Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 31
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    9
    Auto
    Brava
    Rocznik
    1996

    Brava 1.6 16v gasnący silnik na luzie

    Witam

    przestudiowałem już kilka for internetowych i mnóstwo tematów na ten temat jednak gdzie czytam to pisze co innego i tak mógłbym wymienić wszystkie rzeczy i dalej nic by nic nie dało

    opisze dokładniej mój problem ponieważ jest nietypowy

    SAMOCHÓD:
    Fiat Brava 1.6 16v rok 1996 , LPG (dodam iż problem dotyczy jak i gazu tak i benzyny)

    PROBLEM:
    Brava gaśnie na luzie, zauważyłem iż gdy dodam gaz i puszczę to wtedy obroty zamiast wrócić na ok 800 spadają do minimum i samochód gaśnie jednak gdy wcisne gaz to momentalnie obroty wzrastają więc nie ma spadku mocy

    KIEDY TO SIE DZIEJE:
    I tu jest problem największy bo na początku myślałem że gdy się nagrzeje , na zimnym chodził ładnie puki nie doszło do około 90 stopni i wtedy wszystko się zaczynało, jednak ostatnio nie ma to znaczenia czasem na nierozgrzanym silniku też mu odwala a czasem na ciepłym nic mu nie jest , więc chyba temperatura już nie ma znaczenia , może coś nie łączy. Ostatnio cały czas gasł musiałem podtrzymywać gazem w korku bo jak puściłem to momentalnie gasł , wjechałem na stację chwile postał i po ponownym odpaleniu nic , obroty na w normie nic nie faluje.

    Dodam iż:
    -jak jest ok to wskazówka obrotów po wciśnięciu sprzęgła opada w miare powoli do 800 i utrzymuje się
    -jek nie jest wporządku to wskazówka po wciśnięciu sprzęgła spada gwałtownie np z 3000 do 0

    DODATKOWE PROBLEMY:
    Może któryś z poniższych ma jakiś związek więc opisuje:
    -czasem na wyłączonym silniku , kluczyk na poz1 miga przygasa kontrolka ładowania
    -czasami rozładowuje akumulator do zera
    -od wymiany rozrządu pół roku temu silnik drga na luzie , jakby nierównomiernie pracował, ale nie stracił na mocy ( na benzynie drgania są bardziej odczuwalne )

    CO ZROBIŁEM:
    -wymieniona cewka, świece, kable zapłonowe, silniczek krokowy


    Chyba solidnie opisałem swój problem
    Prosze o pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    te silniki tak mają. w ASO Ci powiedzą, że to od gazu. wykonają adaptację przepustnicy, każą zrobić ze 40 km bez włączania LPG i później do gaziarza na strojenie gazu. u gaziarza od progu wołasz

    - rozjechały mi się mapy, gaśnie na luzie, pomóż pan.

    jak nic z tego nie wyjdzie zapraszam do tematu poniżej:

    czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    343
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Dokładnie tak. W tych silnikach mapy często się rozjeżdżają.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Moim zdaniem warto sprawdzić okablowanie silnika - może gdzies coś nie łączy i stąd takie efekty. Osobiscie miałem podobny problem, tyle że silnik 1.2. Naprawiłem wiązke kabli i wszystko gra.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    na pewno warto, ale przy aucie z gazem zaleca się najpierw wyregulować gaz. jakby nie było autor tematu powinien wyczochrać u siebie wiązkę pomiędzy przepustnicą, a sterownikiem silnika. jeśli pomoże chociaż na chwilę, to wiadomo co robić

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2013
    Skąd
    tarnow
    Postów
    1
    Auto
    fiat bravo 1,6 16v
    Rocznik
    1996
    Miałem taki problem i go rozwiązałem. Wymiana regulatora ciśnienia paliwa - na listwie kolektora ssącego. Pozdrawiam ! Zibzus

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    ale u kolegi problem pojawia się zarówno na benzynie jak i gazie więc regulator można sobie darować, no chyba że ewidentnie leci paliwsko w wężyka, który wychodzi z regulatora i wchodzi w kolektor ssący.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    9
    Auto
    Brava
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    te silniki tak mają. w ASO Ci powiedzą, że to od gazu. wykonają adaptację przepustnicy, każą zrobić ze 40 km bez włączania LPG i później do gaziarza na strojenie gazu. u gaziarza od progu wołasz

    - rozjechały mi się mapy, gaśnie na luzie, pomóż pan.

    jak nic z tego nie wyjdzie zapraszam do tematu poniżej:

    czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy
    Wczoraj jeździł cały dzień idealnie a zrobiłem 200km

    Dziś dwa razy mi zgasł na skrzyżowaniu do południa a popołudniu gasł ciągle

    Dodam iż instalacja gazowa jest ta starsza nie na wtryski tylko gaz podawany jest do dolotu bezpośrednio

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    9
    Auto
    Brava
    Rocznik
    1996
    Witam ponownie troche pojeździłem i zauważyłem że gdy nie odpinam akumulatora na noc to samochód chodzi elegancko czy to moze być powód???

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A ty odłączasz akumulator? Tym samym kasujesz też mapy wtrysków krótkotrwałych..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    no włąsnie pytanie - po co odłączasz akumulato na noc ? masz za duży pobór prądu i zjada ci przez noc ? chyb ze nosisz aku ze sobą aby go ładowac ?
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    9
    Auto
    Brava
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał yacub Zobacz post
    no włąsnie pytanie - po co odłączasz akumulato na noc ? masz za duży pobór prądu i zjada ci przez noc ? chyb ze nosisz aku ze sobą aby go ładowac ?
    Właśnie czasem rozładowuje się akumulator ale nie wiem czemu , akumulator jest dobry , czasem stał przez 4 dni na mrozie i odpalał a czasem zostawiłem samochód na 3 godziny i rozładował się całkowicie ze aż kontrolki ledwo się swieciły , ale to już inny problem , chociaż wyjaśniła się tamta sprawa

  14. #13
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    hmm dziwne to predzje włąsnie bym sprawdził ucieczki prądu z aku to wtedy nie trzeba bedzie odłączac aku i moze bedzie normalnie jeździł bo komp zapamieta tymczasowe mapki z jazdy
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    9
    Auto
    Brava
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał yacub Zobacz post
    hmm dziwne to predzje włąsnie bym sprawdził ucieczki prądu z aku to wtedy nie trzeba bedzie odłączac aku i moze bedzie normalnie jeździł bo komp zapamieta tymczasowe mapki z jazdy
    Sprawdzam od kilku dni miernikiem czy nie pobiera więcej prądu , ale na razie pobór prądu jest w normie więc puki co nie sprawdzę co jest powodem

  16. #15
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    a jaka dla ciebie jest normaa ? ile mA pokazuje miernik ? pokazywał
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Palio 1,6 16v LPG Na rozgrzanym silniku na luzie gaśnie...
    Napisany przez binioll4 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 20-11-2012, 13:54
  2. gasnące bravo
    Napisany przez hipol na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-09-2012, 18:21
  3. gasnący silnik 1.9 JTD w Stilo
    Napisany przez pablooooo21 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-12-2010, 09:32
  4. JAZDA NA ''LUZIE'' OSZCZEDZA PALIWO??
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-09-2009, 11:18
  5. [silnik] Gasnące Uno
    Napisany przez vinci na forum Uno
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-07-2009, 11:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

co warta fiat brawa z silnikie 1.6 rocznik 1996

problem z gasnacym silnikiem fiat

odlaczam swiece i silnik gasnie fiat brava

fiat bravo nie gasnacy wtrysk

silnik fiat brava 1.6 16 v

brava 1.6 adaptacja

gasnacy silnik-fiat brava

bravo 1.6 mruga ladowanie

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl