Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2011
    Skąd
    Krakow
    Postów
    115
    Auto
    Brava 1.6 KAT

    Brava - Instalacja Gazowa - Po odpięciu aku nie działa

    Witam, witam.


    Panowie mam do was pytanie.
    Pierw opiszę moją sytuację.

    Ostatnio w mojej bravie mechanik wymieniał mi układ zapłonowy ( świece, cewka zapłonowa i kable ). Dodatkowo poprosiłam go żeby mi podładował akumulator bo jak do niego dojechałam to jak włączyłam kierunek to światła ledwo co migały ( już końcówka energii była ).

    Mechanik wymienił ten układ zapłonowy, odpiął aku, wziął na zakład i naładował. ( rozładował mi się bo długo kręciłam nim + niska temperatura ).

    Jak już to zrobił , podpiął akumulator i... Przestała działać instalacja gazowa ( sekwencja ).

    Majster powiedział że mogły jakieś tam mapy się usunąć dlatego że akumulator się rozładował.

    Wgl nie świeci mi się kontrolka ( przycisk od gazu ).

    Dodam jeszcze, że rok-dwa lata temu zmieniałam akumulator( miałam dwa ), i po zmienieniu aku, gaz chodził dobrze.

    Jak myślicie co się mogło stać? Takie mapy mogły się usunąć? Czytałam na internecie podobne przypadki to często się zdarzały że jakiś kabelek się odpiął jak się odpinało/podpinało aku. ( niestety nie wiem gdzie te kabelki są umiejsciowone aby jes sprawdzić )

    Wydałam nie mało na ten układ zapłonowy a nie chce jechać do gazownika żeby znowu mnie skosił..


    Będę bardzo wdzięczna za pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    28
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Trzeba dobrze przejrzeć instalację od gazu i dokładnie posprawdzać wszystkie łącza. Nieraz Gaziarze potrafią zrobić niezłą rzeźbę podczas instalacji i zdarza się, że coś się tam rozpina. Zwróć uwagę, czy gdzieś nie wiszą gołe kabelki masowe od cewek (przy parowniku, na filtrach). Z doświadczenia, to musi być jakaś pierdoła elektryczna w elektryce od gazu.

    A tak swoją drogą, jeśli były problemy z brakiem prądu w czasie pracy silnika, to oznacza, że trzeba zregenerować alternator Świadczy to o tym, że przy większym obciążeniu alternator nie wyrabia i ładuje prądem poniżej 12V i w czasie jazdy rozładowuje się akumulator. Trzeba by go otworzyć i zobaczyć jak się mają szczotki i pierścienie komutatora. Nie zawadzi też sprawdzić czy wszystkie diody żyją.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,712
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Zniknięcie map mogło się zdarzyć, ale nie ma wpływu na brak zasilania w układzie gazowym .
    Najprawdopodobniej w okolicach akumulatora (biegun dodatni+) będzie przewód który może nie być podpięty do klemy .
    Może być ewentualnie szczelony bezpiecznik od zasilania centralki gazowej.Ten bezpiecznik też może być w okolicach akumulatora zamontowany na przewodzie.
    Zmień mechanika. Mapy zostaną znowu zebrane podczas jazdy .Jeżeli samochód zacznie ci więcej palić albo dziwnie zachowywać na gazie to trzeba przeprowadzić korektę map u gazownika.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2011
    Skąd
    Krakow
    Postów
    115
    Auto
    Brava 1.6 KAT
    Panowie! Bardzo dziękuję za odpowiedźi.

    Kapciaty jakoś ten alternator ładuje, nawet dobrze, aku się rozładował bo długo nim kręciłam ( nie chciał zapalić ), a do mechanika miałam ok. 2km więc nie było kedy aby aku się naładował.

    KOBRA czyli gdzie popatrzeć? Na plus w akumulatorze? Normalnie mam do - i do + podpięte dwa przewody do klem, powinien jeszcze jakiś być od gazu prosto do akumulatora? Będzie on jakiś gruby/cienki/kolorowy? Jak go mogę rozpoznać?


    Będę bardzo wdzięczna za odpowiedzi.
    Ostatnio edytowane przez ania8902 ; 01-12-2013 o 13:39

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    14
    Auto
    Brava 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    znawcą nie jestem, ale u mnie jest też tak bez finezji założone podpięcie gazu do aku, że trzeba pilnować, żeby wszystko stykało, tyle, że u mnie mono-jet a nie sekwencja... ewentualnie faktycznie może być to bezpiecznik - u mnie jest bezpośrednio na przewodzie idącym od "+" w aku do gazu...

    jeśli bezpiecznik sprawny to szukaj czy nie wisi drobny kabelek, który może być zakończony np jakąś wsuwką - tak przynajmniej u mnie rozwiązał to gazownik...

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    28
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Musisz znaleźć sterownik od LPG. Zazwyczaj jest to plastikowe pudełeczko takie 6/10 cm i z niego będzie wychodziła wiązka przewodów., na którymś z nich musi być podane zasilanie z akumulatora: często gazownicy zakładają konektor oczkowy na śrubkę klemy + lub wpinają się w wiązkę przewodów idącą od tej klemy.
    Musisz szukać przewodów, które nie wyglądają na fabryczne.
    Tak jak wspomniał kolega KOBRA na przewodzie tym może się też znajdować oprawka z bezpiecznikiem (może być przepalony).

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Bezpiecznik od instalacji gazowej powinien być zaraz przy podpięciu sterownika gazu do zasilania a te z reg. robi się zaraz na aku.. Szukaj bezpiecznika dosłownie przy klemach. Mapy nie mają prawa się usunąć przy braku zasilania..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2013
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    10
    Auto
    stilo
    Rocznik
    2002
    albo bezpiecznik, albo poruszał stare kable, pewnie utlenione i nie ma połaczenia, w starszych samochodach dosyc czesta usterka.. auto jezdzi.. cos mechanik wymieni i przestaje.. i zazwyczaj jest to problem w starych polaczeniach elektrycznych, styki korodują, kable utleniają i przy naprawie po prostu sie urywaja

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Mapy nie mają prawa się usunąć przy braku zasilania..
    mapy znikają, mnożnik zostaje.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,712
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    ania8902
    Do klemy plusowej powinien być przypięty cienki przewód z przelotowym bezpiecznikiem . Poszukaj koło akumulatora czy nie jest urwany i nie leży gdzieś koło niego .To powinien jeden przewód, kolor różny może być owinięty taśmą izolacyjną, lub w koszulce.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2011
    Skąd
    Krakow
    Postów
    115
    Auto
    Brava 1.6 KAT
    Panowie dziekuje bardzo za zainteresowanie tematem. Jutro popatrze dokladnie czy znajde taki kabelek jak piszecie. Dodam rowniez za sekwencja byla instalowana jakies 3 lata temu wiec kable nie powinny byc chyba jakos specjalnie zuzyte- glownie robie krotkie trasy po centrum Krakowa. Mam nadzieje ze chodzi tylko o ten kabelek i uda mi sie go zlokalizowac.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    mapy znikają, mnożnik zostaje.
    Każdy sobie nazywa mapami co chcę.. Faktycznie mapy to raczej punkty zebrane podczas pracy silnika i określające czas wtrysku w funkcji obrotów. Jednak mapami można nazwać i wręcz powinno się nazwać punkty mnożnika. Bo jest to mapa korekcji czasu wtrysku (mnożnika) w funkcji obciążenia obrotów.

    Mniejsza już o nazewnictwo - ważne jest to że to co może się usunąć (i usuwa się) podczas gdy odłączymy AKU nie ma pływu na pracę auta i po kilkunastu km mapa zbierana jest od nowa..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. Jaka instalacja gazowa?:)
    Napisany przez Misiek213 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 212
    Ostatni post: 23-12-2013, 20:08
  2. problem z instalacja gazowa
    Napisany przez kruchy36 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-06-2013, 01:12
  3. Fiat bravo 1.6 16v a instalacja gazowa.
    Napisany przez Maciek91113 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-01-2012, 14:09
  4. jaka instalacja gazowa do bravy 1,6?
    Napisany przez robson1977 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 13-07-2009, 16:04
  5. Instalacja gazowa w Bravo
    Napisany przez adamusss na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-08-2008, 15:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

lpg nie dziala po odpieciu akumulatora

po odpieciu akumulatora nie chodzi na gazie

niedziala lpg brawo

Insalacja lpg czy jest jakis bezpiecznik przestala chodzic

gaz nie dziala po wyladowaniu akumulatora

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl