Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2013
    Skąd
    Toruń
    Postów
    13
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1996

    Bravo 1.6 16v problem z kołem pasowym

    Witam wszystkim. Od paru dni mam problem z moim silnikiem. Silnik to 1.6 16v. Po odpaleniu samochodu słychać stuki w silniku, czy to zimny, czy ciepły. Wjechałem dzisiaj na kanał i zdjąłem pasek alternatora. Koło pasowe ma luz ok 0.5 cm. Mam fiata z 1996 roku i na kole pasowym jest jedna duza śruba o ile mi sie dobrze wydaje to nr 35 albo 36. Mechanik ostatnio robił mi przy silniku rozrząd i mam pytanie odnośnie tego właśnie - czy przy wymianie rozrzadu możliwe było że odkręcił te koło pasowe i mógł go nie dokręcić? Czy przy wymianie paska rozrządu w tym silniku konieczne jest zdjecie koła pasowego? Czekam na odpowiedź. Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    34
    Postów
    641
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    trzeba zdjąć koło pasowe miesiąc temu też wymieniałem rozrząd i musiałem sćiągać był chyba 36-38 nie pamiętam

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    a napiszesz ile płaćiłes za rozrząd i wymiane do porównania

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2013
    Skąd
    Toruń
    Postów
    13
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1996
    Ja za czesci i wymiane 650 zł. Klucz potrzebny jakiś specjalny? Sa jakies nasadki o tym numerze? BO podejrzewam ze zwykłym tego nie odkęce. I mam pytanie jak wymienić te koło pasowe? Jak zblokować zeby odkrecic te koło lub je dokręcić?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Nasadka 36 bądź oczkowy odsadzony. Gwint jest normalny (prawy), co do blokowania to istnieje przyrząd który wkręca się po zdjęciu osłony koła zamachowego, od biedy możesz wrzucić piąty bieg i niech druga osoba trzyma hamulec.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2013
    Skąd
    Toruń
    Postów
    13
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1996
    Ok dzięki. Jutro będę walczyć z tym problemem i dam znać co i jak.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    34
    Postów
    641
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    ja za klucz nasadkowy z redukcją płaciłem 50zl wątpie żeby oczkowym dojść,ja odkręcałem pistoletem na powietrze

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał panixir Zobacz post
    Ok dzięki. Jutro będę walczyć z tym problemem i dam znać co i jak.
    Kluczem pneumatycznym - nasadka cienkościenna i - odkręcasz - nie ma mniej inwazyjnego sposobu.
    W sumie, to najtańszy wariant, jeżeli posiada się klucz pneumatyczny i kompresor. Jak koledzy wspominali można cisnąć z blokada.
    F/I/A/T

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2013
    Skąd
    Toruń
    Postów
    13
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1996
    No głównie to mi chodzi właśnie o to żeby dokręcić. A jak myślicie zwykła L-ka z redukcja i nasadka 36 da coś zdziałać?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał panixir Zobacz post
    No głównie to mi chodzi właśnie o to żeby dokręcić. A jak myślicie zwykła L-ka z redukcja i nasadka 36 da coś zdziałać?
    Nasadka pneumat 12 atmosfer kompresor. Dociągniesz. Tylko uważaj, żeby gwintu nie ukręcić. Bez blokady dokręcałem samym pneumatem. .
    F/I/A/T

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2013
    Skąd
    Toruń
    Postów
    13
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1996
    Dzisiaj zabrałem sie do roboty. Jest gorzej niż myślałem. Facet ułamał gwint koła pasowego. Nie mam pojecia co z tym fantem teraz zrobić.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Gwint koła pasowego jest chyba na wale korbowym...ja bym pojechał do niego z reklamacją.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  13. #12
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    56
    Postów
    1,708
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Gwint koła pasowego jest chyba na wale korbowym
    100% na wale.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    34
    Postów
    641
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    i co mechanik przyznał się??

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2013
    Skąd
    Toruń
    Postów
    13
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1996
    Mechanik się nie przyznaje. Pomimo wielu prób straszenia (mam fakture na naprawe) mówi ze wszystko jest w porządku. Srubka jest przycieta na kołnierzu boszem tak, aby wkręciła się na jakieś 4 obrotów. Ledwie co trzyma koło pasowe. Nie wiem nie można tego gwintu jakoś wytoczyć, nawiercić i spróbować coś z tym zrobić? Rece mi opadaja

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Wrzuce potem Wam koledzy fotki jak to wygląda

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    34
    Postów
    641
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    coś mi się zdaję że żeby ją wykręcić to trzeba wyjąć silnik ,ja jak odkręcałem to pistolet ledwie co dawał radę też nie dawno wymieniałem.Mój kolega lata zawsze do rzecznika konsumentów czy jakos takzawsze mu pomagają ,kiedys po tygodniu but mu się zepsuł i nie uznali reklamacji poszedł do rzecznika .... i po 3 miesiącach dostał nowe buty ,100zl i przeprosiny od prezesa firmy ccc więc może t5am spróbuj może się uda


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problem z przednim kołem w Bravo
    Napisany przez domenico49 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-09-2013, 22:15
  2. Mam problem z ogrzewaniem Bravo
    Napisany przez ksiadzrks na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-01-2013, 07:54
  3. Dziwny problem z Bravo 1.9 Jtd GT
    Napisany przez Gustaf na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-02-2012, 18:56
  4. Bravo 97' 1.9 TD problem z silnikiem
    Napisany przez mateush02 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 20-12-2011, 19:02
  5. Bravo -code [problem]
    Napisany przez salleh na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 09-02-2011, 13:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl