Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2012
    Skąd
    Los Angeles Otwock
    Wiek
    39
    Postów
    53
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD Suite

    Bravolot - brak mocy w cf3 (wykres)

    Witka.

    Sprawa dotyczy mojego świeżo zakupionego Bravo 1.9jtd cf3. Strasznie miernie przyspiesza. Dużego zużycia paliwa nie zauważyłem, nie puszcza też czarnych bąków. Dzisiaj natomiast zauważyłem wyciek oleju przy wężu od turbo.
    Podpiąłem auto do kompa. Nie było niczego oprócz czujnika pedału sprzęgła i czujnika klimatyzacji (nie działa)
    Poniżej zamieszczam wykres:


    A tu plik pdf z zaimportowanym wykresem:
    http://file4u.pl/download/3346546/wy....file4u.pl.pdf

    Podjechałem do mechanika. Zajrzał coś, pomyślał, kij wie co jeszcze i stwierdził, że turbo na wykończeniu... Czy po tych wykresach da się dojść czy rzeczywiście ma rację? Ew. za co się zabrać aby wyeliminować inne czynniki?

    Dzięki za pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Zapodaj to na nasz serwer bo ja nic na tym nie mogę zobaczyć.
    A co z EGR-em Czy nie zawiesił się Wyczyść też czujnik doładowania.
    Odepnij przepływkę i zobacz czy auto lepiej śmiga.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2012
    Skąd
    Krk
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 jtd
    Witam wszystkich,
    Z tych parametrow to wynika, ze mechanik raczej ma racje, mialem podobny efekt w cf3 przy podjechanej tubinie, wolno lapie wysokie doladowanie a przy najwyzszych obrotach cisnienie spada. pozdrawiam jak chcesz sprawdzic dobrze turbo to nie krec go zbyt wysoko na jedyne i dwojce, a na trzecim biegu z niskich obrotow caly gaz i wtedy ogladamy wykres ;] pozdrawiam

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2012
    Skąd
    Los Angeles Otwock
    Wiek
    39
    Postów
    53
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD Suite
    EGR zaślepiony. Przy odpiętej przepływce nie poczułem żadnej różnicy. Zrobiłem też pomiar powietrza do tego wykresu żeby wykluczyć przepływkę ( chociaż nie wiem czy jego wskazania są dobre ). Ew. przy uwalonym przepływomierzu nie powinien wrzucać jakiegoś błędu do kompa?
    Zrobię wieczorkiem test od trójki z niskich obrotów. Wtedy była szklanka na drodze więc nie bardzo miałem jak pojeździć na letnich oponach
    Same problemy z tym autem.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał raul_na_102 Zobacz post
    Same problemy z tym autem.
    Kolego kupiłeś uszkodzone auto i na niego jeszcze narzekasz? To auto powinno powiedzieć że ma z Tobą same kłopoty.


    Co do przepływki to nawet odpięcie jej nie zaświeci kontrolki na desce ale błąd w sterowniku oczywiście jest + bląd czujnika temperatury zasysanego powietrza.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    875
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996
    odpal silnik, obadaj gdzie masz turbo spróbuj przystawic w poblizu ucho i słuchaj czy słychac grzechotanie czy w ogóle słychać oczywiscie manipuluj przepustnicą. a najlepiej jak bys sie udał do warsztatu zeby sprawdzili jakie cisnienie daje turbo. mógł zablokowac ci sie kanał olejowy w turbinie i nie dochodzi olej mozliwe ze juz jest na wykonczeniu. Mało kto pamieta ze jak sie przyjezdza turbo dieslem to musi pochodzic chwile na luzie (oczywiscie chodzi mi o wystudzenie turbospreżarki). posprawdzaj przewody które idą do turbiny

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2012
    Skąd
    Los Angeles Otwock
    Wiek
    39
    Postów
    53
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD Suite
    Dobra zrobiłem do wykresu tak jak poradziliście. Od 1.2 obr/min z trójki pocisnąłem do 4tys. Na tej podstawie da się coś powiedzieć o turbo i ew. o przepływomierzu?
    wykres.jpg
    Ostatnio edytowane przez raul_na_102 ; 01-11-2012 o 22:24

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Na początku brakuje mu ciśnienia ale potem jest go nawet więcej,tylko zastanawia mnie dlaczego pod koniec spada znacznie przepływ powietrza.Szkoda że nie zaznaczyłeś też oczekiwania przepływu.Następnym razem zrób ten test ale na czwartym biegu od 1500rpm do 4000rpm.
    Czy masz wlot powietrza nad chłodnicą z którego powietrze dopiero idzie do puszki z filtrem Może zaciąga Ci wygłuszenie z pod maski i zasłania wlot bo była to wada fabryczna i przy okazji akcja serwisowa
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2012
    Skąd
    Los Angeles Otwock
    Wiek
    39
    Postów
    53
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD Suite
    Machnąłem 2 wykresy na 4 biegu od 1200 obr/min do 4000. Pierwszy jest na ciśnienie doładowania, oczekiwane ciśnienie i overboost. Drugi (nie mam crackowanej wersji) jest na powietrze rzeczywiste i oczekawiane.
    turbo.jpg

    przepływka.jpg
    Wlot nad chłodnicą jest. Zaraz lecę do auta sprawdzić czy nic go nie przysłania. Rozbierałem go w zeszłym tygodniu celem oczyszczenia i wymiany filtra. Nic niepokojącego nie zauważyłem ale wszystko się może zdarzyć w świeżym używanym aucie

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    35
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    U mnie również dolot jest nad chłodnicą i wciągał wygłuszenie.. dlatego wyciąłem je na szaerokści wlotu.
    Przepływ jest minimalnie niższy niż oczekiwany... ale szczerze mówiąc chyba tak musi byc.. z mojego doświadczenia gdzie sprawdzałem szczelność dolotu, wymieniłem opaski i gume nachodzącą na turbinę bo była pęknięta i ssało część powietrza tamtędy omijając przepływomierz, zakąłdałem chyba ze 3 przypływomierze i cały czas tak samo.. ale autko dobrze jedzie i nie kocpi więc odpuściłem, sądze że może być to wina turbiny.. początki końca.
    Ogólnie proponuje sprawdzić szczelność całego układu i jak zauważył kolega przyjrzeć sie wygłuszeniu.. wczasie jazdy powietrze wpada pod maskę i może opychać wygłuszenie i takie cuda będą się dziać.
    Swoją drogą jeżeli na pewno masz silnik CF3 to może coś się dzieje ze zmienna geometrią.. chociaż skoro jeździ ok to proponuje tyko kontrole i jeździć
    Co do oleju w IC to nie ma auto w którym by go nie było .. w razie czego zrób wolna odmę to będzie go trochę mniej

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2012
    Skąd
    Los Angeles Otwock
    Wiek
    39
    Postów
    53
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD Suite
    Czyli reasumując po tych wykresach nie widać jakiegoś znacznego zużycia turbo? Porozpinać węże od IC/turbo, poczyścić, sprawdzić szczelność, pozakładać nowe opaski, zrobić pojemnik na olej z odmy, przeczyścić egr i przepustnicę, wlać nowy olej, wymienić filtry i jeździć?

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    W Bravo i Brava silniki CF3 nie posiadają zmiennego geo w turbinie chyba że z samej końcówki produkcji ale raczej nie.
    Sprawdź jeszcze to wygłuszenie maski czy Ci go nie wciąga w otwór dolotu powietrza.Co do wykresu to źle nie jest a niskie doładowanie przy małych obrotach musi być bo zwykła turbina ma tam tzw. dziurę
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2012
    Skąd
    Los Angeles Otwock
    Wiek
    39
    Postów
    53
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD Suite
    Bardzo mnie to cieszy. Dziękuje za pomoc

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2012
    Skąd
    Los Angeles Otwock
    Wiek
    39
    Postów
    53
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD Suite
    Odświeżę mój temat żeby nie zakładać nowego.
    W ostatni weekend zabrałem się za zrobienie porządku z autem. Umyłem intercooler, kupiłem nowy regulator doładowania bo okazało się, że mój miał pęknięty króciec i jak rozpinałem rozpadł się do końca, połatałem póki nie kupię nowej rurę gumową łączącą turbo z intercoolerem bo była podziurawiona w 3 miejscach.
    Samochód dalej ma jakieś problemy z przyspieszaniem. Co i raz jest tak, że przyspiesza ładnie po czym np. w okolicach 3-3.5tys jakby go coś dusiło i znowu jest w miarę normalnie. Zdarzyło mi się też dwa razy, że zaraz po odpaleniu auta na zimnym przy gwałtowniejszym wciskaniu gazu szarpał. Działo się tak tylko na 1 biegu.
    Czy ktoś wie co jest grane może? Błędów na kompie nie mam, oprócz egr. Jeżeli potrzeba to zrobię jakieś wykresy.
    Dzięki

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Zrób testy turba podczas jazdy

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-12-2018, 17:18
  2. Brak mocy
    Napisany przez vibrus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-03-2012, 21:11
  3. brak mocy
    Napisany przez DENIShyc na forum Stilo
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 06-04-2011, 20:57
  4. Brak mocy
    Napisany przez proszowiak na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 01-03-2011, 20:38
  5. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 18:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czuinik zasysanego powietrza fiat brava

czy fiat marea 1.9jtd 110km ma filtr pdf

dlaczego fiat brava 1.9 jtd 2001 jest mulowaty na klimatyzacji

brava cf3

waz laczacy turbine z przepustnica fiat marea 1.9jtd

przerwy w mocy 1.9 jtd

lapacz powietrza fiat stilo 1.9jtd

fiat bravo wykres mocy

btavo 1.9 jtd cf3 jaka turbina

brava jtd cf3

fiat bravo 2007 1.9 jtd spadek mocy na klimatyzacji

fiat bravo 2007 brak mocy

uszkodzone szklanki a brak mocy

fiat marea waz gumowy laczacy filtr powietrza z przepustnica

wykres mocy silnik brava 1.4 12v

1.9 jtd cf3

silni cf 3

silniki cf3

fiat bravo jtd brak mocy

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl