Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 31
  1. #16
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Czujnika padniętego termostatu te auta nie miały, także "marchewa" tego nie wykryje.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2012
    Skąd
    Radom
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Brava 1.2 16V
    U mnie "marchewa" czasami się zapala a mam lipny termostat i najczęściej jeżdżę niedogrzanym silnikiem. Właśnie myślę nad jego wymianą bo ciepło wewnątrz mam dopiero po dotarciu do pracy czyli po 18km. Prawdopodobnie też padnięty czujnik temperatury bo auto nie chce pracować na "ssaniu"

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    marchewa nie zapala się od padniętego termostatu. prędzej od czujnika, ale o tym możesz się przekonać podmieniając czujnik albo jadąc na diagnostykę. jak myślisz nad wymianą temorstatu to przy okazji wymień czujnik. jedna robota.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2012
    Skąd
    Słupsk
    Wiek
    34
    Postów
    60
    Auto
    Fiat Stilo 1.2 16V
    Rocznik
    2003
    Ja bym nie do końca zgadzał się z bochem. Pisałem wcześniej, że miałem podobny problem z marchewką z powodu niedogrzanego silnika. Wystarczyła wymiana termostatu i marchewka nie zapaliła się ani razu do tej pory

  6. #20
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    polecam lekturę podręcznika Józefa Zembowicza "Fiat Brava Bravo" w którym na stronie 31 napisano w miarę jasno czego dotyczy błąd tzw "marchewki". jest to błąd układu wtryskowo-zapłonowego". autor nie wyjaśnie co dokładnie wchodzi w jego skład, ale z pewnością nie jest to termostat, który jest tylko prostym zaworem automatycznym nie posiadających układu samodiagnostyki. nie sądzę o czym wcześniej napisałem aby ECU na podstawie temperatury silnika potrafił zdiagnozować taką usterkę. prędzej obstawiałbym błąd któregoś z czujników. przydatne byłoby w tym momencie odczytanie błędu zapisanego w pamięci sterownika. z pewnością nie będzie to komunikat z zbyt niskiej temperaturze silnika.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    prędzej obstawiałbym błąd któregoś z czujników
    Zgadzam się , że od termostatu nie zaświeci od błędu czujnika to najczęściej jeżeli będzie jakaś przerwa w obwodzie ale czytaj na stronie 119 WKŁ .

    Co do zgaśnięcia marchewy po wymianie termostatu to pewnie ruszenie wiązką przewodów przy jego wymianie , obok jest czujnik temperatury , a zaraz za nim w wiązce miejsce gdzie łączy się masa idąca z ECU z masą idącą na czujniki .

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    jest to błąd układu wtryskowo-zapłonowego"
    Otóż to.. Podpiąć auto do kompa i sprawdzić co tak naprawdę sypało błędami..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #23
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Z tym czujnikiem to też różnie bym powiedział, nie zawsze zapala się błąd...praktycznie nigdy, bynajmniej ja o tym nie słyszałem. Czujnik zawsze będzie podawał jakieś tam wartości problem problem może być jeśli kabel jest odłączony/przerwany. Chociaż i wtedy chyba komputer przyjmuje jakaś neutralna wartość.

    Jedź na komputer i zobacz dokładnie co to za błąd jak koledzy piszą.

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 sierpień 2014
    Skąd
    Kłodzino
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Brava S 1.4 12V
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    miałem u siebie podobnie pod koniec lata. co jakiś czas obroty same z siebie wchodziły na 3 tys. na biegu jałowym. pomagało wyczochranie wiązki elektrycznej w okolicy czujnika powietrza dolotowego. po zaizolowaniu dokładnie całej wiązki na newralgicznym odcinku, problem zniknął. u Ciebie pali się dodatkowo marchewa więc przyczyna może być inna. najlepiej podjechać na diagnostykę. błąd marchewki to niekoniecznie uszkodzony wtryskiwacz.
    A możesz napisac gdzie dokładnie znajduje się ta kostka i gdzie w ogóle jest czujnik powietrza
    Dziekuje z odpowiedź

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    Takie objawu jak pisze Rick to bez podpinanai mozna zdiagnozowac.
    jesli sterownik odczyta temperature ponizej zera to podniesie obroty, jesli bedzei pzrerwa w obwodzie czujnika to podniesie obroty i zapali marchewe.

    teraz ciekawostka.
    Niesprawny, lub brak termostatu w tym silniku może zapalic marchewe.
    jak jeździłem bez termostatu jakis czas to np. po jezdzie w miescie silnik sie nagrzał.
    po wyjaechaniu na trase temperatura spada, wolne oboty ponad 2000 i czasem marchewa.
    po wymianie termostatu wszysko ok

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2014
    Skąd
    wałbrzych
    Wiek
    46
    Postów
    2
    Auto
    fiat marea
    Rocznik
    1997
    niewiem czy przyda sie moja odpowiedz ja mialem problem z marchewą pojechałem na kompa okazalo sie ze cewka padła na 1 cylindrze po wymianie cewki problem znikl a na kompie tez wyskoczyl bład adaptacja sondy okazało sie ze to cewka

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    40
    Postów
    674
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    też tak miałem wymieniłem wtryski mechanik radził dalej marchewka doipiero jak wymieniłem cewke na nową to marchewka zgasła ale mi nie chodził na 1 gar

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2014
    Skąd
    zg
    Wiek
    38
    Postów
    21
    Auto
    brava 1,9 JTD
    Rocznik
    2000
    teraz ja wszystkich zaskocze. Zapalila mi sie marchewa zdiagnozowalem ze zaplila sie przy wylaczonym wentylatorze gdy mialem na zero . Temperatura na desce rozdzielczej w ogole nie podchodzila do gory wskakzowka byla na samym dole. myslalem ze termostat padl lub cos. W momencie gdy otworzylem wentylator na 2 - 3 -4 bieg Temperartura na desce zaczela rosnąć a marchewa zgasła . Auto przy zapalonej marchewie nie mialo zadnych innych objawow jechalo normalnie. Mialem wymieniane wtryski takze myslalem ze cos padlo a tu taka mila niespodzianka. Dodam ze teraz temperatura tez nie jest rewelacyjna wskazowka osiaga 1 moze 2 kreske w osmiostopniowej skali . Drugą nawet rzadko. Co moze być problemem? czujnik temp? czy termostat?

  15. #29
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Dziwnym jest, że temp. zaczęła rosnąć po włączeniu wentylatora, aczkolwiek Twoje objawy wskazują na padnięty termostat.

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2014
    Skąd
    zg
    Wiek
    38
    Postów
    21
    Auto
    brava 1,9 JTD
    Rocznik
    2000
    tak zdecydowanie zaczela rosnać i marchewa zgasła. a nie czujnik temperatury ?


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Brava 1.4 12V - nie pali na zimnym, marchewka i świece - przewody
    Napisany przez savi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 12-12-2012, 12:36
  2. Brava 1.6 16v 103km Mega niewiadoma - obroty niskie
    Napisany przez dlugi841 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 04-12-2012, 13:12
  3. Mega problem z wysoka temperaturą - Brava 1.2
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 11-09-2012, 18:03
  4. Problem z mocą i marchewka na desce.
    Napisany przez tobek85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 28-08-2010, 17:23
  5. Problem!! Marchewka!! Pomocy!!
    Napisany przez tomek9181 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-08-2010, 10:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

brava 1.2 marchewa

swiecaca sie marchewka fiat siena przyczyna

fiat siena termostat nie dziala jaka przyczyna

swieci marchewka brava 1.2

fiat pojawiajaca sie marchewka

fiat brava podczas jazdy swieci marchewka

brava 1.4 czasem zapala sie marchewka

swiecaca marchewka przyczyny

Marchewa fiat siena 1.2 przyczyna

wymiana termostatu w fiacie brava 1.2 16v ile kosztuje

fiat bravo 1 2 jaka jest optymalna temperatura

wymiana termostatu fiat bravo 1.2 16v 2012 rok

wymiana termostatu fiat brava 1 2 16v

wymiana termostatu w fiacie brava 1.2 16v

fiat brava 1.2 16v optymalna temperatura

niedogrzany silnik Fiat Brava 1.2

fiat brava marchewka przyczyny

brava marchewka podczas jazdy na gazie

brava 1.2 co oznacza marchewka

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl