Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 24 z 46 PierwszyPierwszy ... 14222324252634 ... OstatniOstatni
Posty od 346 do 360 z 683
Like Tree4lubi to!

Temat: czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy  

  1. #346
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,461
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    odłączyłem klemę na jakiś czas, pojeździłem trochę na benzynie, zmniejszyłem ciśnienie na reduktorze do zalecanego 1 bara, zrobiłem adaptację. zebrałem nowe wykresy benzyny, a następnie gazu na 20 km trasie. później skorygowałem krzywą gazu w odpowiednich miejscach (przy długich czasach gdzie miałem rozjazdy). efekt: nie przygasa, nie strzela z wydechu, nie szarpie podczas przyspieszania z niskim obrotów na wysokim biegu. silnik jest bardziej elastyczny. wczoraj zrobiłem kurs na szybkiej trasie. przy prędkości 170km/h i żadnych strzałów przy zejściu z obrotów. jak masz sekwencję, możesz zrobić to samo.

    co do falowania obrotów... problem nie jest rozwiązany do końca gdyż czasami obroty spadają prawidłowo czyli powoli z punktem pośrednim: wysokie obroty>1500>800, a czasami lecą momentalnie do 800 obr/min. w tym drugim przypadku czuć szarpnięcie. czasami zapala mi się kontrolka układu wtryskowego. byłem na diagnostyce i wywala jedynie błąd cewki. spodziewałem się błędu CPW ewentualnie przekroczenia adaptacji (rozjechane mapy). cewkę podmieniałem na inną i to samo. zapłony nie wypadają. silnik pracuje równo. prawdopodobnie coś nie tak z elektryką na odcinku cewka-ECU lub nawet uwalony sam sterownik.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 17-04-2013 o 10:47



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #347
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    aha, czyli jeszcze nie do końca jest dobrze powiedzcie mi proszę...troche z innej beczki - czy taka karta:
    Kontroler Karta ExpressCard - 2 x RS232 + LPT 0168 (3154065396) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
    będzie działać z programem euroscan i z naszymy pechowymi sterownikami samochodów? Zależy mi, żeby było też lpt bo mam mały ploter cnc na lpt i chciałbym połączyć te rzeczy....Orientuje się ktoś w temacie??

  4. #348
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Na 99% - nie będzie. Nie ma sterowników pod dosa, a szczerze mówiąc wątpię, że te spod 98 będą działać z aplikacją dosową.

  5. #349
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,461
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    z tą samodzielną diagnostyką tego auta to jest delikatnie mówiąc przekichane. trzeba kupować jakieś stare graty z RS232. pozostaje jeździć po mechanikach, płacić i płakać ale wracając do problemu... u mnie jest tak, że regulacja gazu daje radę tylko przez jakiś czas. później dzieje się znów to samo. wystarczy podłączyć się później pod soft od gazu i widać rozjechane czasy wtrysków na biegu jałowym. zatem pytanie - co rozjeżdża adaptację? nie podejmuję się nawet strzelać, bo powodów może być wiele, że wymienię sondę lambdę i membrany parownika. od tych ostatnich bym zaczął...

  6. #350
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    no to zostane na 2xcom i stacjonarnym. Dzisiaj chciałem to odpalić ale...mój botowany pendrive z dosem nie chce wystartować na starym kompie. Niby płyta obsługuje botowanie z USB ale nie chce ruszyć:/ zostaje dyskietka albb płytka CD z dosem....

  7. #351
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,461
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    beowolfpl, masz w swoim aucie klimę? u mnie po jej włączeniu obroty nie spadają poniżej 800 czyli jest książkowo. mało tego, częściej opadają z punktem pośrednim (ok. 1200 obr. min.), tak jakby po włączeniu klimy silniczek krokowy przypomniał sobie o dodatkowych krokach. ciekawe zjawisko.
    wczoraj przegnałem auto po "dobrej drodze", prędkość max. mojego bzyka to... 170 km/h. wynik średnio oszałamiający w porównaniu z wynikami Bravy na identycznym silniku (90KM). tam prędkość z 3 pasażerami doszła do 195 km/h.

    http://www.youtube.com/watch?v=TmKIygDNqZI

    wiem, że serwisówka przewiduje 180 max, więc na te 15 km/h mniej na gazie można oko przymknąć. coraz częściej zastanawiam się jednak nad ponownym sprawdzeniem rozrządu. mam wrażenie, że tamtym razem nie sprawdzono tego na blokadach, bo nawet nie chcieli pieniędzy. musiałbym jechać do warsztatu gdzie takie blokady mają i patrzeć im na ręce.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 28-04-2013 o 22:13

  8. #352
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    mam klime ale nic teraz z nią nie sprawdze, bo mi nie działa:/ nie chce się włączyć. Może to tylko bezpiecznik, a moze coś innego. ALe jak ją kiedyś włączyłem, to faktycznie częściej był taki pośredni punkt. Powiem tak - gasł mi jak była zima. Zobiło się cieplej i jest spokój. Mówią, że włoskie auta tak mają oczywiście w to nie wierze...dlatego trzeba zobaczyć na jakie elementy ma wpływ zima. Kolega miał przypadek gaśnięcia auta, nawet na zimnym silniku w oplu astrze. Rozebrał zawór recyrkulacji spalin. Podobno tak jest jakiś element zaworku, który potrafi się zaciąć. Wyczyścił go, umył wszystko, sprawdził czy zaworek pracuje no i mówi, że jak narazie nie gasnie. Ja natomiast słyszałem, że w tym zaworze jest tylko węgiel aktywny (czy coś takiego). Ostatnio auto znowu mi zaszalało obrotami. Zatrzymałem się, poruszałem kablami pod maską no i uspokoiło się. Czyli to nie był czujnik wału, a problem dalej leży w kabelkach....

  9. #353
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,461
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    zadzwoniłem z ciekawości do ASO i zapytałem o koszt sprawdzenia rozrządu na blokadach. nie wiem czy mnie dobrze koleś zrozumiał, ale powiedział, że koszt w granicach 70 zł. zrobią to na poczekaniu. aż mi sie nie chce wierzyć. chyba się zdecyduję i wyjaśnię sprawę rozrządu do końca.

  10. #354
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,638
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Odp: czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy

    Chyba Cię gość źle zrozumiał Do blokad trzeba ściągać osłonę zaworów itd..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #355
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,461
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    a dokładnie dekle na końcach wałków rozrządu przykręcone 3 nakrętkami każdy zdjęcie ich to żadna a filozofia, wcześniej trzeba jednak zdemontować cewkę zapłonową (3 szpilki). oprócz tego należy ściągnąć przednie prawe koło i nadkole oraz plastikową osłonę rozrządu. nie wiem ile jest warta roboczogodzina w tym warsztacie, ale wprawny mechanik jest to w stanie sprawdzić w ciągu godziny spokojnie. z tym ASO to trochę przesadziłem. to był kiedyś salon Fiata. dziś pozostał z tego serwis, sklep z częściami i SKP. o autoryzowanej stacji obsługi strona www milczy. prawdopodobnie nie dostali certyfikatu. powodów sprawdzenia rozrządu mam kilka. przede wszystkim problem przerabiany w tym temacie, a oprócz tego mułowatość w dolnym zakresie obrotów, strzały z wydechu i kiepskie osiągi (160 km/h max).

    tak przy okazji, oficjalny manual Bravo/Brava poświęcił ustawieniu rozrządu w silnikach 1.6 16V aż 6 stron. pozostałe wersje silnikowe nie potrzebowały aż tyle papieru...
    Ostatnio edytowane przez boch ; 03-05-2013 o 12:08

  12. #356
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    UFFF.....po długiej walce udało mi się podłączyć auto pod komputer kartą z 2xCom i Euroscanem. Dostałem wtyczkę z luźnymi pinami linii K i L no i najpierw podłączyłem te linie odwrotnie do sterownika samochodu. No ale już jest dobrze. Zaczęła się diagnostyka....najpierw wyskakuje błąd IDLE ACTUATOR. Type - circuit open or shorted to B+. A poniżej jest cała lista sugestii....narazie nie załącze zdjęcia bo kabelka do telefonu nie mam. W internecie wyczytałem, że IDLE ACTUATOR to błąd silniczka krokowego. ALe błąd te był cały czas a obroty nie falowały. Zacząłem ruszać kabelkami...lekko ruszyłem tym od czujnika temperatury zasysanego powietrza i obroty zaczęły rosnąć i troche skakać. Temperatura powietrza na kompie nie zmieniła się, ale zaczął rosnąć kąt położenia przepustnicy. Tak jak bym dodawał gazu. Pewnie akurat ten kabel był połączony z innymi. Poruszyłem całą wiązką kabli i problem zniknął. No i oczywiście więcej się nie chciał powtórzyć. I co jest grane??!! Druga sprawa - napięcie samochodu. Komputer wskazuje mi, że napięcie na sterowniku auta wynosi 13,2 V, a mierząc trzema miernikami wychodzi 14V. Czy sterownik w sobie ma jakiś stabilizator? Jeśli tak, to czy może on być uszkodzony i da się go naprawić?? Inne parametry z odczytu które pamiętam:
    - położenie przepustnicy w stanie spoczynku: 0,5 stopnia
    - temperatura silnika - 90 stopni i włącza się pierwszy bieg wiatraka, 95 i włącza się drugi (chociaż o to jestem spokojny)
    - temperatura zasysanego powietrza 60 stopni (temp otoczenia 20 stopni, silnik 95 stopni)
    - napięcie sondy lambda (tak mi się wydaje, ale nie na 100% że to jest to) wahało się od 4mV do 900mV więc raczej jest spoko (bo chyba od 0 do 1V jest zakres) - o ile to jest to.
    Jeśli ktoś z Was wie o co chodzi z tym błędem i z tym napięciem to piszcie

  13. #357
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,461
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    no to gratuluje połączenia z tym opornym sterownikiem. jesteś jedną z nielicznych osób na forum której się to samodzielnie udało, a właściwie chciało ale do rzeczy... faktycznie diagnostyka zgłasza u Ciebie błąd silnika krokowego. w opisie masz coś o obwodzie otwartym lub zwarcie "do plusa". z czujnikiem powietrza zasysanego masz podobnie jak u mnie. poruszanie wiązką tego czujnika powoduje skoki obrotów. jakiś czas temu miałem z tym ciągłe problemy więc zaizolowałem dokładnie gołe kabelki izolacją elektryczną usztywniając tym samym wiązkę i od tamtej pory problem zniknął.
    wczoraj byłem u kolejnego mechanika z zapytaniem czy zajałby się moim autem. jak usłyszał o objawach i że w aucie jest gaz, grzecznie "podziękował"...
    Ostatnio edytowane przez boch ; 09-05-2013 o 10:44

  14. #358
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    no tak...czyli ewidentnie wina kabelków...tylko żeby ten problem pojawiał się za każdym razem jak się kabelkami poruszy...a on czasem będzie się pojawiał a czasem nie...No a wiesz coś może odnośnie tego napięcia? Sterownik ma swój stabilizator wewnątrz? Sprawdzał ktoś napięcie w swoim samochodzie na komputerze i miernikiem? Jest takie samo czy się różni?
    Generalnie co do kabli....coraz bardziej skłaniam się do wywalenia pewnych starych kabli i zastąpienia ich nowymi...

  15. #359
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,461
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Twój problem z kabelkami pasuje mi do tego przypadku

    AutoKącik.PL: maaam! [rozwiązanie dla pływających/nieprawidłowych obr.]

  16. #360
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    heh....czytałem temat z Twojego linka kilka razy i powiem Ci, że faktycznie wszytko wskazuje na to samo. Właśnie te kable (z czujnika położenia przepustnicy) chciałem wymienić od wtyczki do sterownika żeby wyeliminować problem. Ale dobrze, że podałeś link to sobie odświeżę wszystko i sprawdzę, czy jego wskazania są takie same jak moje. Kurde...auto umyłem i znowu będę brudził:/


 
Strona 24 z 46 PierwszyPierwszy ... 14222324252634 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.9 JTD 105 km, 2000 r, zgasł w czasie jazdy i nie odpala.
    Napisany przez kulcik87 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-10-2011, 14:48
  2. [ukł. zapłonowy] Zgasił w czasie jazdy i nie odpala- pomocy
    Napisany przez pepeII na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 22:44
  3. Gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez adgam na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 08:05
  4. Gaśnie w czasie jazdy.
    Napisany przez tbs10 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-03-2010, 06:44
  5. Bez powodu gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez tiraeth na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-06-2009, 21:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gasniecie samochodu na luzie

gasnie na luzie

samochod gasnie na luzie

auto gasnie na luzie

mapa gazowa podczas jazdymarea 1.6 gasnie na luziepunto gasnie na luziena luzie gasnie autofiat brava gasnie