Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 30 z 30
  1. #16
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    koleżanka wymieniła cały zapłon czyli cewkę, kable i świece. diagnoskop wszystko wyjaśni.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    29
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    koleżanka wymieniła cały zapłon czyli cewkę, kable i świece. diagnoskop wszystko wyjaśni.
    Ale założycielka tematu nie pisała ze wymieniła te częśći, tym bardziej że przewody mogą być do wymiany jeśli w czasie mgły się pogorszyło.. wiadomo wilgoć to większe przebicia... jeśli kable były padnięte mogło uszkodzić też cewkę. Gdyby coś innego padło nie byłoby iskry na żadnym cylindrze.. przynajmniej sądze tak samo jak kolega wyżej.
    Co do błędów z komputera to wiadmo jak jest pomagają znaleźc usterkę ale czasami coś jest padniętego w aucie a to tego nie pokaże, więc trzeba mieć komputer, trochę rozsądku i wyczucia żeby brać się za robotę

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    no to ja chyba nie potrafię czytać.

    Cytat Napisał Pau-jan Zobacz post
    Jakiś tydzień temu zaświeciła mi się kontrolka przysłowiowa marchewka, samochód zaczął chodzić na dwa gary
    ,jechałam na podpięcie pod komputer, komputer wykazał 9 błędów młody człowiek nie powiedział mi nic tylko że wykasował szybko owe błędy dodatkowo wykazało błąd na cewce zapłonowej. Zakupiłam nową oryginalna wraz z nowymi świecami oraz kablami zapłonowymi. po wymianie nie dało to żadnego rezultatu.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    29
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    no to ja chyba nie potrafię czytać.
    odpuść troszkę bo nikt nikogo nie obraża, faktycznie nie doczytałem.. przepraszam za to wszystkich bardzo bardzo mocno
    Ja bym nadal proponował przyjrzeć się cewce.. była nowa ?? jest oryginalna ??
    Tutaj podobny problem i opisane jak sprawdzić cewkę.
    Fiat Punto :: Forum • Zobacz temat - Diagnostyka cewek
    Ewentualnie przyjrzeć się można kostce zakładanej na cewkę pzeczyścić styki i przewodom które do niej dochodzą.

    Jak nic ciekawego sie nie dojrzy wtedy tylko diagnoskop tylko u jakichs mądrzejszych ludzi.. wymienić wszystko naciągnąć na koszty i nic nie naprawić to nie sztuka ale cóż takie czasy i to żadna nowość. Może wyczytali na komputerze błędy zwiazane z wypadającymi zapłonami ale coś im nie poszło
    Ostatnio edytowane przez jacjacek ; 15-08-2012 o 11:34

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    28
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Jeśli uszkodzona była cewka ( a wcześniej być może kable miały przebicie) to komp mógł oberwać...miałem tak kiedyś w jednym ze swoich aut.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2012
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    27
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Brava 1,6 16V
    Witam kochani serdecznie dziękuję za odpowiedzi. Odpowiadam na pytanie na początku szarpał na gazie po przełączeniu na benzyne było przez chwile dobrze ale właśnie przejechałam przez te mglę i ponownie zaczoł szarpać i było słychać głośne klekotanie na silniku .
    Następnego dnia rano chłopak sprawdził co się dzieje i już było brak iskry na 2 i 3 cylindrze.. Cewka która kupiłam była używana oryginalna sprawna ponieważ odpalił normalnie przejechał ok 700 km i problem powrócił na nowo. Benzyny mamy zalane powyżej połowe baku a gazu również połowa,wyczytałam na forum żę pompa paliwa mogła zaciągnąć syf ale tankujemy na sprawdzonych stacjach i staram się nie dopuszczać do rezerwy.. A ile powinno być podłączone kabli do cewki ponieważ mam 3 i wydaje mi sie że coś brakuję ? Dodam że gaz mam sekwencyjny ..
    Ostatnio edytowane przez Pau-jan ; 15-08-2012 o 12:50

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    brakuje czwartego najlepiej zrób zdjęcie spod maski i wrzuć na forum, bo nie wiem czy o tych samych kablach mówimy.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał jacjacek Zobacz post
    odpuść troszkę bo nikt nikogo nie obraża, faktycznie nie doczytałem.. przepraszam za to wszystkich bardzo bardzo mocno
    sorrki. wyrwało mi się

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2012
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    27
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Brava 1,6 16V
    Dobrze już robię zdjęcia..

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    P150812_12.52.JPGP150812_12.53.JPGP150812_12.53[01].JPG

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    29
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    jeżeli to samo dzieje się na gazie i banzynie to elementami wspólnymi (w zależności od instalacji) są uklad zapłonowy i komputer.
    Dlatego jeśli chodzi na jednym i na drugim tak samo trzeba szukac przyczyny w zapłonie
    Jesli na gazie byłoby ok to wtedy możnaby myśleć że to układ paliwowy od benzyny.

    Może spróujcie podmienic cewkę na tą która była poprzednio.. albo może nie ma ona masy i ją przepala.. trzeba sprawdzić jej wszystkie połączenia, jak nie to wina może leżeć po stronie komputera

    O cholewa ale masakra.. grubsza rzeźba ..Niech ktoś zrobi porządek w kablach dochodzących do kostki wpinanej w cewkę, najpierw to ładnie polutować potem zaizolować i wpuścić w osłone tj. peszel i nigdzie indziej problemu nie będzie.
    Po drugie kable może i wymienione ale na jakie ;/ na pewno dobre to one nie są... po woli i systematycznie musisz wymienić kilka rzeczy ale na nowe i jednakowe tj. 4 kable i świece normalnej firmy np.NGK
    Ostatnio edytowane przez jacjacek ; 15-08-2012 o 13:12

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2012
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    27
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Brava 1,6 16V
    Mamy kupione kable NGK tylko przełożyliśmy cewkę wraz z tymi niebieskimi kablami i ciągle silnik pracuje tak samo. .. Chłopak idzie naprawiać te kable mam nadzieję że skończą sie te problemy.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    29
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    OK to jeśli macie sprawną cewkę i nowe kable to je załóżcie żeby znowu nie padła cewka
    z kablami na pewno któryś nie łączy gdzieś w tej pajęczynie i jeden odpiął sie od kostki.. musi dojść po kolorach oryginalnych kabli i to polutować, potem w droge i szerokim łukiem omijać warsztat który wypuścił od siebie wasze auto w takim stanie.
    Niestety mam JTD i nie pomogę ale ktoś kto ma podobny silnik mógy dla pewności wrzucuć zdjęcie swojej kostki z kolorami przewodów i byłoby po sprawie
    POwodzenia
    Ostatnio edytowane przez jacjacek ; 15-08-2012 o 13:31

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2012
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    27
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Brava 1,6 16V
    Jak na razie nie dziękuję Aby się wszystko udało,mam cichą nadzieję że bedzie już wszystko ok...



    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał boch Zobacz post
    brakuje czwartego najlepiej zrób zdjęcie spod maski i wrzuć na forum, bo nie wiem czy o tych samych kablach mówimy.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]


    sorrki. wyrwało mi się
    Czy mogła bym po prosić o zdjęcie z Pana samochodu tej samej kostki co u mnie te kabelki są do wymiany? Bym po równała i sprawdziła czy jest wszystko dobrze podłączone ?
    Z góry dziękuje

  14. #28
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    pisząc o 4 kablu miałem na myśli przewód zapłonowy zdjęcie mogę zapodać ale nic z niego nie wymarasz. u mnie jest wszystko ładnie zaizolowane. podjerzewam, że u Ciebie podobnie jak u mnie w wiązkę dochodzącą do cewki wpinał się gaziarz, tyle że u mnie zrobił to bardziej elegancko zróbcie tak jak napisał jacjacek, tzn polutujcie kable wg kolorów i powinno być wszystko ok, a najlepiej podjechać z tym do kogoś kto się tym zajmuje na codzień. namiary na polecanego mechanika z Twojej okolicy zapodałem wcześniej.

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2012
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    27
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Brava 1,6 16V
    Kochani!!! Jak na razie działaaaaaaa!!!

    Działa działa!!

    Ufff.. Silnik chodzi równo kontrolka zgasła!.. Tak jak mi państwo radzili z tymi kablami, izolujemy je i ładnie się je schowa aby już nic się nie zepsuło ! .. Dziękuuję Wam wszystkim za pomoc . Aż nie wiem jak się odwdzięczyć .

    Martwiłam się że samochód trafi na złom a kredyt trzeba spłacać .

    Ale jest ok.. Ufff

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    29
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Jak nie bedzie widać przewodów wychodzących z kostki to zdjęcie może pomóc, jeśli tylko są zauważalne to kolorami chłopak dojdzie który kabel gdzie.
    Tak jak pisze boch wogóle nie powinno być widać tego wpięcia.. tutaj ktoś popisał się zmysłem artystycznym
    Skoro nie bedziecie mogli dojśc ładu to jeźdzcie do tego gazownika i niech to poprawia

    http://autokacik.pl/printthread.php?...29&type=thread

    tutaj opisane jak powinny byc podłączone kable w kostce i jak zmierzyć sprawność cewki

    Jak widze już nie aktualne, ale to akurat w tym przypadku dobrze


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Dziwny dźwięk " chrobotanie " na półsprzęgne Fiat G punto 1.3 90hp
    Napisany przez Daniken88 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-06-2012, 19:32
  2. komunikaty "low oil press" oraz "alternator fail"
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-11-2011, 15:14
  3. [silnik] CC900 pali się "marchewa" problem z wtrys
    Napisany przez Banas921 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-02-2011, 20:33
  4. [silnik] Ciągle świecąca się "marchewka"
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-10-2008, 20:54
  5. Gdzie jest " marchewka"
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-10-2008, 10:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo swieci sie marchewa

swieci sie marchewa

chodzi na 3 cylindry i swieci sie kontrolka wtrysku fiat bravo

kontrolka wtrysku paliwa fiat brawo 2000r silnik szarpie

brak iskry na 2 i 3 cylindrze marea

forum fiat brava

fiat marea pali sie

seicento podlaczenie kabli do cewki

fiat bravo 1.6 iskra jest na dwuch gary

pali sie marchewka

pali sie marchewka w fiacie brava

co oznacza swiecaca marchewka fiat brava

fiat brawa poli sie

marea 1 6 zapala sie marchewka

swieci sie marchewka fiat bravo

w seicento swieci mi marchewka

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl