Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2012
    Skąd
    Radom
    Postów
    12
    Auto
    fiat stilo 1.8 16v
    Rocznik
    2004

    Bravo 1.8 gt - problem z odpaleniem na ciepłym

    Witam.
    Mam następujący problem: Fiat Bravo 1.8 GT
    Auto jak jest zimne i postoi ponad dobę najlepiej ze zdjętą klemą - to odpala od strzała.Ale nieraz za którymś razem.
    Po przekręceniu zapłonu oczywiście gaśnie kluczyk i wtrysk. Po odpaleniu pracuje równo i jeździ też normalnie.Pali się jednak wtedy kontrolka wtrysku.
    Natomiast jak go zgaszę nie ważne czy to za minutę czy za godzinę już nie odpali. Po przekręceniu zapłonu pali się wtrysk.Rozrusznik kręci ale tak jakby nie miał iskry - nic nie łapie- samo krecenie.
    Wymieniłem czujnik położenia wału i to samo.
    Komputer pokazuje taki oto błąd :

    82 - czujnik fazy, brak sygnału
    Anomalia sygnał fazy:
    Sprawdź:
    -ciągłości i izolacji na przewodach od podłączenia czujnika do ECU wiązki przewodów złącza, a przede wszystkim
    ) pin 2 czujnika - pin 34 ECU
    b) pin 3 czujnika - pin 42 ECU
    - Dodatnie zasilanie z ECU przekaźnika czujnika (12 Volt), zapłon, na pin 1 złącza czujnika.
    - Sygnał emitowany przez czujnik pomiędzy pinem 2 a masą, za pomocą oscyloskopu (prostokątny) silnik zaczął lub podczas próby startu.
    UWAGA: brak tego sygnału podczas funkcjonowania silnika powoduje, że oświetlenie lampy anomalii w pokładzie, podczas gdy w przypadku sygnał jest nieobecny w fazie rozruchu silnik nie zostanie uruchomiony.
    Powodem Tego błedu żart Przerwa
    Obecny stan błędu na Wyst. uderzenie
    Wartość licznika błędu do 18
    Po skasowaniu błędu i tak nie odpali i przy próbie rozruchu od razu zapala się marchewka .

    Proszę o pomysły bo już wydałem pieniądze na czujnik który był dobry chyba, a nie mam zamiaru kupować innego sterownika silnika(ECU) żeby się przekonać czy to jego wina. Wygląda na to że jak coś straci napięcie to przez moment puszcza prąd na cewki i odpala auto , potem już po zgaszeniu tego prądu nie puszcza i auto nie chce zaskoczyć.
    Proszę jak ktoś wie o wskazanie które to piny 34 i 42 na ECU bo nie są oznaczone na kompie.
    Czy można bezpośrednio połączyć kabelkiem czujnik położenia wału(CPW) z kompem (ECU)?
    Który to przekaźnik o którym mowa -"Dodatnie zasilanie z ECU przekaźnika czujnika (12 Volt), zapłon, na pin 1 złącza czujnika.''
    Dziękuję.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Czujnik fazy jest pod rozrządem a Ty wymieniłeś czujnik wału koło koła pasowego.. Wtyczka od czujnika fazy zobaczyć można pod maską koło 1szego wtrysku - niebieska.

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2012
    Skąd
    Radom
    Postów
    12
    Auto
    fiat stilo 1.8 16v
    Rocznik
    2004
    Czy oby na pewno chodzi w tym błędzie o czujnik położenia wałka rozrządu? Bo czytałem że raczej on odpowiada za nierówne obroty bądź nie chce się wkręcać powyżej np. 3000 tyś, a jeśli nie odpala to na forum czytałem że raczej to czujnik położenia wału koła pasowego. A u mnie jak już odpali to ma i moc i wchodzi ładnie na obroty.

    Jak rozłączyłem ten czujnik od położenia wałka rozrządu to nie wyskakiwał żaden błąd natomiast jak CPW to wyskakiwał opisany wyżej błąd .

    Co teraz zrobić ? Jak zdiagnozować awarię czujnika wałka rozrządu bo szkoda by było rozrząd zdejmować i kupować czujnik skoro może jest dobry.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Mi sie po prostu kojaży, że po odpieciu cpw mamy inny błąd ale może się mylę - nie pamiętam.. Piny idp masz chociażby w Ziembowiczu opisane.

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2013
    Skąd
    płońsk
    Postów
    2
    Auto
    Bravo1.8
    Rocznik
    1998
    po wypięciu czujnika położenia wału powinna się świecić kontrolka

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał zako_33 Zobacz post
    po wypięciu czujnika położenia wału powinna się świecić kontrolka
    Nie dość, że odgrzewasz półrocznego kotleta to w dodatku nie czytasz.. CPW zapala lampkę, CPWR też m się kojarzy że lampki nie zapala chociaż błąd w ECU jest..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. problem z odpaleniem
    Napisany przez mat803 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-09-2012, 09:52
  2. problem z odpaleniem na zimnym i ciepłym silniku
    Napisany przez slimek83 na forum Uno
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 19-03-2012, 19:38
  3. Problem z odpaleniem JTD
    Napisany przez vibrus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-03-2012, 17:01
  4. Problem z odpaleniem
    Napisany przez KamyK na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-04-2010, 19:28
  5. Problem z odpaleniem
    Napisany przez ChiNziR na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-04-2009, 21:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava - problem z odpaleniem

fiat 1.8 ciezko pali na cieplym

czujnik faz silnika marea

brava 1 8 nie odpala

wiazka ecu brava

fiat marea forum nie odpala

problem z odpalaniem fiat bravo 1.8 z lpg

nie odpala na ciep

problem z odpalaniem przy cieplym silniku marea

wiazka do ecu fiat brava

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl