Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 37
  1. #16
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Wg tego co opisujesz tu ukręcił się wał między 4 garem a kołem napędu rozrządu/pasowym. Ale wydaje się to bardzo dziwne i aż wierzyć mi się nie chce.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Jestem skłonny nawet dołożyć i chodzi mi po glowie audi a4 b5 ale muszę dokładniej przyjrzeć sie usterce co sie stało z tym fiatem...

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    A jak sprawdzić czy to wał nie odkrecajac miski ?

  4. #18
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Zdejmij pasek napędu osprzętu i rozrządu i sprawdź czy da się zakręcić ręką kołem pasowym.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    41
    Postów
    200
    Auto
    Bravo 1,2 16v , 2000r Stilo 1.2 16v , 2002r
    Rocznik
    2000 / 2002
    Pokręć kołem pasowym od wałka rozrządu ,będziesz wtedy widział czy pasek rozrządu jest cały , czy kręci się koło pasowe na wale i koło zamachowe .
    Koło zamachowe zobaczysz po wyjęciu zaślepki pod cewką zapłonową .
    Na dolnym kole rozrządu jest klin mogło go ściąć , a nie ukręciła się jakaś tam śruba.
    Nie popychaj auta na pierwszym biegu tylko na czwartym .

    Może coś z mechanizmem różnicowym i nie ma przeniesienia napędu przy pchaniu , no ale z kluczyka powinien kręcić .
    Ostatnio edytowane przez asarx ; 08-08-2013 o 15:13

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2009
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    36
    Postów
    137
    Auto
    Fiat Linea 1.4
    Rocznik
    2008
    Jeżeli strzelił rozrząd nie inwestuj w żadne wymiany silników itp. itd. To kolejne 2-3 tyś. zł włożone w jakby nie patrzeć 13 letniego Fiata.

    Miałem ten sam dylemat.
    [COLOR="#FF0000"]Blacharstwo i lakiernictwo samochodowe
    Katowice. Tanio[/COLOR]



    [color=blue]
    Marea Weekend 1.8 16V ELX 01
    Marea Weekend 1.8 16V HLX 99'
    Marea 1.6 16V ELX 00'
    Marea Weekend 1.6 16V SX 97'
    Marea 1.6 16V SX 97'
    Tempra 1.6 SX 92'
    Tempra 1.6 Top 92'
    Cinquecento 700 96'
    [/color]

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Więc sprawa wygląda tak, sprawdziłem po tym kole zamachowym i przy kręceniu rozrusznikiem ono się kręci i silnik delikatnie się trzęsie czyli tłoki chodzą. Przy kręceniu ręcznym kołem wałka rozrządu, cały rozrząd się kręci łącznie z tym najniższym kołem zębatym połączonym z wałem ale tylko do pewnego momentu tak jakby kompresja dalej blokowała obrót. Wydaje mi się, że jednak mógł się ukręcić ten wał i rozrusznik przenosi napęd na 1,2 lub 3 tłoki a reszta stoi w miejscu wszystko na to wskazuje.
    Ostatnio edytowane przez nike166 ; 08-08-2013 o 19:26

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    343
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    A mnie się wydaje że tam jest klin. I może on się obrobił dlatego nie jest przenoszony ruch wału korbowego na koło pasowe.

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Właśnie nie mogę się tam dostać do tego i nie wiem jak wygląda te ostatnie kolo może oczywiście być tak jak mówisz...

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    34
    Postów
    54
    Auto
    Fiat brava 1999, 1.2 16v
    Szczerze o ukręceniu wału nigdy nie słyszałem. Pęknąć z nadmiernych obrotów to może i tak, ale ukręcenie wydaję mi się nie możliwe. Tak że klin bardzo prawdopodobny.

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Szkoda ale cóż, pretekst do zmiany samochodu...

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    41
    Postów
    200
    Auto
    Bravo 1,2 16v , 2000r Stilo 1.2 16v , 2002r
    Rocznik
    2000 / 2002
    Kompresja blokuje albo zawory jeżeli z ustawieniem rozrządu jest coś nie tak.
    Można by wykręcić świece i obrócić silnikiem , było by wiadomo czy blokuje mechanicznie czy nie.

    Jak kręciłeś kołem wałka rozrządu , to koło zamachowe też się kręciło czy nie ?

  13. #27
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Może i klin ścięło, napisałem o ukręceniu wału myślałem że inaczej odpadło by koło pasowe. Ale z drugiej strony coś chyba musiało stawić b. duży opór żeby do tego doprowadzić... dziwne.

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    asarx Ruszając kołem rozrządu nie patrzyłem na koło zamachowe, tylko kręcąc rozrusznikiem widziałem, że się kręci...

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    343
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Kuzyn w Hondzie Civic ukręcił wał i stało się to w podobny sposób do Twojego. Jechał i zaczął wyprzedzać a auto nagle zgasło. Później okazało się, że ukręcił wał. Oby to był tylko klin.

  16. #30
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Decyzja już zapadła, nie będę go remontował idzie na sell mam 3 chętnych na niego więc na żyletki nie pójdzie..


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-11-2013, 12:13
  2. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 01-05-2013, 17:07
  3. Fiat Palio 1,6 16v LPG. Zgasl w czasie jazdy. Potem...
    Napisany przez binioll4 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-10-2012, 18:04
  4. [silnik] bravo, 1.4, silniik zgasl i nie odpala...
    Napisany przez umcys na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-02-2009, 08:20
  5. marea 1.9td 100 zgasl silnik i nie odpala
    Napisany przez daro na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-12-2008, 08:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wieloklin fiat bravo

rozrusznik kreci brak kompresji

kolo z klinem walu korbowego 23 zeby fiat palio 1.2

nie obracaja sie kola zamachowe fiat marea

zgasl w czasie jazdy rozrusznik kreci bez oporu

problem z odpaleniem obraca bez oporu

samochod stracil moc i zgasl brava

fiat bravo odpala po popychaniu

rozrusznik kreci bez oporu

fiat siena 1.2 zgasla podczas jazdy

fiat 1.2 16v zgasl

rozrzad caly auto zgaslo podczas jazdy co sie stalo fiat bravo 1.6

kolo pasowe brava 1.2 16v klin

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl