Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wołomin
    Wiek
    26
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.6 16V

    Bravo 1.6 16V Grzeje się...

    Witam mam bravo 1.6 16V temperatura rośnie do czerwonego pola wiatrak się nie włącza próby odpowietrzenia układu kończą się wypłynięciem prawie całego płynu przez wlew zbiornika dodatkowo brak ogrzewania?
    Od czego zacząć sprawdzanie lub ewentualne wymiany części?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    jeśli auto posiada klimatyzację, powinieneś mieć I i II bieg wentylatora. I załącza się jakoś tak po przekroczeniu połowy skali. II przed osiągnięciem czerwonego pola. jeśli nie działają oba, to może warto sprawdzić bezpiecznik odpowiedzialny za wentylator, ewetualnie sam wentylator. za I bieg wentylatora odpowiada opornik, który lubi czasami odmówić posłuszeństwa - ja wymieniałem rok temu. co do wersji bez klimatyzacji niech się wypowiedzą jej posiadacze.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    21 marzec 2012
    Skąd
    opolskie
    Postów
    33
    Auto
    FIAT MAREA 1,6 16V + LPG STAG-4
    Cytat Napisał wwlbravo Zobacz post
    temperatura rośnie do czerwonego pola
    W jakim czasie osiąga tą temperaturę? Na wolnych obrotach, czy podczas jazdy także?
    Napisz coś więcej.
    Fiat. Prawie jak Ferrari. Prawie czyni jednak dużą różnicę.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    wszystko zależy od temp. otoczenia i kondycji termostatu. przy takiej temperaturze jak dziś, muszę przejechać ok. 5 km (spokojna jazda przez miasto), żeby wskazówka znalazła sie w okolicach połowy skali. zauważyłem że na LPG nagrzewa mi się szybciej. wynika to prawdopodobnie z wyższej temperatury spalania gazu. podczas jazdy silnik chłodzony jest powietrzem z wlotów w okolicach przedniego zderzaka, więc przy prawidłowo działającym termostacie silnik nie ma prawa się przegrzewać. masz zatem do sprawdzenia dwie, a właściwie 3 rzeczy. elektrowentylator i jego bezpiecznik oraz termostat. nie wykluczone, że padła Ci pompa wody, skutkiem czego nie ma obiegu cieczy w układzie i silnik nagrzewa się bardzo szybko. tłumaczyłoby to brak ogrzewania i to, że nie załącza Ci się wiatrak. na początek jednak spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć układ chłodzenia wg wytycznych, które znajdziesz na forum.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 14-04-2012 o 15:06

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    21 marzec 2012
    Skąd
    opolskie
    Postów
    33
    Auto
    FIAT MAREA 1,6 16V + LPG STAG-4
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    padła Ci pompa wody, skutkiem czego nie ma obiegu cieczy w układzie i silnik nagrzewa się bardzo szybko. tłumaczyłoby to brak ogrzewania i to, że nie załącza Ci się wiatrak
    Jakby padła pompa to wentylator będzie się włączał.
    Chyba,że wcześniej też miała miejsce nie zauważona awaria wentylatora.

    Cytat Napisał wwlbravo Zobacz post
    próby odpowietrzenia układu kończą się wypłynięciem prawie całego płynu przez wlew zbiornika
    Jak płyn się gotuje,to będzie go wyrzucać przez korek zbiorniczka wyrównawczego.
    Jeśli w połowie skali temperatury także wypycha płyn to może świadczyć o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą.
    Fiat. Prawie jak Ferrari. Prawie czyni jednak dużą różnicę.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał adam1979p Zobacz post
    Jakby padła pompa to wentylator będzie się włączał.
    to zależy co odpowiada za włączenie elektrowentylatora. czy czujnik na termostacie, czy czujnik na chłodnicy.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2012
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    34
    Postów
    38
    Auto
    Fiat Punto 1.9 JTD
    Zacznij od odkręcenia odpowietrzników na wężach i chłodnicy przy zgaszonym silniku dolewaj płynu aż wyjdzie powietrze, zakręć odpowietrzniki , zapal auto i obserwuj czy nagrzewają się węże do nagrzewnicy,jeśli nie będą się grzały to bardzo prawdopodobne jest uszkodzenie pompy wody która nie robi obiegu płynu a wentylator bez obiegu płynu się nie załączy.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    21 marzec 2012
    Skąd
    opolskie
    Postów
    33
    Auto
    FIAT MAREA 1,6 16V + LPG STAG-4
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    to zależy co odpowiada za włączenie elektrowentylatora. czy czujnik na termostacie, czy czujnik na chłodnicy.
    Raczej na 95%odpowiedzialny jest czujnik na chłodnicy, chyba, że są ze sobą jakoś zintegrowane,jest takie prawdopodobieństwo w podobnych przypadkach jako podwójne zabezpieczenie.
    Ostatnio edytowane przez adam1979p ; 14-04-2012 o 22:16
    Fiat. Prawie jak Ferrari. Prawie czyni jednak dużą różnicę.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    skoro czujnik na chlodnicy, to przy zatartej pompie trochę sobie poczekamy. tak mi się przynajmniej wydaje

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wołomin
    Wiek
    26
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Wspomniane na początku auto jest bez klimy i bez gazu. Jak temperatura zacznie rosnąć w ok 2 czy 3 minuty wskazówka jest już na połowie chwile później jest już na czerwony polu
    1 wiatrak się nie załącza
    2 układ był zapowietrzony (ODPOWIETRZYŁEM)
    3 brak ogrzewania

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wołomin
    Wiek
    26
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Wykryłem usterkę układ był bardzo zapowietrzony poszedł czujnik od wiatraka . Ogrzewanie już jest wiatrak działa (podłączyłem na krótko na chwile)
    Więc do wymiany czujnik może profilaktycznie wymienię pompę wody . Dzięki za pomoc
    [COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 15:59 ---------- Poprzedni post dodany był o 15:59 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]Wykryłem usterkę układ był bardzo zapowietrzony poszedł czujnik od wiatraka . Ogrzewanie już jest wiatrak działa (podłączyłem na krótko na chwile)
    Więc do wymiany czujnik może profilaktycznie wymienię pompę wody . Dzięki za pomoc

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    robi się ciepło, dziś wręcz letnio więc powróciła u mnie sprawa częstego załączania wiatraka (I bieg). sytuacja wygląda tak: auto rozgrzewa się równomiernie na małym obiegu aż do temp. ok 80 stopni. po przekroczeniu 80 stopni termostat zaczyna popuszczać o czym świadczy coraz cieplejszy, górny wąż prowadzący z termostatu do chłodnicy. i teraz tak, jeśli jadę w dalszą trasę z pominięciem miasta wskazówka temp. utrzymuje się na 1 kresce poniżej połowy. jeśli jeżdzę po mieście przy temperaturach takich jak dziś, wskazówka na blacie oscyluje wokół 1 kreski powyżej połowy, co skutkuje częstym załączaniem wiatraka. sprawdziłem sobie wskazania wskazówki temperatury z temperaturą podawaną przez ECU. połowa skali to 90 stopni czyli ok. zatem, czy to co napisałem wcześniej jest normalne? obstawiam przytkaną chodnicę lub uwalony/przepuszczający termostat. co myślicie?

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Optymalna temp silnika to 83-90-93*C, jeżeli w takich temperaturach silnik pracuje to wskazówką temperatury na desce zwłaszcza w bbm się raczej nie trzeba przejmować.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    muszę sprawdzić przy jakiej temperaturze włącza mi się wiatrak. wskazówka temperatury w momencie załączenia przekracza 1 kreskę powyżej połowy. opornik sterujący załączaniem I biegu posiada oporność 50 Ohm. podejrzewam, że opornik 30 Ohm dostępne zamiennie dla 50 Ohm załączałby szybciej. dobrze dedukuję?


 

Podobne tematy

  1. Sprzedam części Fiat Marea (Bravo, Brava) 1.6 16V 1.8 16V
    Napisany przez pawelek_krak na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 25-07-2012, 20:44
  2. 1.6 16v długo się nagrzewa
    Napisany przez Virusek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 26-02-2012, 17:29
  3. Silnik nadmiernie się grzeje
    Napisany przez bravo8 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 15-11-2011, 22:51
  4. [silnik] [Brava 1.6 16V] Grzeje się silnik w korkach.
    Napisany przez bizon9ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 18-03-2011, 15:58
  5. Nie grzeje.
    Napisany przez Kajetan.Kisiel na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-11-2009, 17:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

termostat fiat brava 1.6 16v

fiat brava grzeje sie

pompa wody fiat bravo 1.6

fiat bravo grzeje sie

marea 1.6 grzeje sie

czujnik na chlodnicy fiat bravo

termostat fiat brava 1.6

fiat bravo przegrzewa sie

pompa wodna fiat bravo 1 6

bravo 1.6 przegzewa sie

wyrzuca plyn ze zbiornika gdy sie nagrzeje marea 16

fiat brava 1.6 dlugo sie grzeje podczas jazdy

pompa wodna do fiata 1 6v

nie zalacza sie wentylator w bravo 1.6

fiat bravo 1 6 pompa wodna

pompa wody fiat brava 1.6 16v

nowy termostat do fiata brava 1 6 16v

fiat 1 9 16v grzeje

fiat brava 16 16v problemy z obiegiem

fiat marea 1.6 16v wymiana pompy wodnej

czujniki fiat brava 1 6 16 v

fiat brava 1.6 czujnik na chlodnicy

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl