Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2012
    Skąd
    Los Angeles Otwock
    Wiek
    33
    Postów
    53
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD Suite

    Bravo 1.9jtd cf3 - czy turbo rząda wymiany?

    Cześć wszystkim.

    Mam pewien problem z moim autem. Wydaje mi się, że kończy się już turbo. Przy przyspieszaniu w okolicach 3k obrotów samochód przestaje na chwilę przyspieszać. W całym zakresie obrotów mam wrażenie, że przyspiesza marnie. Dodatkowo przy gwałtownym wciśnięciu gazu z 1 biegu mocno szarpie.
    Czy po zrobieniu kilku wykresów z fiatecuscan będzie można stwierdzić co jest nie tak? W trakcie przejazdów jakie pomiary ustawić? Wystarczy ciśnienie doładowania i wskazania przepływomierza?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał raul_na_102 Zobacz post
    Cześć wszystkim.Mam pewien problem z moim autem. Wydaje mi się, że kończy się już turbo. Przy przyspieszaniu w okolicach 3k obrotów samochód przestaje na chwilę przyspieszać.

    To jest dość powszechny objaw w tych autkach.Na początek wyczyść czujnik doładowania (mapsensor) bo często jest bardzo zaciapany mazią no i dobrze by było zaślepić EGR i wtedy dopiero robić logi.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 luty 2012
    Skąd
    polska/ francja
    Postów
    14
    Auto
    fiat brawo
    Rocznik
    1996

    turbo

    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    To jest dość powszechny objaw w tych autkach.Na początek wyczyść czujnik doładowania (mapsensor) bo często jest bardzo zaciapany mazią no i dobrze by było zaślepić EGR i wtedy dopiero robić logi.
    no ja mam ten sam problem mamtez brawo jtd 1,9 strasznie sie nim jezdzi mam wrazenie jakby tego turbo wogle nie bylo ujawnia sie czasem jak mam pusta droge i mu moge przyspieszyc na dluzszy czas wtedy czuje ze wlacza sie turbina ale jezdze ogolnie bardzo spokojnie wiec jakby z tego nie kozystam
    a tak z innej beczki jezeli moge

    mam duzy problem z chlodnica ostatnio pokonalam 150 km w 3 godziny gdzie normalnie zajmuje mi to poltora auto tak sie zagotowalo do czerwonej kreski mimo iz pozniej sprawdzalam byl plyn chlodniczy ( za dobrze nie widzialam bo to byl wieczor i auto stanelo w lesie ) ale wiem ze byl potem jak juz wszystko ochlonelo musialam czesto stawac by temperatura spadla nie wiem co robic slyszalam jak dmuchawa chodzia a temperatura spadala bardzo powoli

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2012
    Skąd
    Los Angeles Otwock
    Wiek
    33
    Postów
    53
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD Suite
    EGR mam zaślepiony. Do mapsensora jutro zajrzę. Zauważyłem też, że z okolic rury łączącej intercooler z turbo kapie delikatnie olej.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Musisz sprawdzić czy nie masz gdzieś nieszczelności na przewodzie od turbo aż do kolektora dolotowego.A że jest coś oleju to norma,autko już trochę ma a po za tym na ssaniu turbiny wchodzi przewód z odmy i stamtąd też jest trochę oliwy.
    Map jest na samym środku kolektora od strony grodzi.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2012
    Skąd
    Los Angeles Otwock
    Wiek
    33
    Postów
    53
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD Suite
    Przejrzałem jeszcze raz wszystko na spokojnie i zobaczyłem, że ta gruba rura gumowa łącząca intercooler z turbo ma dziury - tak jakby była ponacinana w kilku miejscach. Zauważyłem też, że jeden króciec od czujnika ciśnienia turbo (chyba tak to się nazywa) jest ułamany, a przez to wężyk niepodpięty.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Czujnik ciśnienia nie ma króćców ponieważ jest wciśnięty z oringiem w otwór w kolektorze dolotowym.Pewnie mówisz o zaworze sterującym EGR-em,który jest zamontowany na grodzi.
    Skoro wąż jest dziurawy w tym miejscu to nie ma się co dziwić że autko jest słabe i nie chcę się odpychać.Wymień wąż,sprawdź stan zaślepki EGR i wtedy zobacz jak śmiga furka.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2012
    Skąd
    Los Angeles Otwock
    Wiek
    33
    Postów
    53
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD Suite
    Takie coś
    czujnik.jpg
    Nie wiem co to jeżeli nie podciśnienie turbo
    Kupiłem dzisiaj już nową rurę i ten czujnik. Czy rurę warto wzmocnić dodatkowo taśmą czy montować tak jak jest?

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał sylwia84 Zobacz post
    mam duzy problem z chlodnica ostatnio pokonalam 150 km w 3 godziny gdzie normalnie zajmuje mi to poltora auto tak sie zagotowalo do czerwonej kreski mimo iz pozniej sprawdzalam byl plyn chlodniczy ( za dobrze nie widzialam bo to byl wieczor i auto stanelo w lesie ) ale wiem ze byl potem jak juz wszystko ochlonelo musialam czesto stawac by temperatura spadla nie wiem co robic slyszalam jak dmuchawa chodzia a temperatura spadala bardzo powoli
    Koleżanko nie róbmy syfu i nie zadawajmy pytań "z innej beczki" w tematach niezwiązanych z pytaniem.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2013
    Skąd
    Gostyń/k.Leszna
    Postów
    89
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTDm 175KM powered by conmir.pl
    Rocznik
    11/2004
    Ja mam podobny problem w Maryśce 2.4jtd. Ale to jest raz po raz, bardziej częściej..
    Jak mu wcisnę gaz do oporu zbiera się ogniście, ale przy 2.800rpm tak jakby przestawał ciągnąć/turbo rozłączało..
    Ojciec miał identyczny problem w Alfie 166 2.4jtd 136KM i stwierdził, że to tak jest.. Ale nie chce mi się wierzyć..

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    12
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 16V
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał raul_na_102 Zobacz post
    Takie coś
    czujnik.jpg
    Nie wiem co to jeżeli nie podciśnienie turbo
    Kupiłem dzisiaj już nową rurę i ten czujnik. Czy rurę warto wzmocnić dodatkowo taśmą czy montować tak jak jest?
    Zawór podciśnieniowy starowania turbiną. Dobrze myślałeś - gdybyś podpiął komputer, to wyszłoby to w logach. Jeśli miałeś to pęknięte i nie podłączony wężyk, to nie dziw się, że tak a nie inaczej zachowywało się autko.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał KaaC Zobacz post
    Jak mu wcisnę gaz do oporu zbiera się ogniście, ale przy 2.800rpm tak jakby przestawał ciągnąć/turbo rozłączało..
    A masz błąd na konsoli ? Podepnij się do kompa, bo twój tata nie ma racji, że "tak to jest". Sprawdź błędy, a następnie zrób logi doładowania, powietrza i zaworu EGR.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2013
    Skąd
    Gostyń/k.Leszna
    Postów
    89
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTDm 175KM powered by conmir.pl
    Rocznik
    11/2004
    @sdero.. to tak, błąd tylko od poduszki się świeci, a "marchewka" nie, choć zdarzy mi się, że marchewka zaświeci się podczas jazdy raz po raz, ale nic nie odczuwam jest tak samo, raz po raz jest ok, a raz nie. Ta "marchewka/wtrysk" zgaśnie jak stanę, zgaszę silnik, odpalę ponownie (świeci się) pochodzi chwilę na wolnych, zgaszę, odpalę i chwilę po odpaleniu gaśnie.

    Póki co, nie zaświeca mi się wcale ta kontrolka.

    Czy to może być związane z przeciekającą pokrywką od zaworów ?
    Węże od turbo są wporzo, nie nie leci sprawdziłem wszystko. 0 wycieku prócz tej pokrywki.
    Auto nie dymi, nie bierze oleje silnik jest w bdb stanie, jeżdżę na pół syntetyku, za 20km wbija mi 220kkm.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2012
    Skąd
    Los Angeles Otwock
    Wiek
    33
    Postów
    53
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD Suite
    Podmieniłem zawór podciśnieniowy starowania turbiną, wsadziłem nową rurę od intercoolera do turbo i dalej to samo. Nic się nie zmieniło. Robić wykres?

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    A zaślepiłeś EGR
    Napisz teraz jakie masz objawy.
    Reszta węży szczelna
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2013
    Skąd
    Gostyń/k.Leszna
    Postów
    89
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTDm 175KM powered by conmir.pl
    Rocznik
    11/2004
    Moze wydaje sie byc to śmieszne, ale po wymiane uszczelki pod pokrywą zaworów problemu nie ma O.O ..
    Teraz nawewt czuje, ze na 3 ciągnie szybko gdzie wcześniej tego nie było.

    Zobaczę jeszcze kilka dni i dam znać czy na pewno. Ale 3 dni i nie czuje tego problemu.


 

Podobne tematy

  1. Turbo do wymiany
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 12-09-2013, 09:37
  2. Rozrusznik Fiat Bravo 1.9JTD
    Napisany przez dawidek na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-11-2011, 08:27
  3. Fiat Bravo 1.4 120CV Turbo Jet Open Air
    Napisany przez miszko na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 12-07-2011, 22:53
  4. Turbo gwizda a nie czuc mocy. Bravo 1.9TD 100
    Napisany przez prezesek20 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 20-02-2011, 21:34
  5. Ksiązka do Bravo 1.9jtd
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-10-2008, 19:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

uszczelki pod turbo 1.9 jtd

marea jtd cf3 opine

turbosprezarka fiat marea weekend 1.9jtd 110km

1.9 jtd waz rura chlodnicy turbiny

Fiat Bravo 1.9 JTD turbina

intercooler fyont bravo jtdzawor turbiny bravo 1.9 jtdbravo jtd turbi a1.9jtd cf3lybra 1.9 jtd turbina objawyjtd intercoolerolej w intercoolerze 1.9 jtd 110kmObjawy uszkodzonego interkulera fiat jtd jakie turbo bravo jtdjak sprawdzic czy turbo nie bieze pleju fiat brawo jtdturboslrezarka bravo jtd 100fiat bravo 2 1.9 jtd 150km czy posiada intercoolerobjawy podpartych zaworow fiat marea 1 9 jtdusytuowanie itercoolera we fiacie brawa 1.9tdjtd cf3 turbosprezarkaFiat brava kapie olej przy intercoolerzeolej w dolocie bravo tdcf3 turborury w oleju bravo tdbravo cf3 turbosprezarka

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl