Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 42
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2012
    Skąd
    Radlin
    Wiek
    29
    Postów
    12
    Auto
    Brava 1.6 16v 96r.

    Brava 1.6, Lpg 13,5l/100km, stały sygnał lambdy, ciężej chodzi na pb :(

    Witam wszystkich
    Piszę z problemem dużego spalania Bravy i nie tylko.
    Zaczęło się niedawno gdy kupiłem Brave z gazem po jakimś czasie okazało się że strasznie dużo pali 12,9l/100km, a prowadzę auto oszczędnie. Poszłem do regulacji i fachowiec powiedział że teraz powinno mniej palić bo był całkiem rozregulowany. Gdy przejechałem 100km okazało się że pali jeszcze więcej 13,5l :O do tego jak jadę na zwykłej benzynie to auto w ogóle niema mocy dużo ciężej chodzi niż na gazie :O.

    Wyczytałem na forum że częstym powodem dużego spalania jest sonda lambda więc zbadałem sygnał jaki daje na pb i lpg wyszło że sygnał na obu jest taki sam STAŁY 0,01V :O a powinien skakać sprawdziłem lambde u rodziców w renault thalia na pb i tam sygnał skacze 0,2-0,8V. Kupiłem wtedy nową lambde założyłem grzałki działały na tej starej i na nowej wiec prąd był ale wskazania dalej są stałe :/ 0,04V.

    Znów przeszukałem fora i doszukałem się że może to być wina błędów na ecu i że musiałbym się podłączyć pod nie i je usunąć tylko nie umiem znaleźć 3pinowego złącza pod które mogę się podłączyć.

    Gdyż skończyły mi się pomysły co zrobić z tym spalaniem piszę tutaj i proszę o pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Błędy ECU nie spowodują zaniku wskazań lambdy Natomiast może być tak, że sygnał ten jest zwierany do masy gdzieś i jeżeli jest tam instalacja II generacji to możliwe, że właśnie przez kompa gazu. Dokładnie prześledź jak idzie przewód od lambdy i czy nie ma fizycznego połączenia z kompem gazowym.. Co za gaziarz, że takiej podstawowej rzeczy nie zauważył..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2012
    Skąd
    Radlin
    Wiek
    29
    Postów
    12
    Auto
    Brava 1.6 16v 96r.
    Jeśli dobrze rozumiem to moja lambda ma 4 przewody 2 białe szary i czarny to ten czarny sygnałowy nie może mieć połączenia z tym Stagiem (mam coś takiego) ? 160x114c_komputer-sterownik-lpg-stagl-sta-5059816.jpg czy chodzi o ten szary kabel ?

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    2 białe to grzałka, czarny to sygnał a na szarym jest masa - tak być powinno. Żeś taką fotę wrzucił że pojęcia nie mam co to jest.. Jeszcze raz pytam - II czy IV (sekwencja) generacja gazu? Albo może jeszcze lepiej - 1wsza..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    no włąsnie zrob foto komory silnik - ale w normalnych rozmiarach
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2012
    Skąd
    Radlin
    Wiek
    29
    Postów
    12
    Auto
    Brava 1.6 16v 96r.
    Przejrzałem właśnie co mam pod maską zapewne instalacja II generacji a do tego mam parę fotek do tego monitorowałem dzisiaj sonde lambda przez jakiś czas trochę kręcąc śrubą na parowniku zauważyłem że na 20min monitoringu sygnału pojawiła się oscylacja sondy 2 razy na jakieś pół minuty a co ciekawsze było to na biegu jałowym i jak dodałem gazu to znowu stała wartość :/

    Oto fotki silnika:





  8. #7
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    fajny mix tej instalacji - sruba + krokowiec wiec zapewne lepiej by to działało jako 1 generacja no ale tez napewno da sie tak ustawic aby krokowiec regulował mieszanką no ale to by trzeba zweryfikowac czy sonda napewno działa
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Fakt mix jest dobry po maską Widzę takie coś to nawet myśleć się nie chce Dobry gazownik to może coś z tego ukula na zasadzie rozłączy wszystko i potem będzie podłączał od nowa..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    gdzieś się zapodział rezonator górny

  11. #10
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    boch - co sie podziało ? co to jest i do czego słuzy w bravo ?
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2012
    Skąd
    Radlin
    Wiek
    29
    Postów
    12
    Auto
    Brava 1.6 16v 96r.
    Jestem ciekaw kto i dlaczego montuje takie mixy zamiast prawidłowej instalacji, tylko kłopoty potem z tym.
    No właśnie nie wiadomo dlaczego sonda ma stały sygnał bo mam nową założoną chyba nie obejdzie się bez profesjonalnego gazownika i pustek w portfelu ale 13,5l musi zniknąć bo to bardziej obciąża mnie finansowo

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Sondę najpierw dobrze sprawdź bo może coś zwierać jej sygnał do masy a sama sonda jest sprawna.. Przede wszystkim ktoś kto to ogarnie jak Ty nie czujesz się na siłach..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał yacub Zobacz post
    boch - co sie podziało ? co to jest i do czego słuzy w bravo ?
    rezonator górny to taka plastikowa puszka pomiędzy filtrem powietrza, a przepustnicą. prawdopodobnie wyrzucił ją gazownik. jaką rolę spełnia pod maską, tego dokładnie nie wiem. gdzieś czytałem, że dzięki niemu silnik pracuje ciszej...

  15. #14
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    ale to tylko bbm ma bo u mnie czegos takiego nie ma
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2012
    Skąd
    Radlin
    Wiek
    29
    Postów
    12
    Auto
    Brava 1.6 16v 96r.
    Dzisiaj mierzyłem miernikiem przewody idące od lambdy aż do kompa i niema żadnych oporów sygnały przepływają prawidłowo a lambda dalej ma stały sygnał 0,04V ale czytałem że dawkę gazu ustala krokowiec więc żeby jakoś zbadać czy działa odłączyłem go przed jazdą i co się okazało żadnych zmian ani w obrotach ani w jeździe w niczym czy to znaczy że krokowiec nie działa :O ? Jeśli tak to czy wyczyszczenie go coś pomoże czy musiałbym kupić nowy ?
    Dowiedziałem się od znajomych że za wysokie spalanie może też być odpowiedzialna przepustnica ale to inna bajka bo najważniejsze aby lambda prawidłowo działała i krokowiec czy się mylę ?


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Spalanie chwilowe, l/100km - Fiat Brava/Bravo/Marea ?
    Napisany przez Service90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 26-12-2014, 02:51
  2. [osprzęt silnika] Poszukuje Głowicy do Brava 1.9 TD 100KM
    Napisany przez PictBridge na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-05-2011, 12:57
  3. Sygnał obrotów
    Napisany przez wilczak99 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-10-2010, 10:40
  4. [osprzęt silnika] Wymiana sondy Lambdy
    Napisany przez fellipe82 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-09-2010, 06:39
  5. [silnik] napiecie sondy lambdy wynosi 468,27 mW
    Napisany przez djdamian1988 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-03-2009, 16:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

marea 1.6 wymiana lambda

rezonator gorny fiat marea 1.6

rezonator gorny fiat marea 1.6 wroclaw

wywalenie rezonatora fiat brava

brak napiecia przepustnicy bravo 1.8 16v 96r

fiat siena 16 lambda ile kosztujeto na allegro

gorny rezonator

rezonator dolny brava 16v cena

sygnal lambda

staly sygnal z sondy lambda

lpg brava 1.6

lpg lambda jest stal!

jakie wtryskiwacze lpg do marea 1 6

brava 1 6lpg

wtryskiwacz 2 lub 4 otworkowy fiat bravo

plastikowy rezonator fiat brava 1 2 16v

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl