Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2012
    Skąd
    Tychy
    Postów
    16
    Auto
    Bravo '00 1.2 16v

    Bravo 1.2 - znowu falujące obroty i sporadyczne gaśnięcie

    Witam, przeglądnąłem już parę tematów i zasięgnąłem opinii, przyszedł czas na własny temat.
    Problemy z "falami" zaczęły się po majstrowaniu przy komputerze ,którego podjął się mechanik. Zauważył zły kąt wyprzedzenia zapłonu (niewielkie odstępstwo od normy, tak przynajmniej słyszałem) i pozbył się błędu. Nie jestem pewny co dokładnie kombinował z komputerem, czy robił reset czy co, w każdym razie mówił ,że się po iluś kilometrach zaadaptuje. Ok, nie ma sprawy - przejechałem jakieś 40 km i pojawił się problem. Obroty nagle zaczęły falować na biegu jałowym ,spadały i rosły, zgasł pierwszy, drugi, któryś tam raz. Miałem wtedy mało paliwa, blisko rezerwy. Poczytałem ,że może to być pompa paliwa (przy lepszym zalaniu, tzn. połowa zbiornika i więcej, problem gaśnięcia nie występuje, ale nadal sporadycznie obroty potrafią zaszaleć w granicach 1500-600 obr.) i w sumie objawy by się zgadzały. Naszła mnie jednak refleksja co do tego resetu, który przeprowadził majster. Przed nim nawet na ledwo zalanym baku nie było żadnych problemów.
    Aktualnie jest nieźle, od jakiegoś czasu obroty nie falują, ale zawsze jak wrzucę luz, a jestem rozpędzony (np. kulam się do ronda, świateł itp.) obroty stoją na 1000 i nie drgają. Jak zatrzymam się po chwili wracają do 750 (wartości, którą miał przed grzebaniem w komputerze i na której zawsze dobrze pracował).

    Filtry, świece, kable WN - wszystko nowe, przebieg niecałe 3 tysiące.

    Czego się chwytać najpierw? Czy podejrzewać tą nieszczęsną pompę czy raczej co innego?

    Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Pierwsze to szukaj podobnych tematów na forum.. Ostatnio istny wysyp "falujących obrotów". Przyczyny są zawsze te same
    sprawdź dolot na początek czy nieszczelności nie masz, świece, kable, sonda lambda, potencjometr przepustnicy, sama przepustnica, może adaptacja krokowca..
    I jeszcze raz - poczytaj inne tematy. A w ogóle to zacząłbym od wizyty u mechanika i spytania co majstrował..
    Temat zamykam..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. Bravo 1.6 16v falujące obroty
    Napisany przez poochaty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 09-01-2014, 16:11
  2. [silnik] Falujące obroty Bravo 1.8 raz jeszcze
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 04-03-2013, 22:18
  3. Bravo 1,6 16V - Gaśnie po wrzuceniu na "luz" i falujące obroty
    Napisany przez rejczi85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 22-02-2013, 19:28
  4. Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc.
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 21-10-2011, 17:23
  5. Falujące obroty 1.4 12V
    Napisany przez rafal735r na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 25-03-2011, 11:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava 1.2 12v

problem z obrotami fiat 1.2 12v

malo paliwa faluja obroty

megane faluja obroty moze kable albo swiece

sonda lambda fiat brava 1.2 16v

brava 1.2 12v

fiat brava 1.2 faluja obroty

falujace obroty bravo 1 2

bravo 1.2 gasnie

co robic faluja obroty fiat 1.2

kat wyprzedzenia zaplonu brava

skaczace obroty fiat bravo

falujace obroty fiat 1 2 16v

kable wn marea tychy

sonda lambda fiat bravo 1.4

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl