Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345
Posty od 61 do 68 z 68
  1. #61
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Wiesz co, to chyba jest tak zwane "ciekawe uszkodzenie". Czyli coś od czego wszyscy mechanicy uciekają jak najdalej.
    Właśnie dlatego diagnozuje to sam to jedna z tych usterek "ten typ tak ma" czyli w domyśle, "a ch** wie co mu jest"

    Lokalny specjalista od Fiatów, powiedział by, że przecież on chodzi jak szwajcarski zegarek tak chodził gdy oddał mi go z lejącym wtryskiem, więc więcej go nie odwiedziłem

    Postując na fiatforum.com przypomniałem sobie jedną rzecz, a drugą zauważyłem ostatnio:
    1. Gdy jest zimno (-5 i niżej), auto odpala "od strzała". Gdy temp na zewnątrz rośnie, jest tak jak teraz.

    2. Chciałem nagrać wibracje silnika na wolnych obrotach i zauważyłem, że wibruje bardziej po zamknięciu drzwi może to się wydawać śmieszne, ale kręciłem to w garażu i nic mogłem doczekać się wibracji, po czym okazało się że pojawiają się dopiero jak zamykam drzwi



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    to jedna z tych usterek "ten typ tak ma" czyli w domyśle, "a ch** wie co mu jest"
    Dokładnie, uszkodzenie nieusuwalne przy aktualnym poziomie technologii serwisowych (czyli podmieniając części w losowej kolejności).


    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    specjalista od Fiatów, powiedział by, że przecież on chodzi jak szwajcarski zegarek
    Oczywiście. Ostatnio jak usłyszałem coś w tym stylu to dwa dni później zdejmowałem głowicę w celu wymiany uszczelki. Okazało się że nawet test ciśnieniowy (czy jakikolwiek wiarygodny test pozwalający wykryć uszkodzenie UPG) jest poza zasięgiem możliwości serwisu który jeszcze niedawno miał autoryzację Fiata.


    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    1. Gdy jest zimno (-5 i niżej), auto odpala "od strzała". Gdy temp na zewnątrz rośnie, jest tak jak teraz.

    2. Chciałem nagrać wibracje silnika na wolnych obrotach i zauważyłem, że wibruje bardziej po zamknięciu drzwi
    Eeeeee?!? że co przepraszam?
    Dobre, naprawdę mocne!
    Temperatura to pikuś (chyba da się wymyślić powód), ale drzwi mnie pokonały.
    Twoje auto ma czujnik temperatury zewnętrznej w lusterku po stronie kierowcy?
    (sorry, ja dziś nie myślę, jak mi przejdzie to może coś dopiszę)

  4. #63
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Eeeeee?!? że co przepraszam?
    Dobre, naprawdę mocne!
    Wierz lub nie, ale morda śmieje mi się za każdym razem gdy to tłumaczę/piszę. Look, 2:08 zamykam drzwi. Jak się mocno wpatrzysz, to dojrzysz, że przy ramkach zegarów widać drgania (bez sensu przymocowałem aparat do kiery, która wibrowała z całą resztą )


    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Twoje auto ma czujnik temperatury zewnętrznej w lusterku po stronie kierowcy?
    Konkretniej po stronie pasażera, ale reszta się zgadza

    Co do warsztatów, to większość nie ma testu kompresji, o czujniku zegarowym to już nawet nie wspomnę dobry warsztat to poznasz po takich "gadżetach" jak klucz dymamometryczny, albo szczelinomierz inne narzędzia to pistolet udarowy z 1400 nm i starczy takie czasy... ascyloskop.. pewnie połowa nawet nie wie jak to wygląda
    Ostatnio edytowane przez Mad_Maxs ; 25-06-2017 o 23:10

  5. #64
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    Wierz lub nie, ale morda śmieje mi się za każdym razem gdy to tłumaczę/piszę. Look, 2:08 zamykam drzwi. Jak się mocno wpatrzysz, to dojrzysz, że przy ramkach zegarów widać drgania
    Coś widać, nie żeby dużo ale jest różnica.

    Kolega mi podpowiedział że w Oplach (Astra) taki numer z drzwiami widywał nagminnie, i prawie zawsze była winna poduszka skrzyni biegów. Ople znam głównie ze słyszenia, nie kojarzę czy skrzynia biegów we fiacie jest podobnie mocowana (pewnie tak). A, pewnie chcesz wiedzieć dlaczemu tak się robi? różnica w sztywności nadwozia, zamknięcie drzwi zmienia (delikatnie) rozkład obciążenia płyty podłogowej i grodzi. No bo ogólnie nadwozie samonośne (jak sama nazwa wskazuje) trzyma się samo siebie, czyli zmiana charakterystyki w dowolnym punkcie oddziałuje praktycznie na całą resztę.

    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    dobry warsztat to poznasz po takich "gadżetach" jak klucz dymamometryczny, albo szczelinomierz
    W takim razie najlepszy sprzęt ma warsztat zaprzyjaźnionego gazownika. Co chyba by się zgadzało, bo przeważnie jak coś robi to raz a dobrze.
    Żarty żartami, ale prawda jest smutna. Nawet ASO (mające zaawansowane testery i różne super-duper gadżety) większość napraw robi uczniami i przy użyciu narzędzi kowalskich. Bo nic więcej nie trzeba żeby po kolei podmieniać części, a tylko to im się opłaca. Dobry diagnosta (a jeszcze z wiedzą na temat współczesnych samochodów?) chce pieniędzy, uczniowie są praktycznie za darmo. Jak się czegoś (czegokolwiek, np wymiany modułów) nauczą to otwierają własny "serwis", i tak w kółko.

    Dobra, wracając do tematu. Temperatura (zewnętrzna) zmienia skład mieszanki. Pośrednio i bezpośrednio. Bezpośrednio - bo zmienia się gęstość zasysanego powietrza (dlatego stosuje się intercoolery); pośrednio - bo ECU mając informacje o temperaturze będzie zmieniać ustawienia wtrysku dla uzyskania optymalnej mieszanki. Błąd może brać się z tego że albo ECU tej informacji nie dostaje (lub ma błędne dane) albo nie może zmienić ustawień tak żeby odpowiadały aktualnej temperaturze otoczenia. Są jeszcze inne opcje, ale przedawkowałem piwo i nie wymyślę ich teraz.

  6. #65
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Nawet ASO (mające zaawansowane testery i różne super-duper gadżety) większość napraw robi uczniami i przy użyciu narzędzi kowalskich. Bo nic więcej nie trzeba żeby po kolei podmieniać części, a tylko to im się opłaca.
    ASO Fiata, Bosch Service, a wtryski czyszczą pędzelkiem i benzyną

    A dla ECU nie ważniejsza będzie temp z kolektora dolotowego??

  7. #66
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Dobrze kojarzę że sprawny czujnik dawał by różne wartości przy uderzeniach?


  8. #67
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    To jest czujnik piezoelektryczny, mierzymy napięcie a nie oporność. Rezystancja pewnie też się zmienia, ale miernik uniwersalny niekoniecznie to wychwyci. I nadal jest problem z pomiarem, bo na wyjściu czujnika masz krótkie impulsy napięcia które układ uśredniający miernika napięcia przerobi na wartości losowe. Jedyne co da jakiś w miarę realny pomiar to woltomierz ustawiony pomiar wartości maksymalnej - droższe zabawki mają możliwość pomiaru krótkich impulsów, ale dokładność takiego pomiaru jest niska. Najlepiej użyć oscyloskopu serwisowego, ale ... no są pewne rzeczy które niby można mierzyć prostymi przyrządami tylko efekt pomiaru nie będzie jednoznaczny.

  9. #68
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    ata chciałem jedynie wiedzieć czy daje on jakiekolwiek oznaki życia. Przy przełączeniu na ~2V i delikatnym pukaniu w imadło, w którym przyłapany jest czujnik faktycznie, jest reakcja. Dokręcony na 20 Nm do auta, zły trop

    Chyba czas sie pożegnać z tym autem, bo zaczyna mnie za duże rzeczy w nim męczyć
    Ostatnio edytowane przez Mad_Maxs ; 14-07-2017 o 09:03


 
Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345

Podobne tematy

  1. 1,4 16v wysokie obroty biegu jałowego + falowanie obrotów
    Napisany przez marrrrrrrro na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-02-2016, 16:24
  2. Fiat Siena 1.6 Obroty Biegu Jałowego
    Napisany przez Dydek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 24-11-2014, 22:23
  3. fiat bravo 1.4 12V 75 KM regulacja obrotów biegu jałowego.
    Napisany przez wuemstudio na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 02-01-2013, 20:31
  4. Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 26-05-2012, 09:03
  5. siena 1.2 - za niskie obroty na biegu jałowym na LPG
    Napisany przez dudu$ na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-04-2010, 16:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

obroty jalowe bravo 2

Fiat Stilo niskie obroty

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl