Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2008
    Skąd
    slupsk
    Postów
    56
    Auto
    Bravo 1.6

    Bravo - skrzynia wyje przy hamowaniu silnikiem

    W lato zauważyłem że jadąc z górki skrzynia wydaje dziwny dźwięk przy puszczeniu gazu. Jak silnik napędza koła to cichnie, jak koła napędzają silnik to lekko wyje. Zastanawia mnie co to może być. Dyfer? Przeguby? Olej w skrzyni jest.
    Zaplanowałem wyjęcie skrzyni celem uszczelnienia jej - poci się na łączeniu i zdaje się leci nieco oleju na sprzęgło bo strasznie śmierdzi jak się lekko przypali sprzęgło (wyjeżdżanie z zaspy itp.). Jak już skrzynia będzie na stole to wymienię wszystko żeby było na cacy ale że operacja zaplanowana jest na Wielkanoc to wolałbym zaopatrzyć się w potrzebne części przed rozebraniem auta. Auto ma przejechane 120 tys km, głównie w cyklu miejskim. Jakieś sugestie co prawdopodobnie należałoby wymienić?
    pozrdawiam
    KK



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Możliwe że dyfer ma luz na satelitach i trzebabędzie go skasować podkładkami regulacyjnymi. Poza tym jak będziesz skrzynie rozbierał to oczywiście nowe uszczelniacze na półosie, możliwe że trzebabędzie zmienić uszczelniacz na wałku ataku ale to do oceny po rozebraniu. Łożyska raczej spokojnie wytrzymują żywot samochodu.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2008
    Skąd
    slupsk
    Postów
    56
    Auto
    Bravo 1.6
    Uszczelniacze na półosie to normalne simeringi które dostanę od ręki w dobrym specjalistycznym sklepie czy może jakieś udziwnione z metalową obudową itp. ?
    pozrdawiam
    KK

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    U ciebie są takie zakładane na półoś i od nich do skrzyni idzie gumowa maszeta, dostaniesz w każdym motoryzacyjnym bez problemu.

    Poza tym przypomniało mi się że to wycie mogą powodować zużyte "kamienie" na końcach półosi współpracujące z dyfrem.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2009
    Skąd
    Kielce
    Postów
    128
    Auto
    AR 166 2.4jtd '04 Marea W 1.8 Marea S 154KM
    a łożyska na ataku jak?

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Misiek213
    a łożyska na ataku jak?
    Co łożyska na ataku jak ?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2008
    Skąd
    slupsk
    Postów
    56
    Auto
    Bravo 1.6
    Rozumię że kamienie to krzyżaki zakładane na półosie (poz.2) tak?
    Co z elementem współpracującym - pewnie to też należałoby wymienić za razem (gdy krzyżaki wyrobione to i pewnie ich gniazdo nie najlepiej wygląda)

    pozrdawiam
    KK

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Rozumię że kamienie to krzyżaki zakładane na półosie (poz.2) tak?
    Co z elementem współpracującym - pewnie to też należałoby wymienić za razem (gdy krzyżaki wyrobione to i pewnie ich gniazdo nie najlepiej wygląda)
    Tak się potocznie mówi na ten rodzaj przegubu, ale to jest taki krzyżak na trzy ramiona, na nim siedzą łożyska igiełkowe a na tych z kolei takie tulejki półokrągłe które wchodzą w kosz dyferencjału. Wymienia się same kamienie z łożyskami igiełkowymi, o tyle jest to dobre że można to zrobić bez sciagnia skrzyni i może akurat jeśli to jest problem to skrzynia ucichnie.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2008
    Skąd
    slupsk
    Postów
    56
    Auto
    Bravo 1.6
    Skrzynia rozebrana, umyta, uszczelniona na nowo, nowe krzyżaki, dobry olej (Valvoline Dura Blend 75W90) a wyje dalej - jedyny element który miał ślady zużycia i nie został wymieniony to małe koło zębate na wałku głównym - to przekazujące napęd na dyferencjał. Krawędzie na zębach koła są nieco wywinięte. Nie wymieniałem tego bo uważałem że zużycie jest jeszcze nie wielkie a koszt nie mały. Wydawało mi się że na nowym oleju wycie ustanie a jednak nie więc to chyba wina tego koła - mogłem wymienić. Teraz to po ptokach... Może komuś się przyda taka wiedza...
    pozrdawiam
    KK

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Wszystko mozliwe, jesli mówisz że to kółko zdawcze na dyferencjał to ono cały czas pracuje. No a kółka zębate mają to do siebie że jak się nawet minimalnie wypracują to powodują hałas ...


 

Podobne tematy

  1. [silnik] Uno Problem z cieplym silnikiem.
    Napisany przez t_z na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 29-05-2009, 08:25
  2. Uno wersja CLIP - co i jak z silnikiem
    Napisany przez miszko na forum Uno
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-02-2009, 10:05
  3. problemy z silnikiem
    Napisany przez mecenas na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-02-2009, 21:05
  4. [skrzynia biegów] czy to skrzynia?
    Napisany przez czarek_t na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-12-2008, 08:17
  5. Problemy z silnikiem 1,6 16v
    Napisany przez krzysiekfk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-04-2008, 23:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

skrzynia wyje przy hamowaniu silnikiem

wycie przy hamowaniu silnikiem

wycie podczas hamowania silnikiem

wyje skrzynia przy hamowaniu silnikiem

halas przy hamowaniu silnikiem

halasuje przy hamowaniu silnikiem

skrzynia wyje po puszczeniu gazu

wycie skrzyni przy hamowaniu silnikiem

wycie skrzyni przy puszczeniu gazu

wycie silnikapo puszczeniu gazu

przy hamowaniu silnikiem

wycie marea 1 8

halas przy hamowaniu silnikiem avensisfiat brava wyjesimering skrzyni unowycie skrzyni po puszczeniu gazuzabezpieczenie krzyzaka megane
http://www.iparts.pl