Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15

Temat: BRAVA tarcze przód  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2010
    Skąd
    Hajnówka/Warszawa
    Postów
    100
    Auto
    Fiat Brava 1,9JTD 2001r.

    BRAVA tarcze przód

    Cześć wszystkim .

    Jutro chciałbym zamówić tarcze do Bravy, ale zaczęła mnie zastanawiać jedna rzecz, a nie mam za bardzo jak jej sprawdzić, bo autko jest obecnie oddalone o 230 km ode mnie. Mianowicie tarcze seryjnie są wentylowane czy też nie? Wydaje mi się, że chyba nie, ale w danych technicznych lukq pisał, że są i tutaj zaczęły się moje wątpliwości. Oczywiście chodzi o 1,9 JTD 105 KM . Prosiłbym o odpowiedź, gdyż szukałem szczegółów ponad godzinę i nie znalazłem...
    Szatanowóz - Bravka 1,9 JTD 105 KM



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Z tego co wiem to w 1.9 jtd, 1.8 i 2.0 są wentylowane a reszta ma lite, ale pewnie były wyjątki.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2010
    Skąd
    Hajnówka/Warszawa
    Postów
    100
    Auto
    Fiat Brava 1,9JTD 2001r.
    Najgorsze jest to, że sklepy oferują i takie, i takie.. Chyba bez sprawdzenia się nie obejdzie.

    Poza tym myślałem w przypadku wentylowanych o ATE Power Disc + klocki ATE, a w przypadku litych o nacinanych Mikody + klocki (właśnie nie wiem jakie). Może ktoś ma doświadczenia lepsze lub gorsze w temacie takich tarcz?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    ePer wykazał coś takiego Przechwytywanie.PNG

    niestety niewiele mi to mówi..
    Szatanowóz - Bravka 1,9 JTD 105 KM

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tarcza o nr 71738145 jest lita - niewentylowana. Z tego co wiem to w 1.9JTD też takowe bywały.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Tak, tak sam takie też założyłem :-)
    Czego trochę żałowałem przy ostrzejszej jeździe. Z drugiej zaś strony Mikody Wentylowane lubią strasznie pękać więc tych Ci nie polecam. Kupisz ATE i będziesz zadowolony.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2011
    Skąd
    sokółka
    Wiek
    38
    Postów
    198
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD sx
    lukq a co żeś zrobił że żałowałeś? mamy nadzieje że nikomu w dupe nie wjechałes?

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Nie, nie ale jak się zgrzały to trochę gorzej się hamowało

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2011
    Skąd
    sokółka
    Wiek
    38
    Postów
    198
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD sx
    równie dobrze mogło to być spowodowane starością płynu hamulcowego heh

    ostatnio czytałem ciekawy artykuł, że płyn który znajduje się w przewodach przy samych zaciskach/bębnach moze być już tak zanieczyszczony i zawodniony a płyn w zbiorniczku wyrównawczym może wygladac na nowy ... a uklad hamulcowy bedzie i tak do dupy
    Ostatnio edytowane przez BoRo_26 ; 05-06-2013 o 15:52

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Odp: BRAVA tarcze przód

    Lukq co za herezje szerzysz Mikody podobno komuś pękły ale wiercone a nie że wentylowane! Płyn wymienia się co dwa lata - w zbiorniczku nie będzie syfu bo tam przecież obiegu nie ma!

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Kolego wentylowane = nawiercane
    Są jeszcze nacinane

    Płyn wymieniałem co wymianę tarcz czyli średnio co 50 kkm a to raz na 1,3-4 roku.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2011
    Skąd
    sokółka
    Wiek
    38
    Postów
    198
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD sx
    byrrt wiem ze tam obiegu nie ma ale ludzie patrzą ze w zbiorniczku wszystko jest okej i zostawiaja wymiane na później... czesto tak sie zdaza heh

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Odp: BRAVA tarcze przód

    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Kolego wentylowane = nawiercane
    Są jeszcze nacinane
    Wentylowane a nawiercane to dwie inne sprawy Łukaszu.. Mam nadzieje że masz po prostu chwilowe zaćmienie Nawiercane to nawiercane (tłumaczyć nie muszę) a wentylowane to takie - obrazowo to pisząc - podwójne Ja mam wentylowane a nawiercane nie są

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 05-06-2013 o 20:59
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    40
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994

    Odp: BRAVA tarcze przód

    Cytat Napisał BoRo_26 Zobacz post
    równie dobrze mogło to być spowodowane starością płynu hamulcowego heh

    ostatnio czytałem ciekawy artykuł, że płyn który znajduje się w przewodach przy samych zaciskach/bębnach moze być już tak zanieczyszczony i zawodniony a płyn w zbiorniczku wyrównawczym może wygladac na nowy ... a uklad hamulcowy bedzie i tak do dupy
    Mało kto jest skłonny przelać cały układ świeżym płynem - szczególnie że nieraz trzeba na to kilku litrów. Z drugiej strony gdy odpowietrzamy hamulce to pozbywamy się z układu właśnie tego najstarszego płynu.

    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Kolego wentylowane = nawiercane
    Są jeszcze nacinane

    Płyn wymieniałem co wymianę tarcz czyli średnio co 50 kkm a to raz na 1,3-4 roku.
    Wentylowane wcale nie równa się nawiercane.

    Tarcza wentylowana posiada kanały w środku. Służy to zwiększeniu efektywnej powierzchni którą tarcza może oddawać ciepło. Jej przeciwieństwem są tarcze lite/pełne które obecnie najczęściej spotyka się na tylnej osi.

    Wiercenia występują zarówno w tarczy litej jak i wentylowanej. Rozwiązanie ma swoje korzenie w sporcie. Wiercona tarcza nie posiada chłodzenia lepszego niż klasyczna. Otwory zapobiegają tworzeniu się pomiędzy tarczą a klockiem "poduszki" z gazów powstałych w wyniku tarcia klocka o tarcze. W gruncie rzeczy jeśli nie mamy klocków pracujących w jakichś mega temp to jest to zbędne.

    Dodatkowo nieraz stosuje się nacięcia na tarczy. Dzięki nim klocek jest na bieżąco"golony" ze swojej pierwszej warstwy. Zapobiega to sytuacji gdy klocki tracą skuteczność w wyniku zeszklenia się pod wpływem temp.

    Anyway, postawienie znaku równości między tarczą wentylowaną i nawiercaną jest błędem.

    "... I guess it's just the way I'm wired."
    www.delta-HF.com

  15. #14
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    29
    Postów
    1,567
    Auto
    1.6 16V Brava
    ja u siebie mam lite i problemów z hamowaniem nie mam

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2010
    Skąd
    Hajnówka/Warszawa
    Postów
    100
    Auto
    Fiat Brava 1,9JTD 2001r.
    Sprawa się rozwiązała, tarcze mam wentylowane . Dzięki za pomoc!
    Szatanowóz - Bravka 1,9 JTD 105 KM


 

Podobne tematy

  1. Mechanizm Wycieraczek Przód Brava
    Napisany przez Wisnia1995 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 24-06-2014, 18:27
  2. klocki+tarcze Brava 1.2
    Napisany przez neonik1234 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-03-2013, 13:28
  3. Brava Tarcze z tyłu
    Napisany przez Rafikv16 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-03-2013, 00:58
  4. Fiat Brava - wybór nagłośnienia na przód
    Napisany przez Rick na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 23-09-2012, 09:54
  5. Brava głośniki przód
    Napisany przez PaweeeeK na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 03-01-2011, 19:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zaciski na tarcze wentylowany fiat bravo 2000r

tarcze bravo wentylowane czy nie

tarcze wentylowane fiat brava

tarcze wentylowane fiat brava z 1.6 do brava 1.2

fiat bravo tarcze wentylowane

tarcze przod fiat brava

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl