Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 21 z 46 PierwszyPierwszy ... 11192021222331 ... OstatniOstatni
Posty od 301 do 315 z 680
Like Tree4lubi to!

Temat: czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy  

  1. #301
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    373
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał zwora2 Zobacz post
    Nie zgodzę się z tym, Jeżeli by przepuszczały pierścienie to by miał spaliny w komorze silnika....
    Chyba nie rozumiesz, jak niby przez puszczające pierścienie w silniku ma mieć spaliny w komorze silnika ? Jakaś nowa teoria ...
    Przyczyny należy szukać w zbyt niskim ciśnieniu sprężania, ewidentnie zbyt niskie w stosunku do reszty.
    Wlewanie różnych uszlachetniaczy do oleju może pomóc, ale na krótko, to takie "tuszowanie" sprawy, dobre na giełdę samochodową
    Ostatnio edytowane przez Madaw ; 13-01-2013 o 16:06
    Wyznaję zasadę F, kupować Fiaty, Fordy, Francuskie, NIE kupować Folkswagenów ! /F/I/A/T/



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #302
    Klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Trochę się nie zrozumieliśmy komorę silnika nazywam komorę korbowodów. Taka moja przypadłość... (Możemy dywagować czy to duży błąd czy nie, ale nie o to chodzi)
    Więc tłumacząc to co napisałem w komorze korbowodów przy nieszczelnych pierścieniach występowałoby wyższe ciśnienie spowodowane przedostawaniem się spalin do niej poprzez nieszczelne pierścienie.
    Więc jeżeli podciśnienie tworzone przez jedną z rurek odmy nie jest kompensowane nieszczelnościami pierścieni to wg mnie dobry objaw, czytaj duża rura odmy ma zasysać powietrze.

  4. #303
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    373
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    Nie wiem dokładnie jak odma idzie w 1.6 16v w BBM-ach, ale robiłem to w Palio Weekend, to odma idzie od wlewu oleju do rury przed którą leci zasysane powietrze. Jeśli pierścienie itd. są sprawne, to z odmy powinno delikatnie wydmuchiwać powietrze. Można łatwo sprawdzić, przykładając kawałek kartki.
    Wyznaję zasadę F, kupować Fiaty, Fordy, Francuskie, NIE kupować Folkswagenów ! /F/I/A/T/

  5. #304
    Klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Rozwiązałem swój problem z niedomaganiem ciepłego silnika. Objawy:
    - przy przyspieszaniu miedzy 2-3 tys czasem poszarpywał
    - odpalanie ciepłego silnika musiało odbywać się z lekkim przygazowaniem, bo po 2 sek gasł
    - przy hamowaniu silnikiem na wysokich obrotach wciśniecie sprzęgła powodowało gaśnięcie
    Usterka: Zasyfiona (byłem w szoku że aż tak) wtyczka do czujnika spalania stukowego. Przeczyściłem "kontaktem" podłączyłem i problem znikł.
    Przy okazji dobierania się do tej wtyczki odchyliłem listwę wtryskową od gazu i teraz na gazie pali jak dosłownie traktor - podejrzewam że przewody od wtrysków rozszczelniłem (od ponad 5 lat nie dotykane nawet).

  6. #305
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,638
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Najprawdopodobniej pali Ci na 3 gary - sprawdź wtyczki od wtrysków gazowych..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #306
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,420
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    rozmawiałem właśnie z mechanikiem, który naprawia zagazowaną Sienę z identycznym jak mój silnikiem i z podobnymi objawami (podciśnienie w odmie, przygasanie silnika po wciśnięciu sprzęgła). po zdjęciu góry silnika okazało się, że zapieczone są pierścienie. mimo, że na oko w niezłym stanie, to do sprawdzenia oraz prawdopodobnie do planowania poszła głowica. o kosztach oraz wynikach całej imprezy będę wiedział w poniedziałek. przy okazji sprawdzę komprechę.
    jakie powinny być typowe objawy zapieczonych pierścieni?

  8. #307
    Klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Zapieczone pierścienie?
    Czy jest szansa żeby w silniku, w którym jest olej syntetyk i płyn chłodzący zapiekły się pierścienie? Jak to możliwe? Zawsze myślałem że jak się smaruje i chłodzi to do takich sytuacji nie dochodzi. Biorę jeszcze pod uwagę jazdę z obrotami powyżej 5tys, ale wątpię żeby to miało miejsce.

    Dla mnie Twoja usterka wyglądała jak usterka sterowania silnikiem a nie w samym silniku.
    Nadal nie rozumiem w jaki sposób zapieczone pierścienie powodują podciśnienie w odmie. To jest dla mnie jakaś abstrakcja, to silniki spalinowe są implozyjne czy eksplozyjne?

  9. #308
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,420
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    nie będę się wypowiadał na temat podciśnienia w odmie, bo za mało o tym wiem. generalnie mam wątpliwości co do pierścieni jako sprawcy problemu omawianego w temacie. z wydechu obficie nie dymi. niepokoi jednak to niższe sprężania na IV garze. w poniedziałek zrobi się pomiar ciśnienia sprężania wraz z próbą olejową i może będę wiedział coś więcej. jak weekend pozwoli powalczę z odmą. odłączę oba wężyki i zaślepie króće - oczywiście na próbę. o efektach na pewno poinformuję

  10. #309
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,638
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    boch Ty w ogóle pracujesz? Bo tyle co Ty z tym autem kombinujesz - kiedy Ty masz na to czas
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #310
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,420
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    jaja sobie robisz? to poważny temat jest za długo zwlekałem z jego wyjaśnieniem. teraz drążę bardziej konsekwentnie

  12. #311
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,638
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A tak teraz jeszcze poza tematem - będziesz na zlocie?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #312
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,420
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    jak będzie latem to się pojawię

  14. #313
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    a wracając do odmy - u mnie jak mam uruchomiony samochód to jak wsadze palec w odme to mi go wsysa - jak potrzeymam go dłużej to coś w silniku zaczyna piszczec jak wyciągne to powietrze z impetem jest zasysane i piski ustają wiec u mnie jest podciśnienie a mam tak od 4 lat i z silnikiem wsio OK

    Cytat Napisał zwora2 Zobacz post
    Usterka: Zasyfiona (byłem w szoku że aż tak) wtyczka do czujnika spalania stukowego
    chciałbym sie dowiedziec gdzi takie cudo znajduje sie w silniku 1,6 ?
    Ostatnio edytowane przez yacub ; 18-01-2013 o 10:25 Powód: buu
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  15. #314
    Klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Najprawdopodobniej pali Ci na 3 gary - sprawdź wtyczki od wtrysków gazowych..
    Dzięki, masz ode mnie plusika. Patrząc od góry wszystko na swoim miejscu. Stwierdziłem wyjmę listwę zleje złącza i podepnę na nowo, a może pomoże. Odkręciłem listwę podnoszę ją do góry a tu kabelek się wypitą sam z wtrysku... Ech, podłączyłem odpaliłem i działa!
    Zegnaj ekodriving....

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał yacub Zobacz post
    chciałbym sie dowiedziec gdzi takie cudo znajduje sie w silniku 1,6 ?
    Kolo filtra oleju. Obrazki są na poprzedniej stronie tego postu. Ale już zostałem uświadomiony że ten czujnik mają tylko 1.6 po lifcie, choć mój silnik jest z 99r.

  16. #315
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    Cytat Napisał zwora2 Zobacz post
    Ale już zostałem uświadomiony że ten czujnik mają tylko 1.6 po lifcie
    to dobrze że go nie mam - myslałem że bede musiał sie martwic o kolejny czujnik - ale jak go nie ma to spokój
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression


 
Strona 21 z 46 PierwszyPierwszy ... 11192021222331 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.9 JTD 105 km, 2000 r, zgasł w czasie jazdy i nie odpala.
    Napisany przez kulcik87 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-10-2011, 14:48
  2. [ukł. zapłonowy] Zgasił w czasie jazdy i nie odpala- pomocy
    Napisany przez pepeII na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 22:44
  3. Gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez adgam na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 08:05
  4. Gaśnie w czasie jazdy.
    Napisany przez tbs10 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-03-2010, 06:44
  5. Bez powodu gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez tiraeth na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-06-2009, 21:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gasniecie samochodu na luzie

gasnie na luzie

samochod gasnie na luzie

auto gasnie na luzie

mapa gazowa podczas jazdymarea 1.6 gasnie na luziepunto gasnie na luziedizel gasnie na luziena luzie gasnie autofiat brava gasnie