Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji

    Brava 1.6 16v - 500 obrotów na jałowym

    "Ogór" normalnie jeździ przyspiesza jednak na jałowym ,co prawda nie od razu, ale po chwili zaczyna schodzić (na ciepłym silniku) na 500-600 obrotów.
    Dziwne, ssanie ma w granicach 1200 obr- chyba norma. czasem zdarza się, że gdy jest letni trzyma 900 obrotów i cacy - postoi chwilę i ma 600 obrotów i "przerywa" .
    No dobra, zokuś. Opowiedz o co chodzi.
    - Chodzi o to,że na tych 500-600 obrotach zaczyna pracować nie równo coś na zasadzie przerywania. Nie jest to falowanie, nie można tego porównać do uszkodzonej świecy, kabli cewki. To trochę tak, jakby na sekundę przestawał pracować.
    - Po dodaniu gazu nie ma problemu wchodzi na obroty.
    Nie gaśnie podczas jazdy.

    Na kompie pamiętam wyszło coś z potencjometrem przepustnicy.
    Nie przyjąłem do tego wagi, ponieważ miałem problem z listwą wtrysku.
    Teraz jednak trochę to denerwuje.
    Na obrotomierzu jest stabilnie. 500-600 obrotów.

    -Nowe świece
    -Cewka
    -przewody
    -Wszystkie filtry. nawet kabinowy! xD
    Dzieje się tak na LPG i na Benzynie.
    Zamierzam wymontować ten potencjometr. Podstawić z działającej bravy, czy trzeba ćoś kalibrować ? Jest on na fasolkach ? Coś na zasadzie kopułki zapłonowej ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    a jaki rocznik tej Bravy? wersja przed czy po lifcie? uzupełnij profil, będzie łatwiej.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    a jaki rocznik tej Bravy? wersja przed czy po lifcie? uzupełnij profil, będzie łatwiej.
    -96' z klimą
    -1.6
    -ELX - 90 konny silnik
    -Metalowy dolot

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    masz taką samą padakę jak ja na dzień dobry odłącz klemę od aku na parę godzin, a później odpal auto i bez dotykania pedału gazu i bez włączonych odbiorników prądu czekasz aż załączy się wiatrak na chłodnicy. później trochę jazdy na benzynie. zobacz co się będzie działo. jak to w niczym nie pomoże, do opczajenia krokowiec i przepustnica. przepustnica z czujnikiem na allegro to koszt ok. 50 zł. nie musisz nic adaptować. sterownik na podstawie odczytu z czujników sam po jakimś czasie ustabilizuje prawidłowe obroty. tak przynajmniej było u mnie.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    masz taką samą padakę jak ja na dzień dobry odłącz klemę od aku na parę godzin, a później odpal auto i bez dotykania pedału gazu i bez włączonych odbiorników prądu czekasz aż załączy się wiatrak na chłodnicy. później trochę jazdy na benzynie. zobacz co się będzie działo. jak to w niczym nie pomoże, do opczajenia krokowiec i przepustnica. przepustnica z czujnikiem na allegro to koszt ok. 50 zł. nie musisz nic adaptować. sterownik na podstawie odczytu z czujników sam po jakimś czasie ustabilizuje prawidłowe obroty. tak przynajmniej było u mnie.
    Mam rozbitą Bravę i mam pełno części Nawet drugi silnik. Mam cały dolot, i jest tam ten potencjometr. Nie posiada on żadnej fasolki ? Jest montowany jak krokowiec?
    Możesz wyjaśnić co da rozłączenie klem ? Rozumiem,ze chodzi o usunięcie mikro napięcia. Jest tak słaby,że na jałowym gdy załączy się wentylator samochód lekko przygasa. - szok. "boch" - cholera dobrze wiedzeic ze nie jestem sam!

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    co da odłączenie klemy? mnie kiedyś tak gaz rozjechał adaptację, że auto zachowywało się w podobny sposób jak u Ciebie. odłączenie klemy na kilka godzin (np na noc) resetuje mapy i silnik znów zachowuje się poprawnie.
    czujnik położenia przepustnicy zamontowany jest dwoma śrubkami na klej. nie ma tam żadnych fasolek. możesz wymienić tylko czujnik, ewentualnie całą przepustnicę.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    AAAA!! Widzisz!
    Czy w II generacji gazu gdzie nie ma sekwencji istnieje mapowanie gazowe ? W sumie to ecu steruje impulsami cewki... Hm. chyba. Może sieje herezje.
    Tak czy siak, dobra. Rozłączę klemę. Czujniczek też zmienię. Dziękuję za odpowiedź!

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    W 2 gen jeśli masz prawidłowo emulowaną sondę lambda mapy rozjechać się nie powinny ale sprawdzić nie zaszkodzi
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    23
    Postów
    1,564
    Auto
    1.6 16V Brava
    To nic dziwnego że w 1.6 od gazu mapy sie rozwalają.. mam kolege co takie rzeczy robi to mówi że co 10 auto to z BBM z rozjechanymi mapami od gazu. Wgranie map tylko w MM bo w Bosch nie da sie wgrac map. tylko zmiana kompa.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    wyjaśnijmy sobie jedną rzecz. nie ma czegoś takiego jak "wgranie map" przez diagnostykę komputerową. wgrania map dokonuje się wyłącznie przez programator i tylko w przypadku uszkodzonego wsadu sterownika. za pomocą programu diagnostycznego można conajwyżej wykasować/zresetować aktualną adaptację sterownika zapisaną w pamięci EEPROM. adaptacja to nic innego jak dopasowanie się sterownika silnika do stylu jazdy kierowcy na podstawie odczytu z czujników i map (wzorców) zapisanych we wsadzie sterownika. do dziś nie mamy jasnej odpowiedzi w temacie czy odłączenie klemy w silnikach 1.6 16V resetuje adaptację. ja uważam, że tak. czuję to po zachowaniu silnika po ponownym podłączeniu aku i uruchomieniu silnika.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    wyjaśnijmy sobie jedną rzecz. nie ma czegoś takiego jak "wgranie map" przez diagnostykę komputerową. wgrania map dokonuje się wyłącznie przez programator i tylko w przypadku uszkodzonego wsadu sterownika. za pomocą programu diagnostycznego można conajwyżej wykasować/zresetować aktualną adaptację sterownika zapisaną w pamięci EEPROM. adaptacja to nic innego jak dopasowanie się sterownika silnika do stylu jazdy kierowcy na podstawie odczytu z czujników i map (wzorców) zapisanych we wsadzie sterownika. do dziś nie mamy jasnej odpowiedzi w temacie czy odłączenie klemy w silnikach 1.6 16V resetuje adaptację. ja uważam, że tak. czuję to po zachowaniu silnika po ponownym podłączeniu aku i uruchomieniu silnika.
    Panowie, mówimy o mapowaniu.
    Nie mam pojęcia czy się rozjechał, czy nie. Jednak odpowiedź Boch'a mnie trochę podtrzymała na duchu.
    Poza tym mapa beznzyny też się rozjechała? To chyba nie możliwe.
    Problem pozostał, jakiś gagatek w fabryce zakleił dość mocno śrubę mocująca potencjometr przepustnicy.
    Odkręcając pękł mi łepek. Jestem w czarnej dupce. - czekam na klej do łożysk, wykręcimy. No, chyba,że klej fiata jest mocniejszy.
    Mam mieszalniczek, wymienione filtry a pali skurczybyk ze 13 litrów. Benzyny też łyka sporo.

    Czy możliwe,że przez uszkodzony potencjometr przepustnicy wóz będzie palił więcej ?

  13. #12
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    23
    Postów
    1,564
    Auto
    1.6 16V Brava
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    wyjaśnijmy sobie jedną rzecz. nie ma czegoś takiego jak "wgranie map" przez diagnostykę komputerową. wgrania map dokonuje się wyłącznie przez programator i tylko w przypadku uszkodzonego wsadu sterownika. za pomocą programu diagnostycznego można conajwyżej wykasować/zresetować aktualną adaptację sterownika zapisaną w pamięci EEPROM. adaptacja to nic innego jak dopasowanie się sterownika silnika do stylu jazdy kierowcy na podstawie odczytu z czujników i map (wzorców) zapisanych we wsadzie sterownika. do dziś nie mamy jasnej odpowiedzi w temacie czy odłączenie klemy w silnikach 1.6 16V resetuje adaptację. ja uważam, że tak. czuję to po zachowaniu silnika po ponownym podłączeniu aku i uruchomieniu silnika.

    ja mowiłem o wgrywaniu map. a nie adaptacji, adaptacja w MM po lifcie z rozłączonym aku daje tyle co nic.. 2 godz dobrze a potem znowu to samo.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    jak się ma skaszanioną instalację gazową to nie dziwota. nawet programowanie sterownika na nowo niewiele pomoże.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    jak się ma skaszanioną instalację gazową to nie dziwota. nawet programowanie sterownika na nowo niewiele pomoże.
    Mówisz ogólnie ,czy mówisz ze mam instalacje do bani ?
    Powiedziałby, raczej że jest wszystko w porząku z instalacją lpg. Żadnych wycieków, żadnych cholernych wtrysków gazu.
    I ogólnie samochód porusza się dobrze.
    Cały czas czekam na nowy czujniczek....
    Czy możliwe, że przez uszkodzony potencjometr przepustnicy wóz będzie palił więcej ?

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Zokolic Zobacz post
    Mówisz ogólnie ,czy mówisz ze mam instalacje do bani ?
    napisałem ogólnie.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Popiskiwanie na jałowym i podczas jazdy
    Napisany przez ArekWolf na forum Stilo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 11-04-2016, 11:25
  2. Drgania kierownicy na jałowym biegu
    Napisany przez Kamil2062 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 04-06-2013, 17:40
  3. Wysokie obroty na biegu jałowym
    Napisany przez Maras 79 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-12-2011, 10:40
  4. falowanie obrotów 1.9 td na jałowym
    Napisany przez lenar90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 30-01-2011, 19:36
  5. Czasem gaśnie na biegu jałowym
    Napisany przez abbott40566 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-12-2010, 14:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl