Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 68
  1. #46
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    Dłużej kręci, ale nie ma już tego częściowego zapalania na jeden cylinder, tylko od razu łapie na wszystkie
    No jest postęp, tylko ten czas rozruchu strasznie długi.
    Czy ty na pewno jesteś pewny że czujnik 1300 ohm jest odpowiedni dla tej wersji silnika? bo - jak już pisałem - obie wersje JAKOŚ działają, silnik się odpali nawet po zamontowaniu niewłaściwego typu czujnika.
    Coś powoduje taki wydłużony rozruch, wykluczając sam rozrusznik (nie widzę i nie słyszę nic nienormalnego, obroty ma prawidłowe) pozostaje układ zasilania i zapłon.

    Nie wiem kiedy odpalę to co mi zagraca podwórko, właściciel to jakiś janusz biznesu i koniecznie chce każdą część "po taniości". Tacy nigdy się nie nauczą że złom to złom, nawet jeśli bardzo tani. Jego głowica nie jest pęknięta, ale wymaga planowania i drobnych poprawek przy zaworach. Ale przecież na szrocie na pewno znajdzie się głowica w której nic nie trzeba robić! normalnie ręce opadywują. Aż dziwne że zdecydował się nabyć nową uszczelkę pod głowicę, oczywiście najtańszy nonejm marki "Made in PRC" w folijce bez żadnych oznaczeń (nie wiedziałem że ktoś takie sprowadza?!).
    Nieważne, robota "po znajomości" (siakiś krewny żony którego pierwszy raz w życiu na oczy widzę), więc pocierpię jeszcze tydzień a dopiero potem ewentualnie wystawię na złoma za płot i niech robi z tym co chce chce.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Jeżeli to nie jest kłopot to chętnie zobaczyłbym log z pracy silnika na biegu jałowym ,od zupełnie zimnego do momentu włączenia wentylatora . Parametry - temperatura silnika ,temperatura powietrza , obroty , ciśnienie w dolocie, czas wtrysku , kąt przepustnicy , pozycja silnika krokowego , evap, sonda.

  4. #48
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Czy ty na pewno jesteś pewny że czujnik 1300 ohm jest odpowiedni dla tej wersji silnika?
    Dobierany na postawie nr z EPERa powiem szczerze, że nawet MM czy bosch miały 1100 - 1300 ohm, więc nie wiem czy istnieje jeszcze czujnik o innych parametrach.
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    wykluczając sam rozrusznik (nie widzę i nie słyszę nic nienormalnego, obroty ma prawidłowe)
    Obejrzyj film z kompresji (w sumie 8 razy robiona, bo okazało się że mam trafiony tester a nie silnik), katowany tyle razy i tak kręcił jak wściekły
    A tu dla przykładu zwalony tester

    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Aż dziwne że zdecydował się nabyć nową uszczelkę pod głowicę, oczywiście najtańszy nonejm marki "Made in PRC" w folijce bez żadnych oznaczeń (nie wiedziałem że ktoś takie sprowadza?!).
    To nie złożysz na "sylikon"??
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Nieważne, robota "po znajomości" (siakiś krewny żony którego pierwszy raz w życiu na oczy widzę), więc pocierpię jeszcze tydzień a dopiero potem ewentualnie wystawię na złoma za płot i niech robi z tym co chce chce.
    Sąsiad ostatnio tak rodzinną renówkę robił, po "szalonej turbinie". Ale na start powiedział, że auto na plac weźmie tylko z turbo na gwarancji rozruchowej w bagażniku i kompletem uszczelnień

    Cytat Napisał ampro Zobacz post
    Jeżeli to nie jest kłopot to chętnie zobaczyłbym log z pracy silnika na biegu jałowym ,od zupełnie zimnego do momentu włączenia wentylatora .
    Kłopot może nie, ale nie ukrywam, że ostatnio więcej paliwa tracę na diagnostykę niż jeżdżenie
    Cytat Napisał ampro Zobacz post
    Parametry - temperatura silnika ,temperatura powietrza , obroty , ciśnienie w dolocie, czas wtrysku , kąt przepustnicy , pozycja silnika krokowego , evap, sonda.
    Za dużo tego trochę na jeden log. Po mojemu i temu co czytałem w necie, nadal na tych moich obrotach jałowych mam za niskie podciśnienie, ale zero pomysłu skąd się może taki stan rzeczy brać.
    Myślałem jeszcze, żeby zrobić myk z cygarem, zatkaniem dolotu i szukaniem czy gdzieś mi się dym nie ulatnia
    Ostatnio edytowane przez Mad_Maxs ; 06-06-2017 o 12:36

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Przy szybkich dynamicznych zmianach pracy silnika to zdecydowanie za dużo zaznaczonych parametrów , lecz dla biegu jałowego ?
    Oczywiście nie nalegam

  6. #50
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał ampro Zobacz post
    Przy szybkich dynamicznych zmianach pracy silnika to zdecydowanie za dużo zaznaczonych parametrów , lecz dla biegu jałowego ?
    Spróbować można, ale boję się że tam będą przekłamania spowodowane błędami transmisji.


    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    To nie złożysz na "sylikon"??
    Przyznaję, chodził mi po głowie taki perfidny plan. Ale zrezygnowałem. I tak mnie opluje po rodzinie jak mu padnie ta cudownie tania nowa chińska uszczelka z tektury i "chińskiego metalu" (śladowe ilości tegoż zostały zastosowane mniej więcej tam gdzie wycięli dziury na cylindry). A że mu ją wydmucha to jestem pewny, auto "zagazowane" ale: świece fabryczne, filtr powietrza fabryczny, nawet płyn w chłodnicy "oryginalny" -> filtry nie do wymiany bo "jeszcze dobre". Czyli kompletny brak obsługi pojazdu, tylko "niezbędne naprawy" (czyli twórcze użycie drutu i trytek w celu zamocowania urwanych podzespołów).
    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    Sąsiad ostatnio tak rodzinną renówkę robił, po "szalonej turbinie". Ale na start powiedział, że auto na plac weźmie tylko z turbo na gwarancji rozruchowej w bagażniku i kompletem uszczelnień
    Bardzo mądry człowiek! ja niestety nie byłem czujny i dałem sobie wcisnąć złoma. Jedyna nadzieja w tym że już nie wróci, i (jak szczęście dopisze) naopwiada tym różnym pociotkom jaki to ze mnie kiepski mechanik.


    Cytat Napisał ampro Zobacz post
    Jeżeli to nie jest kłopot to chętnie zobaczyłbym log z pracy silnika na biegu jałowym ,od zupełnie zimnego do momentu włączenia wentylatora .
    TAK

    Cytat Napisał ampro Zobacz post
    Parametry - temperatura silnika ,temperatura powietrza , obroty , ciśnienie w dolocie, czas wtrysku , kąt przepustnicy , pozycja silnika krokowego , evap, sonda.
    Nie. Za dużo. Najwyżej 6 parametrów, pomyśl czego nie musi być. Ja bym tam widział jeszcze kąt zapłonu, ale obie temperatury niekoniecznie. Lambdy są dwie, wystarczy pierwsza. EVAP? no może, tego się jeszcze nie czepiałem. Ten silnik ma EVAP? (powinien)

  7. #51
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    EVAP? no może, tego się jeszcze nie czepiałem. Ten silnik ma EVAP? (powinien)
    Ma, nawet zdaje się działać inaczej, zmienia mu się % otwarcia zaworu, a jak wyciągnę wąż z kolektora i spróbuję w niego dmuchnąć lub pociągnąć powietrze to czuć że jest zamknięty. Kombinowałem też jazdę z odpiętą jego wtyczką, ale bez zmian dla kultury pracy silnika.

    Cytat Napisał ampro Zobacz post
    temperatura silnika ,temperatura powietrza
    Przyrost jest liniowy, bez skoków, jedyne co widać to wahania temp wody, w zakresie pracy termostatu

  8. #52
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    Przyrost jest liniowy, bez skoków, jedyne co widać to wahania temp wody, w zakresie pracy termostatu
    Myślałem raczej o obserwacji pozostałych parametrów w funkcji zmian temperatury .

    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    Nie. Za dużo. Najwyżej 6 parametrów, pomyśl czego nie musi być. Ja bym tam widział jeszcze kąt zapłonu, ale obie temperatury niekoniecznie. Lambdy są dwie, wystarczy pierwsza. EVAP? no może, tego się jeszcze nie czepiałem. Ten silnik ma EVAP? (powinien)
    - przepustnica trzyma 0,4 stopnia na jałowym więc pomiar raczej nic nie wnosi

    - evap


    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    Ma, nawet zdaje się działać inaczej, zmienia mu się % otwarcia zaworu, a jak wyciągnę wąż z kolektora i spróbuję w niego dmuchnąć lub pociągnąć powietrze to czuć że jest zamknięty. Kombinowałem też jazdę z odpiętą jego wtyczką, ale bez zmian dla kultury pracy silnika.
    -temperatura powietrza

    Pozostawiłbym obroty silnika , temperaturę wody , ciśnienie w dolocie , pozycję krokowego , sondę przed katalizatorem ,czas wtrysku i wyprzedzenie zapłonu.
    To i tak wychodzi 7 kanałów .

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał ampro Zobacz post
    pozycję krokowego
    masz na myśli:
    - oczekiwane obroty biegu jałowego
    - ilość kroków silnika krokowego?? u mnie jest około 59, w seicento po rozgrzaniu widziałem 79 - takie tam porównanie

  10. #54
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    obroty rzeczywiste , pozycja może być w procentach

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    jeżeli chodzi o pracę krokowca, to jest wyrażona w krokach

  12. #56
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    ata jak reanimacja skorupy?? w tym tygodniu praktycznie wcale nie miałem kontaktu z bravo, na rzecz audi które muszę trochę ogarnąć, no i musiałem wstawić do malowania zderzak na koszt sprawcy..

    W przyszłym tygodniu postaram się zrobić ten log zbiorowy od zimnego do zagrzania z parametrami:
    - temp wody
    - obroty
    - evap
    - kąt przepustnicy
    - sonda 1
    - ilość kroków krokowca

    coś pominąłem, lub wpisałem niepotrzebnie?

  13. #57
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    ata jak reanimacja skorupy?
    Janusz biznesu (znaczy właściciel) nadal szuka po szrotach sprawnej glowicy za mniej niż 100 PLN. A ja zrobiłem miejsce koło śmietnika wywożąc trochę złomu i stary kredens. Tyle się dzieje z tym padłem, nie licząc skręcenia paru rzeczy do kupy i sporządzenia listy braków.

    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    - temp wody
    - obroty
    - evap
    - kąt przepustnicy
    - sonda 1
    - ilość kroków krokowca
    Cytat Napisał ampro Zobacz post
    obroty silnika ,
    temperaturę wody ,
    ciśnienie w dolocie ,
    pozycję krokowego ,
    sondę przed katalizatorem ,
    czas wtrysku i
    wyprzedzenie zapłonu.
    Pomyślę jeszcze, ale można spróbować nawet osiem parametrów. Przy stosunkowo powolnych zmianach podczas nagrzewania silnika MOŻE interfejs nie wprowadzi za dużo błędów transmisji.

  14. #58
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Błędów może nie, ale opóźnienie nie pozwoli na wyłapanie ewentualnych chwilowych przekłamań czujnika

  15. #59
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    No to mam hita. W książce od Bravo tego nie ma, ale w Marea Workshop Manual, dla silnika 1596 ccm, jest jak wół napisane, że obroty jałowe ma mieć 700 obr i 4 stopnie kąt wyprzedzenia czyli wszystko się ślicznie pokrywa z tym co jest u mnie.

    Mimo to, nadal długo odpala i do tego wibruje na wolnych obrotach, czyli gdy zejdzie na oczekiwane 700 obr/min.

    Zastanawia mnie jeszcze jednak kwestia.. moje brafko nadmuchało na gorącym po 15 bar, a książkowo powinien mieć 10.50 +- 0.15 bar.. Skąd w takim razie nadwyżka 4 barów??

  16. #60
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    moje brafko nadmuchało na gorącym po 15 bar, a książkowo powinien mieć 10.50 +- 0.15 bar
    Nie wierz w pisane, zdarzało się więcej (16-17 -> przeważnie po remoncie silnika albo przynajmniej zdejmowaniu głowicy).
    Jak pamiętam ostatnie robione przez mnie pomiary fiatowskiego 1,6 16V to było po 11-12,5 a silnik był padłem w agonalnym stanie (łożyskowanie wału itp).
    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    w Marea Workshop Manual, dla silnika 1596 ccm, jest jak wół napisane, że obroty jałowe ma mieć 700 obr i 4 stopnie kąt wyprzedzenia
    Czyli by się zgadzało, tylko czemu skoro jest tak dobrze to nie jest dobrze?
    Wiesz co, to chyba jest tak zwane "ciekawe uszkodzenie". Czyli coś od czego wszyscy mechanicy uciekają jak najdalej.


 
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. 1,4 16v wysokie obroty biegu jałowego + falowanie obrotów
    Napisany przez marrrrrrrro na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-02-2016, 16:24
  2. Fiat Siena 1.6 Obroty Biegu Jałowego
    Napisany przez Dydek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 24-11-2014, 22:23
  3. fiat bravo 1.4 12V 75 KM regulacja obrotów biegu jałowego.
    Napisany przez wuemstudio na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 02-01-2013, 20:31
  4. Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 26-05-2012, 09:03
  5. siena 1.2 - za niskie obroty na biegu jałowym na LPG
    Napisany przez dudu$ na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-04-2010, 16:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

obroty jalowe bravo 2

Fiat Stilo niskie obroty

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl