Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 93
Like Tree1lubi to!

Temat: Co raz większy muł  

  1. #31
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Pojechałem dzisiaj do kolesia który się na tym podobno zna (kiedyś byłem u niego z Temprą).Przyniósł takie coś w oprawie z czarnej skóry czy coś takiego.Trochę większe niż A4 z napisem KLM i wyświetlaczem dotykowym.No i zaczęły się testy układów i takie tam.Powiedział że układ paliwowy czyli pompa i regulator ciśnienia na CR śmiga wzorowo.Podobno to jest najważniejsze bo najdroższe Wyszło na to że ciśnienie doładowania jest (jeśli można to nazwać ciśnieniem) jest sakramencko małe i przyczepił się też do zaworu overboost bo na jałowym jest otwarty w 75%.Sprawdził też pompę vacum i stwierdził że śmiga jak złoto.We wtorek mam podjechać jeszcze raz to podmieni mi na próbę overboost-a a ja muszę wyjąć turbinę i przebadać te kierownice bo podobno zacięły się na amen.Jak się uda to we wtorek biorę urlop i od rana drę tego dziada żeby zobaczyć co jest z tymi chorymi kierownicami.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2009
    Skąd
    warszawa
    Postów
    202
    Auto
    fiat marea kombi 2.4td
    czy ta kierownica o ktorej mowicie to co to takiego?

  4. #33
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    nervus-ek, poszukaj sobie w googlach VNT i będziesz wiedział a nie zaśmiecaj koledze tematu.


    Cytat Napisał Zielony
    Wyszło na to że ciśnienie doładowania jest (jeśli można to nazwać ciśnieniem) jest sakramencko małe i przyczepił się też do zaworu overboost bo na jałowym jest otwarty w 75%
    Małe czyli jakie ? pomiary na postoju to sobie można niestety w buty wsadzić, zrób loga dynamicznego w czasie jazdy. W Fesie możesz zrobić ciśnienie doładowana, przegonic trochę wóz na 3 i 4 biegu i walnąć ekstrakt do cvs, tam sobie w tabelce elegancko odczytasz doładowanie w funkcji obrotów silnika i czasu.

  5. #34
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Czy możecie mi powiedzieć skąd wskaźnik prędkości bierze sygnał Bo zauważyłem wczoraj jak jechałem że stoi na zerze .Pojechałem na miasto i jak wracałem to zaczął działać.Dodam że w momencie gdy nic nie pokazuje to nie nalicza mi kilometrów.

    Miałem wyciągać jutro turbinę ale jednak muszę iść do pracy,więc po pracy pojadę do kolesia bo ma mi na próbę podmienić zawór overboost i zobaczymy czy coś to da.

    Zobaczcie na sam dół.Komu się chciało wymyślać takie pierdoły KLIK
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  6. #35
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Nie wiem czy u Ciebie już nie bierze z czujnika abs czy jeszcze jest prądniczka na skrzyni.


    A dzięki tym pierdołom mamy takie ładne kopnięcie z dołu

  7. #36
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Hipo, oglądałem skrzynie biegów na allegro i wszystkie mają czujniki w różnicowym,więc chyba stamtąd jest brany sygnał do licznika.
    Byłem dzisiaj jeszcze raz u kolesia na diagnozie i od razu podmienił mi ovwrboost-a na inny i objaw jest taki sam .Potem wsiedliśmy do auta i w trasę (zgodnie z zaleceniem kolegi Hipo) Reakcja taka sama jak znajomego którego przewiozłem:
    koleś: no to daj mu (wyjechaliśmy na drogę)
    ja: jest podłoga(pedał na maxa)
    koleś: no dawaj(już przyśpieszaliśmy jak szaleni-na komarku hehe)
    ja: no jest podłoga (auto powoli przyśpiesza)
    koleś:
    ja: teraz (dochodził do 3 tyśi)
    koleś: o faaaak (zaczął ciągnąć)
    i tak dalej. 8) 8)
    Tomek (człowiek ze sprzętem na kolanach) zaczął sprawdzać parametry pod czas jazdy i potwierdził że turbina działa,ale zbyt późno.Jak silnik dostawał kopa to mówił że ciśnienie jest w okolicach 2100 czegoś tam i powiedział że turbina daje wtedy tyle ile trzeba.Ale niestety kolega Tomek poddał się Jedyne co to dał mi numer do kolesia który ma jakiegoś KTS-a i tym ustrojstwem może wszystko sprawdzić.Umówiłem się na piątek (jak dojadę do Sandomierza) i mam nadzieję że koleś znajdzie tą awarię bo nie dość że zaporzyczyłem się na auto,wywaliłem jeszcze kupę kasy na części to nie mam czym jeździć do pracy.No i żonie powoli zaczyna się kończyć cierpliwość. Powiem Wam że nawet ja mam już dość
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2009
    Skąd
    wrocław
    Postów
    178
    Auto
    marea wekend 1.9td 74kw
    Ja miałem to samo co ty opisujesz wszysko działało a nie miał siły. Okazało się że mi leją trzy wtryski 1,3,4 tylko drugi się dobry zachował po zamontowaniu innych regenerowanych w maryśkę wstąpił szatan.Zatkałem na stałe egr,wymieniłem przepływkę nie potrzebnie wina była wtrysków powioli się zapychały[po wcześniejszym dolaniu środka do ich czyszczenia],zamiast wyczyścić to zebrał cały syf z układu i zostawił go w wtruskach.

  9. #38
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Zielony
    Tomek (człowiek ze sprzętem na kolanach) zaczął sprawdzać parametry pod czas jazdy i potwierdził że turbina działa,ale zbyt późno.Jak silnik dostawał kopa to mówił że ciśnienie jest w okolicach 2100 czegoś tam i powiedział że turbina daje wtedy tyle ile trzeba.
    2100mBar zapewne czyli ciśnienie doładowania + cisnienie atmosferyczne. Odejmujesz 1000mBar atmosferyczne 9 tak na okrągło się przyjmuje) i masz doładowanie na poziomie 1,1Bar czyli książkową wartość. Czyli kłopotem jest czas reakcji.


    Albo żaluzie w turbie się zapiekły od tego ze ktoś tak jeżdził z uwalonym sterowaniem, podłączyłeś i było fajnie dopóki nie zaczeło zamiastać łopatkami syfu i się nie podklinowało. Wersja druga to coś z overbostem, tzn nie bezpośrednio z samym zaworkiem ale ze sterowaniem czyli instalacja. Podpiać jeszcze proponuje miernik i zobaczyć jak się zmienia napięcie i czy nie ma jakichś przerw w zasilaniu.

    Ale obstaje przy opcji nr1, awaria elektryki napewno by dawała błąd i marchewkę.

  10. #39
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Witam ponownie.Byłem na umówionym spotkaniu z fachowcem od tych tematów.Zeszło mi prawie cały dzień bo na wstępie padł laptop z którym funkcjonuje mu poprawnie karta KTS BOSCH.Udało się go jakoś uruchomić i owy elektronik sprawdził mi poprawność działania wtryskiwaczy.Powiedział że ten na pierwszym cylindrze jest w najgorszym stanie bo ma opóźnienie 1.4 chyba ms.
    Ale powiedział że mieści się w tolerancji i pojechaliśmy w traskę.Kolega był zdziwiony jak inni i według wszystkich znaków na niebie wszystko pokazywało jak trzeba.Potem pojechaliśmy na podnośnik gdzie odpięto resztę wydechu z katem włącznie i zaczęliśmy buczeć po ulicach,ale to nic nie dało.Konsultacja z innym mechanikiem i na koniec kolejna konsultacja z kolesiem co "siedzi w turbinach".Diagnoza padła na turbinę.
    Dzisiaj wziąłem się za wyjęcie i powiem wam że myślałem że spale to auto."Im głębiej w las tym więcej drzew" a tu im więcej rozbierałem,tym więcej śrub się urywało
    Po godzinach spędzony na walce z śrubami udało mi się z pomocą taty rozebrać turbinę.I powiem wam że wyglądała w środku całkiem przyzwoicie.Jeżeli nic się jakoś specyficznie nie przyblokowało lub nie wypadło z uchwytu to na pewno nie jest to wina zatartych kierownic.
    Wszystko śmiga ładnie i delikatnie,oczywiście wszystko wyczyściłem,a turbinę złożyłem i teraz czeka na włożenie.
    Z tego co widzę to nie jest to turbina,ale to ona ewidentnie nie dmuchała jak koleś zdjął węża z kolektora ssącego a ja podkręcałem obroty.
    Ręce mi opadły,ale mam cichą nadzieję że to jednak coś w tej turbinie było czego nie zauważyłem.
    A tak się to prezentuje przed i po czyszczeniu:

    Dzisiaj więcej nie zdążyłem zrobić,więc montaż poczeka do poniedziałku jak wrócę z pracy.Pewnie też nie zdążę skończyć do wieczora bo mam jeszcze parę urwanych śrub do wykręcenia

    EDIT:dodam że ośka obraca się lekko o i tak samo o nic nie przycierając.Nie wyczułem luzu osiowego.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  11. #40
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Hm zobaczysz co będzie po czyszczeniu turbiny, przy okazji możesz dać odrazu nowe wężyki do overboosta i dalej co vacum. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

    PS. nie zalewa Cię tam fala ?

  12. #41
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Wężyki są już wymienione i mam nadzieję że to pomoże bo będzie załamka i moja mnie wywali z domu

    A mnie nie zalewa bo mieszkam z drugiej strony,która jest na wzniesieniu.Powiem tylko ze to co się tam teraz dzieje to po prostu ........ .Nawet nie wiem jak to określić.Współczucie dla tych ludzi to teraz wszystko co mają.
    Jak byłem u tego kolesia w piątek to stał Saab 93 2.0T pusty w środku.Zostały tylko same kable no i jednostka napędowa.Suszy się ;> a tarcze z zegarów siedziały w myjce ultradźwiękowej
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    A czy cięgno od sprężarki powinno pracować na postoju kiedy dodaję gazu - nawet do 3500rpm (oczywiście przy działającym silniku)?
    Bo moje ani drgnie...

  14. #43
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Siwy1982
    A czy cięgno od sprężarki powinno pracować na postoju kiedy dodaję gazu - nawet do 3500rpm (oczywiście przy działającym silniku)?
    Bo moje ani drgnie...
    Powinno.

  15. #44
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Właśnie wróciłem z garażu po skończonym montażu turbiny.Powiem tylko tyle że nie ma żadnej różnicy Ręce mi opadły i tak już zostały.Jak było przed wyjęciem tak jest identycznie teraz,po czyszczeniu kierownic i ich sterowania.Trzeba strzelić se w łeb i tyle.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  16. #45
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Do Wisły z nią ...

    A tak na poważnie to trzeba zacząć grzewać w poważniejszych rzeczach, jak masz możliwość to podmień czujnik na railu, może jest sieknięty i za wysokie wartości podaje przez co komp głupieje. Albo pompa może nie domagać. Poza tym nic innego nie przychodzi mi do głowy.

    A przepływka daje poprawne odczyty ?


 
Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czujnik turbiny bravo td

fiat turbina za male cisnienie

zawor overboost bravo TD

fiat marea 1.9td zawor sterujacy turbo

1.9td marea zawor overboost

za male cisnienie doladowania croma

Jak naprawic elektrozawor fiat brava

bravo 1.9TD nie dziala sztanga

klapa gaszaca jtd

1 9td wastgate

fiat bravo wieszajacy sie zawor

dzialanie turbiny fiat bravo1.9.td

jak sprawdzic.zawor.na turbinie bravo td

overboost raz dziala raz nie jtd

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl