Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2008
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.6 16V GT

    Bravo 1.6 - problem z ciśnieniem oleju

    Witam,

    Trafiłem tu ponieważ mam dość istotny problem z moim Bravkiem...

    Historia wygląda następująco:
    1. Przy rozgrzanym silniku zapalała się lampka ciśnienia oleju, ale tylko na niskich obrotach. Wystąpił też wyciek oleju (tylko przy włączonym silniku) w przedniej górnej części silnika.
    2. Mechanik wymienił czujkę ciśnienia i wyciek ustąpił, ale kontrolka dalej się zapala (w takich samych okolicznościach).
    3. Zaproponowano mi wymianę oleju na 15W40 (obecnie jest 10W40) - tłumacząc, iż gęstszy olej załatwi problem - ale to przecież nie jest rozwiązaniem problemu ! Jak mam walniętą pompę oleju - chce o tym wiedzieć i ją wymienić, jak to uszczelka - podobnie, itd.
    4. Dodatkowy objaw - ubywający płyn chłodniczy (w niewielkich ilościach, przeszło na jakiś czas po wsypaniu środka do uszczelniania chłodnicy) - pojawiło się na długo przed obecnym problemem. Płyn mimo iż wlewny jest koloru niebieskiego, szybko zmienia barwę na rdzawo-brązową.

    I teraz pytania:
    - mam możliwość samodzielnie sprawdzić ciśnienie oleju - ale jakie jest optymalne dla tego silnika?
    - co należałoby jeszcze sprawdzić/zrobić?
    - co myślicie jest powodem takich dolegliwości?

    Dane:
    Bravo 1.6 16V GT (100-konny silnik)
    Rok 2001
    Przebieg ok 200 tyś



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2008
    Skąd
    |°Bielsko-Biała°|
    Postów
    182
    Auto
    Celica V 2.0 GTi a była Tempra 1.6 159.A3.000
    w najgorszym wypadku uszczelka pod głowicą, stąd maleje stan i ciśnienie oleju i znika płyn chłodniczy..
    a może to 'tylko' jakiś wyciek płynu jak jest ciśnienie, coś nieszczelnego z ukł. chłodzenia, chłodnica, obejrma węża gdzieś, ew nagrzewnica - wyciek; co do oleju to górne uszczelki pokrywy silnika często są przyczyną pocenia się silnika; wtedy niby wielkiego wycieku oleju nie widać tylko jest wilgotno z oleju, ale po troszku może Ci ubywać na tyle, że często będziesz dolewał np co 0,5 l... uszczelki te są zazw tanie i nie ma problemu z wymianą...
    życzę Ci, by znikanie i płynu i oleju to nie bya uszczelka pod głowicą, choć często to jest to... silnik coś osłabł lub kopci jakoś inaczej?
    [scroll:dad7a214d3]......3........................................... ......................2........................... ......................................1........... ........................=_\/< kaBOOM!!!>-/\_=........ [/scroll:dad7a214d3]
    sprzedana :cry: Tempra 1.6 Gaźniczek z LPG
    Celica 2.0 GTi jeszcze jeździ ;- )
    [size=1] http://www.nizu.pl nizu.pl hehe inne moje pierdoły [/size]

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,351
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Raczej wszystkie objawy wskazują na to, że masz walniętą uszczelkę głowicy. Rdzawy kolor może świadczyć o mieszaniu się oleju z wodą. Sprawdź czy pod korkiem nie masz przypadkiem takiej mazi (wodno-olejowej).

    Nic dobrego to nie wróży.

    Przy jakich obrotach zaczyna palić Ci się kontrolka? Bo czasami jak są zbyt niskie oboroty, a olej zużyty to może się kontrolka zapalać.

    Wszystkie te objawy mogą jak wspomniałem wcześniej wskazywać na przedostający się płyn do układu smarowania, przez co sam olej jest żadszy, stąd brak optymalnego smarowania.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2008
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.6 16V GT
    Ciśnienie na silniku sprawdzone:
    - jałowy (ok 800-900 obr/min) okolice 1 atm (dane fabryczne >1 atm)
    - 4000 obr/min: 4,7-4,8 atm (dane fabryczne > 4,5)

    Widać po powyższym, że ciśnienie jest w normie - biorąc pod uwagę przebieg samochodu.

    Żadnych innych objawów nie ma. Spaliny, osiągi, olej - w normie.

    Odstawiłem samochód do innego warsztatu - zobaczymy co oni wymyślą.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Jaki masz filtr oleju? bo czasami kiepski filtr sporo blokuje przepływ oleju tym samym obniżajac ciśnienie. Jaki olej masz zalany ? sugestia ze gęstszy olej załatwi sprawe to bzdura, dobrze ze nei daleś sie na to namówić.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2008
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.6 16V GT
    Filtr to jakiś Filtron, olej to 10W40 (zwykle Shell lub Mobil) - zostało jeszcze ok 3 tyś km do wymiany.

    Drugi mechanik też się poddał... :-\

    Sam wymieniłem czujnik na orgyinał fiatowski - lampka dalej się zapala :-\ Trochę rzadziej, ale się zapala.

    Na razie zdecydowałem się olać sprawę.... szukanie po silniku przyczyny byłoby zbyt kosztowne (smok, panewki, głowica, pompa itp, itd).
    Pojeżdżę, aż silnik się zarżnie na dobre i wymienię skurczybyka - wyjdzie taniej niż remonty.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    117
    Auto
    Tipo + Bravo
    kabal, wymien filt oleju jeszcze.. koszt nie wielki a zobaczysz moze zalatwi temat.. ja juz raz trafilem na padake taka ze po odpaleniu auta zawsze przez 1min swiecilo cisnienie, wymiana oleju i filtra na mana zalatwila temat..

    jak zostalo Ci ok 3kkm do wymiany oleju to razem z wymiana filtra wzialbym zalal jeszcze nowy olej typu valvoline max life 10w40 i do kompletu kupil filtr oleju mann'a.. bo mozliwe ze olej trafil sie jakis jak to sie mowi z lewej reki - podroba i to on w polaczeniu z filtrem robi cale zamieszanie
    Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
    Nuova Bravo 1.9 16v [color=red]mj[/color] 190KM Sport


 

Podobne tematy

  1. Ile oleju może spalać silnik?
    Napisany przez PiterKr na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-06-2009, 01:06
  2. [silnik] Wycieki oleju
    Napisany przez dudek1409 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-03-2009, 03:55
  3. Bravo 1,8 GT r.1996 Problem ze skrzynią
    Napisany przez kowwwal1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-11-2008, 14:21
  4. Fiat Bravo problem z szyberdachem
    Napisany przez kowwwal1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-11-2008, 19:15
  5. [silnik] Czujnik ciśnienia oleju ?
    Napisany przez bluszczy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-11-2008, 17:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

problem z cisnieniem oleju na cieplym silniku fiat

brak cisnienia oleju w bravo

czemu sie zapala kontrolka oleju przy rogzgrznym silniku fiat brava

pompa oleju fiat brava 1.6

fiat brava niskie cisnienie oleju jaka

swieci olej i plyn chlodniczy megane 96

bravo brak cisnienia oleju

jakie cisnienie oleju fiat bravo 1 9

czujnik cisnienia oleju bravo 1.9 150

filtr oleju fiat bravo 1.6 16v

gdzie jest czujnik oleju fiat bravo 1.6 16

fiat brava 1.6 16v kontrolka oleju pod silnikiem

niskie cisnienie oleju brava

pompa oleju fiat bravo 1.6 16v

filtr oleju bravo II 1.6

pompa oleju fiat bravo 1.6 16v nowa
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl