Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000

    Bravo 1.2 - od czego to kabel?

    Witam,

    Dziś zauważyłem, że zwisa mi jakiś kabel a wygląda on tak:
    2330582.jpg
    2330583.jpg

    Od czego on jest, i czy nie musi być nigdzie podpięty?
    Ostatnio edytowane przez miszko ; 26-10-2011 o 20:31



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jest to złącze diagnostyczne, do diagnozy komputerowej ECU.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Ok dzięki, to jeszcze liczę na poradę odnośnie krokowca, czy dam rade go sam wyczyścić, nie chce żeby mi się wszystko rozpadło jak go odkręcę. I czy on jest cały w tej obudowie plastikowej czy jak? Bo jak zdążyłem zauważyć to inne silniki fiatowskie mają trochę inaczej skonstruowany en silniczek a w tym 1.2 jest jakiś inny.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jest na forum gdzieś manual jak rozebrać, ale dasz radę go sam wyczyścić.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Ale jak go już wyczyszczę to pewnie przydałoby się zresetować komputer, czy bez resetu się obejdzie?

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Możesz odłączyć aku na ~30 minut i później zrobić adaptację, lecz nie jest to konieczne.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Po dzisiejszych oględzinach kolejne nurtujące mnie sprawy, czy w tej rurce przedstawionej na zdjęciach powinien być olej, zdziwiło mnie to trochę ale pomóżcie w rozwianiu wątpliwości ?

    27102011174.jpg 27102011175.jpg

    Po drugie po odkręceniu korka od wlewu oleju przy odpalonym silniku troszkę się z niego dymi a przykładając dłoń czuć ciepłe wywiewające powietrze czy to znaczy, że uszczelka do wymiany?
    Ostatnio edytowane przez miszko ; 28-10-2011 o 09:09

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Cytat Napisał nike166 Zobacz post
    po odkręceniu korka od wlewu oleju przy odpalonym silniku troszkę się z niego dymi a przykładając dłoń czuć ciepłe wywiewające powietrze
    Całkiem normalna rzecz. Ten dymek może pochodzić od przepalanego oleju na wałku rozrządu i raczej nie świadczy o awarii.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Ok całe szczęście, a co z tą rurką zaolejoną?

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Nie znam tego silnika, ale jeśli ta rurka ma jakieś połączenie z odmą albo ze spodnią częścią obudowy przepustnicy to też nie powinno cię to mocno martwić. Bo jaki to jest dokładnie silnik? MPI czy Monowtrysk?

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    1.2 16v MPI

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    To nie, tu możesz mieć całkiem inaczej.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Wróciłem właśnie od kolegi ze stacji diagnostycznej i tak, amorki maja sprawność 87% przód, 90% tył, hamulce ok, żadnych luzów nie ma. Okazało się, że do roboty sa tylne przewody hamulcowe bo są zjedzone strasznie już, lewy łącznik stabilizatora nie ma gum w ogóle (może to jest przyczyną tych stuków na dołkach i rzucania autem na zakrętach przy prędkości 80 wzwyż skoro amory dobre hmm?), łapa skrzyni biegów w połowie pęknięta, półośka prawa przetarta w połowie bo trze o jakąś blachę, i nie ma osłony przegubu lewej. Dość ciekawie.

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał nike166 Zobacz post
    Po drugie po odkręceniu korka od wlewu oleju przy odpalonym silniku troszkę się z niego dymi a przykładając dłoń czuć ciepłe wywiewające powietrze czy to znaczy, że uszczelka do wymiany?
    Normalna rzecz. Poruszające się tłoki powodują ruch powietrza w skrzyni korbowej. Stąd wydobywające się powietrze przy wlewie oleju. Jak wydobywa się tam dymek to znaczy, że silnik ma już drobne przedmuchy i czasami coś się przedostanie do skrzyni korbowej. Masz LPG? Jeżeli tak to sprawdź tutaj początek tej rurki, tam FIAT wstawiał taki metalowy filterek (jakby druciana zwijka). W zimie to potrafi zamarznąć i naturalnie te gazy nie mają gdzie uciekać.


    Cytat Napisał nike166 Zobacz post
    czy w tej rurce przedstawionej na zdjęciach powinien być olej
    To jest odma, tak mogą być tam takie ilości oleju osadzającego się na ściankach.

    Generalnie im mniej tam "syfu" i tego dymku wydobywającego się tym lepiej Silnik już zaczyna powoli wykazywać pewne zużycie. Oczywiście nadal jest on sprawy i będzie jeździł, ale jak mówię. Nie bierze Ci oleju? Zapewne trochę tak

    Acha i krótkie trasy (tak, że silnik się nie zdąży dogrzać lub zdąży, ale nie jedziesz długo) wzmaga efekt wydobywania się dymku z wlewu oleju. Jak masz LPG i drobne przedmuchy tym bardziej.


    ---------- Post dodany o 09:19 ---------- Poprzedni post dodany był o 09:14 ----------

    Cytat Napisał nike166 Zobacz post
    łapa skrzyni biegów w połowie pęknięta
    Czyli pora wymienić, bo pęknie do końca i będzie problem (oczywiście jak to zrobi na trasie).


    Cytat Napisał nike166 Zobacz post
    nie ma osłony przegubu lewej
    To przegub pewnie do tego czasu już "chrupie", albo jest do wymiany.


    Cytat Napisał nike166 Zobacz post
    może to jest przyczyną tych stuków na dołkach i rzucania autem na zakrętach przy prędkości 80 wzwyż skoro amory dobre hmm?
    Tak, może to też być jeden z powodów. Drążek stabilizatora ma za zadanie utrzymać koła w względnej jednej płaszczyźnie.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    To przegub pewnie do tego czasu już "chrupie", albo jest do wymiany.
    Dokładnie jak ruszam to słychać takie pykanie więc pewnie przegub do wymiany? Do tego wydobywa się z niego jakiś smar czy cokolwiek to jest, w średniej ilości.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Kabel Diagnostyczny
    Napisany przez kamil00512 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 03-06-2014, 22:10
  2. Kabel do Fiat Ecu Scan
    Napisany przez staniol504 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 05-11-2012, 19:44
  3. Alarm Cheetah, niewiadomy kabel przy stacyjce, do czego?
    Napisany przez pedropoland na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 29-05-2011, 22:01
  4. Który kabel do diagnostyki
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-02-2011, 08:46
  5. Kabel od klocków hamulcowych
    Napisany przez pik_38 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 20-01-2011, 16:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gdzie jest gnizdo diagnostyczne obd 2 fiat bravo 80 16v

kostka diagnostyczna fiat bravo 1.2 16v

brava 1.2 zlacze diagnostyczne

kostka komputera fiat bravo 1.2 16v

fiat brava 1.2 olej w gniezdzie

fiat brava 1.2 obd jakie

gniazdo diagnostyczne w fiacie brava 1.2

brava 1.2 jakie obd

gniazdo komputerowe brava 1.2 2000

opis gniazda diagnostycznego fiat brawa 12 16v

zlacze jednopinowe co to

kabel do diagnostyki fiata bravo 1.2

fiat siena 1.2 zlacze diagnostyczne

kable do brava 1 2

brava 1.2 wejscie obd

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl