Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2014
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    28
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1998

    bravo 1.4 12 v, pare problemow, faluje obroty

    Witam, kupilem bravo 1.4 12v 59kw rocznik 98. Auto ma pewne problemy:
    1. Gdy stoi cala noc musze krecic, krecic, krecic, krecic zeby go odpalic. Dzis padl mi aku od tego krecenia. Paliwo leci normalnie, czasami mam wrazenie ze nawet go zalewa. Swiece i przewody sa ok. Po nagrzaniu auta przez caly dzien palil normalnie, bez problemu. Jedyne co bylo zauwazalne, to jak dodawalem gaz to czasami jakby brak mocy i przerywalo na chwile.
    2. ROzebrałem cały ten smieszny mikser z wstryskiem, przeczyscilem i zlozylem. Po złozeniu doszedl problem ze auto gdy sie nagrzeje, obroty skacza od 500 do 1500. Gdy przygazuje do 3-4 tys, to jak obroty spadaja to tak bardzo ze auta gasi. Dzieje sie tak tylko i wylacznie na cieplym silniku.
    3. Jak powinien dzialac silnik krokowy? Jest zero jego reakcji, nic nie wychodzi nic nie wchodzi, jak wypne wtyczne z niego silnik bez zmian.
    4. Mam inst gazowa, w tym mikserze obok wtrysku lezy czujnik ( jakby w srodku jakis rezystorem czerwony) kable ida do wiazki od wtrysku. Co to za czujnik? Nie umiem nigdzie go znalesc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    34
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    albo masz zbyt niskie cisnienie paliwa, jak mówisz ze go przydławia.
    albo zalewa go gzem i benzyna na starcie
    falujące obroty to wina lewego powietrza
    silnik krokowy powinien pracowac, przy pracujacym silniku prubuj go wciskac, powinien sie z toba siłowac

    zrób zdjecie tego czegos (mysle ze masz aparat), bo moja wyobraznia niestety nie jest, az tak bardzo rozbudowana, aby sie domyslic

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2014
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    28
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1998
    ale obroty przez lewe powietrze falowaly by tylko na cieplym? na zimnym jest ok. Mam monowtrysk (wedlug google grafika). Jak wciskam na silnik krokowy nic sie nie dzieje, ogolnie nic nie robi ciagle jest w tej samej pozycji. Obojetnie czy jest do niego wsadzaona wtyczna czy nie, silnik chodzi tak samo.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2014
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    28
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1998
    dzis rano odpalil normalnie (wczoraj czyscilem pzepustnice). Na gazie chodzi ok, natomiast na benzynie jak jest zimny jest ok, jak jest cieply zwiekszaja sie obroty, ale jak chce ruszyc to sie dlawi, musze z 2tys obr ruszac zeby nie zgasl, a prawie za kazdym razem gdy daje sprzeglo gasnie ( dzieje sie tylko tak na cieplym!)

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    34
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    jesli przepustnica jest otwarta cały czas w tej samej pozycji (przez silnik krokowy) na zimnym silniku ma mniejsze obroty bo ma wieksze opory, jak sie rozgrzeje (pzrepustnica dalej w tym samym miejscu) ma wieksze obroty.
    To jest tak prosty układ, ze wszystko mozna sprawdzic.

    -silniczek krokowy odpowiedzialny jest za utrzymanie tylko wolnych obr, uchyla lub przymyka przepustnice, (sterowany jest z ECU)
    -potencjometr przepustnicy zwany TPS , na jego podstawie , regulowane jest wyprzedzenie zapłonu i czas wtrysku, czyli ilosc podawanego paliwa
    -czujnik temp, odpowiedzialny za włączenie tak zwanego ssania
    -sonda lambda. Koryguje czas wtrysku, aby spaliny miały jak naczystszy skład (działa tylko jak jest ciepły)

    Jeśli potrafisz troche myslec, to sam wysuniesz sobie wnioski.
    nie napisze ci wymien to lub tamto, bo bez sprawdzenia nie mozna potwierdzic
    czy masz lewe powietrze to sprawdzisz plakiem pryskając w okolice wtrysku i kolektora ssącego

    Jak sobie nie radzisz to oddaj auto mechanikowi i daj uczciwie komuś zarobić.
    -


 

Podobne tematy

  1. Bravo 1.6 16v falujące obroty
    Napisany przez poochaty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 09-01-2014, 16:11
  2. Kilka drobnych problemow?
    Napisany przez belliash na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-07-2013, 20:19
  3. Wskaźnik temp. faluje
    Napisany przez jones-87 na forum Albea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-10-2012, 11:06
  4. bravo 1.4 12v -wysokie obroty
    Napisany przez brawka na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-02-2012, 16:10
  5. Pare części z Brava do Bravo
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-10-2011, 22:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brawo 1.4 12v silniczek krokowy nie wychodzi

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl