Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    29
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT

    [bravo 1,9 JTD] wymiana świec

    Witam
    zakupiłem niedawno bravo z 2000r z silnikiem 1,9 JTD 105KM mam błąd P0380 i problem z dwoma świecami
    mierzyłęm je miernikiem podłączyłem go pomiedzy kostkę a minus i dwie srodkowe nie wykazują żadnego oporu, nie ma też przejscia prądu gdy nastawiłem miernik na "piszczenie" , ostatnia metoda czyli sprawdzając czy pojawia się iskra podczas styku z plusem pokazała że 3swieca jest do wymiany bo żadna iskra sie nie pojawia
    może ktoś mi podpowiedziec jakie szczególne środki ostrożności zachować bo boje się żeby jej nie urwć, wiem że takie tematy czesto przewijają się przez forum
    zwykłe świece w benzynie, lub żarowe w VW TD wymieniało się nie raz, ale teraz mam opór żeby nic nie zepsuć, a wolalbym wymienić je sam bo poprzedni wlaściciel auta wymieniał świece u mechanika który najprawdopodobniej wymienił tylko pierwsza i ostatnią
    Proszę mi podpowiedzieć
    1.zalać świece przed odkręceniem.. przepalonym olejem silnikowym albo ropą ??
    2. wykręcać je na ciepłym czy zimnym silniku
    jakies dodatkowe rady ??
    3. Wiem że nowe świece mam wkręcac na smar miedziany

    mam odpowiedni zestaw kluczy z kompletu yato i poskładałem już przedłużkę bez przegubu z wysokim kluczem 10mm
    musze dokupic jeszcze sprężynowy chwytak zeby wytargać świece

    Jakiej firmy kupić świece ?? Magneti marelli ?? to chyba orginał do włoskich aut
    czy NGK lub Beru ..moze jakies inne
    Iskry są dziwnie tanie ale cermiczne kosztuja po 50zł i z opisu powinny być b.dobre

    Przy okazji chciałbym sie zapytać czy korzystne jest zaślepienie EGR-u w tym samochodzie czy stworzy to jakieś problemy ??
    Ostatnio edytowane przez jacjacek ; 15-02-2012 o 17:05



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał jacjacek Zobacz post
    ostatnia metoda czyli sprawdzając czy pojawia się iskra podczas styku z plusem
    tą metode to se wsadź między bajki. mało skuteczna

    Cytat Napisał jacjacek Zobacz post
    1.zalać świece przed odkręceniem.. przepalonym olejem silnikowym albo ropą ??
    kolejna dziwna metoda z dziedziny "mity z mechaniki" normalnie odkręcaj przecież na gwincie jest szczelna więc nic ci tam nie zapłynie

    Cytat Napisał jacjacek Zobacz post
    2. wykręcać je na ciepłym czy zimnym silniku
    na letnim. w sumie to chyba znaczenia nie ma ale na cieplejszym metal jest bardziej plastyczny i powinno szybciej pościć.

    Cytat Napisał jacjacek Zobacz post
    3. Wiem że nowe świece mam wkręcac na smar miedziany
    i po co?? żeby ci nie skrzypiały?? dziwny mit. normalnie wkręć i nie kombinuj

    Cytat Napisał jacjacek Zobacz post
    czy NGK lub Beru ..moze jakies inne
    podobno NGK wolno się nagrzewają. ja jednak przed przyszłą zimą i tak będę kupował NGK bo mam do nich zaufanie jeszcze za czasów punta w benzynie

    zaślepienie EGR'u nie stworzy problemów ale jeśli nie masz z nim kłopotu to go nie ruszaj

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Beru świece też są godne polecenia, jeśli pytasz o EGR, to możesz go ewentualnie wyczyścić jeśli działa prawidłowo.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    z tego co ostatnio czytalem to demontaż egr'u jest neizgodny z parwem i diagnosta ma obowiązek nie podbić badania okresowego

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Zaślepiając go kryzą i tak nie jest stwierdzić w jakim jest stanie, bo musiałby go wykręcić.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    tak ale w przypadku demontarzu juz widac ot taka ciekawostka

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    29
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    po co?? żeby ci nie skrzypiały?? dziwny mit. normalnie wkręć i nie kombinuj
    smar miedziany stosuje się ponoc po to żeby na przyszłośc świece lepiej się wykrecały i zminimalizować ryzyko ich urwania przy mastępnej wymianie
    chociaz do audi w benzynie wkręcam 6szt bez żadnego kombinowania i nigdy nie ma problemu

    Cytat Napisał seth Zobacz post
    zaślepienie EGR'u nie stworzy problemów ale jeśli nie masz z nim kłopotu to go nie ruszaj
    myślałem racze o tym żeby zapobiec na przyszłość zatkaniu kolektora itp. odkręcałem już tę rurkę i widać trochę sadzy w kolektorze
    przegląd raczej mi nie przeszkadza więc to nie jes problemem
    ogólnie wiecej jest korzyści czy skutków ubocznych zatkania EGR-u?

    a te świece to faktycznie takie kruche i delikatne że tak ludziom pękają czy nie ma się czym stresować?, bo podszedłem do tego że to pierdoła nie zabieg a teraz szybciej zdecydowałem się na wymianę chłodnicy bo ciekła i wymianę filtra paliwa niz odkręcenie tej świecy

    jeżeli metoda iskrzenia jest do bani to i tak mam zamiar wymienić dwie sztuki które wg miernika są padnięte a jedna świeca jest padnięta wg wszystkich metod
    Ostatnio edytowane przez jacjacek ; 15-02-2012 o 21:19

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał jacjacek Zobacz post
    smar miedziany stosuje się ponoc po to żeby na przyszłośc świece lepiej się wykrecały i zminimalizować ryzyko ich urwania przy mastępnej wymianie
    bez sensu. moim zdaniem nie wominno się dawać smaru jakiegokolwiek ze względu na temperatury tam panujące. i wogóle jakos nie spotkałem się z takim dziwactwem

    Cytat Napisał jacjacek Zobacz post
    eżeli metoda iskrzenia jest do bani to i tak mam zamiar wymienić dwie sztuki które wg miernika są padnięte
    wymień wszystkie nie bądź żyła rób profesjonalnie naprawy
    Cytat Napisał jacjacek Zobacz post
    ogólnie wiecej jest korzyści czy skutków ubocznych zatkania EGR-u?
    ogolnie to rób tak zeby było wszystko jak należy. jak masz sadzę to wyczyść. jak przestanie działać to wtedy będziesz myślał nad regeneracją lub zaślepieniem

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    29
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    wymień wszystkie nie bądź żyła rób profesjonalnie naprawy
    auto kupiłem w tym miesiącu wiec zaczyna brakowac mi już na nie pieniędzy ..jeszcze musiałem kupić chłodnicę, akumulator, filtr, płyny itp.
    dlatego narazie myśle o wymianie tylko dwóch świec tym bardziej iż byly ponoć one jesienia wymieniane tylko ciekawi mnie na jakie lub czy wymienione były wszystkie bo chłopak od którego kupiłem samochód ze wszystkim jeździł do warsztatów i go kantowali.. wmówili mu ze po wymianie świec trzeba skasować błąd to przestanie mrygać kontrolka od świec żarowych.. skasowałem bo mam kabel KKL Viakena ale pojawia się podczas odpalania


    Cytat Napisał seth Zobacz post
    ogolnie to rób tak zeby było wszystko jak należy. jak masz sadzę to wyczyść. jak przestanie działać to wtedy będziesz myślał nad regeneracją lub zaślepieniem
    wiem że tak należy robić ale jeżeli coś jest stare to czasami nie opłaca sie wymieniac czy naprawiac np. katalizatory fakt iż sprawa dotyczyła audi 80 V6 ale wyciąłem bo przepsuszczały i moim zdaniem przy okazji troche lepiej teraz jedzie

    Przy okazji zapytam gdzie znajduje się czujnik ciśnienia doładowania w tym aucie bo ponoc trzeba go czyścić i chcialbym to zrobić teraz, żeby poźniej cieszyć sie tylko z jazdy

    POchwale się niedługo autem ja wszystko ogarne bo brakuje mi kilku pierdół.. halogen, lewarek, antena, odblask do zderzaka niby nic ale denerwuje jak diabli

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał jacjacek Zobacz post
    np. katalizatory
    nie porównuj katalizatora do EGR'u

    Cytat Napisał jacjacek Zobacz post
    Przy okazji zapytam gdzie znajduje się czujnik ciśnienia doładowania
    z tyłu silnika od strony ściany mniej więcej na jego środku

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    29
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    mógłbys zaznaczyć mi na jakims zdjeciu ktory to dokladnie element, bo czarnych puszek za silnikiem jest kilka a ja jeszcze nie łapie się w tym moim nowym nabytku

    swiece wymienie jednak wszystkie wg tutoriala ktory znalazlem na forum to zaden wielki wyczyn, chciaz mam stracha zeby nic nie urwac, PS tam tez ktos zaleca wkrecanie swiec na smar miedziowy

    chcialbym wszystko zalatwic w tym temacie zeby nie dezorganizowac forum, jest tutaj ktos kto w miare pewnie i bezpiecznie wgra mi mape do mojej bravury??,
    sprzeglo ma ok 30tys silnik jak i turbina raczej też zdrowe z tego co widac jak dziala i po podpięciu sie do komputera
    chcialbym ze 105km zrobic jakies 120 i miec ok 230Nm przy zachowaniu seryjnego spalania bo w zmniejszone zuzycie paliwa raczej nie wierze, ile moze kosztowac taki zabieg,??
    jest tu ktos ktoby sie tego podjal albo ktos kto da mi na kogos takiego namiary jestem z woj swietokrzyskiego dokladnie z ostrowca i wolalbym zeby bardzo daleko nie jechac max 200-300km
    Ostatnio edytowane przez jacjacek ; 16-02-2012 o 19:51

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2012
    Skąd
    ok.Nowy Targ
    Wiek
    40
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Marea Weekend
    Czujnik jest wkręcony do kolektora ssącego taka mała pierdółka wypinasz wtyczke odkręcasz jedną śrubkę i go wyciągasz jak masz pojęcie to chyba wytłumaczyłem Ci aż nadto co do zwiększenia mocy to do krakowa masz nie daleko 1500zł. i masz to co będziesz chciał lub taniej wkładając power boxa ale nie wiem na ile to zdaje egzamin.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    images.jpg
    co do podniesienia mocy to myślę że w dieslu mija się to z celem. jak chcesz sportowe auto to kup benzynę 2.4

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    29
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    co do podniesienia mocy to myślę że w dieslu mija się to z celem. jak chcesz sportowe auto to kup benzynę 2.4
    Dzięki za zdjęcie teraz na pewno to znajde

    Co do podniesienia mocy sportowego auta nie chce z niego robić chociaż 105Km daje sobie rade z tym samochodem, to chciałbym mieć 10-15KM dodatkowych a to raczej nie jest duzo
    Do nieco ostrzejszej jazdy mam 2,6 V6 w audi , chociaz gdyby bravo miało 120KM to myśle zę do 130km/h dawałoby z nim rade

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał jacjacek Zobacz post
    Do nieco ostrzejszej jazdy mam 2,6 V6 w audi , chociaz gdyby bravo miało 120KM to myśle zę do 130km/h dawałoby z nim rade
    moje ma 120 i daje radę do 235
    ja swojemu tez podnoszę moc ale ze względów oszczędnościowych. 150 km lepiej sobie radzi z moja budą


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wymiana świec żarowych, Punto II JTD
    Napisany przez Alfred001 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-10-2011, 14:25
  2. Wymiana świec żarowych
    Napisany przez Szyna23 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-10-2011, 09:02
  3. Wymiana filtru paliwa i przepływomierza w bravo JTD
    Napisany przez pawsta1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 05-01-2011, 01:10
  4. [ukł. zapłonowy] Wymiana świec
    Napisany przez fred106 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-10-2010, 17:04
  5. Wymiana świec żarowych - porady
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 04-12-2009, 21:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

swiece bravo

gdzie jest czujnik cisnienia oleju bravo 1.9 150 koni

p0380 fiat

wymiana swiec bravo jtd

fiat brava wymiana swiec

p0380 fiat jtd

p0380 marea

fiat brava 1 9jtd wymiana swiec zarowych

czujnik cisnienia oleju bravo 1.9 150 koni-gdzie sie znajduje

klucz do swiec zarowych fiat marea

fiat bravo ii 1.9 jtd wymiana swiec

http://www.iparts.pl