Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 42
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    56
    Auto
    brava 1.2
    Rocznik
    1999

    brava 1.2 - niedogrzany silnik - większa chłodnica

    Witam, mam bravę 1.2 z 99 roku od niedawna - poprzedni właściciel zamontował w niej z braku dostępnej mniejszej chłodnicę od chyba modelu 1.4 (albo 1.6) i teraz co się dzieje - jadę autem tak te 30 min i temperatura silnika po tych 30 min jest na pierwszej kropce od zera. Do optymalnej temperatury brakuje mu według wskażnika koło 60% - temperatura za oknem utrzymuje się ostatnio w zakresie -8 do -4. Czy to normalne przy takiej temperaturze zewnętrznej? Czy mam się martwić i szukać chłodnicy do 1.2? Nie wiem jak jest przy temperaturze w zakresie np od 0 do 5 stopni, samochód mam dopiero mc. Mechanik który zajmuje się samochodem został o tym fakcie poinformowany i nic w związku z tym. Dodam jeszcze że kabina grzeje się ładnie i szybko.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2013
    Skąd
    Łazy
    Wiek
    29
    Postów
    76
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    1999
    jak w kabina masz cieplo to moze poprostu czujnik temp ci padł i podaje taka temperature? to jaka temp jest na zewnatrz to raczej ma wplyw na to w jakim czasie sie zagrzeje a nie ze jest nie dogrzany,.. ew termostat do wymiany

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    ja mam tez 1,2 i chłodnice z 1,6. wymienilem termostat i temperatura jest na poziomie 90stopni po rozgrzaniu, ogrzewanie jest lepsze, ale nie poprawiło sie drastycznie

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Masz problem nie z chłodnicą, ale z termostatem! Przy sprawnym termostacie silnik nagrzewa najpierw mały obieg układu chłodzenia (z pominięciem chłodnicy). Dopiero po osiągnięciu właściwej temperatury pracy, termostat otwiera większy obieg i płyn przechodzi przez chłodnicę. Tak więc nawet gdybyś miał chłodnicę z Hammera, to termostat będzie regulował utrzymaniem optymalnej temperatury pracy silnika.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    56
    Auto
    brava 1.2
    Rocznik
    1999
    Jutro jadę z narzeczonego autem do mechanika to go podpytam co o tym sądzi - ja jeszcze poobserwuje autko, nie napisałam że na jałowym jak np czekam na kogoś to temperatura potrafi się podnieść do optymalnej dlatego własnie nasunęła mi się myśl że ta chłodnica niedostosowana do silnika za mocno chłodzi. Ale może coś być z tym termostatem, ja się zupełnie nie znam, dlatego pytam.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Awangarda Zobacz post
    nie napisałam że na jałowym jak np czekam na kogoś to temperatura potrafi się podnieść do optymalnej
    Jest to typowy objaw uszkodzonego termostatu.Jest on cały czas otwarty mimo że silnik nie jest nagrzany i pod czas jazdy cały czas jest studzony.W momencie kiedy silnik pracuje a autko stoi,przez chłodnicę nie przelatuje powietrze i jej nie studzi,dlatego temperatura na postoju się podnosi.Wystarczy że wymienisz termostat i będzie po problemie.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    56
    Auto
    brava 1.2
    Rocznik
    1999
    Mechanik dziś oglądał auto i z pełnym przekonaniem mówił że auto zdrowe i nic mu nie jest a temperatura spada przez chłodnice dużą i mogę sobie jakiś kawał kartonu przed chłodnice wstawić przy takich temperaturach. A'propos widziałąm dziś taki jeden wynalazek w jakimś dostawczaku - kawał sklejki do grila podczepiony hehehe. Generalnie to zajmował się chłop(ten mechanik) samochodem po zakupie to on wymieniał płyny filtry i rozrząd i widział tą chłodnice więc już sama nie wiem... Jechać do innego?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Może mechanior ma na zbyciu chłodnicę i dlatego twierdzi, że tam tkwi przyczyna. Sprawność termostatu najlepiej sprawdzić dotykając węża doprowadzającego płyn do chłodnicy (zaraz po odpaleniu silnika). Jeśli wąż nagrzewa się od razu, to znaczy, że termostat jest otwarty (a powinien się otworzyć dopiero po rozgrzaniu silnika, czyli osiągnięciu temperatury ok 90 stopni).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Awangarda najlepiej zrobisz jak zmienisz mechanika a nie chłodnice.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    56
    Auto
    brava 1.2
    Rocznik
    1999
    Nie no on nie widzi problemu w tej chłodnicy - twierdzi że mogę spokojnie jeździć tylko przy takich temperaturach na dworze jak teraz czyli od -5 do -10 jest słabiej ale przy wyższych będzie pracować normalnie. I rzucił pomysł z kartonem hehe. Dziś postaram się pomacać ten wąż doprowadzający wodę do chłodnicy (o ile go znajdę) i napisze spostrzeżenia. A on nawet jakby miał chłodnice( przypuszczam że nawet nie ma do takich starych aut), to interesu na tym specjalnie nie zrobi on tam tylko pracuje i nadzoruje prace od mechaniki samochodowej i chyba elektryki. To duży nowoczesny serwis. A co do jego kompetencji to z reanimacją silnika mazdy 6 poradził sobie wzorowo pół silnika było do wymiany. Tak więc muszę sprawdzić ten wąż i dam znać, a najwyżej jutro skocze do innego mechaniora i zobaczymy co mi powie. Jaki możesz być koszt wymiany tego termostatu razem z robocizną?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2009
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    39
    Postów
    126
    Auto
    Bravo 1,2 16V
    Rocznik
    01.1999 FL
    Przy takich temperaturach i sprawnym termostacie silnik bez problemu się nagrzeje do 90 stopni, tezy tego mechanika to rodem z PRLu.
    Fiat Bravo SX 1.2 82KM 1999
    http://www.autocentrum.pl/awc/panterka/fiat-bravo-1999/

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2013
    Skąd
    Łazy
    Wiek
    29
    Postów
    76
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    1999
    wlasnie po to jest termostat (gdy jest sprawny) ze w małym obiegu czyli nagrzwnica i silnik no i jak masz lpg to parownik, utrzymuje Ci 90st.. jak masz caly czas otwarty to gdy jedzesz ochładza ci płyn chłodnica (czyli obieg duzy).. jesli masz sprawny termostat to zaden kartonik nie potrzebny jest.. bo termostat robi cała robote

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    31
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Koledzy już wszystko powiedzieli a ja jeszcze dopowiem, że jazda na niedogrzanym silniku grozi uszkodzeniem pierścieni tłokowych. Jeśli wskaźnik temperatury nie stoi na połowie skali to jedź do jakiegoś ogarniętego mechanika i wymieniaj termostat.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    56
    Auto
    brava 1.2
    Rocznik
    1999
    Dobra czyli nie ma się co zastanawiać, jutro pojadę do jednego gościa który specjalizuje się w fiatach, a co do linku z allegro to...Wiem tylko tyle że chłodnica jest od niby większego silnika bravy, ten mechanik widział i sam zauważył że jest jakaś większa wpakowana - więc może ktoś mi wsadził chłodnice od tira heheheheh no nic za pół godziny skocze zobaczyć ten wąż czy się grzeje od razu czy nie.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-09-2013, 22:22
  2. Brava 1.9 TD 100KM, płyn się gotuje, wiatraki stoją, chłodnica zimna
    Napisany przez jarek526 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 11-07-2013, 21:19
  3. [silnik] [Brava 1.6 16V] Grzeje się silnik w korkach.
    Napisany przez bizon9ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 18-03-2011, 15:58
  4. Chłodnica Brava JTD
    Napisany przez PaweeeeK na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 29-04-2010, 10:42
  5. [silnik] Silnik skrzypi / stuka na wolnych obrotach Brava 1.
    Napisany przez banioszek123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-02-2010, 09:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tempra maly obieg powietrza

brava td100km nowy termostat niska temperatura

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl