Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD

    Coś nie tak z temperatura

    [ Dodano: 2009-02-19, 22:39 ]
    Witam,
    Mam taki problem, dzisiaj w moim fiaciku na trasie wyraźnie podskoczyła mi temp. w układzie chłodzenia, a przynajmniej na wskaźniku na desce. Jechałem spokojnie bez szaleństw na trasie, a temp podskoczyła mi 1,5 kreski pond połowę szybko włączyłem ogrzewanie i stadła do normalnego poziomy 1mm nad środkiem. Jak dojechałem na miejsce sprawdziłem, poziom płynu i był troszkę ponad max, ale nieznacznie, temp była chyba dobra bo węże nie parzyły za mocno. Chłodnica zimna(lekko ciepła u góry). Termostat wymieniony we wrześniu.
    Wracając cała drogę jechałem na bez ogrzewania, aby zobaczyć co się dzieje, temp trzymała się w połowie (ok.10km), przerzedzając z trasy włączyłem grzanie i znów temp podskoczyła i falowała, co dziwne rosła także na jak stałem na bieg jałowym z włączonym ogrzewaniem (26st.C i nawiew na auto). Co sprawdzić/wymienić poza czujnikiem temp.?
    Termostat gorący, wąż od termostaty do chłodnicy ciepły ale nie gorący, układ odpowietrzony, nic raczej nie cieknie bo jakiś tydzień temu dolałem 100ml, od września.
    Z góry dzięki za pomoc

    [ Dodano: 2009-02-19, 22:39 ]
    Chyba po prostu z niewiadomych przyczyn przywiesił mi się termostat.. wziąłem na przejażdżkę autko, jeździłem z ogrzewaniem, bez, na trasie, po mieście i temp cały czas na środku...Węże ciepłe chłodnica zimna ale to chyba normalne w JTD w taką pogodę.

    [ Dodano: 2009-03-25, 10:49 ]
    No i problem pojawił się znowu. Temperatura podskoczyła na trasie 1 kreskę powyżej połowy i taka utrzymywała się przez około 40km. Po czym sama z siebie spadła do połowy. Po trasie sprawdziłem węże i chłodnice-węże ciepłe, ale nie gorące, jak dużo jeżdżę po mieście czasem mam cieplejsze, chłodnica zimna, delikatnie u góry cieplejsza. Węże "nie nabite" wiec uszczelkę pod głowicą wykluczam. Płynu chłodniczego od ostatniej dolewki nie ubyło.

    Po trasie układ odpowietrzyłem przez zbiorniczek, nie bardzo miałem jak się bawić u kuzyna pod blokiem. Jak wracałem było dokładnie tak samo. Jak złapał najpierw wyższa temp. to ją trzymał przez ok.40km, i potem w parę sekund spadła do normalniej. Nie pomagało odkręcenie mocniej ogrzewania, temp i tak była stabilna.

    Czy możliwe,ze termostat nie otwiera się do końca na początku, albo coś blokuje przepływ? Może w chłodnic kamień się osadził? Sam już nie wiem co o tym myśleć tym bardziej, że problem raz jest,a raz go nie ma.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    Oj bratku to ja mam podobnie...

    U mnie wygląda to tak, ze czasem (latem, bo zimą to się nie spotkałem), wskazówka zegara temperatury leci mi do maksimum, potrzyma tak przez minutę i sama opada do połowy...

    Jak pierwszy raz tak miałem to też się zatrzymałem, sprawdziłem poziom płynu chłodzącego, nawet ciśnienia jakiegoś wyraźnego nie było w zbiorniku przy odkręcaniu (kiedyś w cienkim mi się zagotował to wiem jaka jest różnica ;P ). Pojechałem dalej i nic się nie działo.

    Póxniej byłem w serwisie klimatyzacji i pytałem czym to może być spowodowane;
    - Termostat,
    - Zapowietrzony układ,
    - Kamień w chłodnicy.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Wygląda na to że ten typ tak ma.
    W mojej Marejce zaobserwowałem podobne objawy, raz wskazówka jest powyżej normy raz poniżej , co prawda rzadko się to dzieje ale zdarza się. Temostat wymieniony rok temu, a nagrzewnica na jesień.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2008
    Skąd
    Świnoujście
    Postów
    31
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.6 16V 103KM
    Umnie sie tez zdaza cos podobnego zaraz po odpalenu silnika wskazuje temp na 3/4 zakresu poczym powoli spada.
    [color=blue]Nie zabija nas prędkość, tylko nagła jej utrata !!![/color]

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Jak miło, że nie jestem sam Wygląda na to, że to bardziej usterka czujnikowa a nie problem z przegrzewaniem. Już chciałem kupić korek wmontować w niego termometr i mierzyć czy wszystko dobrze pokazuje, ewentualnie wymontować termostat i w domu zobaczyć kiedy i jak się otwiera.
    Na razie zobaczę co się będzie działo.
    Dzięki za uspokojenie chłopaki

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2008
    Skąd
    Gostyń
    Postów
    241
    Auto
    Fiat Marea ELX 1.6 16V
    Chłopaki sorrki że podepnę się trochę pod temat.

    Czym można uszczelnić delikatnie puszczającą nagrzewnicę?
    Robią mi się te takie tłuste plamy na przedniej szybie. Słyszałem, że jest jakiś płyn co to uszczelni ale kolega nie mógł sobie przypomnieć nazwy, a ja z kolei nie mam pewności czy to w ogóle pomoże.
    Zapraszam do chomika do katalogu BBM. Tam wiele manuali i poradników

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Ja bym ją wymienił. Nie jestem zwolennikiem płynów/proszków dodawanych do układu chłodzenia w celu jego uszczelnienia. Jak szkoda Ci kasy, to możesz wyjąć nagrzewnice i spróbować naprawić poksyliną.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał szela
    Jak szkoda Ci kasy, to możesz wyjąć nagrzewnice i spróbować naprawić poksyliną.
    To jak już ja wydłubie z pod deski to się nie ma co zastanawiać tylko wymienić, majątku nie kosztuje a robota przewalona i lepiej nie powtarzać jej.


    A wszelkich szlamów do uszczelniania nie polecam, w jednym miejscu uszczelni, w drugim zatka ....

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2008
    Skąd
    Bochnia/Kraków
    Postów
    25
    Auto
    Fiat Bravo 1.8GT+CNG
    Dokładnie lepiej ja wymień nowa kosztuje 70zł a wymiana nie jest zbyt przyjemna, strasznie ciasno i odkręcenie takiej śrubki na klucz imbusowy co trzyma taki plastik pod rurkami aluminiowymi i jej ponowne wkręcenie po prostu masakra

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2008
    Skąd
    Gostyń
    Postów
    241
    Auto
    Fiat Marea ELX 1.6 16V
    czyli w jakiś cieplejszy dzień mam randke z nagrzewnicą. Jest tylko jeden jej model, czy kilka typów wychodziło w tych modelach?
    Zapraszam do chomika do katalogu BBM. Tam wiele manuali i poradników

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Nie zakładaj tylko jakichś podróbek aluminowych, grzeje strasznie słabo, miałem tak w Astrze starej że miedziak puscił, kupiłem zamiennik alu i ani połowe grzania auto nie miało tego co na początku.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2008
    Skąd
    Gostyń
    Postów
    241
    Auto
    Fiat Marea ELX 1.6 16V
    Dzięki Hipo. Teraz wiem przynajmniej na co uwagę zwrócić przy zakupie
    Zapraszam do chomika do katalogu BBM. Tam wiele manuali i poradników


 

Podobne tematy

  1. temperatura marea
    Napisany przez sebawloc na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 112
    Ostatni post: 25-09-2010, 11:25
  2. [ukł. chłodzenia] temperatura silnika
    Napisany przez adamglo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 21-12-2009, 20:00
  3. temperatura PUNTO II JTD
    Napisany przez edzioszka na forum Punto II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 05-10-2009, 17:57
  4. Temperatura silnika JTD czy aby napewno termostat do wymiany
    Napisany przez gopher na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-06-2009, 10:56
  5. Zbyt wysoka temperatura Fiata Marei 1.6 ;/
    Napisany przez Witek15145 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 11-06-2009, 12:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak uszczelnic rurke nagrzewnicy fiat marea

jak uszczelnic nagrzewnice marea

temperatura nawiewu marea

temp do konca brava

brava trzyma duzo temperature

http://www.iparts.pl