięcia!
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #370
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    byrrt.....Ty wiesz co piszesz?? W elektronice samochodowej żaden parametr w silniku nie jest regulowany na podstawie napięcia?? Może zastanów się nad tym co napisałeś...Sprawdziłeś ile czujników zasilanych jest napięciem zasilania? Nawet w książce sam naprawiam fiat brava/bravo napisane jest, że" centralka ustawia silnik krokowy w zależności od temperatury i napięcia akumulatora". A to tylko jeden przykład. Stabilizator 5V w centralce - myślisz, że jeśli napięcie zasilania będzie wynosiło 4V to niby jak centralka ustali na stabilizatorze 5V i w jaki sposób będą działać czujniki zasilane z tego napięcia? W samochodzie z komputerem KAŻDY parametr silnika regulowany jest na podstawie napięcia

  12. #371
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    zrobiłem wczoraj ten resecik kompa. Ale teraz muszę przejechać dłuższy kawałek żeby zobaczyć jak będzie się zachowywał na naprawdę nagrzanym silniku.

  13. #372
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    u mnie niestety reset nic tak naprawdę nie daje. kasowanie adaptacji powinno działać, bo jak wyczytałem, sterowniki w tych autach należą do sterowników typu "self learning". obroty i tak falują zarówno na benzynie jak i na gazie. wczoraj po raz kolejny dałem szansę silniczkowi krokowemu z allegro za 30 zł. niestety, tyle jest wart ile kosztuje. wróciłem do starego po pierwszej jeździe próbnej. generalnie zmarudziłem wczoraj przy aucie kilka godzin, łącznie z myciem. przede wszystkim, dokładnie obejrzałem wiązki przewodów od ECU do przepustnicy i cewki. i tak...

    1. z ECU wychodzi mi jeden tajemniczy cieńki przewód, który do niczego nie jest podłączony... posiadaczy tego nieszczęsnego silnika proszę o sprawdzenie czy macie taki przewód. wychodzi on z dołu ECU. mam podejrzenia, że to robota gaziarzy.
    2. Wiązka przewodów wychodząca z ECU przylepiła się dosłownie do węża termostatu. peszla na wiązce już się właściwie nigdzie nie uświadczy, jedynie dużo izolacji założonej niedbale przez gazowników. tam gdzie jej nie ma wystają gołe kable. wyglądają nieźle, ale... no właśnie. jak zobaczyłem ten gąszcz przewodów to się przeraziłem. ciekawe ile wziąłby elektronik żeby to wszystko ogarnąć.

  14. #373
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    413
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Ja też mam 1.6 przedliftowe... i niby odłączenie akumulatora nic nie daje. Tym nie mniej, jak aku jest dłużej odpięte, to wyraźniej gorzej pali za pierwszym razem, każdy kolejny już bez problemu. Także coś tam jednak kasuje.

  15. #374
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    kasuje błędy i adaptacje. nie ma za to wpływu na falowanie obrotów po wciśnięciu sprzęgła, które w przypadku aut z gazem można by powiązać z rozjechaną mapą bezynową. tak przynajmniej jest u mnie.

  16. #375
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    boch- koniecznie podłącz pod komputer i w momencie falowania zobacz, który parametr skacze. U mnie był to wartość kąta położenia przepustnicy (podobnie jak w temacie z linku, który podałeś). Wymieniłem przewód i na razie nic nie faluje.


 
Strona 25 z 45 PierwszyPierwszy ... 15232425262735 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.9 JTD 105 km, 2000 r, zgasł w czasie jazdy i nie odpala.
    Napisany przez kulcik87 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-10-2011, 14:48
  2. [ukł. zapłonowy] Zgasił w czasie jazdy i nie odpala- pomocy
    Napisany przez pepeII na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 22:44
  3. Gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez adgam na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 08:05
  4. Gaśnie w czasie jazdy.
    Napisany przez tbs10 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-03-2010, 06:44
  5. Bez powodu gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez tiraeth na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-06-2009, 21:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gasnie na luzie

gasniecie samochodu na luzie

samochod gasnie na luzie

auto gasnie na luzie

mapa gazowa podczas jazdymarea 1.6 gasnie na luziedizel gasnie na luziefiat brava gasniepunto gasnie na luziena luzie gasnie auto
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl