Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2012
    Skąd
    WROCŁAW
    Wiek
    26
    Postów
    12
    Auto
    BRAVO SX 1.6 16v --- 97 r.

    BRAVO 1.6 Piszczenie z lewego przedniego koła

    Witam klubowiczów.

    W moim bravo pojawił się problem , coś skrzypi mi w lewym przednim kole , tak jakby hamulec był jakiś zapowietrzony bądź tarł by klocek hamulcowy , to tylko moje domniemania może macie jakieś pomysły co to może być ?

    Dźwięk nagrałem telefonem Film0001 - YouTube


    Proszę o pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    U mnie też piszczą oba z przodu. Nie jest to wina zapowietrzenia tylko zapieczonych klocków. Zdemontuj klocki przetrzyj papierem ściernym i powinno być ok. Jak dalej będzie piszczało to wymiana klocków i wiadomo albo wymiana tarcz albo ich przetoczenie żeby były równe i żeby kichy nie robić. Nie sugeruj się tym że klocki są grube pamiętaj że pracują w wysokiej temperaturze

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2012
    Skąd
    WROCŁAW
    Wiek
    26
    Postów
    12
    Auto
    BRAVO SX 1.6 16v --- 97 r.
    Ale tobie też piczą w trakcie jazdy , czy w trakcie hamowania ?

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    983
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Po zdemontowaniu trzeba sprawdzić stan prowadnic, wyczyścić i nasmarować smarem miedzianym. Nie klocki nasmarować tylko prowadnice.
    Teoretycznie zacisk hamulcowy powinien się sam "wycentrować" w stosunku do tarczy, o ile tarcza jest prosta. Ale wystarczy że gdzieś będzie rdza albo zastały smar i automatyczne ustawianie luzu przestaje działać. Oczywiście może piszczeć z wielu innych powodów, ale ten występuje stosunkowo najczęściej w starych autach.

    Fiat Punto :: Forum • Zobacz temat - Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1.9MJ
    ładnie opisana regeneracja zacisku, w wersji podstawowej nie wyciągamy tłoczka i nie wymieniamy uszczelniaczy. Sprawdzamy przy okazji stan wężyków hamulcowych, szczególnie jeśli samochód ma ponad 5 lat / 200 tys km przebiegu. W razie stwierdzenia pęknięcia zewnętrznej warstwy albo "obtarcia" - wymiana. To samo jeśli auto ma >10 lat i nie wiemy czy ktokolwiek kiedykolwiek wykonywał wcześniej remont układu hamulcowego.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    u mnie piszczą jak są luzem po lekkim wciśnięciu piszczenie ustaje. Jeśli u ciebie tak jest to ewidentnie wina klocków lub tarcz. Oczywiście po rozłożeniu zacisku można sobie sprawdzić prowadnice ale u ciebie będzie pewnie ok. Jak już wspomniałem temperatura jest dość wysoka w tych elementach i pomimo że nie wykazują wizualnego zużycia to fizycznie mogą mieć dość. Aha dziś jak bylem na badaniach to wszystko było w normie:tarcze proste, hamowanie wręcz idealne i to na każdym kole na tej samej osi praktycznie identyczne. Tak więc teoria o zastanych prowadnicach jest nie trafiona w moim przypadku a z tego co pisałeś masz to samo co ja

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2012
    Skąd
    WROCŁAW
    Wiek
    26
    Postów
    12
    Auto
    BRAVO SX 1.6 16v --- 97 r.
    U mnie jak przyhamuje to czasem ustaje a czasem piszczy , bądź po chwili zaczyna zresztą słychać na filmiku , że nawet jak zahamowałem i znowu ruszyłem zaczęło piszczeć tudzież skrzypieć , mam nadzieję , że to nie będzie nic poważnego. Tak jeszcze rozważam czy to nie coś z łożyskiem , jakie są objawy jak łożysko się sypie ?

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Łożysko inaczej by się zachowywało, ono by huczało. Jak ta operacja z papierem nie przyniesie efektów to wymień klocki i tarcze i wróci wszystko do normy

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    wróci wszystko do normy
    jeśli założy dobry towar. Bo jak kupi jakieś twarde klocki to może być to samo.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    to tez racja. W tamtym roku kupiłem klocki ABS i jakoś żyją. Natomiast teraz na przód będę brał TRW cena niewiele większa a jednak sprawdzona marka


 

Podobne tematy

  1. przesuniecie fotela przedniego w stilo 3d
    Napisany przez Aadamek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-04-2012, 19:21
  2. Bral lewego kierunku
    Napisany przez Dmx na forum Punto II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-03-2011, 12:16
  3. brak lewego stopu
    Napisany przez genio na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-02-2011, 15:32
  4. wymiana przedniego łożyska - jak?
    Napisany przez sirapacz na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-10-2010, 12:10
  5. Tarcie lewego koła o nadkole
    Napisany przez venom1984 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-05-2010, 19:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

piszczenie w lewym przednim kole

pisk przy lewym kole megane 99

fiat bravo piszczenie w kole

piszczenie w kole fiat bravo

co moze piszczec w kole

piszczy w lewym kole

od czasu do czasu piszczy w lewym kole

trzeszczy w kole fiat marea

stilo piszczy kolo

piszczenie w przednim kole

stilo pisk lewe przednie kolo

cos piszczy w przednim kole fiat siena

piski w przednim kole

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl