Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 23 z 23
  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał Marcin91 Zobacz post
    Czy kablem do diagnostyki można sprawdzić czy termostat działa prawidłowo? Ewentualnie jakoś inaczej sprawdzić go np multimetrem?
    Termostat jest urządzeniem mechanicznym więc multimetr na nic się nie zda.
    Co do podłączenia się do komputera to pokaże Ci aktualną temperaturę silnika. Sprawdź jak prędko po odpaleniu nagrzewa się ten gruby wąż od termostatu do chłodnicy, jeżeli po odpaleniu wąż dosyć szybko robi się ciepły, oznacza że termostat jest otwarty, więc raczej do wymiany.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Uszkodzony termostat może owocować większym spalaniem więc czym prędzej wymieniać
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    26
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    spalanie to tylko zewnętrzny czynnik.. jeśli silnik nie pracuje w swojej optymalnej temperaturze(88 stopni dla JTD to i tak za mało) to elementy zużywają się szybciej.

  5. #19
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Nie chce się czepiać, ale o TEROMOSTACIE jest co roku to samo. Poszukajcie w opcji szukaj i tam jest wiele odpowiedzi.

    Co to Twojego przypadku to termostat, upewnisz się na 100% sposobem qolejowego, cały czas masz otwarty obieg.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    26
    Postów
    431
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Jestem w końcu w domu i mogę sprawdzić termostat. Rozumiem, że znajduje się on pod spodem po tej stronie silnika co zaznaczyłem na czerwono prostokątem i mam sprawdzić przewód zaznaczony czerwoną strzałką?

    Obraz 024.jpg

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    26
    Postów
    431
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Nikt nie podpowie?

  8. #22
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Wszystko się zgadza, prawidłowo zaznaczyłeś termostat i także wąż, który należy sprawdzić. Jeśli robi się ciepły od razu znaczy, że działa Tobie duży obieg, więc termostat do wymiany.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    26
    Postów
    431
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Odpaliłem silnik i na postoju grzałem go na wolnych obrotach ok. 20 minut.

    Dołączam obrazek:

    Obraz 024.jpg

    1. Po ok. 8 minutach przewód zaznaczony kolorem żółtym zaczął robić się letni, czerwony zimny. Temperatura na 1 kropce.
    2. Po około 13 minutach przewód żółty był bardziej niż letni, ale mniej niż ciepły. Czerwony robił się letni. Temperatura skoczyła do 2 kropek, potem sobie spadła do 1,5 kropki.
    3. Pod koniec testu przewód żółty był praktycznie o takiej samej temperaturze co czerwony, były ciepłe, spokojnie mogłem trzymać sobie na nich ręce. Chłodnica nawet nie była letnia. Płyn w zbiorniczku wyrównawczym był delikatnie letni. Temp była na 3 kropce.

    Temperatura otoczenia: 1-0st.

    Co ciekawe wczoraj zrobiłem trasę 30 km (temp. na dworze -3st), gdzie w między czasie 1 zgasiłem samochód na 5 minut to w drodze powrotnej temp. była na poziomie 1 kropki. Z dmuchawy leciało mniej niż ciepłe powietrze, myślałem, że zamarznę.

    A i jeszcze jedno: na forum alfy coś pisali, że oryginalny termostat niby powinien otwierać się przy 83st, a zamienniki otwierają się właśnie przy 88st, ta różnica nie przeszkadza? Zresztą takiego jak oryginał to chyba ciężko dostać, więc nie będę mieć wyjścia.

    Ale z tą kolejnością przewodów to jak będzie? Wychodzi na termostat? Bo na początku czerwony jak opisałem był zimny. Dopiero później wyrównał się do żółtego, który nagrzewał się wcześniej.
    Ostatnio edytowane przez Marcin91 ; 12-11-2011 o 16:33


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Pytanie o czas nagrzewania sie silnika 1.6 16v
    Napisany przez fart na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 93
    Ostatni post: 28-05-2011, 21:57
  2. Brava JTD
    Napisany przez Marcin91 na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-05-2011, 23:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ajm.jtdm

passat b5 wolno sie nagrzewa

slabo sie grzeje jtd 105

fiat bravo jtd dlugo sie grzeje

po ilu kilometrach rozgrzewa sie silnik 1.9 jtd

bravo jtd dlugo sie nagrzewa

1.9 czas nagrzewania

jak dogrzac 19 jtd

bravo jtd niedogrzewa silnik

jtd nie dogrzewa sie

bravo jtd po il km 90 stopni

rozgrzewanie fiat marea 1.9

jtdm czas rozgrzewania

Lancia 1.9jtd nagrzewanie

marea jtd wolno sie nagrzewa

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl