Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 26
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2012
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Brava 1.2

    Brava 1.2 16V dziwne stukanie, zawieszenie sprawdzone

    Witam wszystkich,
    Mam problem z moim Fiatem Brava 1.2 z 99 roku. Podczas jazdy przy skręcaniu w prawo spod auta dochodzą dziwne stuki aż do momentu kiedy wyprostuję koła. Zauważyłem że stuki się nasilają im większe obroty ma silnik czyli im szybciej jadę. Dodatkowo podczas ruszania (najczęściej na zimnym silniku) czasami strasznie szarpie autem, taka sama sytuacja jest gdy jadę i nagle puszczę pedał gazu, od razu jest szarpnięcie. Na początku myślałem że te stuki są spowodowane uszkodzonym prawym przegubem ale po wymianie okazało się że nie rozwiązało to problemu. Po wizycie na stacji kontroli pojazdów okazało się że nie ma żadnych problemów z zawieszeniem, wizyta na innej stacji to potwierdziła. Mechanik powiedział mi, że w takim przypadku można wymieniać części po kolei metodą prób i błędów ale wolałbym zacząć od najbardziej prawdopodobnego scenariusza żeby nie zostać bankrutem.
    Proszę o informację czy ktoś się spotkał z takim problemem.
    Z góry dziękuję za zainteresowanie się sprawą.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Jeśli trzymasz gaz i szybko puszczasz a autem szarpie to jest to jedna z poduszek pod silnikiem i/lub skrzynią biegów. Ale raczej skrzynia biegów, z tym, że nie wiem ile ani gdzie dokładnie one są w 1.2.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2012
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Brava 1.2
    A jeśli chodzi o to dziwne stukanie podczas skręcania w prawo to powodem może być wybita któraś z poduszek?
    Ostatnio edytowane przez odziem ; 29-07-2012 o 13:30

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Raczej nie. Za stuki przy skręcaniu zazwyczaj odpowiadają przeguby, ale jeśli to nie to to nie wiem.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2012
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Brava 1.2
    Wymieniłem prawy przegub na nowy i stukanie nie zniknęło, a jest taka możliwość że przy skręcaniu w prawo odzywa się lewy przegub?

  7. #6
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Tak na prawdę czy skręcasz w prawo czy w lewo zużyty przegub da o sobie znać. Ale powinno być słychać czy klekocze prawy czy lewy. Jeśli wymieniłeś jeden przegub a klekocze dalej przy skręcaniu, to prawdopodobnie drugi też padł (przeguby powinny zużywać się równomiernie, jak hamulce).

  8. #7
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    980
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Podobne objawy daje uszkodzenie łożyska jednego z kół oraz uszkodzenie skrzyni biegów (mechanizmu różnicowego).
    Jedno i drugie da się zdiagnozować bez wymiany. Szukaj dobrego mechanika, taka moja rada.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Podobne objawy daje uszkodzenie łożyska jednego z kół oraz uszkodzenie skrzyni biegów (mechanizmu różnicowego).
    Nie wiem jak daje o sobie znać uszkodzony mechanizm różnicowy, aczkolwiek zużyte łożysko "buczy" proporcjonalnie do prędkości, niezależnie od skręcenia kół.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Jak szarpie autem przy puszczaniu nogi z gazu i jest takie charakterystyczne walnięcie to poduszka skrzyni biegów. Przerabiałem to jakoś w styczniu, koszt poduszki to 120 zł FEBI.

  11. #10
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    980
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Niekoniecznie, łożysko może być zużyte że tak powiem "jednostronnie" - we Fiatach potrafi być cicho "na wprost" (a hałasuje przy skręcie - inny rozkład obciążenia), natomiast w takich np. Skodach często "cichnie" przy minimalnym nawet skręceniu kierownicy. Ale łożysko (hałas) z jednej strony daje się zlokalizować podczas jazdy, dopiero przy uszkodzonych dwóch można mieć wątpliwości co do źródła dźwięku.
    Mechanizm różnicowy też ma łożyska, w położeniu "na wprost" są zupełnie inaczej obciążone niż przy skręcie - zresztą cały ten mechanizm jest mocniej obciążony dopiero przy skręcie, i wtedy ujawniają się jego uszkodzenia.

    Poduszka skrzyni biegów albo silnika to dość prawdopodobna przyczyna "szarpania", bardzo łatwa do sprawdzenia.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    To u mnie w takim razie jest też do wymiany - podczas puszczania gazu czuć takie lekkie "pyknięcie" oraz auto szarpie przy próbie szybkiego ruszenia spod świateł - jak ruszam delikatniej to jest git. Tylko która to poduszka? Silnik ma dwie i skrzynia chyba też dwie...

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Na skrzyni masz jedną, przy silniku 2. Na skrzyni najłatwiej sprawdzić w kanale i łapiesz za łapę od poduszki szarpiesz i zobaczysz czy jest zerwana czy dobra.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    No i niestety mam do wymiany prawdopodobnie obydwie poduszki skrzyni. Tak, są dwie na skrzyni i dwie na silniku Ciężko się to wymienia?

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Na skrzyni to raczej bez kanału się nie obejdzie... trzeba pamiętać o podparciu lub podwieszeniu silnika ze skrzynią podczas wymiany.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Kanał jest, nie ma problemu, tylko przyglądałem się dziś na to i wcale przyjemnie wymiana nie wygląda ;/


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [zawieszenie] Stukanie
    Napisany przez staniol504 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 06-07-2013, 16:48
  2. Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 18-08-2012, 20:11
  3. Brava 1.6 16V dziwne odgłosy z silnika po nagrzaniu do temp. optymalnej
    Napisany przez Virusek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 23-02-2012, 23:30
  4. Brava 1.9 JTD 105 - dziwne zachowanie na jałowych obrotach.
    Napisany przez maras na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 09-03-2011, 20:34
  5. Pompa Vacum - dziwne stukanie
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 31-07-2009, 16:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

przegub fiat brava 1.2 16v

pukanie przegubu fiat brava

przegub fiat brava 12 16v

fiat brava 1.2 16v poduszki

dzwine pukanie podczas jazdy

gdy ruszam kierownica slychac pukanie z prawej strony fiat brava

fiat brava 1.2 16v cykanie

poduszki silnika fiat bravo 1.2

stuki w silniku przy skrecie stilo 1 2

stuki przy skrecaniu fiat brava

zawieszenie fiat bravo 1 2

bravo fiat stuka przy skrecie

marea poduszka skrzyni stuka

fiat brava dziwne stukanie po obu stronach

poduszka silnika fiat bravo 1.2

fiat brava 1.2 stukanie w silniku

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl