Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 17 z 46 PierwszyPierwszy ... 7151617181927 ... OstatniOstatni
Posty od 241 do 255 z 683
Like Tree4lubi to!

Temat: czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy  

  1. #241
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    28
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    wracajac do benzyny i schodzenia z obrotów po wciśnięciu sprzęgła, to w momencie kiedy tego punktu pośredniego nie ma i silnik momentalnie schodzi do 800 obr.min. to zmianie biegów towarzyszy lekkie szarpnięcie. można to oczywiście kompensować wyższym kręceniem silnika przed zmianą biegów, ale... się wciąż się zastanawiam, co może powodować tak uznaniowe działanie krokowca/biegu jałowego. sonda? krokowiec? adaptacja przepustnicy? kondycja silnika? wycięty katalizator?
    Może jeszcze wydłużenie albo zbytnie skrócenie dawek paliwa.. ale to jest efektem problemów o których już wspomniałeś, chyba że jeszcze jakaś nieszczelność lub możę miejsce gdzie działa silnik krokowy tj. otwiera i zamyka dopływ powietrza jest przypchane sadzą, ja tak miałem w audi tylko nie wiem jak tutaj jest to zaprojektowane
    Może komputer szaleje z dawkami bo ma jakieś błędne informacje z czujników np. położenia czy prędkosći wału
    Nie linczujcie mnie bo nie znam tego silnika tylko pisze ogólnie co dzieje się w samochodach
    Ostatnio edytowane przez jacjacek ; 08-08-2012 o 09:20



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #242
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    a u mnie to dalej kabelki. Jak zaczyna falować to zatrzymuje się gdzieś na poboczu, telepie wiązką no i mam spokój. Musze w końcu solidnie się za to zabrać...

  4. #243
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,638
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Przynajmniej wiesz gdzie szukać
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #244
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,461
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    u mnie na 90% miesza instalacja gazowa. gaz rozjeżdża mi mapy benzyny. zacznę od podstaw i wg prawideł montażu instalacji LPG. kupuję nowy kolektor ssący (dolną część), nowe uszczelki kolektora, robimy u gazownika nowe nawierty (od góry), wkręcamy nowe nyple na klej, dajemy nowe wężyki równej długości przez co listwa wtryskowa zmieni miejsce położenia - symetrycznie względem silnika; obniży się również położenie reduktora oraz wymieni czujnik temperatury reduktora. po tym wszystkim ustawiamy ciśnienie na 1 bar (obecnie 1,3 bara) i regulujemy gaz. muszę jeszcze dogadać termin.

  6. #245
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,638
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Hehe a u mnie po regulacji powoli auto zaczyna chodzić tak samo na gazie jak i na paliwie i zastanawiam się czy w ogóle tykać te dysze i ruszać ciśnienie. Dziś podepnę się z kompem i ew. zerknę jak tam się mapy mają. Problemem jest u mnie to że mapy paliwowe trudno zebrać z powodu zakłóceń. Też musiałbym się tym zająć..

    Doczytałem się też że w instalacji którą mam nie ma możliwości podłączenia czujnika temperatury gazu na listwie wtryskowej co może być odczuwalne w zimę.. Najwyżej będzie mapa zimowa i letnia Kompa przecież zmieniać nie będę..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #246
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    Jeśli instalacja była źle założona to zgodzę się z możliwością rozjeżdżania mapy wtrysków. Ale...przy wymianie filtrów gazu w warsztacie,w którym zakładałem instalację, zapytałem gościa, czy przy montowaniu i regulacji gazu należy przeprowadzić próbną jazdę z komputerem w samochodzie i na podstawie takiej jazdy oraz danych zdobytych podczas niej ustawia się mapę wtrysków gazu. No i mechanik tak mi powiedział: "komputer gazu przejmuje sygnały z wtryskiwaczy benzyny i stara się w tym samym czasie wtryskiwać gaz. Mapa wtrysków dla gazu wgrywana jest standardowo, tzn. mamy mapy dla różnych modeli aut i po prostu wgrywamy je bez żadnej testowej jazdy". Tu można by się rozwodzić na temat tej jazy z komputerem i ustawianiem w sposób dynamiczny mapy wtrysków ale...rzecz w tym, że powiedział mi jeszcze, że nie zdarzyło się im jeszcze, aby w jakimkolwiek fiacie rozjechała się mapa wtrysków na tyle, aby falowały obroty albo gasł. W innych markach np. citroen, peugote mówił, że zdarzało się to bardzo często. Ale we fiacie nie

  8. #247
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,144
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Z tymi mapami to zależy jeszcze od producenta instalacji. W polskiego STAGA np. nie wgrywa się żadnych map tylko się je generuje na podstawie map benzynowych i wskazań sondy lambda, z możliwością wprowadzania dowolnych korekt. Ale ważne jest, żeby dobrać średnice dysz tak, aby czasy wtrysku gazu były zbliżone do czasu wtrysku benzyny, co podobno minimalizuje ryzyko rozjechania się map benzynowych.

  9. #248
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Standardowa mapa do konkretnego silnika w modelu? Bzdura. Przecież adaptacja jest między innymi z powodu starzenia się wtryskiwaczy czy prozaicznej jakości paliwa. Mapa w dwóch autach tego samego modelu z takim samym silnikiem zawsze będzie inna. Poza tym, niektóre ECU dostosowują się nieco do stylu jazdy kierowcy.

  10. #249
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,461
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    z tymi mapami gazowymi to jest raczej tak jak napisał kolega makshall i mamut-tme. nie słyszałem żeby wgrywało się konkretne mapy pod konkretny model samochodu. być może w nowoczesnych instalacjach sekwencyjnego gazu istnieje możliwość wyboru map gazowych opartych na jakiś uśrednionych algorytmach "np mapa standardowa". coś takiego jest chyba w nowym STAG'u, ale nie wiem czy się tego używa. z tego co słyszę gazownicy montując gaz skupiają się przede wszystkim na odpowiednim doborze dysz, ustawieniu ciśnienia, autoadaptacji, ewentualnej korekcji mnożnika i auto za bremę. niewielu bawi się w jazdę z laptopem na kolanach. niewielu potrafi

    gadałem z gazownikiem, który regulował mi ostatnio gaz. uważa, że problem może leżeć po stronie sterownika, który nie trzyma adaptacji. spoko, tylko w tym momencie to najdroższa ewentualność... mnie się wydaje, że coś po prostu adaptację rozjeżdża. także na razie zajmę się tym kolektorem u znajomego mechanika, który grzebie też przy gazie. powody są. opróczy tych wspomnianych poprzednio, czasami silnik tuż po odpaleniu sam z siebie wchodzi chwilowo na wyższe obroty, więc być może póki uszczelki temperaturowo nie spuchną silnik jakieś lewe powietrze jednak zaciąga...

  11. #250
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,638
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Każdą instalacje stroi się podczas jazdy - jeżeli ktoś wgrywa modele (bo błednie nazywacie to mapami) gazu na pałe to jest partaczem i druciarzem i tyle!

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #251
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    naturalnie zgadzam się z kolegami w kwestii dostosowania mapy do konkretnych samochodów. Napisałem poprostu to, co powiedział mi mechanik. Ale nie mogę narzekać na swoją instalację. Żadnych problemów z nią nie mam

  13. #252
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    28
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Każdą instalacje stroi się podczas jazdy - jeżeli ktoś wgrywa modele (bo błednie nazywacie to mapami) gazu na pałe to jest partaczem i druciarzem i tyle!
    Oczywiście że tak.. tak samo jakby robić chip tuning i kazdemu z tym samym silnikiem ładować ten sam program
    Faktem jest też że wgrana mapa może być delikatnie modyfikowana przez komputer benzynowy przez co mogą trochę wydłużyć sie czasy wtrysków itp. ale jeśli różnica jest zbyt duża to dobrze na pewno nie bedzie

  14. #253
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,144
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Tylko w fabryce wgrywane są identyczne mapy wtrysków do tych samych silników - ale każde ECU dodaje do nich korekty w zależności od aktualnych parametrów silnika oraz stopnia zużycia. Kiedyś trzeba było regulować gaźniki co 10-20kkm, teraz ECU robi to samodzielnie. Instalacje gazowe nie robią sobie samodzielnie korekt map, gdyż steruje nimi ECU - gdyby jedno i drugie wprowadzało własne korekty, układ sterowania z pewnością straciłby stabilność, co mogłoby doprowadzić do rozbiegnięcia się silnika Dlatego ważna jest dobra regulacja instalacji gazowej, aby ECU nie musiało wprowadzać coraz większych korekt do map wtrysków - czyli tzw. rozjechania się ich, bo wtedy po przełączeniu na benzynę silnik nie chce pracować

  15. #254
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,638
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Instalacje gazowe nie robią sobie samodzielnie korekt map, gdyż steruje nimi ECU - gdyby jedno i drugie wprowadzało własne korekty, układ sterowania z pewnością straciłby stabilność, co mogłoby doprowadzić do rozbiegnięcia się silnika
    Nowsze instalacje z EOBD robią sobie same korekty i autokalibrują się Ale to mało istotne w tym wątku..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #255
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2011
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    232
    Auto
    Bravo 1,6 SX
    koledzy jak sądzicie - lepiej kupić czujnik ciśnienia bezwzględnego (map sensor) nówka sztuka od chińczyka czy też zaopatrzyć sie w oryginalną używkę? Pytam bo kiedyś miałem okazje kupić na allegro nowy, na gwarancji silnik krokowy firmy "skrzat" i działał gorzej niż używany oryginał z innego bravolota. Na allegro taki czujnik chodzi średnio po 100 zł + wysyłka.


 
Strona 17 z 46 PierwszyPierwszy ... 7151617181927 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.9 JTD 105 km, 2000 r, zgasł w czasie jazdy i nie odpala.
    Napisany przez kulcik87 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-10-2011, 14:48
  2. [ukł. zapłonowy] Zgasił w czasie jazdy i nie odpala- pomocy
    Napisany przez pepeII na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 22:44
  3. Gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez adgam na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 08:05
  4. Gaśnie w czasie jazdy.
    Napisany przez tbs10 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-03-2010, 06:44
  5. Bez powodu gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez tiraeth na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-06-2009, 21:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gasniecie samochodu na luzie

gasnie na luzie

samochod gasnie na luzie

auto gasnie na luzie

mapa gazowa podczas jazdymarea 1.6 gasnie na luziepunto gasnie na luziena luzie gasnie autofiat brava gasnie