Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2011
    Skąd
    Grudziądz
    Wiek
    30
    Postów
    6
    Auto
    Bravo TD 100 GT

    Unhappy Bravo 1.9 TD 100 - zamulony poniżej 2400 obrotów

    Witam.
    Tak jak w temacie autko nie chce ciągnąć poniżej tych obrotów na wyższych a szczególnie powyżej 3 tys. ciągnie jak opętane. Na 5 biegu przyspieszanie poniżej 2 tys. jest wręcz niemożliwe. Co może być przyczyną ?? Rano odpala normalnie, na ciepłym odpala bez problemu, obroty trzyma około 950 (czasami zdarzy się, że sam wskoczy na 1600 obrotów), na komputerze żadnych błędów. I pali około 10 l po mieście gdzie raczej nie powinien.

    Możecie coś poradzić zanim udam się do mechanika ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Było, było ...

    Odłącz przepływkę i sprawdź różnice.
    Jeśli to nie pomoże to sprawdź poprawność działania zaworu EGR.
    Czy dymi Ci mocno, jeśli tak to na jaki kolor.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2011
    Skąd
    Grudziądz
    Wiek
    30
    Postów
    6
    Auto
    Bravo TD 100 GT
    Właśnie o to chodzi, że nie dymi wogóle a jeżeli już to troszkę na czarno (jak to diesel).

    A czy przepływomierz i EGR nie powinny wyskoczyć jako błędy na komputerze diagnostycznym ?

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Przepływomierz tak, z EGR to jest różnie.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie pamiętam obrotów ale znajomy w maryśce też tak ma.. Prowadziłem Marysie TD100 i zszokowało mnie to że ciągnie dopiero przy turbo czyli ok 2000obr.. a tak to padaka.. U siebie jestem przyzwyczajony że autentycznie można jechać przy obrotach 1500obr i samochód jako tako przyspiesza...
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    W dieslu też tak powinno być, nie dzieję się tak tylko gdy przepływomierz obiera sobie różne wartości (czyli jest uszkodzony), bądź występują problemy z egr. To oczywiście dwie . podstawowe awarie związane z przyspieszaniem.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2011
    Skąd
    Grudziądz
    Wiek
    30
    Postów
    6
    Auto
    Bravo TD 100 GT
    Panowie wyciąłem katalizator bo był tak zapchany, że jak pojechałem do tłumikarzy to się za głowę złapali. Dynamika się troszkę poprawiła. Druga sprawa chcę zaślepić EGR ? Czy to coś da ? I po tych zabiegach w razie czego będe walczył z przepływką.

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Osobiście na temat EGR'u jest bardzo dużo na forum opinii. Ja na dzień dzisiejszy mam zaślepione, poprawiła się dynamika i nie dymi.
    Choć jak już zrobię regenerację (tzn. zakupie nowy, to zostawię go bez zaślepiania).
    Jeśli Twój się nie zacina i pracuje prawidłowo, nie ma sensu go zaślepiać. Jeśli się zaś zawiesza i masz z nim problem, a na razie nie stać Ciebie na zakup nowego (używanego) to zaślep.
    Co i jak znajdziesz na forum korzystając z opcji szukaj.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2011
    Skąd
    Grudziądz
    Wiek
    30
    Postów
    6
    Auto
    Bravo TD 100 GT
    Zaślepiłem EGR. W sumie dużej różnicy nie widać po zaślepieniu niż przed. I nie wie czy to zbieg okoliczności czy nie ale jak przełączam stacyjkę na zapłon bez odpalenia silnika to pokazuje temperaturę wody dobrze a jak już odpalę silnik to temperatura spada jakby do zera ? Czy to możliwe, że przez zaślepienie EGR tak się dzieje ?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2010
    Skąd
    Opole
    Postów
    53
    Auto
    Fiat Marea 2,4 TD 1996
    Ja rok..rok czasu się męczyłem z EGR-em u siebie w 2,4 brakiem mocy zamulaniem itp... i chyba nikt tutaj nie wpadł na to a ja dopiero po roku żeby sprawdzić nie elektrozawór sam w sobie ale czy do elektrozaworu w ogóle dochodzi podcisnienie! Do elektrozaworku dochodzą dwa kable cisnieniowe. Ten jeden co idzie do samego zaworu egr sprawdź ale ten drugi od ciśnienia z pompy też sprawdź! u mnie był zapchany totalnie(nie wiem czemu) ale włożyłem kawałek czegoś twardego do przepchania przedmuchałem kompresorem wyczyściłem ten trójnik do którego wchodzą kable i działa jak należy. także sprawdź tam a z zaślepianiem to się nie masz co śpieszyć. Czyść zaworek ewentualnie weź od kogoś na podmianke,elektorzawór sprawdź tak jak pisałem i te wężyki.

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Zaślepienie EGR'a nie ma wpływu na wyświetlanie temp.
    Mógł zrobić się zimny lut, spróbuj lekko uderzyć ręką w deskę rozdzielczą i sprawdź czy się poprawi.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2011
    Skąd
    Grudziądz
    Wiek
    30
    Postów
    6
    Auto
    Bravo TD 100 GT
    Z temperaturą już doszedłem. Wyczepiła się wtyczka z czujnika temp. przy silniku. Ale mimo wycięcia kata i zaślepienia EGR poniżej 2400 obe. i tak jest zamulony. Będę musiał sprawdzić jeszcze przepustnicę i przepływomierz chociaż komputer nic nie wykazał. Pali po mieście do 7,5 l.
    Ostatnio edytowane przez mojogdz ; 26-11-2011 o 18:30

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Spalanie jak na tą porę roku ok.
    Odepnij przepływomierz i sprawdź czy jest różnica. Sprawdzałeś jej poprawność podczas jazdy na wykresie?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 styczeń 2012
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    26
    Postów
    19
    Auto
    Marea Weekend 1,9 TD 100
    witam podepne sie pod temat mam taki problem ze auto tez zmulone jest i w trasie pizniej 7 litrow nie da sie zejsc a w miescie ponizej 8.5 ostatnio naprawiałem zawor boster na pompie bo membranka była peknieta to pare kucy przybyło ale nadal jest troche przymulone szczegolnie ponizej 2500 obr przepływka chyba dobra bo odpinałem i zadnej roznicy egr zaslepiony i juz normalnie nie wiem gdzie szukac przyczyny ze duzo pali i zmulony pomozcie silnik 1,9 TD 100 kucy dodam ze przed naprawa bostera robił do setki w 18 sekund teraz to pewnie z 15 nie mierzyłem bo nie było okazji a podobno w 13 to ma sie spokojnie miescic

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jest to prosta jednostka, przyjrzałbym się jeszcze samej pompie czy nie ma wycieków, skoro resztę podzespołów wymieniełeś/sprawdziłeś/zaślepiłeś.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Turbo gwizda a nie czuc mocy. Bravo 1.9TD 100
    Napisany przez prezesek20 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 20-02-2011, 21:34
  2. Zamulony silnik Wina Świec???
    Napisany przez UsK1983 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-12-2010, 14:36
  3. [silnik] Regulacja pompy wtryskowej bravo 1,9 td 100 gt
    Napisany przez krisjax na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 21-08-2010, 13:41
  4. fiat Bravo po 100 000km
    Napisany przez blondas na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-04-2010, 17:05
  5. Zmiana silnika Fiat Bravo 1.9 TD 100 km na 2.4 TD Marea
    Napisany przez Szybki_Neon na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 16-03-2010, 19:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 1.9TD katalizator

zamulony na starcie marea 1.9td

wchodzenie na obroty bravo 1.9

1.9jtd zamulony do 2000

co sie bravo fiat bravo zamulony

fiat bravo 1.9 td 75 przyspieszenie

katalizator fiat marea 1.9 td

zawieszaja sie obroty marea tdi

fiat bravo td duzo pali

fiat bravo td 100

zamulony 1.9jtd

gdzie znajduje sie turbina w fiacie bravo 1.9 td 1996r

strasznie dymi i nie wchodzi na obroty fiat bravo 1.9td

katalizator fiat brava 1.9 td

fiat brava 1.9 td opinie

regulacja zaworow marea 1.9 td

bravo 1.9 td

fiat marea duzo pali

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl