Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2012
    Skąd
    pom-kuj
    Postów
    97
    Auto
    fiat brava 1.9 jtd 105 KM

    [brava jtd 105] Przy dużych prędkościach ściąga na prawo.

    hej

    Parę dni temu jechaliśmy autostradą.
    Przy prędkosci ok.130 km/h samochód zaczęło ściągać na prawą stronę !
    Odrazu zwolniłem bo niemało się wystraszyłem.
    Przy niższych prędkościach (do ok. 115 km/h nie było tego problemu)
    Jaka może być przyczyna?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Przyczyn może być kilka, począwszy od różnicy w rodzaju ogumienia na przedniej osi, różnicy ciśnienia w oponach przedniej osi, przez nieprawidłową zbieżność, aż po uszkodzenia zawieszenia, bądź elementów układu kierowniczego. Po tak "szczegółowym" opisie dolegliwości, nikt nie będzie w stanie podać jednoznacznej przyczyny.
    Cytat Napisał misbubumis6 Zobacz post
    Przy niższych prędkościach (do ok. 115 km/h nie było tego problemu)
    To nawet może świadczyć o silnym, bocznym wietrze.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2012
    Skąd
    pom-kuj
    Postów
    97
    Auto
    fiat brava 1.9 jtd 105 KM
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Przyczyn może być kilka, począwszy od różnicy w rodzaju ogumienia na przedniej osi, różnicy ciśnienia w oponach przedniej osi, przez nieprawidłową zbieżność, aż po uszkodzenia zawieszenia, bądź elementów układu kierowniczego. Po tak "szczegółowym" opisie dolegliwości, nikt nie będzie w stanie podać jednoznacznej przyczyny.

    To nawet może świadczyć o silnym, bocznym wietrze.

    Opony 185/60/14.Ciśnienie 2,4 Bara.
    A łącznik stabilizatora może mieć jakiś wpływ?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał misbubumis6 Zobacz post
    Opony 185/60/14.Ciśnienie 2,4 Bara.
    A łącznik stabilizatora może mieć jakiś wpływ?
    Może ale nie musi.

    Ściąga zawsze przy tej prędkości czy to był pojedynczy wypadek?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2012
    Skąd
    pom-kuj
    Postów
    97
    Auto
    fiat brava 1.9 jtd 105 KM
    Cytat Napisał dejv667 Zobacz post
    Może ale nie musi.

    Ściąga zawsze przy tej prędkości czy to był pojedynczy przypadek?
    Rzadko jeżdżę autostradami.
    Kilka razy podczas jazdy autostradą.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał misbubumis6 Zobacz post
    Opony 185/60/14.Ciśnienie 2,4 Bara.
    Pisałem o różnicach w ogumieniu w rozumieniu ich marki, rodzaju, stopnia zużycia, bo te czynniki, a nie rozmiar, mają wpływ na tor jazdy, przyczepność oraz drogę hamowania. Wystarczy, że jedna z opon, będzie miała inną konstrukcję, rzeźbę bieżnika, będzie bardziej zużyta, czy mniej napompowana i już będzie to skutkowało nietrzymaniem toru jazdy.
    Cytat Napisał misbubumis6 Zobacz post
    A łącznik stabilizatora może mieć jakiś wpływ?
    Jak sama nazwa wskazuje stabilizator (i inne elementy zawieszenia) odpowiada za właściwe ustawienie koła względem osi pojazdu (wzdłużnej i poprzecznej), tym samym uszkodzony, bądź zużyty łącznik, sworzeń, czy przegub, ma wpływ na utrzymanie kierunku oraz stabilności pojazdu.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Jak sama nazwa wskazuje stabilizator (i inne elementy zawieszenia) odpowiada za właściwe ustawienie koła względem osi pojazdu (wzdłużnej i poprzecznej), tym samym uszkodzony, bądź zużyty łącznik, sworzeń, czy przegub, ma wpływ na utrzymanie kierunku oraz stabilności pojazdu.
    Oj kolego trochę się rozpędziłeś chyba - stabilizator, jak sama nazwa wskazuje stabilizuje ale nie tor jazdy tylko przechyły nadwozia podczas jazdy po łuku i nie wpływa na geometrię zawieszenia. Inne elementy zawieszenia, jak wahacz, kolumna mcpersona czy układ kierowniczy jak najbardziej mogą wywołać efekt ściągania.
    Tym samym odpowiadając na zadane pytanie - zużyty łącznik stabilizatora nie ma wpływu na opisany problem.
    Ostatnio edytowane przez markshall ; 01-08-2013 o 15:32

  9. #8
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    odpowiada za właściwe ustawienie koła względem osi pojazdu (wzdłużnej i poprzecznej
    Jak to ogarniesz (zwłaszcza oś poprzeczną), to mogę Ci częściowo przyznać rację markshallu.
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    zużyty łącznik stabilizatora nie ma wpływu na opisany problem.
    Tylko w przypadku jazdy na wprost i to po idealnej powierzchni. Stabilizator ma za zadanie zwiększyć sztywność kątową osi pojazdu (przydatne w trakcie pokonywania łuków), ale w związku z faktem, że jest on przymocowany do ruchomych elementów prowadzących koło, ma wpływ na tor jazdy. Jeśli koniecznie ktoś chce się o tym przekonać - wystarczy wykręcić jeden z łączników.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Na moje sprawdź czy nie masz luzów w zawieszeniu, jedź na zbieżność no i przyjrzyj się oponom na przedniej osi(czy są równomiernie zużyte oraz czy któraś nie jest zjechana do wewnątrz/zewnątrz). Jeśli to nic nie wykaże znaczy że auto miało kiedyś dzwona i jest krzywe ;/

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Pisałem o różnicach w ogumieniu w rozumieniu ich marki, rodzaju, stopnia zużycia, bo te czynniki, a nie rozmiar, mają wpływ na tor jazdy, przyczepność oraz drogę hamowania. Wystarczy, że jedna z opon, będzie miała inną konstrukcję, rzeźbę bieżnika, będzie bardziej zużyta, czy mniej napompowana i już będzie to skutkowało nietrzymaniem toru jazdy.

    Jak sama nazwa wskazuje stabilizator (i inne elementy zawieszenia) odpowiada za właściwe ustawienie koła względem osi pojazdu (wzdłużnej i poprzecznej), tym samym uszkodzony, bądź zużyty łącznik, sworzeń, czy przegub, ma wpływ na utrzymanie kierunku oraz stabilności pojazdu.
    Taaa... Stabilizator czyli "anti roll bar"... Jak sama nazwa wskazuje część potrzebna żeby redukować "body roll".


 

Podobne tematy

  1. Buczenie przy wyższych prędkościach.
    Napisany przez fastovsky. na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 31-01-2013, 11:23
  2. Szum przy większych prędkościach
    Napisany przez rejczi85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 21-10-2012, 19:58
  3. Jaka prędkość przy 2 tys. obr. - Stilo 140 km 16V
    Napisany przez mario106 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-05-2011, 22:37
  4. [zawieszenie] Piski opon na łukach przy małych prędkościach
    Napisany przez kiuba_k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-08-2009, 19:05
  5. [zawieszenie] Drgania przy prędkości <150 km/h
    Napisany przez 2clubbers na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-06-2008, 12:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

sciaga przy wyzszych predkosciach

407 znosi przy duzych predkosciach

sciaganie auta na prawo przy wiekszej predkosci

sciganie samochodu przy wiekszej prdkosci

przy duzych predkosciach zciaga w lewo

sciaga przy hamowaniu z wiekszych predkosci

czy przegub ma wplyw na tor jazdy

rzezba laczniki wahacza

Znosi samoxhod przy duzych predkoscuach

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl