Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000

    [Bravo 1.2] Na biegu jałowym czasami nierówno pracuje

    Cześć,

    Panowie od pewnego czasu coś nie tak z pracą silnika na jałowym biegu, niby pracuje normalnie ale co jakieś 10s słychać, że coś mu przeszkadza w równej pracy i na jakąś 1s delikatnie spadają obroty i tak cały czas. Świece nowe przewody też, kabla nie mam i nie wiem czy coś na kompie pokazuje. Czasami na światłach się zatrzymam to obroty falują poniżej 1000 obr/min aż prawie gaśnie albo nie falują tylko spadną na taką wartość, że trzęsie kierownicą... Przy odpalonym silniku z okolic korektora ssącego słychać cichy syk ale przy przyłożeniu ucha tylko do korektora więc nie wiem czy tak ma być czy naprawdę zasysa gdzieś lewe.. Ma ktoś jakieś pomysły ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Po pierwsze zainwestowałbym w kabel (50zł).
    Po drugie sprawdź dokładnie to lewe powietrze , zatkaj rure od filtra i będzie bardziej widać.
    Po trzecie poruszaj wiązkami przewodów na pracującym silniku i zobacz czy coś się zmieni.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    No kabel zakupie na dniach, w którym miejscu zatkać tą rurę od filtra i co to da ?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    Pewnie wina podkładek pod krokowcem , bo z tego co pamiętam to wkładałeś.

    Bez podkładki .
    bez podk.JPG

    Z podkładką bez resetu nastawnika. Po resecie parametry mniej więcej jak wyżej .
    podkładka.JPG

    To nie jest lewe powietrze tylko skutek oszukania ECU silnik się dusi .
    Po wyjęciu podkładki obroty na jałowym 3tys.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Czyli rozumiem, że po ponownej adaptacji powinno wszystko być dobrze? Bo po zastosowaniu podkładek nie robiłem resetu krokowca... Chyba, że da się jeszcze to dopracować próbując dołożyć podkładki pod inne śruby i zmieniając współosiowość ?
    Ostatnio edytowane przez nike166 ; 30-05-2013 o 21:03

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    Zrób adaptację , nic więcej nie podkładaj ewentualnie wyjmij podkładki , zobaczysz jak będzie lepiej .
    Po zastosowaniu podkładki i zrobieniu resetu , jest praktycznie tak jak bez podkładki .
    Ostatnio edytowane przez asarx ; 30-05-2013 o 21:47

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Ok zrobię tak jak kupie kabel i dam znać co i jak

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Samą adaptacje zrobić jak kolega radzi też nie zaszkodzi, a może pomoże

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2012
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    41
    Postów
    13
    Auto
    Brava
    Panowie jakie powinno być minimalne otwarcie przepustnicy???.Mam problemy z obrotami - podczas pracy na biegu jalowym nie chce schodzić do 850 obr/min.Po odpaleniu dochodzi do 2000(w zimie 3000 nawet) pozniej spada na 1500 i na problemy z zejsciem niżej, dopiero jak rusze albo wlacze dodatkowe obciazenie to spadaja obroty.Czyscilem przepustnice , robilem adaptacje w roznych konfiguracjach podkladek pod krokowcem , srubke regulacyjna tez przestawiałem( przy patrzeniu na przelot przepustnicy)chwile bylo dobrze a po jakims czasie zaczynalo albo falowac albo przerywać przy obrotach 850 az do gasniecia wlacznie w ostatnich dniach (bylo bardzo goraco na zewnatrz).Mierząc na pinach 1-3 ,2-4 rezystancja na potencjometrach krokowca wyglada na to ze ma przerwy w okolicach gdzie przepustnica reguluje obroty minimalne wiec podejrzewam tylko krokowca obecnie.
    Map sensor pokazuje w FESie sensowne temperatury - obecnie rzedu 30 st , jak bylo cieplo nawet ponad 50 st.Napiecie przeplywomierza ok 1,5V , przy wyzszych obrotach spada.Mierzylem czujnik polozenia wału - mial ok 1500 Ohm , z jakiegos manuala znalazlem ze ma miec 840 Ohm.
    Dodam , ze to przerabialem to samo na starym jak i kupionym uzywanym krokowcu( stary tez mial wytarte sciezki przy przebiegu 150k km)
    Co proponujecie?

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Jaki przeplywowierz? W 1.2 nie ma. Nie masz lewego powietrza w dolocie? Przedzwon omomierzem kable od krokowego do kompa.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2012
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    41
    Postów
    13
    Auto
    Brava
    Co do lewego powietrza w dolocie to dziwi mnie ze jak przystawie reke do miejsca ,skad jest pobierane powietrze to go nie dlawi.Dopiero kiedy sciagne rure za filtrem powietrza patrzac w strone kolektora to zaczyna go dlawic i az wciaga rekę.
    Przeplywomierza nie ma ale jest czujnik cisnienia i temperatury w kolektorze.
    Sprawdzalem napiecie zasilania krokowca - jest 5V.Masa do krokowca też jest w porzadku.
    Sprawdzalem dzis w Multiecuscan pozycje przepsutnicy - zauwazylem ze jak robie test silnika krokowego to raz zatrzymuje sie na pozycji ok 25,8 st a czasami na 36 st. Jak zrobie reset to ogolnie to silnik przez chwile pochodzi dobrze a pozniej znowu przerywa....

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał kross5 Zobacz post
    Co do lewego powietrza w dolocie to dziwi mnie ze jak przystawie reke do miejsca ,skad jest pobierane powietrze to go nie dlawi.Dopiero kiedy sciagne rure za filtrem powietrza patrzac w strone kolektora to zaczyna go dlawic i az wciaga rekę.
    U mnie jest to samo. Szczelność połączenia łapacz - rura od filtra powietrza powoduje że bez problemu zasysa sobie tam.. Przed filtrem powietrza to spoko jak sobie zasysa - gorzej jak zacznie przed..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2012
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    41
    Postów
    13
    Auto
    Brava
    U mnie problem dalej nie rozwiazany - bylem ostatnio w Fiacie bo widzialem ze jest notatka wewnetrzna fiata o wymianach oprogramowania w starszych ecu silnika.Mechanik powiedzial mi ze faktycznie bylo cos takiego ale to bylo dawno, nie wiadomo gdzie jest ta dyskietka i wogole chyba examiner teraz jest inny ;/
    Jutro wioze samochod do mechanika bo mi przerywa przy 850 obr i ja juz nie widze opcji co to sprawdzic.U mnie podejrzewam nawet problem z pierwszym cylindrem - jak sciagalem swiece to na nagar na tej od 1 cylindra byl smolisty i wygladalo jakby na nim nie bylo dobrego spalania.Przy tym przerywaniu z rury wydechowej tez slychac takie pyrczenie jakby nie bylo pelnego spalania ale to tylko moje wymysly.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2012
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    41
    Postów
    13
    Auto
    Brava
    Problem został w 90% rozwiazany.U mnie nalozylo sie kilka rzeczy - przede wszystkim walniete swiece po 30 tys km - ja sprawdzalem i nie bylem pewien , pozniej mechanik mowil ze są OK.Wymienilem jednak te swiece i okazalo sie ze przerywanie i pyrczenie z wydechu ustapilo.Wymienione zostały także kable WN.
    Dodatkowy problem sprawiał, jak sie okazalo, niby mało ważny presostat przy wspomaganiu kierownicy.Czujnik był mechanicznie uszkodzony, komputer nie wykrywał błedów bo on daje sygnał otwarty/zamkniety do komputera.Przy zwiekszonym cisnieniu w ukladzie wspomagania kierownicy czujnik rozwiera styk,u mnie był rozwarty caly czas bo był uszkodzony .Na tej podstawie komputer na biegu jałowym niby delikatnie podwyzsza obroty zeby silnik nie zgasl jesli jest wieksze obciazenie.To powodowało u mnie falowanie na jalowym.Podejrzewam ze wiele osob moze miec problem z tym presostatem bo komputer nie wyswietla zadnych błedów - jedyna opcja to sprawdzic go na kompie - jest jedna zmienna dotyczaca wspomagania ukl. kierowniczego w Multiecuscan ale nie pamietam dokladnie nazwy.Po tych naprawach silnik zapala w miare normalnie, wchodzi na 2000 ale po kilkunastu sekundach spada na 1100.Jedyny problem to "kangury" w korkach jak silnik jest dobrze nagrzany po przejchaniu ok 15 km ale to moze mu przejdzie albo sie pogorszy i wetdy bede na nowo szukał

  16. #15
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał kross5 Zobacz post
    .Podejrzewam ze wiele osob moze miec problem z tym presostatem bo komputer nie wyswietla zadnych błedów - jedyna opcja to sprawdzic go na kompie - jest jedna zmienna dotyczaca wspomagania ukl. kierowniczego w Multiecuscan ale nie pamietam dokladnie nazwy.Po tych naprawach silnik zapala w miare normalnie, wchodzi na 2000 ale po kilkunastu sekundach spada na 1100.
    Jest prosty sposób - kręcisz kierownicą do oporu, kiedy dokręcisz obroty powinny wzrosnąć na chwilę.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Drgania kierownicy na jałowym biegu
    Napisany przez Kamil2062 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 04-06-2013, 18:40
  2. Wysokie obroty na biegu jałowym
    Napisany przez Maras 79 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-12-2011, 11:40
  3. Nierówna praca silnika w jałowym biegu [1.6]
    Napisany przez mamut-tme na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-04-2011, 00:36
  4. Czasem gaśnie na biegu jałowym
    Napisany przez abbott40566 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-12-2010, 15:24
  5. Falujące obroty na biegu jałowym i czarny dym
    Napisany przez gotique na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-05-2010, 20:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava 1.2 gasnie Na jalowym biegu

silnik chwile pracuje dobrze a potem przerywa

fiat brava nie rowno chodzi czy to przepustnica

fiat brava pracuje nierowno

fiat brava 1.2 jak oszukac komputer

fiat brava ecu jak oszukac

fiat brava 1.2 oszukac ecu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl