Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    89
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997

    Bravo 1.4 falujące obroty, dławienie na ciepłym silniku, na zimnym i LPG ok.

    Wczoraj miałam nieprzyjemną sytuację. Po tym jak zaczęło mi brakować gazu w butli przełączyłam auto na Pb i się zaczęło, stałam akurat na światłach, obroty zaczęły spadać tak że musiałam go trzymać na pedale gazu, żeby nie zgasł, ruszyłam spod świateł strasznie szarpał stanęłam na poboczu, na luzie zaczął się telepać, z 20 sekund pracował i zdechł. Odpaliłam ponownie, zapalił bez problemu popracował może z kilka sekund normalnie i znów obroty zaczęły spadać. Zdarzyło mi się to pierwszy raz, i tylko na Pb, na LPG wszystko działa bez zarzutu, minimalnie może obroty falują ale nie ma problemu z jazdą. Przyjechałam do domu i przegazowywyłam go, za którymś razem przy gazowaniu też zaczął się dusić, po puszczeniu gaz znów się dławił.
    Dziś rano odpalił normalnie oczywiście na Pb, przejechałam z 2 km i przełączył się tak jak zawsze na LPG. Wygląda na to, że problem występuje tylko na Pb i gdy jest zagrzany. Z pozostałych objawów, ostatnio strasznie głośno pracuje szczególnie jak jest zimny i właśnie na Pb, kolejna sprawa przy zmianie biegów też głownie na Pb obroty nie spadają odrazu i zachowuje się tak gdyby ktoś lekko dociskał pedał gazu, często przy wrzucaniu niższych biegów 1->2, 2->3 lekko szarpnie. Poza tym z rury wydechowej wydobywa się biała chmura dymu, ale to raczej przez tą temperaturę na zewnątrz.
    Jakieś pomysły od czego by zacząć sprawdzać? Podpiełabym go pod komputer ale w okolicy żaden warsztat, a przynajmniej te do których zawitałam nie mają końcówki do fiata.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2015
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    27
    Postów
    122
    Auto
    Bravo 1.4 12v sw@p 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Kabel to koszt 50 kilku zł a zaoszczędzi biegania po specach, na starcie sprawdziłbym cisnienie pompy Pb i silnik krokowy. Mi zawsze pomaga czyszczenie krokowca w takich sytuacjach... Marchewka się świeci?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    89
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997
    Kabel to ja mam, zwykły obd 2 i do tego przejściówka do fiata, nawet kilka razy podłączałam auto ale nigdy nie miałam szczęścia do znalezienia odpowiedniego epera i w efekcie miał ciężko się połączyć, a jak już się udało to była to demówka i wiele nie szło zrobić.
    O pompie i krokowcu myślałam, tylko pytanie czy on jest jakoś zintegrowany z przepustnicą w 1.4? Czym najlepiej to cudo czyścić?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2015
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    27
    Postów
    122
    Auto
    Bravo 1.4 12v sw@p 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Mozna chocby w benzynie Ściagnij z działu download moja wstawke, jest to zpiracony mes i mimo drobnych problemów da sie nim w pełni bez ograniczen diagnozowa c a co do krokowca jest bodajze z tyłu przepustnicy powinno dac sie go wykręcic,

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    89
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997
    Oooo super, podziałam coś w wolnej chwili z tym komputerem, na szczęście jest jeszcze LPG więc można jeździć.
    Może wyda się to śmieszne ale spytam się od razu, da się go jakoś rozkręcić czy czyści się go w stanie złożonym? I co by się stało gdyby wpierw potraktować go np. WD-40, żeby ew. nagar lub cokolwiek tam będzie rozpuścić, a potem benzyną na sam koniec przeczyścić.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2015
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    27
    Postów
    122
    Auto
    Bravo 1.4 12v sw@p 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Powinno dac sie go wykrecic,choc jest z tylu przepustnicy i dostep jest jako taki powinno pojsc bez wiekszych problemów. Proponuje go wyjąc gdyz po kapieli syfy moga wpaść do przepustnicy i dopiero bedzie problem... a co do silniczka trzeba zająć się tym elementem wygladajacym jak spręzyna

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    89
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997
    Czytałam, że po wymianie krokowca lub po jego czyszczeniu robi się adaptację. W jaki sposób to wykonać i czy wg jest to konieczne po samym czyszczeniu?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2015
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    27
    Postów
    122
    Auto
    Bravo 1.4 12v sw@p 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Tu masz opisane Fiat Brava | Adaptacja przepustnicy | FIAT Forum Wydaje mi sie że tylko po wymianie robi sie adaptację.Miałem 1.4 i szybko sprzedałem ze względu na problem z łysiejącym włkiem ;d

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    89
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997
    Wałek już mam za sobą, w lutym zeszłęgo roku miałam zaszczyt, żeby usterkę poznać na "własnej skórze", a nie tylko z opowieści.
    Odnośnie adaptacji właśnie czytałam, że przy krokowcu też się robi, na szczęście skomplikowane to nie jest, więc nie zaszkodzi zrobić.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2015
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    27
    Postów
    122
    Auto
    Bravo 1.4 12v sw@p 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Otóż to Można na własną rękę naprawić więc nie ma się co zastnwiać

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    89
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997
    Krokowiec jeszcze nie sprawdzony, pod komputer też jeszcze nie podpięłam ale prawdopodobnie usterka usunięta. Okazało się, że rura kolektorowa na wysokości sondy lambda była pęknięta i to nie byle pęknięcie, bo szpara była na ok. 2 mm, jedna z rur była pęknięta dookoła, druga trzymała się może na 1/4 swojego obwodu. Rury zaspawane i auto chodzi jak powinno, po pierwsze cicho, po drugie obroty nie falują, a co do jazdy na benzynie po zagrzaniu okaże się jutro.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 15-03-2016, 12:58
  2. Bravo 1.8 GT wysokie obroty na ciepłym silniku
    Napisany przez mcfly na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 01-03-2014, 23:05
  3. Niebieski dym na zimnym i ciepłym silniku
    Napisany przez BRAVO 150KM na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 15-02-2014, 10:30
  4. fiat bravo 1.6 16v faluja obroty na zimnym silniku
    Napisany przez grzesiu_23 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-02-2014, 19:06
  5. problem z odpaleniem na zimnym i ciepłym silniku
    Napisany przez slimek83 na forum Uno
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 19-03-2012, 19:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl