Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 28
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2011
    Skąd
    Wiek
    35
    Postów
    123
    Auto
    Brava 1,6 16V LPG
    Rocznik
    2001 FL

    Brava i przednie zawieszenie (wahacze, amory, sprężyny)

    Panie i Panowie, od jakiegoś czasu stukało mi w lewym przednim kole i dziś pojechałem na szarpaki. Wyszło mi, że mam walnięty sworzeń wahacza. Z tego, co mi wiadomo, nie da się wymienić samego sworznia - trzeba wymienić cały wahacz. W związku z tym kilka pytań:
    1) Czy wahacze można wymieniać pojedynczo? Mechanik w SKP stwierdził, że drugi wahacz jest w dobrym stanie i nie ma potrzeby go wymieniać, ale wolę zapytać.
    2) Mój Bravolot siedzi z przodu bardzo nisko (prawdopodobnie poprzedni właściciel go obniżył), a jeżdżę po drogach, które nie lubią tego typu modyfikacji - mam już pęknięty zderzak od dołu po niezliczonych przytarciach o glebę, krawężniki itp. Mam już tego dość i w związku z tym postanowiłem wymienić sprężyny z przodu na standardowe. Jako, że przy okazji chciałbym też wymienić amortyzatory z przodu (z lewego delikatnie cieknie olej), koszt tych zabaw będzie dość znaczący, więc postanowiłem, że zrobimy to samodzielnie z kumplem i jego bratem - mechanikiem w garażu przy piwku ;]. Czy do wymiany wahacza, sprężyn i amorów potrzeba jakichś specjalnych narzędzi (nie liczę ściągaczy do sprężyn, bo to mamy na podorędziu )? Czy jest coś, na co powinniśmy uważać, czy wszystko powinno pójść gładko?

    Z góry dzięki za (p)odpowiedzi



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    AD 1 - możesz pojedynczo nie ma znaczenia, ja wymieniałem jeden i wszystko git.
    AD 2 - mój też siedzi nisko i nie wiem czy poprzedni właściciel coś to modyfikował czy ten typ tak ma, ale przyglądając się na inne to też tak siedzą przynajmniej mi się tak wydaje. Raczej nic oprócz ściągaczy nie będziesz potrzebował no i kluczy

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2011
    Skąd
    Wiek
    35
    Postów
    123
    Auto
    Brava 1,6 16V LPG
    Rocznik
    2001 FL
    No właśnie, przyglądałem się innym Bravurom i rzeczywiście, większość z nich siedzi bardzo nisko... Do tego mam alusy 15'', niby na oponach 195/50, więc niezbyt grubych, ale i tak wyglądają, jakby się ledwo mieściły. Najlepiej będzie, jak zrobię parę fotek, wrzucę i niech się znawcy wypowiedzą - a może rzeczywiście nie będę ich ruszał i zmiana amorów wystarczy? ;]

    Nike166 dzięki - czekam na kolejne odpowiedzi

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2011
    Skąd
    Wiek
    35
    Postów
    123
    Auto
    Brava 1,6 16V LPG
    Rocznik
    2001 FL
    DSC00044.JPGDSC00043.JPG
    A oto i zdjęcia obu stron - nie przejmujcie się brudem, opadniętym nadkolem z prawej strony i jakością zdjęć, bo cykałem na szybko lodówką, a Bravurka przejdzie kąpiel i mały lifting w czwartek . Jak sądzicie, czy wymiana sprężyn pomoże go podnieść, czy to normalna wysokość przy 15'' 195/50? Dodam, że miałem akurat szczęście stanąć obok innej Bravy i wysokość była podobna, a tamto auto stało na 14'' 175/70.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Mi się wydaje że za bardzo to go nie podwyższysz.. U mnie jest podobnie na 185/65/R14 (standardowo 185/60).. fotki z wymiany amorków masz w temacie mojego auta - potrzebne są Ci ściągacze i standardowe klucze - nic więcej..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2011
    Skąd
    Wiek
    35
    Postów
    123
    Auto
    Brava 1,6 16V LPG
    Rocznik
    2001 FL
    Oki, w takim razie nie będę kupował sprężyn, bo pewnie niewiele to da. Mam nadzieję, że wymiana amorów z odbojami przynajmniej odrobinę go podwyższy i skończy się przycieranie o każdy krawężnik wyższy niż 4 cm ;]. Znalazłem też w necie świetny poradnik na temat wymiany wahacza w BBM - wrzucę link, bo może komuś się przydać: Wymiana wahacza bravo potrzebne narzedzia klucz - Pokazywarka.pl

    Pozdrosy!

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Pokazane to jest bardzo fajnie tylko żeby to jeszcze tak było wszystko leciutko itp
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2011
    Skąd
    Wiek
    35
    Postów
    123
    Auto
    Brava 1,6 16V LPG
    Rocznik
    2001 FL
    Ano jasne! Nie spodziewam się łatwej roboty, wydaje mi się raczej, że łacina będzie leciała gęsto ;]. Dam znać po skończonej robocie, mam nadzieję, że po tym skończą się problemy.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nom tylko zabawnie ktoś to napisał - co chwilę że wszystko samo łatwo schodzi Najwięcej zabawy za zwyczaj jest z wyciągnięciem sworznia ze zwrotnicy - ja przy następnej naprawie chce sobie taki ściągacz łyżkowy kupić. Potem jest jeszcze tak nagięcie wahacza żeby łącznik dało się wsadzić. Najlepiej całość rób na kobyłkach - odejdą Ci naprężenia drążka! Wymieniałem u siebie wahacze i cała reszta faktycznie dość bezproblemowo.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Potwierdzam, że ze sworzniem jest najwięcej zamotania w tej całej wymianie

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2012
    Skąd
    Łoniów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    brava 1.6
    Cytat Napisał nike166 Zobacz post
    Potwierdzam, że ze sworzniem jest najwięcej zamotania w tej całej wymianie
    znam tę zabawe bardzo dobrze ale ruski klucz zawsze pomagał

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał damiano860 Zobacz post
    znam tę zabawe bardzo dobrze ale ruski klucz zawsze pomagał
    No we fiacie nawet tak, ale młoda ma peugeota i tam ani drgnie takowym narzędziem
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2011
    Skąd
    Wiek
    35
    Postów
    123
    Auto
    Brava 1,6 16V LPG
    Rocznik
    2001 FL
    No i już po wymianie. Wahacz nie okazał się jakoś szczególnie problematyczny, problem był jedynie z odpowiednim go ustawieniem, ale wystarczyło dopieścić tu i ówdzie impulsownikiem kinetycznym z prowadnicą trzonkową (potocznie zwanym młotkiem), aby całość bez zbędnego jęczenia weszła na swoje miejsce. Wesoło za to okazało się przy wymianie amorów - otóż nie dość, że poprzedni właściciel najwyraźniej wymienił je pojedynczo (jeden był Monroe, a drugi jakiejś brazylijskiej firmy na 'c', nazwy nie pomnę), to jeszcze okazało się, że jeden z nich jest wygięty! Przez to lewe przednie koło wystawało mi jakieś 0,5 cm poza błotnik, a jako, że Bravura siedziała dość nisko, praktycznie każdy wjazd w nierówność kończył się przycierką. Po wymianie (również nieszczególnie problematycznej) wszystko siedzi jak ta lala, a ja głupi myślałem, że mam ramę pokrzywioną... Tak czy siak, auto podniosło mi się o dobre 2-3 cm, co jutro udokumentuję zdjęciami, bo nie sposób się nie pochwalić . Teraz tylko na zbieżność, bo ściąga w prawo jak diabli i można hulać ;].

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Dobrze, że wszystko poszło bezproblemowo

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Fajnie że się udało.. Mnie roznosi że coś puka mi w zawieszeniu a za grosz nie wiem co :/
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [zawieszenie] jak skutecznie podwyższyc przednie zawieszenie
    Napisany przez cichociemny na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 19-03-2012, 09:42
  2. Przednie sprężyny
    Napisany przez fajny_tutek na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-07-2011, 21:49
  3. [zawieszenie] wahacze
    Napisany przez manylubin na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-05-2011, 09:58
  4. [zawieszenie] Wahacze przednie - jakie firmy?
    Napisany przez tomxx na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-05-2011, 17:10
  5. [zawieszenie] Wahacze
    Napisany przez staniol504 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 12-02-2011, 18:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wahacz fiat brava

wahacz fiat bravo

przednie wachacze fiat

fiat brava forum

wahacz przedni fiat brava

zawieszenie przednie fiat brava

zawieszenie fiat bravo

fiat brava zawieszenie

zawieszenie przednie fiat bravo

fiat brava zawieszenie przednie

fiat bravo opinie zawieszenie

przednie zawieszenie fiat brava

sprezyny wahacza

wahacze fiat bravawymiana amora siedzenia fiat bravofiat brava sprezynymotoryzacja naprawa fiat brava wymiana wahacza prawysprezyny przednie fiat bravo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl