Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 38
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2012
    Skąd
    gdynia
    Wiek
    24
    Postów
    38
    Auto
    bravo 1.9jtd

    co sie mogło zerwać?brak napędu.

    Dzis przy szybszym ruszeniu z miejsca na parkingu, przy skreconych kolach w lewo koła zapiszczały i nagle zaczęło cos skrzyczeć, wysiadlem obszedłem samochod wszystko wydawało sie ok, po ponownej probie ruszenia słychać było zgrzyt metalu i pozniej juz nie sie nie dzialo, wrzucam jedynke puszczam sprzegło i nic sie nie dzieje. Co mogło sie urwać? dodam ze miałem troche dobity przegub z prawej strony.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    28
    Postów
    212
    Auto
    Brava 1.4 12V + JUNKERS ;)
    Rocznik
    12.1997
    No to strzelił przegub napedowy skoro już miałeś podjechany.

    Dobiles go tym że na pełnym skrecie dałeś mu pedzel i nie wytrzymał. Podczas takich manewrów przeguby przechodzą prawdziwe katorgi są narazone na bardzo duże obciążenia.

    A nie rechotal ci wcześniej jak wchodziles w luki albo zakręty?
    Ostatnio edytowane przez herwolf260789 ; 19-09-2012 o 23:39

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Na szczęście przeguby nie są drogie i można samemu wymienić (jest trochę zabawy ale da rade nawet pod blokiem).

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    28
    Postów
    212
    Auto
    Brava 1.4 12V + JUNKERS ;)
    Rocznik
    12.1997
    Tak jak markshall mówi można spokojnie to zrobić samemu a jak byś mial dostęp do jakiegoś kanały to masz już luksusowe warunki

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Przegub spokojnie bez kanału wymienisz.. No cóż jak się tak eksploatuje auto to potem są skutki

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2012
    Skąd
    gdynia
    Wiek
    24
    Postów
    38
    Auto
    bravo 1.9jtd
    Dzieki za odpowiedzi. Rechotal przy mocniejszym skrecaniu, z wymianą spokojnie sobie poradzę. Dobrze że to się stało niedaleko domu czyli jest to przegub zewnętrzny ?
    Ostatnio edytowane przez araox ; 20-09-2012 o 09:14

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał araox Zobacz post
    czyli jest to przegub zewnętrzny ?
    Tak..
    Pozdrawiam
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Gdzieś w necie widziałem dokładny tutorial na temat wymiany przegubów w BBM, poszukaj.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    28
    Postów
    212
    Auto
    Brava 1.4 12V + JUNKERS ;)
    Rocznik
    12.1997
    Zasada wymiany w przednio napędowych samochodach szczególnie z lat 90 gdzie zawieszenia opierały się praktycznie zawsze na mcpersonie i z tylu belki skretnej jest podobna ale zawsze lepiej się przygotować do konkretnego auta

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Pozwolę sobie zacytować znaleziony w necie opis wymiany przegubu:
    Witam mam marea 1,6 ale co do półosi to to samo.Pierwsze co potrzebujesz to popuścić nakrętke tą w środku koła,klucz 36mm(ale sprawdz bo sa też 32mm).Klucz musi być o cienkich ścianach i taki typowy morderca,bo byle czym nie odkręcisz odegnij zaklepaną część na ośce.A jak se już z tym poradzisz co jest nie lada wyzwaniem to dopiero podnieś samochód,ściąg koło odkręć gałke wahacza ta pod tarczą hamulcową klucz 17mm.Zepchnij wahacz na dół żeby wyskoczył z prowadzenia zluzuje ci sie amortyzator i bez problemu wyciągniesz zwrotnicę z amortyzatorem z półosi,bo półos zostaje w miejscu.Opaski na uimie zabezpieczającej zdemontuj i cofnij ja do tyłu żeby odsłonić środek.Teraz szmatę w ręke i wytrzyj smar i szukaj dwóch drucików patrzących do góry,jak nie widac obracasz przegubem az znajdziesz.jak je zlokalizujesz to sprawa wygląda tak trzeba je rozszeżyc na max i w tym czasie pociągnąc cały przegub do siebie,jak nie masz wprawy to trochę ci to zajmie.ten pierścień to zwykły ZEGER,mozesz spróbować 2 śrubokrętami jak nie masz orginalnych kleszczy.Wkładając nowy przegub tylko go wciskasz on sam zaskoczy.Na półos załóż nowa gumę i smar do PÓŁOSI.Jak odkręcisz tą dużą nakrętke to czas pracy do 1,5godz.
    Pozdro

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    28
    Postów
    212
    Auto
    Brava 1.4 12V + JUNKERS ;)
    Rocznik
    12.1997
    W vw golfie też wymienilem podobna procedura

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2012
    Skąd
    gdynia
    Wiek
    24
    Postów
    38
    Auto
    bravo 1.9jtd
    dzis demontowalem wszystko, i przy bybijaniu "pozostalosci" przegubu wyskoczyla cala polos z krzyzakiem, to normalne czy powinno jakos byc to zabezpieczone? btw wybic przegub z polosi to nie takie latwe jak sie wydaje we dwoch dopiero poszlo i to na imadle z mlotkiem w reku.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie wystarczyło zdjąć zawleczkę w miejscu gdzie w przegub wchodzi półoś.. Potem normalnie ręką szarpnąłem i zeszła Ja nie wyciągałem całych przegubów ze skrzyni, ale one zdaje się są w BBMach jakoś przymocowane.. ale może się mylę? Tam zdaje się są jakieś imbusy..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2012
    Skąd
    gdynia
    Wiek
    24
    Postów
    38
    Auto
    bravo 1.9jtd
    No są imbusy ale wgl nie trzeba było ich odkręcić sciagnalem tylko osłonę od przegubu wewnetrzego i on wyskoczył.

    Wysyłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Powiem tak - w Peugeocie np. jest to norma - przegub jest na wcisk i wystarczy go pociągnąć..
    Olej ze skrzyni Ci wyleciał?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-12-2012, 17:51
  2. [ukł. napędowy] Brak napędu na kołach jtd
    Napisany przez jum80 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 13-02-2011, 23:57
  3. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 18:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zerwanie przegubu

krzyzak polosi 32z36mm scenic 2

objawy zerwanego przegubu

download zerwanie z jedynkiprzegub fiat bravobrak napedu fiat bravaobkawy zerwanego przegubuprzegub bravaprzegub fiat brava jtdjak sprawdzic czy zerwal sie przegobobjawy zerwania przegubuprzegub fiat bravo 1.9 jtd brak napedu fiat mareajak zerwac przegubzerwanie przegubu objawy

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl