Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2009
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Bravo 1,9td

    Czarny dym z rury wydechowej we Fiacie Bravo 1,9td

    Czesc, witam wszystkich, jestem tutaj nowy. pisze bo mam problem ze swoim autem. jest to Fiat Bravo 1,9td z 1997r. jakis czas temu przy odpalaniu go zaczał nie równo pracowac i dymic na siwo, trwało to ~30sekund po czym przestawał kopcic i jechał, przy przekraczaniu 2,5-3tys obrotów (np. wyprzedzanie) z rury zaczał leciec ciemny dym-czarny. bylem juz u kilku "specjalistów", jako usterke wymieniali -> turbine, wtryski, pompe, syf w katalizatorze (katalozatora nie mam-wyciety). Lubie to auto wiec wzialem sie za robote-> zregenerowalem turbine (750zł), efekt-> auto super jezdzi, lepiej przyspiesza wieksza frajda z jazdy ale...dymi na czarno jak dymił ..jedynie siwe dymienie ustało, pracuje równiutko. Kolejno zrobilem wtryski, wymienilem koncówki, zmienilem filtr oleju, paliwa, powietrza i caly olej wymienilem równiez, efekt-> auto jest jeszcze bardziej zrywne, az w szoku jestem :-) ze tak jezdzi ale...dalej kopci :-( ... noi zostala pompa... jeszcze jej nie regenerowalem... Powiedzcie mi czy w momencie zrobienia tej pompy dymienie napewno ustanie..czy moze zle szukam i kombinuje i usterka lezy gdzie indziej. Moze ktos z Was mial podobny problem, jestem juz troche zdesperowany bo poszlo w to auto troche kasy a w zasadzie głowna usterka nie zostala zlikwidowana. To kopcenie jest naprawde irytujace tymbardziej ze teraz "nie załuje" sobie jezdzac i az wstyd kogos wyprzedzac bo go poprostu zadymiam. Dziekuje z góry za pomoc, mam nadzieje ze cos poradzicie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Hmm, w zasadzie to zrobiłeś już bardzo wiele i wyeliminowałeś te rzeczy które teoretycznie odpowiadają za dymienie.
    Powiedz tylko jedno - co masz na myśli pisząć "dymienie", bo diesel z natury jest miotaczem sadzy szczególnie jeżdżony na krótkich dystansach i po emerycku, a w momencie jak się go pokręci do ok. 3tyś.obr. zostawia zasłonę dymną.
    Kwestia tego czy u Ciebie to smoła w każdym zakresie prędkości obrotowej i niezależnie od przjechanej trasy.
    Póki co, na początek polecam zmienić stację paliw, ewentualnie dolać coś do czyszczenia układu. Nawet nie wiesz jakie kolosalne różnice w kolorze spalin występują w zależności od miejsca gdzie się tankujesz.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2008
    Skąd
    Torzym
    Postów
    529
    Auto
    fiat bravo 1.9td
    Zobacz jeszcze rure która idzie od turbiny do przepływomierza, ona w jednym miejscu jest zgięta jak harmonijka i potrafi tam pęknąć i może łapie tobie lewe powietrze.A powiec mi ile płaciłeś za te końcówki wtryskiwaczy, i czy sam je wymieniałeś i gdzie je zakupiłeś.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2009
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Bravo 1,9td
    "...Powiedz tylko jedno - co masz na myśli pisząć "dymienie"..." -> ciemna smuga, przy gwałtownym dodaniu gazu do spodu, po przekroczeniu ~2,5-3tys obrotów , ciagnie sie za mna dopóki wciskam pedał gazu. jak odpuszczam smuga znika. jak jezdze "spokojnie" i sie wleke po jezdni to nie mam takiego problemu, jedynie czasem przy ruszaniu z pierwszego biegu lekko zakopci. za koncówki zaplacilem 80zł za kazda, nie zmienialem ich sam- nie potrafie. robilem to w Rzeszowie u "Hofmana".

  6. #5
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Jak robili końcówki to zakładam że ustawili właściwe ciśnienie wtrysku bo jesli jest za niskie to może przelewać ropą za bardzo przy maksymalnym wydatku pompy ( przyśpieszanie). Pytam bo hofman się niestety popsuł już jakiś czas temu, na początku byli klasą samą dla siebie a teraz to jak im się uda tak wyjdzie.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    16
    Auto
    Marea 1,9TD
    Cytat Napisał lamoderna
    "...Powiedz tylko jedno - co masz na myśli pisząć "dymienie"..." -> ciemna smuga, przy gwałtownym dodaniu gazu do spodu, po przekroczeniu ~2,5-3tys obrotów , ciagnie sie za mna dopóki wciskam pedał gazu. jak odpuszczam smuga znika. jak jezdze "spokojnie" i sie wleke po jezdni to nie mam takiego problemu, jedynie czasem przy ruszaniu z pierwszego biegu lekko zakopci. za koncówki zaplacilem 80zł za kazda, nie zmienialem ich sam- nie potrafie. robilem to w Rzeszowie u "Hofmana".
    Ostatnio się dokształciłem deczko na forum mondeo i za dymienie może odpowiadać źle wyregulowany booster w pompie wtryskowej. Odpowiada on za zwiększenie dawki paliwa przy dużym ciśnieniu doładowania. Przyczyną może być również źle ustawiony kąt wtrysku

    Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że ów booster mam u siebie obecnie odłączony ponieważ się zepsuł i puszczał lewe paliwo do kolektora, kopcenie ustąpiło i auto ma słabszego kopa. Przed odłączeniem boostera zostawiał zasłonę dymną.

    Zrób test, zdejmij rurkę sterująca z kolektora (po lewej stronie na górze kolektora, rurka leci do boostera pod pompą ) , zaślep czymś króciec na kolektorze, co by ciśnienie nie spierdzielało i zrób jazdę próbną! Jak nie będzie kopcił to masz winowajce

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Siema, puściłem Ci wiadomość na Priva.

    Dla ciekawości trochę też można znaleźć na forach Volvo i Mitsubishi - wersje z motorami 1,9TD. Tam spotkasz się nie tyle z hasłem 'booster' co 'LDA'.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    16
    Auto
    Marea 1,9TD
    Cytat Napisał joshua79
    Siema, puściłem Ci wiadomość na Priva.

    Dla ciekawości trochę też można znaleźć na forach Volvo i Mitsubishi - wersje z motorami 1,9TD. Tam spotkasz się nie tyle z hasłem 'booster' co 'LDA'.
    Dobrze wiedzieć na priv odpisałem


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 25-03-2009, 15:51
  2. [osprzęt silnika] filtr paliwa w fiacie brava 1.9jtd?
    Napisany przez radii na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 06-12-2008, 15:51
  3. czarny olej
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 18-11-2008, 02:06
  4. [ukł. kierowniczy] Moment dokręcania śrub w Fiacie Uno
    Napisany przez indiana na forum Uno
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-10-2008, 22:56
  5. Problem z odpaleniem rano, oraz kopcenie z rury wydech.
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 23-09-2008, 16:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ciemny dym z rury wydechowej

czarny dym z rury wydechowej diesel przy odpalaniu

fiat ducato 1.9 td dymi na czarno

fiat brava kopci na czarnofiat bravo kopci na czarnokopci fiat marea1.9 tdfiat bravo czarny dymfiat bravo 1.9 kopci na czarnopunto 2 1.9 d kopci przy przyspieszaniuprzy odpalaniu diesla leci czarny dym z rury wydechowej diesel dymi na czarno przy przyspieszaniufiat bravo td 100 kopci na czarno po dodaniu gazu fiat punto czarny dymbrawa td 1.9 dymi przyczyny dymienia na czarno fiat punto 2 dieselbrawa dymi na czarno przy odpalaniuz rury wydechowej leci czarny dymczarny dym z rury wydechowej diesel 17 tdfiat brvo 2 kopci przy przyspieszaniufiat bravo 1.9 td dymi na czarnoducato czarny dymfiat czarny dym
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl