Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 grudzień 2013
    Skąd
    Trzebinia
    Wiek
    36
    Postów
    6
    Auto
    Peugeot 406 2.0 HDi, Fiat Bravo 1.4 12V
    Rocznik
    Peugeot - 2001, Fiat - 1997

    [Bravo 1.4 12V 80KM] Jakiej firmy kupić korek zbiornika wyrównawczego ?

    Witam. Mam uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego w Bravo 1.4 12V. Co jakiś czas wywala płyn na zewnątrz, podejrzewam że korek nie upuszcza ciśnienia na zewnątrz.

    Mam na oku kilka firm:
    VERNET
    TRICLO
    BIRTH
    SWAG
    FEBI BILSTEIN

    Która firma godna uwagi ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał lukaszzz Zobacz post
    Witam. Mam uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego w Bravo 1.4 12V. Co jakiś czas wywala płyn na zewnątrz, podejrzewam że korek nie upuszcza ciśnienia na zewnątrz.

    Mam na oku kilka firm:
    VERNET
    TRICLO
    BIRTH
    SWAG
    FEBI BILSTEIN

    Która firma godna uwagi ?
    Vernet specjalizuje się w układach chłodzenia więc chyba najlepszy wybór , te korki da się przeczyścić i powinien działać no chyba że poprzedni właściciel wywalił sprężynkę zaworka , piszesz że korek nie upuszcza ciśnienia - a ja myślę że coś jest nie tak z silnikiem , bo jeśli wyrzuca płyn to i ciśnienie wychodzi , albo masz zapowietrzony układ , albo za dużo płynu (daj minimum) albo najgorsza z wersji - UPG uszczelka pod głowicą

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał pit14 Zobacz post
    najgorsza z wersji - UPG uszczelka pod głowicą
    Jeśli, tak jak napisałeś "co jakiś czas wywala płyn", a ty ograniczasz sie jedynie do jego uzupełnienia, to wcale mnie nie dziwi, że doszukujesz się winy wyłącznie w korku. Korek ma tu raczej najmniejsze znaczenie. Podejrzewam, że masz na tyle rozsądku, że nie lejesz płynu "pod korek", tylko pod kreskę "max", to zaś przemawia za tym by przyjrzeć się uszczelce głowicy. Prowdopodobnie ciśnienie spalin dostaje się do układu chłodzenia i dlatego wybija płyn.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 grudzień 2013
    Skąd
    Trzebinia
    Wiek
    36
    Postów
    6
    Auto
    Peugeot 406 2.0 HDi, Fiat Bravo 1.4 12V
    Rocznik
    Peugeot - 2001, Fiat - 1997
    Płyn zawsze jest pośrodku zbiornika min/max, po jakimś ubytku układ jest odpowietrzany.

    Podejrzewałem uszczelkę pod głowicą, ale korek wlewu oleju czysty, olej i płyn również, nie dymi z rury wydechowej.

    Zaczęło się od tego, że brat kilka razy przegrzał silnik. Na początku uszkodził się termostat, który się nie otworzył, brat jakoś nie zauważył wysokiej temperatury i auto zgasło. Po wymianie termostatu było przez kilka miesięcy OK.

    Nie tak dawno, znowu to samo, termostat Verneta się nie otwarł. Tymczasowo jest zrobiony duży obieg do czasu zakupu nowego termostatu i rozwiązania problemu. Mimo tego silnik i tak się przegrzał, wywaliło cały płyn, był jedynie w zbiorniku wyrównawczym i w okolicy. Zauważyliśmy mały wyciek na łączeniu chłodnicy i zbiornika wyrównawczego. Po założeniu nowego korka zbiornika wyrównawczego wyciek na łączeniu zrobił się bardzo duży, więc możliwe że tamten korek nie puszczał powietrza i ciśnienie w układzie było za małe.

    Teraz kolej na montaż nowej chłodnicy oraz Termostatu.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał lukaszzz Zobacz post
    Płyn zawsze jest pośrodku zbiornika min/max, po jakimś ubytku układ jest odpowietrzany.

    Podejrzewałem uszczelkę pod głowicą, ale korek wlewu oleju czysty, olej i płyn również, nie dymi z rury wydechowej.

    Zaczęło się od tego, że brat kilka razy przegrzał silnik. Na początku uszkodził się termostat, który się nie otworzył, brat jakoś nie zauważył wysokiej temperatury i auto zgasło. Po wymianie termostatu było przez kilka miesięcy OK.

    Nie tak dawno, znowu to samo, termostat Verneta się nie otwarł. Tymczasowo jest zrobiony duży obieg do czasu zakupu nowego termostatu i rozwiązania problemu. Mimo tego silnik i tak się przegrzał, wywaliło cały płyn, był jedynie w zbiorniku wyrównawczym i w okolicy. Zauważyliśmy mały wyciek na łączeniu chłodnicy i zbiornika wyrównawczego. Po założeniu nowego korka zbiornika wyrównawczego wyciek na łączeniu zrobił się bardzo duży, więc możliwe że tamten korek nie puszczał powietrza i ciśnienie w układzie było za małe.

    Teraz kolej na montaż nowej chłodnicy oraz Termostatu.
    Kolego nie o to chodzi jęśli uszczelka padła to : olej pojawia się w płynie ale padła między kanałem olejowym a chłodzącym , tu mogło polecieć uszczelnienie cylindra i sadzi (delikatnie) do płynu jeśli silnik się przegrzał to uszczelka też i powiedziała pa pa

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    23
    Postów
    875
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996
    sprawdź sprężanie na bańkach i powinno wyjść czy puszcza ci z cylindrów czy ewentualnie z zewnątrz
    Uchol znany też jako Maciar

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 grudzień 2013
    Skąd
    Trzebinia
    Wiek
    36
    Postów
    6
    Auto
    Peugeot 406 2.0 HDi, Fiat Bravo 1.4 12V
    Rocznik
    Peugeot - 2001, Fiat - 1997
    Coś nie mogę znaleźć informacji jak sprawdzić sprężanie na bańkach. Domyślam się jedynie, że jak puszcza ciśnienie z uszczelki to w układzie widać bąble

    Póki co, po wymianie korka i chłodnicy samochód sprawuje się dobrze, płynu nie ubywa.
    Może tak dla pewności warto sprawdzić sprężanie na bańkach.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Ciśnienie "na bańkach" chodzi o ciśnienie na cylindrach , musisz mieć manometr do sprawdzania ciśnienia z uszczelką na gniazdo świecy a przy sprawdzeniu musisz wypiąć czujnik wału bo może polecieć moduł wzmocnienia jeśli do płynu ucieka ciśnienie to będą różnice ale ..... te różnice mogą być od wszystkiego - przylga zaworu , luz zaworowy , owalizacja cylindra

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 grudzień 2013
    Skąd
    Trzebinia
    Wiek
    36
    Postów
    6
    Auto
    Peugeot 406 2.0 HDi, Fiat Bravo 1.4 12V
    Rocznik
    Peugeot - 2001, Fiat - 1997
    Dziękuje za wyjaśnienie.
    Póki co brat jeździ bezproblemowo, płynu nie ubywa, może to jednak nie uszczelka, oby. Pojeździ jeszcze trochę i zobaczymy.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 grudzień 2013
    Skąd
    Trzebinia
    Wiek
    36
    Postów
    6
    Auto
    Peugeot 406 2.0 HDi, Fiat Bravo 1.4 12V
    Rocznik
    Peugeot - 2001, Fiat - 1997
    Odświeżę temat.
    Okazało się, że pompa wody (DOLZ S-211) przeciekała. Była wymieniana razem z rozrządem w 2008 roku.
    kupujauta.pl -> Ogłoszenia motoryzacyjne


 

Podobne tematy

  1. odpowietrznik zbiornika wyrównawczego
    Napisany przez graves na forum Croma
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 29-02-2016, 13:52
  2. Jakiej firmy końcówki drążków?
    Napisany przez FICU na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 28-11-2014, 18:34
  3. Jakiej firmy wahacz do Bravo jtd?
    Napisany przez arek0070 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-11-2011, 17:34
  4. Akumulator jakiej firmy ??
    Napisany przez bob96 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 14-10-2011, 10:14
  5. Korek zbiorniczka wyrównawczego...
    Napisany przez benykulka na forum Scudo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-09-2009, 19:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

uszkodzony korek zbiorniczka wyr

jakiej firmy korek chlodnicy

korek od zbiorniczka wyruwnawczego nie upuszcza powietrza

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl