Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16

Temat: Chip Silnika 1.4  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    25
    Postów
    86
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Rocznik
    1996



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2013
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    24
    Postów
    122
    Auto
    Mazda 323F 2.0
    Rocznik
    2001
    Ale żeby 1.4?;o. Moje zdanie w sprawie takiego chip tuningu jest jedno: Takie dziadostwo psuje silnik. Jeżeli brakuje Ci mocy to przesiać się na 1.6, 1.8 albo 2.0.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Działa. Daje przyrost w granicach 4-5KM i podnosi spalanie o 1,5L. do tego jazda z takim czymś szybko spowoduje usterkę typu wypalone gniazda zaworów lub nawet stomiony tłok.
    Jest to zestaw oporników ogłupiających czujniki przy silniku a cała reszta elektroniki to zasłona dymna.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    25
    Postów
    86
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    No tak myślałem ze to dziadostwo ale chciałem sie upewnic Dzięki za odpowiedz

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Nawet do roweru tego bym nie założył!
    Odpuść to dziadostwo, bez porządnego strojenia takie g*** nic nie da. Z resztą silnik 1.4 nie nadaję się do podnoszenia mocy.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2013
    Skąd
    Gostyń/k.Leszna
    Postów
    89
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTDm 175KM powered by conmir.pl
    Rocznik
    11/2004
    Mój szef włożył CHIP do Mercedesa E270 i po tygodniu jazdy wyjj... uszczelke pod głowicą.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał KaaC Zobacz post
    Mój szef włożył CHIP do Mercedesa E270 i po tygodniu jazdy wyjj... uszczelke pod głowicą.
    A ja założyłem chip do mojej Lancii i auto zapieprzało jak królik po koksie nie robiąc żadnych problemów

    Panowie, reguły nie ma i tyle. Wystarczy sobie zwyczajnie zdawać sprawę z tego co montujemy i jak ma to działać. Opowieści typu "ktoś włożył i wybuchło" to takie trochę jak "kolega brata szwagra widział jak jego koleżanki siostra..." nieprawdaż?

    Generalnie zasada jest prosta: przy pomocy zmiany softu da się poprawić parametry silnika. Zależnie od tego jaki to silnik i w jakim jest stanie efekty są mniejsze lub większe.

    W przypadku silników wolnossących, bez turbo, efekty są w większości wypadków mało spektakularne - szczególnie jeśli silnik jest w pełni seryjny. W takim wypadku, moim zdaniem, zmiany w oprogramowaniu są nieopłacalne.

    W wypadku silników doładowanych, z turbo, efekty są przeważnie bardziej widoczne i przyrosty rzędu 10-25% mocy osiągalne. Trzeba sobie jednak zdawać sprawę, od zależnie od kondycji silnika i osprzętu różnie z tym bywa. Trzeba sobie też zdawać sprawę, że podnosząc moc w aucie mającym kilka(naście) lat i sporo km na zegarze możemy dość szybko pójść w koszta.

    Na co zwrócić uwagę?
    To co najczęściej jest oferowane za małą kasę to tzw "chip rezystor". Jego działanie sprowadza się do fałszowania wskazań czujnika temp płynu. W efekcie jednostka sterująca ciągle leje więcej paliwa niż musi żeby szybciej rozgrzać silnik - typowa jazda "na ssaniu".
    Mocno odradzam to rozwiązanie. Przyrosty mocy o ile wogóle są to są minimalne. Auto zaczyna dużo więcej palić. Silnik pracuje na zbyt bogatej mieszance co w efekcie prowadzi do odkładania się nagaru i często do uszkodzenia katalizatora.

    Kolejna kategoria to tzw "chipy gotowce". Tworzone są dla konkretnego silnika, najczęściej seryjnego. Radzę być ostrożnym bo często są to programy pisane wręcz tragicznie. Notoryczne jest stosowanie bardzo dużego doładowania już przy niskich obrotach co w dość krótkim czasie prowadzi do uszkodzenia turbo i sprzęgła. Nagminnie silnik jest przelany i usunięte są fabryczne zabezpieczenia. Są to głównie "gotowce" z katalogu różnych firm obiecujące +25 koni i i 30Nm itp. Osobiście bym tego do auta nie włożył nawet jeśli podpisał by się pod tym jakiś znany tuner.

    Osobną kategorią są gotowce tworzone przez prywatne osoby lub tunerów specjalizujących się w konkretnym silniku. Po pierwsze niemal zawsze dostajemy listę koniecznych przeróbek (świece itp). Prawie zawsze mamy też jakieś opinie innych użytkowników. Problem w tym, że takie chipy są przeważnie tworzone dla dość wąskiej grupy odbiorców - np dla punto gt czy fiata coupe turbo.
    Naturalnie ryzyko nie znika. Często nie mając silnika w bdb stanie musimy się liczyć z dużo szybszym zużyciem niektórych elementów.

    Ostatnia kategoria to indywidualne strojenie. O ile robi to ktoś kto ma o tym pojęcie to ryzyko jest małe. Problemem jest najczęściej wysoka cena.

    To tak w dużym uproszczeniu i skrócie

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Kolego - autor wątku chce włożyć "chip box'a" do wolnossącego benzyniaka 1.4 - z jednej strony mówisz że można z drugiej że unikać tanich rezystorowych boxów.. A Ty myślisz, że co to jest

    Poza tym co za absurd, że więcej paliwa = więcej mocy.. B Z D U R A !!!
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Kolego - autor wątku chce włożyć "chip box'a" do wolnossącego benzyniaka 1.4 - z jednej strony mówisz że można z drugiej że unikać tanich rezystorowych boxów.. A Ty myślisz, że co to jest

    Poza tym co za absurd, że więcej paliwa = więcej mocy.. B Z D U R A !!!
    Byrrt, nieważne jak na to spojrzysz to fizyki oszukać się nie da - chcesz więcej koni mechanicznych to musisz spalić więcej paliwa w tym samym czasie. Zaznaczam SPALIĆ a nie wlać do silnika bo wbrew pozorom to nie to samo.

    Zauważ też, że ja nie wnikam w to co jest w linku. Po prostu ogólnie przybliżyłem to co jest na rynku bo czytając komentarze niektórych odniosłem wrażenie że temat jest dla niektórych "czarną magią".

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tak jak napisałeś wlać to nie znaczy spalić.. Samo podlewanie paliwem nie da NIC dobrego..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Tak jak napisałeś wlać to nie znaczy spalić.. Samo podlewanie paliwem nie da NIC dobrego..
    Właśnie dlatego pisałem - wynalazki oparte o oszukiwanie czujniki temp cieczy odradzam.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2012
    Skąd
    zielona góra
    Wiek
    30
    Postów
    88
    Auto
    fiat bravo 1.2
    Rocznik
    2000
    Każdy autor takiego tematu powinien dostawać bana a temat zamykany.Bo trzeba być kompletnym debilem żeby w takie rzeczy wierzyć.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał morski Zobacz post
    Każdy autor takiego tematu powinien dostawać bana a temat zamykany.Bo trzeba być kompletnym debilem żeby w takie rzeczy wierzyć.
    Mówisz? Cóż, nie każdy rodzi się motoryzacyjną Alfą i Omegą - tylko czy to od razu powód żeby komuś imputować debilizm.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał morski Zobacz post
    Każdy autor takiego tematu powinien dostawać bana a temat zamykany.Bo trzeba być kompletnym debilem żeby w takie rzeczy wierzyć.
    Pozwól, że to nie Ty będziesz o tym decydował tu na forum. Proszę również inaczej się wyrażać.. Wszystkim..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2012
    Skąd
    zielona góra
    Wiek
    30
    Postów
    88
    Auto
    fiat bravo 1.2
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Cytat Napisał morski Zobacz post
    Każdy autor takiego tematu powinien dostawać bana a temat zamykany.Bo trzeba być kompletnym debilem żeby w takie rzeczy wierzyć.
    Pozwól, że to nie Ty będziesz o tym decydował tu na forum. Proszę również inaczej się wyrażać.. Wszystkim..
    to po co są tutaj moderatorzy?
    jak podobne tematy się pojawiają co parę tygodni i Wy macie to gdzieś,może przypnijcie temat "podnoszenie mocy małym kosztem np(chip +25km)"i będą się tam fachowcy wypowiadać jak zwiększyli moc.
    chyba jesteś na bbtp.pl i wiesz co się dzieje z takimi tematami.
    Cytat Napisał Kamil2062 Zobacz post
    Interesuje mnie podniesienie mocy silnika 1.4 wiem ze to jest prawie nie osiągalne ale czy są jakieś sposoby i czy np to działa :

    Chip Tuning Box +25KM Fiat Bravo Brava 1.4i 75KM (3277886670) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

    Chip Tuning Box CYFROWY +30KM Fiat Bravo 1.4 90KM (3270093085) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
    A jak po taniości chcesz podnieś moc to:
    podwójny wydech 25% mocy więcej
    naklejka z pajęczyną na wlewie od paliwa 10% więcej mocy
    przyciemnione szyby +naklejka na przedniej szybie blackpunkt to następne kilka %
    a jak dasz głośniki ze starej wieży to już będziesz miał bolid F1.
    Ostatnio edytowane przez morski ; 23-06-2013 o 08:03


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [elektronika] Box Chip 1.9 JTD 16V
    Napisany przez omegarules na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-05-2012, 07:16
  2. Chip tuning
    Napisany przez grzeziu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 24-04-2012, 19:20
  3. [silnik] chip w 2.4 TD ??
    Napisany przez Dziki 87 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-04-2010, 18:24
  4. Chip tuning czy nie niszczy silnika i gdzie go zrobic?
    Napisany przez piczon na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 28-03-2010, 23:27
  5. Chip Punto
    Napisany przez Dymek na forum Punto II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 13-07-2009, 18:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava 1.4 12v tuning

fiat brava 1.4 12v zwiekszenie mocy

chip silnika 1.4 85

chip tuning fiat bravo 1.4 12v

bravo 90km podniesienie mocy

fiat brava tuning

fiat bravo 86 jak zwiekszyc moc

fiat bravo 1.4 90km tuning

fiat Bravo Forum rocznik 2003

bravo 1.4 90 km zwiekszAnie mcy

fiat bravo 1.4 chiptuning

fiat 1.4 starjet chip

silnik 1.4 16v fiat tuning

fiat bravo 1.4 12v tuning

silnik fiata 1.4 podniesienie mocy

fiat bravo 2 1.4 90km a chip tuning opinie

chip tuning fiat bravo 2 silnik 1.4 benzyna

chip tuning fiat 1.4 90km

fiat brava tuning silnika

fiat bravo 2 1.4 jak podniesc moc auta

fiat brava 1.4 tuning

fiat brava wzrost mocy

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl