Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Wiek
    32
    Postów
    38
    Auto
    Bravo 1.9 TD75
    Rocznik
    1998

    Bravo TD 75KM szarpie i dymi na biało

    Na początek pragnę się serdecznie przywitać z innymi forumowiczami ponieważ jestem tutaj nowy. Jest to mój pierwszy post na forum fiata więc proszę o wyrozumiałość jeśli robię coś nie tak. Ale do sedna sprawy.
    Posiadam od niedawana Bravo TD na pompie boscha i mam z nim dwa problemy nie wykluczam że są one powiązane ze sobą otóż pierwszy z nich:
    - Jak odpalam auto po całkowitym wystudzeniu zapala ono od pierwszego strzału ale przez kilkanaście sekund silnik szarpie i strasznie się męczy po czym zaczyna pracować w miarę równo.
    i drugi problem:
    -Gdy silnik troszkę się rozgrzeje znów zaczyna szarpać i dymić na biało co ciekawe wystarczy go przegazować i problem mija ale nie na długo . Podczas jazdy wszystko jest w porządku proble występuje tylko na biegy jałowym .

    Pierwsze co sprawdziłem to oczywiście świece żarowe i przekaźnik, świeczki sprawdzone pod prostownikiem grzeją wszystkie równomiernie. Więc tutaj wszystko jest ok .
    Biały dym często oznacza spalanie płynu ale nie widzę żeby go cokolwiek ubyło więc uszczelkę też raczej odrzucam .
    Sprawdziłem również wtryski ciśnienie otwarcia idealne 150barów i nie leją.

    Czytałem o podobnych objawach ale w autach z pompą lucas i tam problemem był zawór w tej właśnie pompie .
    Czekam na wszystkie podpowiedzi . Pozdrawiam wigas.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    42
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    Nie koniecznie pompa mogą już być wtryski do wymiany - kopcenie na biało w dieslu gdy nie ubywa płynu zazwyczaj oznacza lejący wtryski, szarpanie silnika też na to wskazuje - możesz to sprawdzić wykręcając wszystkie i dając pompiarzowi do sprawdzenia albo podbijając do mechanika który ma odpowiedni przyrząd do sprawdzania - koszt za sprawdzenie raczej znikomy a będziesz pewien co jest
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2012
    Skąd
    Trzebnice
    Wiek
    32
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Bravo SX 1.9 TD
    Mam ten sam problem, co kolega w tym samym aucie. Rankiem po odpaleniu ( odpala bez problemu ) pierwsze kilka sekund silnik się męczy, szarpie i strasznie kopci. Wymieniłem świece żarowe, wtryski dałem do regeneracji. Nic nie pomaga.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Wiek
    32
    Postów
    38
    Auto
    Bravo 1.9 TD75
    Rocznik
    1998
    Dzięki kolego QBOSS za zainteresowanie tematem. Ale właśnie wtryski są sprawdzone i jak twierdzi osoba które je sprawdziła są ok.

    Kolego bieniu jak mniemam to też masz wersję bez obrotomierza ?? Powiedz czy jak odpalasz zimny silnik to masz podwyższone obroty biegu jałowego i po rozgrzaniu one spadaja ??
    Ciężko to stwierdzić właśnie bez obrotomierza jedynie zostaje słuch i w moim przypadku te obroty się nie zmieniaja zarówno na zimnym jak i ciepłym . a wydaje mi sie że gdy motor jest zimny obroty powinny być nieco podwyższone .

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2013
    Skąd
    ZST
    Postów
    27
    Auto
    Fiat Brava 1.9 TD100
    Rocznik
    1997
    Ja także mam u siebie od jakiegoś czasu podobny problem tzn przy odpaleniu przez chwile kopci na biało i szarpie motorem po za tym "lata" jak trzeba. wtryski ok świece tez...i nie mam pojęcia co może być tego przyczyną ;/... może uszczelka pod głowicą?? zaobserwowałem ostatnio bąbelki przedostające się do zbiornika wyrównawczego z dolnego węża(płynu praktycznie nie ubywa)

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Wiek
    32
    Postów
    38
    Auto
    Bravo 1.9 TD75
    Rocznik
    1998
    Witam panowie dziś zrobiłem prosty test mianowicie odpaliłem auto i gdy szarpało odkręcałem po kolei rurki od wtrysków moje spostrzeżenia :
    - odkręcenie pierwszej rurki = znaczne pogorszenie pracy silnika
    - odkręcenie drugiej rurki = znaczne pogorszenie pracy silnika
    - odkręcenie trzeciej rurki = praktycznie pogorszenie pracy silnika nie pojawiło się
    - odkręcenie czwartej rurki = znaczne pogorszenie pracy silnika

    Więc zabrałem się do roboty i podmieniłem pierwszy wtrysk z trzecim moje spostrzeżenia:
    - odkręcenie pierwszej rurki = znaczne pogorszenie pracy silnika
    - odkręcenie trzeciej rurki = praktycznie pogorszenie pracy silnika nie pojawiło się

    wynika z tego że wtryski są na 100% ok
    coraz bardziej zaczynam podejrzewać że na trzeci cylinder wdziera się woda

  8. #7
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał wigas Zobacz post
    coraz bardziej zaczynam podejrzewać że na trzeci cylinder wdziera się woda
    Niekoniecznie, problem może być w słabej kompresji. Uszkodzony któryś z zaworów, albo pierścień. Jeśli do cylindra zostanie podane paliwo, a nie będzie włąściwego sprężania zapłon nie nastąpi, albo będzie zdecydowanie gorszy (nie dopali całej dawki paliwa). Swiece żarowe nie mają tu nic do rzeczy, bo one ułatwiają tylko rozruch.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Wiek
    32
    Postów
    38
    Auto
    Bravo 1.9 TD75
    Rocznik
    1998
    Zgadzam się że świece podczas pracy rozgrzanego silnika nie mają nic do rzeczy.
    Ale wydaje mi się że nie jest to wina słabej kompresji ponieważ czy silnik ciepły czy zimny to zawsze pali od przerzucenia wałem (dosłownie sekundę zajmuje mu zapłon)
    Po za tym silnik, jak na te 75Km zbiera się naprawdę przyzwoicie (wcześniej jeździłem mocniejszym autem też dieslem i pod tym względem jestem pozytywnie rozczarowany)
    Cóż na pewno nie zaszkodzi pomiar kompresji .
    Zastanawie mnie tylko jedno dlaczego obiawy po przegazowaniu auta ustają na dłuższą lub krótszą chwilę i z powrotem występują

  10. #9
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał wigas Zobacz post
    dlaczego obiawy po przegazowaniu auta ustają na dłuższą lub krótszą chwilę i z powrotem występują
    Jeśli jest tak, jak pisałem wcześniej (słaba kompresja w jednym z cylidrów), to może tak się dziać. Po przegazowaniu silnik się rozgrzeje i luzy nieco się zniwelują. Kiedy temperatura silnika spada, znowu pojawiają się problemy.
    Cytat Napisał wigas Zobacz post
    Podczas jazdy wszystko jest w porządku proble występuje tylko na biegy jałowym .
    Podczas jazdy silnik dostaje większą dawkę paliwa (praca pod obciążeniem), natomiast na biegu jałowym minimalna dawka paliwa powoduje, że przy słabszej kompresji nie będzie zapłonu (to by tłumaczyło objawy szarpania). Biały dym, to zwykle objaw spalania oleju, a to wskazuje na uszkodzone pierścienie lub uszczelniacze zaworów.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2011
    Skąd
    sokółka
    Wiek
    39
    Postów
    198
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD sx
    biały dym to spalanie płynu chłodniczego a olej powoduje pojawienie sie dymu niebieskiego.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Dla jednych będzie on biały, a dla innych niebieski, zwłaszcza przy silniku diesla. Ale faktem jest, że uszkodzona uszczelka pod głowicą może puszczać płyn do komory spalania, jak również będzie powodować spadek kompresji.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Wiek
    32
    Postów
    38
    Auto
    Bravo 1.9 TD75
    Rocznik
    1998
    Diagnoza postawiona już na 100% uszczelka pod głowicą do wymiany (ewentualnie coś z głowicą).
    Szykuje się ściąganie czapki.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Uuuuu średnio
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Wiek
    32
    Postów
    38
    Auto
    Bravo 1.9 TD75
    Rocznik
    1998
    Bardzo średnio zwłaszcza że auto kupione niedawno
    Ale trzeba się za to zabrać bo będzie już tylko gorzej

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Wiek
    32
    Postów
    38
    Auto
    Bravo 1.9 TD75
    Rocznik
    1998
    Głowica zdjęta . Po weekendzie jedzie na sprawdzenie i planowanie


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bravo Szarpie...:/Dusi sie.
    Napisany przez luukasz09 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 17-08-2015, 19:02
  2. Fiat Bravo 1.6 szarpie,przerywa,strzela
    Napisany przez sprutus na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 26-11-2013, 18:42
  3. Bravo 1.9 TD 75KM - kopci, brak mocy powyżej 100Km/h
    Napisany przez Mail'o na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-03-2013, 15:16
  4. Problem z obrotami BRAVO 1.2 16V ( dusi sie, szarpie nim )
    Napisany przez masweet na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 19-03-2012, 17:59
  5. Marea 1.9JTD, brak mocy, dymi na biało, szarpie
    Napisany przez avergade na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 08-03-2010, 22:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 1.9 td 75km bialo dymi

bravo td szarpie zimny

fiat 1.9d kopci przy odpalaniu

przy odpalaniu fiata bravo dymi i szarpie

bravo td odpala i szarpie

fiat bravo td 75 szarpie na zimnym

fiat bravo 1.9 td 100 KM szarpie silnikiem dymi na bialo

td odpala ale kopci jak zimny

1.9 td dymi na bialo

1 9 td szrpie przy odpaleniu

dymi na bialo szarpie

td kopci i szarpie silnikiem na zimnym

szarpie kopci fiat brava 1.9td

fiat bravo kopci na bialo

szarpie i kopci na bialo na biegu jalowym golf 1 9 td

fiat brava diesel 98 przerywa idymi

fiat marea kopci na

fiat bravo 1.9 td nie rowno chodzi kopci na bialo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl