Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 46 PierwszyPierwszy 123412 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 680
Like Tree4lubi to!

Temat: czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    ale czy w przypadku padniętej uszczelki albo odmy objaw ten (gasnięcie) nie powinien pojawiać się cały czas? i dotego tylko na biegu jałowym? nie wiem dokładnie o co biega z tą odmą. W zbiorniczku wyrównawczym zauważyłem spadek poziomu cieczy chłodzącej, ale tłumacze to sobie niskimi temperaturami...mi cały czas po głowie chodzi luźna klema akumulatora....Kiedyś, jak kupiłem to auto, pojechałem wymienić akumulator. Odpinałem klemy, ale okazało się, że nie moge wyjąć starego aku bo jakiegoś tam klucza nie mam. No więc wpiąłem wszystko spowrotem no i zaczął gasnąć tak jak teraz. W domu wymieniłem aku no i niby przestał gasnąć.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,420
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    u mnie objaw przygasania pojawia sie dopiero po lekkim rozgrzaniu silnika (3 kreska od dołu na budziku). skoro ubywa Ci płynu to może jednak warto podjechać na pomiar kompresji ewentualnie analizator spalin. nie rozumiem tego co napisałeś w ostatnim zdaniu - tzn. już nie gaśnie wcale, czy gaśnie rzadziej?

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    to ostatnie zdanie tyczyło się przypadku zaraz po kupnie samochodu. Około 2 lata temu. Wtedy samo przestało. Kurde....kasy nie mam na wizyty warsztatowe. Odma, z tego co wyczytałem to ten wąż idący pod kolektorek do rury wlotu powietrza? mi też gaśnie dopiero na rozgrzanym silniku ale jak mówie - tylko czasami.
    Jutro pojade do pracy tylko na benzynie - bez przełączenia na gaz. Zobacze czy dzieje się tak tylko na benzynie czy też na gazie. Może to jednak nie uszczelka.....Bratu ostatnio uszczelka siadła, ale u niego widać było plamę w jej okolicach. U mnie żadnych plam nie ma:/
    Ostatnio edytowane przez beowolfpl ; 05-02-2012 o 13:32

  5. #19
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,420
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    mnie też czasami nie ma reguły i to jest najbardziej wkurzające. tzn. reguła jest jedna - lekko rozgrzany silnik, więc niewykluczone że mamy wspólnego winowajcę. ja ze swoim autem byłem u mechaników kilkukrotnie. przy okazji wymieniłem wtryskiwacze gazu (problem zaczął się od gaśnięcia na gazie), ostatnio wymieniłem też pompę wody, bo była lekko zatarta (prawdopodobnie nigdy nie wymieniana). niestety, wciąż silnik przygasa. czekam "cieplejszej" zimy i jadę po raz kolejny. nie odpuszczę i do wiosny chcę mieć problem z głowy
    Ostatnio edytowane przez boch ; 05-02-2012 o 13:33

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał beowolfpl Zobacz post
    ale czy w przypadku padniętej uszczelki albo odmy objaw ten (gasnięcie) nie powinien pojawiać się cały czas?
    w przypadku UPG objawy byłyby raczej stałe. W przypadku przytkanej odmy, silnik najczęściej dławi się po zejściu z wyższych obrotów.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    czyli u kolegi do roboty głowica? Więc podsumowując....jeśli płyn chłodniczy cały czas będzie uciekał ze zbiorniczka wyrównawczego to uszczelka do wymiany? Ale najpierw zająć się tą odmą....(wężem)? pompę wody rok temu wymieniałem. Dobra....A z innej beczki - do diagnostyki silnika. W tym modelu jest stary komputer - marelli IAW 1af - ten przed liftingiem. Czy interfejs ELM 327 Euroscan 2010 wersja 1.4 OBD2 :: Programatory - TOMSAD będzie bo obsługiwał? jeśli tak to z jakim programem diagnostycznym? może pora kupić sobie coś takiego....

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    29
    Postów
    8,225
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał beowolfpl Zobacz post
    W zbiorniczku wyrównawczym zauważyłem spadek poziomu cieczy chłodzącej, ale tłumacze to sobie niskimi temperaturami
    kompresje sprawdź jak jest kiepsko to uszczelka. i oczywiście odme zobacz

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał beowolfpl Zobacz post
    jeśli płyn chłodniczy cały czas będzie uciekał ze zbiorniczka wyrównawczego to uszczelka do wymiany?
    Niekoniecznie, może masz gdzieś jakąś nieszczelność w układzie. Jeżeli płyn dostawałby się na tłoki, miałbyś za sobą chmurę białego dymu.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,420
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    ja hamuje silnikiem aż do zejścia poniżej 1200 obr/min. ale to w niczym nie pomaga. odmę sprawdzał mechanik przy okazji innej roboty, ale teraz nie wiem czy zrobił to na pewno. tak jak wspomniałem bagnetu nie wywala. mimo wszystko jak przeczyścić samemu odmę? zdejmujemy plastykowy łapacz powietrza, odkręcamy wlew oleju i co dalej?

  11. #25
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    29
    Postów
    8,225
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    ja hamuje silnikiem aż do zejścia poniżej 1200 obr/min. ale to w niczym nie pomaga
    mylisz sie z taka jazdą na tym samym odcinku w tych samych warunkach miałem spalanie 4.5 a jak wracałem prawie 5 bo jechałem nie hamując silnikiem więc spalanie jest sporo niższe

  12. #26
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,420
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał beowolfpl Zobacz post
    czyli u kolegi do roboty głowica? Więc podsumowując....jeśli płyn chłodniczy cały czas będzie uciekał ze zbiorniczka wyrównawczego to uszczelka do wymiany? Ale najpierw zająć się tą odmą....(wężem)? pompę wody rok temu wymieniałem. Dobra....A z innej beczki - do diagnostyki silnika. W tym modelu jest stary komputer - marelli IAW 1af - ten przed liftingiem. Czy interfejs ELM 327 Euroscan 2010 wersja 1.4 OBD2 :: Programatory - TOMSAD będzie bo obsługiwał? jeśli tak to z jakim programem diagnostycznym? może pora kupić sobie coś takiego....
    z tym ECU jest problem. z tego co sie orientuje łączą się z nim tylko niektóre programy. najlepszy to oczywiście Fiat Examiner, następie komputer diagnostyczny Magneti Marelli, MultiDiag i jeszcze jakiś polski programik. nie znam żadnego użytkownika Fiacika z tym ECU, który miałby w domu możliwość podglądu parametrów silnika. FES nie poradzi z nim sobie na pewno. u siebie zacznij od odmy. jeśli robisz krótkie odcinki to może być to. płynu znikać nie powinno. obejrzyj w zimny dzień przy rozgrzanym silniku czy nie paruje gdzieś chłodnica, ewentualnie węże na łączeniach. jeśli nie, sprawdź komprechę, ewetnualnie anlizator spalin.
    czy mam do roboty uszczelkę? pewnie tak. mam słabszą komprechę na 4 cylindrze i tak jak wspomniałem czarny szlam w zbiorniczku (prawdopodobnie olej). płynu chłodzącego specjalnie nie ubywa. kłębów gęstego dymu z wydechu też nie ma. za to lekko ubywa oleju... ok. 0,5/1300 km. tak mi się przynajmniej zdaje. muszę sprawdzić ponownie.


    ---------- Post dodany o 14:01 ---------- Poprzedni post dodany był o 13:59 ----------

    Cytat Napisał seth Zobacz post
    mylisz sie z taka jazdą na tym samym odcinku w tych samych warunkach miałem spalanie 4.5 a jak wracałem prawie 5 bo jechałem nie hamując silnikiem więc spalanie jest sporo niższe
    nie chodziło mi o spalanie tylko o problemy z utrzymaniem obrotów czy schodzę z wysokich czy z niskich, mam ten sam problem - spadki obrotów poniżej książkowych 800.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 05-02-2012 o 14:13

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    aha. FESa juz kiedyś kupiłem i faktycznie nie działa:/ Cały czas mi się zdaje, że te objawy mają coś wspólnego z odpalaniem auta tamtego gościa.....wszsytko to zaczęło się dziać właśnie bo tym incydencie...

  14. #28
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,420
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    to sprawdź sam, albo podjedź do elektromechanika i niech sprawdzi napięcie ładowania. może coś z regulatorem napięcia nie halo. mnie tu kiedyś jeden z kolegów podpowiadał, że to może mieć coś wspólnego z ładowaniem.

  15. #29
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    29
    Postów
    8,225
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no nie zrozumiałem cie mój błąd

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    napięcie ładowanie 13.7V troszkę za niskie, ale cały czas takie miałem (to znaczy w lecie było 13.95V). A jeszcze jedno pytanie co to tej odmy - wczoraj jak ściągałem rure od dolotu powietrza to była tam zamarznięta jakaś maź. Ale tylko w jednym miejscu i w niewielkiej ilości. Przepustnica była czysta. Czy taka maź coś oznacza? Wąż, który nazywam odmą w książce Sam Naprawiam nazywa się obwodem recyrkulacji gazów z kadłuba silnika. Czy wystarczy wyczyścić tylko ten wąż czy coś jeszcze?


 
Strona 2 z 46 PierwszyPierwszy 123412 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.9 JTD 105 km, 2000 r, zgasł w czasie jazdy i nie odpala.
    Napisany przez kulcik87 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-10-2011, 14:48
  2. [ukł. zapłonowy] Zgasił w czasie jazdy i nie odpala- pomocy
    Napisany przez pepeII na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 22:44
  3. Gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez adgam na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 08:05
  4. Gaśnie w czasie jazdy.
    Napisany przez tbs10 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-03-2010, 06:44
  5. Bez powodu gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez tiraeth na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-06-2009, 21:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gasniecie samochodu na luzie

gasnie na luzie

samochod gasnie na luzie

auto gasnie na luzie

mapa gazowa podczas jazdymarea 1.6 gasnie na luziepunto gasnie na luziedizel gasnie na luziena luzie gasnie autofiat brava gasnie