Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2011
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    35
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v

    Brava - ciekawy problem

    Witam, jestem nieszczęsnym posiadaczem tej klątwy mojego życia z silnikiem 1.6 16V. Opiszę od początku. Po kupnie zrobiony remont za ponad 4 tys. złotych. Dwa tygodnie temu zajeżdżam do znajomych, gaszę auto. Kolejnego dnia odpalam a tu nic. I po kolei: nowe świece bo iskra była za słaba, nowe przewody NGK bo na starych zrobiła się dyskoteka, miały przebicie. Auto po długim kręceniu odpala, wskakuje na 1k obr. i momentalnie gaśnie. Czyszczone wtryski paliwa. Rozrząd na wałkach ok, natomiast gdy sprawdzałem znaki na wałkach rozrządu, pasek rozrządu na wale, pompie oleju i poniżej napinacza jest tak luźny że jestem w stanie zdjąć go ręką. I teraz zonk. KOMPRESJA: 5/5/5,5/5 na każdym z tłoków.

    Proszę o rady bo wykończę się przez ten samochód. To praktycznie drugi nowy silnik. W pierwszym wypadły pierścienie dystansujące wał. Podejrzewam zawory lub popychacze/szklanki?

    P.S Dodam że w bravie po kapitalnym remoncie silnika w górnym wałku coś stukało (zawór/popychacz?). Mechanik kazał mi zalać go nowym, gęstszym olejem i trochę mu wycisnąć. Jednak to nic nie dało.

    Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. Longer2007



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Po pierwsze uderz mechanika w głowę po drugie wszystko musiało się ułożyć, a nie od razu ogień!
    Olej, może mineralnym by CI kazał.
    Obstawiam popychacze skoro słyszalne było od początku. Jedź do tego mechanika z reklamacją niech rozbiera i wymienia wszystko na swój koszt.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Nie mam dobrej wiadomości. Ten pasek powinien być napięty! W żadnym miejscu nie powinien być luźny!
    To właśnie napinacz powinien niwelować ruchy paska i go utrzymywać w stałym napięciu.

    Z tego co piszesz i z tego co się domyślam, możliwe, że mechanik nie dokręcił lub nie prawidłowo napiął napinacz. Napinacz po założeniu, powinien zostać przesunięty do przodu (w kierunku przodu auta) w celu napięcia paska. Dodatkowo ma on takie okienko i element do naciągania go (blisko okienka). Przesuwając tym "grzybkiem" naciągamy sprężynę napinacza. W okienku powinien pojawić się znak (lekko wywiercona dziurka). Dopiero wtedy prawidłowo napięty jest pasek. Najlepiej odpalić jeszcze auto i po krótkiej pracy sprawdzić patrząc w okienko czy widać tam przeskakujący znak. Drobne odchyłki są ok.

    A kompresja 5 to jest zbyt mało. Nie pamiętam ile już dokładnie jest dla tego silnika, ale w silnikach benzynowych stopień kompresji powinien wynosić około 10,5. Moim zdaniem w jakiś sposób poluźnił się pasek (np. przez źle napięty napinacz), zawory się pogięły i nie masz kompresji.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    no dokładnie jak był luźny pasek i mogł przeskoczyc pasek i stracił kompresje - może zawory nie pokrzywione ale coś czuje że pasek przeskoczył
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2011
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    35
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v
    Witam ponownie, sprawa wyglądała tak, że jak napinacz był napięty w sposób jaki narzuca serwis, bardzo coś piszczało z okolicy napinacza. Mechanik powiedział, że zlikwidował ten problem i tak się też stało, piszczenie ustało. Co do ustawienia sam doskonale wiem jak to się robi. Tak jak już napisałem, wczoraj przed ustawieniem rozrządu na znaki pasek na wałkach był naciągniety, natomiast na wale było luźno, dodam, że przed ustawieniem na znaki, było znowu inaczej bo pasek był luźny na górze...

    Jeszcze jedna sprawa, jeśli pokrzywiłyby się zawory to byłoby to słyszalne?

    P.S Gdy podałem w filtr powietrza preparat do czyszczenia kokpitu PLAK to chodził normalnie...

    Dziękuję user'om wyżej za odpowiedzi. Pozdrawiam

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    kolego, przede wszystkim zmien mechanika. najlepiej na tego, na ktorego namiary podalem Ci przy okazji Twojego pierwszego posta na tym forum...

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Po pierwsze wg. jakich cech patrzysz bo na wałkach rozrządu niema cech oryginalnie.
    Z tego co piszesz, to na pewno masz przestawiony pasek i źle naciągnięty, jest to pewne (chociażby można wywnioskować po niskim ciśnieniu) , co do zaworów to zalezy jak sie pogieły, ale teraz jak to juz nie będzie słychać, słychać je tylko przez ułamek sekundy gdy się gną. Uwierz mi przerabialem to nie tak dawno, i mam nadzieje, ze u ciebie skonczy sie na mniejszych problemach Jedno co mogę polecic, to tak jak piszą wyzej.... zmień mechanika
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2011
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    35
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v
    Panowie kompresje sprawdzał mi niedoszły mechanik. Dziś się wkurzyłem, zrobiłem to sam bo nie wierzyłem. Na każdym z tłoków na 100% jest ponad 10.4. Poprawiłem napinacz i auto odpala na cyka od razu gdzie wcześniej nie odpalał i przez moment trzyma obroty po czym gaśnie. Nie mam dobrego pneumata do odkręcenia koła pasowego, bede miał go jutro i sprawdzę znaki na wale. Co do wypowiedzi kolegi wyżej, znaki miałem od samego początku. Swoją drogą, ustawienie rozrządu w bravach mam praktycznie w jednym palcu. O ile dobrze to robię:

    1. Ustawienie tłoka na samą górę (pierwszy od strony rozrządu) oraz ustawienie wałków rozrządu na znaki.
    2. Popuszczenie koła pasowego
    3. Popuszczenie napinacza.
    4. Popuszczenie śruby koła pasowego demontaż koła.
    5. Zdjęcie paska rozrządu.
    6. Ustawienie wału korbowego na znaki.
    7. No i reszta leci już z górki.

    Ustawienie napinacza znam, umiem to zrobić. Ważne żeby jednak ustawić wszystko na znaki.

    To mój sposób i tak robiłem wcześniej gdzie wszystko było ok.

    Jeśli robię coś nie tak to proszę o wiadomość.

    Pozdrawiam.

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Widocznie ktoś te znaki sobie zrobił, bo oryginalnie ich niema, to cały problem, przynajmniej u mnie nikt wcześniej tego nie zrobił
    Co do problemu z autem, to jesli kompresje masz dobrą i odpala na "cyka" to nie będzie to rozrząd, a próbowałeś po odpaleniu przytrzymać go na wyższych obrotach
    Ostatnio edytowane przez egon ; 20-07-2011 o 22:13
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2011
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    35
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v
    Na wyższych obrotach nie mogę tego zrobić bo auto chodzi kilka sekund na 1,5k obrotów i gaśnie. Natomiast po wciśnięciu pedału gazu gaśnie natychmiast. Jeśli to nie będzie to to dlaczego przez ustawieniem napinacza nie odpalał praktycznie w ogóle? (na 10 prób - jedna z powodzeniem)

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Jeśli to rozrząd, to masz strasznego farta, ze nic sie nie stało poważnego, ogólnie dziwnie to wygląda, to zróbmy tak, ustaw rozrząd i zobaczymy o co kaman, jeśli dalej tak będzie się działo to będziemy myśleć dalej, na razie nie odpalaj go dopóki nie sprawdzisz rozrządu.
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2011
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    35
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v
    Jutro wieczorem będę miał więcej informacji na temat rozrządu, więc opiszę co i jak zrobiłem i będziemy kontynuować. Póki co pozdrawiam.

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Czujnik położenia wału sprawdź przy tej operacji miernikiem.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2011
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    35
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v
    Witam, problemem była nieszczelność w układzie paliwowym. Pompka podawała paliwo na zbiornik po czym zlatywało na ziemię. Czarne scenariusze na szczęście przeminęły z wiatrem Dużo szumu a problem śmieszny. Pozdrawiam

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Czyli miałem racje, ze to nie rozrząd
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. brava i problem z obrotami
    Napisany przez 9100konrad na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 06-07-2011, 20:42
  2. [silnik] Fiat Brava 1.6 16v - problem
    Napisany przez longer2007 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 06-03-2011, 19:39
  3. Problem z rozrusznikiem brava 1.6 16v
    Napisany przez babe16 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-09-2009, 12:05
  4. Ciekawy silnik
    Napisany przez lordabarth na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-06-2009, 22:35
  5. problem, brava 1,4 +gaz;
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 22-03-2008, 15:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ustawienie napinacza rozrzadu fiat 1.6 16v

brava 1.6 kompresja

szklanki fiat brava

cecha na wale fiat 1 6 16v

jak ustawic rozrzad fiat brava 1.4 16v

fiat bravo 1.4 rozrzad kierunek

szklanki brava

problem z napinaczem paska rozrzadu fiat bravo

fiat bravo problem z odpaleniem po remoncie silnika

fiat brava 1.6 16v chomikuj

fiat 1 6 znak na wale

brava 1 6 chomikuj

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl