Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 16 z 45 PierwszyPierwszy ... 6141516171826 ... OstatniOstatni
Posty od 226 do 240 z 672
Like Tree4lubi to!

Temat: czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy  

  1. #226
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Też mi się wydaje że wolnossący stary disel ma i tak wyższy moment na niskich obrotach od jakiejkolwiek benzyny..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #227
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    413
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Biorąc na przykład 1.9D z BBM no to na wolnych jest ok. 100 Nm, w silniku benzynowym (troszke mocniejszym mocowo) 1.4 jest ok 80 Nm. W silniku o porównywalnej pojemności czyli 1.8 jest to też ok. 100 Nm. Ale faktycznie, max. moment w dieslu wolnossącym jest przy ok. 2000 RPM, a ja zawsze myślałem, że to robi turbo Co do momentu to należy jeszcze pamiętać, że na silniku jest większy, ale na kołach będzie dość podobny jak w benzynie, bo diesel ma mniejsze obroty, a biegi przecież zmieniamy przy podobnych prędkościach (skrzynia biegów musi mieć odpowiednie przełożenia).

  4. #228
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    wracajac do benzyny i schodzenia z obrotów po wciśnięciu sprzęgła, to w momencie kiedy tego punktu pośredniego nie ma i silnik momentalnie schodzi do 800 obr.min. to zmianie biegów towarzyszy lekkie szarpnięcie. można to oczywiście kompensować wyższym kręceniem silnika przed zmianą biegów, ale... się wciąż się zastanawiam, co może powodować tak uznaniowe działanie krokowca/biegu jałowego. sonda? krokowiec? adaptacja przepustnicy? kondycja silnika? wycięty katalizator?

  5. #229
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    35
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    wracajac do benzyny i schodzenia z obrotów po wciśnięciu sprzęgła, to w momencie kiedy tego punktu pośredniego nie ma i silnik momentalnie schodzi do 800 obr.min. to zmianie biegów towarzyszy lekkie szarpnięcie. można to oczywiście kompensować wyższym kręceniem silnika przed zmianą biegów, ale... się wciąż się zastanawiam, co może powodować tak uznaniowe działanie krokowca/biegu jałowego. sonda? krokowiec? adaptacja przepustnicy? kondycja silnika? wycięty katalizator?
    Może jeszcze wydłużenie albo zbytnie skrócenie dawek paliwa.. ale to jest efektem problemów o których już wspomniałeś, chyba że jeszcze jakaś nieszczelność lub możę miejsce gdzie działa silnik krokowy tj. otwiera i zamyka dopływ powietrza jest przypchane sadzą, ja tak miałem w audi tylko nie wiem jak tutaj jest to zaprojektowane
    Może komputer szaleje z dawkami bo ma jakieś błędne informacje z czujników np. położenia czy prędkosći wału
    Nie linczujcie mnie bo nie znam tego silnika tylko pisze ogólnie co dzieje się w samochodach
    Ostatnio edytowane przez jacjacek ; 08-08-2012 o 09:20

  6. #230
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    a u mnie to dalej kabelki. Jak zaczyna falować to zatrzymuje się gdzieś na poboczu, telepie wiązką no i mam spokój. Musze w końcu solidnie się za to zabrać...

  7. #231
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Przynajmniej wiesz gdzie szukać
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #232
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    u mnie na 90% miesza instalacja gazowa. gaz rozjeżdża mi mapy benzyny. zacznę od podstaw i wg prawideł montażu instalacji LPG. kupuję nowy kolektor ssący (dolną część), nowe uszczelki kolektora, robimy u gazownika nowe nawierty (od góry), wkręcamy nowe nyple na klej, dajemy nowe wężyki równej długości przez co listwa wtryskowa zmieni miejsce położenia - symetrycznie względem silnika; obniży się również położenie reduktora oraz wymieni czujnik temperatury reduktora. po tym wszystkim ustawiamy ciśnienie na 1 bar (obecnie 1,3 bara) i regulujemy gaz. muszę jeszcze dogadać termin.

  9. #233
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Hehe a u mnie po regulacji powoli auto zaczyna chodzić tak samo na gazie jak i na paliwie i zastanawiam się czy w ogóle tykać te dysze i ruszać ciśnienie. Dziś podepnę się z kompem i ew. zerknę jak tam się mapy mają. Problemem jest u mnie to że mapy paliwowe trudno zebrać z powodu zakłóceń. Też musiałbym się tym zająć..

    Doczytałem się też że w instalacji którą mam nie ma możliwości podłączenia czujnika temperatury gazu na listwie wtryskowej co może być odczuwalne w zimę.. Najwyżej będzie mapa zimowa i letnia Kompa przecież zmieniać nie będę..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #234
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    Jeśli instalacja była źle założona to zgodzę się z możliwością rozjeżdżania mapy wtrysków. Ale...przy wymianie filtrów gazu w warsztacie,w którym zakładałem instalację, zapytałem gościa, czy przy montowaniu i regulacji gazu należy przeprowadzić próbną jazdę z komputerem w samochodzie i na podstawie takiej jazdy oraz danych zdobytych podczas niej ustawia się mapę wtrysków gazu. No i mechanik tak mi powiedział: "komputer gazu przejmuje sygnały z wtryskiwaczy benzyny i stara się w tym samym czasie wtryskiwać gaz. Mapa wtrysków dla gazu wgrywana jest standardowo, tzn. mamy mapy dla różnych modeli aut i po prostu wgrywamy je bez żadnej testowej jazdy". Tu można by się rozwodzić na temat tej jazy z komputerem i ustawianiem w sposób dynamiczny mapy wtrysków ale...rzecz w tym, że powiedział mi jeszcze, że nie zdarzyło się im jeszcze, aby w jakimkolwiek fiacie rozjechała się mapa wtrysków na tyle, aby falowały obroty albo gasł. W innych markach np. citroen, peugote mówił, że zdarzało się to bardzo często. Ale we fiacie nie

  11. #235
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Z tymi mapami to zależy jeszcze od producenta instalacji. W polskiego STAGA np. nie wgrywa się żadnych map tylko się je generuje na podstawie map benzynowych i wskazań sondy lambda, z możliwością wprowadzania dowolnych korekt. Ale ważne jest, żeby dobrać średnice dysz tak, aby czasy wtrysku gazu były zbliżone do czasu wtrysku benzyny, co podobno minimalizuje ryzyko rozjechania się map benzynowych.

  12. #236
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    413
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Standardowa mapa do konkretnego silnika w modelu? Bzdura. Przecież adaptacja jest między innymi z powodu starzenia się wtryskiwaczy czy prozaicznej jakości paliwa. Mapa w dwóch autach tego samego modelu z takim samym silnikiem zawsze będzie inna. Poza tym, niektóre ECU dostosowują się nieco do stylu jazdy kierowcy.

  13. #237
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    z tymi mapami gazowymi to jest raczej tak jak napisał kolega makshall i mamut-tme. nie słyszałem żeby wgrywało się konkretne mapy pod konkretny model samochodu. być może w nowoczesnych instalacjach sekwencyjnego gazu istnieje możliwość wyboru map gazowych opartych na jakiś uśrednionych algorytmach "np mapa standardowa". coś takiego jest chyba w nowym STAG'u, ale nie wiem czy się tego używa. z tego co słyszę gazownicy montując gaz skupiają się przede wszystkim na odpowiednim doborze dysz, ustawieniu ciśnienia, autoadaptacji, ewentualnej korekcji mnożnika i auto za bremę. niewielu bawi się w jazdę z laptopem na kolanach. niewielu potrafi

    gadałem z gazownikiem, który regulował mi ostatnio gaz. uważa, że problem może leżeć po stronie sterownika, który nie trzyma adaptacji. spoko, tylko w tym momencie to najdroższa ewentualność... mnie się wydaje, że coś po prostu adaptację rozjeżdża. także na razie zajmę się tym kolektorem u znajomego mechanika, który grzebie też przy gazie. powody są. opróczy tych wspomnianych poprzednio, czasami silnik tuż po odpaleniu sam z siebie wchodzi chwilowo na wyższe obroty, więc być może póki uszczelki temperaturowo nie spuchną silnik jakieś lewe powietrze jednak zaciąga...

  14. #238
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Każdą instalacje stroi się podczas jazdy - jeżeli ktoś wgrywa modele (bo błednie nazywacie to mapami) gazu na pałe to jest partaczem i druciarzem i tyle!

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #239
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    naturalnie zgadzam się z kolegami w kwestii dostosowania mapy do konkretnych samochodów. Napisałem poprostu to, co powiedział mi mechanik. Ale nie mogę narzekać na swoją instalację. Żadnych problemów z nią nie mam

  16. #240
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    35
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Każdą instalacje stroi się podczas jazdy - jeżeli ktoś wgrywa modele (bo błednie nazywacie to mapami) gazu na pałe to jest partaczem i druciarzem i tyle!
    Oczywiście że tak.. tak samo jakby robić chip tuning i kazdemu z tym samym silnikiem ładować ten sam program
    Faktem jest też że wgrana mapa może być delikatnie modyfikowana przez komputer benzynowy przez co mogą trochę wydłużyć sie czasy wtrysków itp. ale jeśli różnica jest zbyt duża to dobrze na pewno nie bedzie


 
Strona 16 z 45 PierwszyPierwszy ... 6141516171826 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.9 JTD 105 km, 2000 r, zgasł w czasie jazdy i nie odpala.
    Napisany przez kulcik87 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-10-2011, 14:48
  2. [ukł. zapłonowy] Zgasił w czasie jazdy i nie odpala- pomocy
    Napisany przez pepeII na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 22:44
  3. Gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez adgam na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 08:05
  4. Gaśnie w czasie jazdy.
    Napisany przez tbs10 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-03-2010, 06:44
  5. Bez powodu gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez tiraeth na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-06-2009, 21:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gasnie na luzie

gasniecie samochodu na luzie

samochod gasnie na luzie

auto gasnie na luzie

mapa gazowa podczas jazdymarea 1.6 gasnie na luziedizel gasnie na luziefiat brava gasniepunto gasnie na luziena luzie gasnie auto
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl