Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    32
    Postów
    88
    Auto
    Fiat Bravo 1.8 GT 97 rok

    Bravo 1.8 GT 96 r Falujące obroty po odpięciu akumulatora - proszę o pomoc

    Witam Panowie,

    zmieniłem wóz z brawy na bravo 1.8 gt 96 rok. Ze jutro wyjeżdzam na urlop na tydzien i mam do pokonania 200 km w jedna strone chciałem podciągnąc linke od sprzęgła więc zgodnie z instrukcjami na forum rozpiąłem akumulator (i tu podobno błąd ze najpierw odpiąłem mase a poźniej plus - co podobno powinno być w odwrotną stronę. ) Co sie okazało do - do linki nie udało mi sie dostać gdyż mocowania akumulatora są tak zapieczone ze dałem sobie spokój , zrobie to po powrocie . Wszystko zacząłem składac tak rozkładałem, czyli wsadziłem akumulator podpiołem najpierw PLUS potem mase i po odpaleniu samochodu i ujechaniu 400 metrów okazało sie ze obroty na biegu jałowym falują. Brat mój twierdzi ze to przez kolejność jaka wpiąłem akumulator czyli ze najpierw wpiąłem plus a potem mase a powinienem zrobić odrotnie - sugeruje abym odkręcił klemy - zwarł je na kilkanascie sekund ze soba a następnie podpiął w poprawnej kolejności czyli najpierw masa potem plus.

    Panowie bardzo prosze o podpowiedzi, jakies sugestie jutro rano musze wyjechać a dziś juz południe niedzielne.

    Dziwne gdyż wszystko przed rozpieciem akumulatora było okej .

    Pozdrawiam i czekam na wasze sugestie na co zwrócic uwage - tylko plis nie piszcie ze to krokowiec bo nie wieże bo przed rozpięciem wszystko było ok

    Dodam tylko ze samochód nie posiada instalacji LPG
    Ostatnio edytowane przez wuemstudio ; 23-06-2013 o 13:19 Powód: zapomniałem dopisać



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    25
    Postów
    56
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v + LPG
    Rocznik
    1997
    Nie słyszałem żeby odwrotna kolejność wpięcia klem powodowała falowanie obrotów. Wpierw podłączamy oczywiście plus a potem masę (minus). A gdy rozpinamy to najpierw masę a potem plus. Aczkolwiek gdy się człowiek pomyli to nic się nie powinno stać. Sam nie raz odwrotnie robilem czy znajomi i zadnych objawow nie było.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2008
    Skąd
    łowicz
    Postów
    92
    Auto
    Marea 1.8 115 /97r. lpg
    Rocznik
    1997
    Wina raczej leży po stronie złej adaptacji kompa.A więc odepnij akumulator jak masz czas to może być nawet na noc,rano plus-masa i odpal auto nie dotykając niczego(pedał gazu itd) i pozostaw tak auto aż załączy sie wentylator chłodnicy. Póżniej śmiało w trase i wszystko powinno być już ok

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Bzdura z tym akumulatorem - kolejność nie ma żadnego znaczenia i jako że jestem elektronikoem nigdy nie rozumiałem czemu niby powinno odpinać się najpierw mase. Nie ma to żadnego znaczenia bo i tak obwód jest zamknięty..

    A co do rozwiązania problemu to tak jak poprzednik radzi - odepnij klemy. Pozostaw na dłuższą chwilę i odpal.. Może rozpinając coś gdzieś coś naderwałeś lub poluzowałeś np. czujnik temp, coś przy przepustnicy/przepływce/dolocie..
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 23-06-2013 o 20:36
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    29
    Postów
    1,764
    Auto
    Audi A4 B5 Sedan 1.8 ADR 125KM 98'
    Rocznik
    10.1998
    Z tymi klemami to może być tak żeby odpiąć najpierw masę po to gdyby się czasem zdarzyło tak że przypadkiem dotkniemy klemą gdzieś nadwozia lub innej części silnika i wtedy mamy w ręce ujemną klemę.gdyby to było odwrotnie i mając klemę dodatnią i przypadkiem dotkniemy to może być problem. A tak poza tym to nie ma znaczenia w jakiej kolejności.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A jaki to problem, że dotkniemy odłączoną klemą do masy? Ew. jeżeli są jakieś pojemności w układzie to się rozładują.. Na moje to farmazony jakieś z tą kolejnością..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. Bravo 1.6 16v falujące obroty
    Napisany przez poochaty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 09-01-2014, 16:11
  2. Obroty szaleją proszę o pomoc fiat cc 900 1996
    Napisany przez kamilek101 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-08-2013, 22:06
  3. FIat brava- falują obroty, ciężko pali proszę o pomoc!!
    Napisany przez krystian750 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-01-2013, 14:29
  4. Brak ładowania akumulatora. proszę o pomoc ;/ PILNE.
    Napisany przez Grzesiek 94 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 03-01-2013, 20:16
  5. Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc.
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 21-10-2011, 17:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

akumulator bravo 1.8

akumulator do fiata bravo 96r

akumulator do fiata bravo 96r 1.6 16v

Fiat Bravo 1.6 16v r.96 skacza obroty

nierowne obroty pod odpieciu aku

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl