Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2013
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    38
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    1999

    Bravo 1.4 12v 75km skaczace (niefalujace) obroty, kontrolka wtryskiwacza, auto gasnie

    Witam,

    niestety od pewnego czasu zmagam się z niezliczoną ilością nowych usterek mojego bravozłoma. To co dzisiaj wyprawiał już mnie przerosło i postanowiłem założyć temat (w ostatnim czasie jestem zmuszony czytać bardzo wiele tematów odnośnie naprawy bravo ale niestety nie znalazłem nic na temat mojej obecnej usterki).

    Około 2 tygodnie temu auto podczas normalnej jazdy zatrzymało wskazówkę obrotomierza na 4tys obrotów i mimo dodawania gazu obroty nie poszły wyżej, po czym obroty spadły do zera i auto zgasło. Oczywiście nie chciało odpalić. Po wielu próbach udało się je odpalić i po przegazowaniu silnika (sądziłem, że może to być przytkany przewód paliwowy) auto dojechało do domu.

    Od tego momentu auto zaczęło mi gasnąć przy postojach pod górkę/z górki przy wrzucaniu luzu (falowanie obrotów - obroty spadały bardzo nisko, autem zaczynało trząść i albo zgasło albo udało się je odratować gazując).
    Gaśnięcie zbiegło się również w czasie z awarią chłodnicy (rozszczelniła się).
    Myślałem, że może powodem falowania i gaśnięcia było powietrze w rozszczelnionym układzie. Temat na forum http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava...e-jazdy-14226/ jednak trochę mnie przeraził, bo wyglądało że powodem nie jest chłodnica.

    Po naprawie chłodnicy jeżdżę tylko na benzynie (mam założoną starą jak świat instalację gazową) i przez tydzień wszystko wyglądało świetnie! Zero falowania, zero gaśnięcia.

    Niestety dzisiaj bravozłom postanowił dać znać o sobie!

    Auto niby jedzie normalnie, aż nagle obroty zaczynają "skakać" nie "falować" (wskazówka skacze momentalnie z np 3tys obrotów na n 0 - i tak przykładowo 3000 -> 0-> 3000->0 -> 3000 w przeciągu 2sekund). Po chwili takiego skakania obrotomierza, auto przestaje reagować na pedał gazu i zapala się kontrolka wtryskiwacza. Obroty wtedy spadają powoli do 0 i auto gaśnie.

    Powtórzyłem tą sytuację 3 razy próbując dojechać do domu, ale za każdym razem odcinek jaki auto pokonało do rozpoczęcia zabawy - "skakanie obrotów/brak reakcji na gaz/kontrolka wtryskiwacza/gaśnięcie) był krótszy, wiec zostawiłem je na najbliższym parkingu.

    Najbardziej dziwi mnie to błyskawiczne skakanie obrotów.

    Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym, ewentualnie wie co mógłbym sprawdzić?

    Pozdrawiam,
    Paweł
    Ostatnio edytowane przez nbarox ; 19-10-2013 o 21:06



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2013
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    31
    Postów
    122
    Auto
    Mazda 323F 2.0
    Rocznik
    2001
    Czujnik położenia wału. Cena około 100 zł.
    Miałem dokładnie taki sam problem jak Ty że musiałem coraz więcej czytać na forum i naprawiać bo wszystko się zaczynało psuć. Postanowiłem ja sprzedać bo już naprawdę nie chciałem w nią wkładać więcej pieniędzy. Włożyłem lekko około 4000/5000 zł. Kupiłem sobie japońca i jestem 10000 bardziej zadowolony niż z tego Włocha. I już nigdy więcej FIATA...

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał vandaL93 Zobacz post
    Kupiłem sobie japońca i jestem 10000 bardziej zadowolony niż z tego Włocha. I już nigdy więcej FIATA...
    Czekaj tylko jak padnie Ci coś poważnego wtedy nakryjesz się nogami..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    vandaL93, powinieneś w takim razie zaktualizować profil

    ale żeby nie było offtopic. autor tematu powinien podłączyć się pod diagnostykę i sprawa powinna się wyjaśnić.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2013
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    31
    Postów
    122
    Auto
    Mazda 323F 2.0
    Rocznik
    2001
    Czekaj tylko jak padnie Ci coś poważnego wtedy nakryjesz się nogami..
    Powiem tak że wymieniłem zawieszenie z tylu i z przodu i jakoś nie odczułem tego za bardzo, robiłem to na częściach dedykowanych do mazdy a nie na jakiś tanich zamiennikach. Kupując auto nie kierowałem się emocjami tylko rozsądkiem i informacjami od ludzi posiadającymi tą wersje silnikową. Kolega od ponad roku ma mazdę i jakoś nie narzeka.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2013
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    38
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    1999
    Czy jest możliwość, że od samego czujnika położenia wału dzieją się takie cuda jak zapalająca się kontrolka wtrysku i gasnące auto?

    Na ten moment chciałbym uniknąć podłączania pod komputer, wizyty u mechanika i doprowadzić auto do "względnej" sprawności po kosztach, bo planuję zmienić auto jak najszybciej (prawdopodobnie następcą będzie bravo II )

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2013
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    31
    Postów
    122
    Auto
    Mazda 323F 2.0
    Rocznik
    2001
    Jak jeszcze miałem fiata i pojawił się taki problem to na diagnostyce wyszło że sonda, wymieniłem sondę i dalej zapalała się kontrola wtrysku. Wymieniłem kable zapłonowe, świecę, cewkę, nawet listwę wtrysków, aż w końcu czujnik położenia wału. Podczas wymiany oczywiście nie obeszło się bez strat bo mocowanie czujnika jest aluminiowe i pękło mi na pół.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2013
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    38
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    1999
    a jest szansa żeby się dobrać do czujnika położenia wału bez kanału? Bo z tego co mi się udało wyczytać to jest w bardzo trudno dostępnym miejscu...

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    31
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Jest szansa ale musisz wymontować rozrusznik, bo czujnik położenia wału znajduje się pod nim.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2013
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    31
    Postów
    122
    Auto
    Mazda 323F 2.0
    Rocznik
    2001
    Nie wiem jak jest w 1.4 ale w 1.6 wystarczylo ściągnąć prawe koło i odkręcić boczną osłonę silnika i już był czujnik widoczny. Ciężko wydostać go z tego mocowania aluminiowego. Jak uda Ci sie go wymontować to sprawdź czy działa a potem kup nowy jak cos

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2013
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    38
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    1999
    Udało mi się jakoś dobrać do wtyczki czujnika. Odłączyłem ją i zmierzyłem, pomiar pokazał 1. Więc uznałem, że jest zepsuty. Zamówiłem na allegro kolejny "100% sprawny", przyszedł dzisiaj. I co? Pokazuje 1!!!!!!!!!! Czy ja coś źle mierzę?
    Według tego filmiku Sprawdzenie czujnika położenia wału korbowego - YouTube który znalazłem w internecie wychodzi, że obydwa czujniki są zepsute.

    Ręce opadają z tym allegro.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Na jakim zakresie omomierza go mierzyłeś? Sprawdzałeś , np. w książce, jaką powinien mieć rezystancję ?
    Ostatnio edytowane przez markshall ; 25-10-2013 o 23:50

  14. #13
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    29
    Postów
    1,567
    Auto
    1.6 16V Brava
    Cytat Napisał vandaL93 Zobacz post
    Czujnik położenia wału. Cena około 100 zł.
    Miałem dokładnie taki sam problem jak Ty że musiałem coraz więcej czytać na forum i naprawiać bo wszystko się zaczynało psuć. Postanowiłem ja sprzedać bo już naprawdę nie chciałem w nią wkładać więcej pieniędzy. Włożyłem lekko około 4000/5000 zł. Kupiłem sobie japońca i jestem 10000 bardziej zadowolony niż z tego Włocha. I już nigdy więcej FIATA...

    jak kupiłeś 1.4 12V to miałeś dosyć..

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2013
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    31
    Postów
    122
    Auto
    Mazda 323F 2.0
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał CichyJerry Zobacz post
    jak kupiłeś 1.4 12V to miałeś dosyć..
    Miałem 1.6 16V 103 KM.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    29
    Postów
    1,567
    Auto
    1.6 16V Brava
    I nie mów mi że przeżywałeś z nim najgorsze chwile


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Skaczace obroty JTD
    Napisany przez fakir na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 16-12-2017, 22:00
  2. Kontrolka wtryskiwacza i wysokie obroty
    Napisany przez ara na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 02-09-2013, 21:18
  3. Pali się kontrolka wtryskiwacza Fiat Marea 1.6
    Napisany przez Szeliga84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 31-05-2013, 13:51
  4. Auto gasnie podczas jazdy [mruga czerwona dioda]
    Napisany przez KamilR na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-05-2013, 00:52
  5. Jak szybko gasnie kontrolka oleju
    Napisany przez RPW_2005 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-06-2012, 22:32

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kontrolka wrtyskiwacza

skaczace obroty fiat 1.4 12v

skaczace obroty i gasnie

co oznaczaja kontrolki w fiat brawa 1.4

skaczace obroty czasem gasnie

jakie kontrolki ma fiat brawo i co one oznaczajo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl