Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2013
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    30
    Postów
    4
    Auto
    Brava 1.2 16V
    Rocznik
    1999

    Brava 1.2 16V '99 - poszukiwany tester co2 w płynie chłodniczym - PILNE

    Witam.

    Przepraszam, że od razu tego typu błagalny wątek, ale jestem w kropce. Pojawił się u mnie od paru miesięcy problem "bulgotania" po odpaleniu silnika. Bulgocze z okolic nagrzewnicy. Płynu nie ubywa, a jeśli już, to ilości minimalne (niemierzalne względem jego rozszerzalności cieplnej). Mechanik poprosił mnie, abym poszukał stacji, gdzie wykonają mi pomiar na obecność CO2 w płynie chłodnicznym. Można to zrobić czymś takim: 300_0_productGfx_f2043b3c6aad81f32b97d51e37abacfd.jpg Niestety, żadna stacja kontroli pojazdów do jakiej uderzyłem nie posiada takiego urządzenia. Odesłano mnie do ASO. Niestety, bydgoski Autex również czegoś takowego nie posiada.

    Nie uśmiecha mi się jednak wydawać ponad 300 zł na tester, którego użyję 1 raz. Pytam więc nieśmiało... :

    Czy któryś z forumowiczów posiada takowe urządzenie ? Jestem z Bydgoszczy, ale w rozsądnych granicach mogę podjechać gdzieś dalej. Oczywiście odwdzięczę się jakimś trunkiem (do ustalenia ). Z góry dziękuję za wszelką pomoc, również informację gdzie takowe urządzenie mają.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,121
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał darks86 Zobacz post
    Mechanik poprosił mnie, abym poszukał stacji, gdzie wykonają mi pomiar na obecność CO2 w płynie chłodnicznym.
    Że niby po co ? Podejrzewa awarię głowicy? Jeśli bulgocze płyn , to pierwsze co wypadałoby porządnie odpowietrzyć układ, zostało to poczynione przez mechanika?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    33
    Postów
    54
    Auto
    Fiat brava 1999, 1.2 16v
    Dokładnie obejrzyj jeszcze chłodnice. Mi też ciągle bulgotało, płynu prawie nie ubywało ale były małe wycieki w chłodnicy na bokach i tam układ łapał powietrze. Po wymianie chłodnicy OK.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2013
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    30
    Postów
    4
    Auto
    Brava 1.2 16V
    Rocznik
    1999
    Ano głównie dlatego, że bulgotanie potrafi nagle ustąpić i pojawić się np. po dwóch dniach. Potrafi bulgotać non stop podczas ruszania albo tylko na zimnym silniku. Odpowietrzany był nawet dzisiaj - wydawało się, że jest ok, ale po godzinie jeżdżenia znów mam lekkie bąbelkowanie. Podejrzewam, że może być problem z UPG - na tyle niewielki, że nie objawia się ani kopceniem, ani masłem pod korkiem / olejem w płynie, ani zauważalnym ubywaniu płynu. Nigdzie na złączeniach przewodów nie widzę miejsc, gdzie płyn mógłby uciekać, a sprawdzałem również gdy ciśnienie jest duże. Przewody od chłodnicy takie, jakie powinny być. Grzeje idealnie, moc silnik ma taką, jaką miał zawsze. Problem zauważyłem już w lutym, ale początkowo sądziłem, że woda w kanałach odpływowych siedzi. Później zrozumiałem, że ja takowych kanałów (w postaci komór) nie posiadam. Pomiar kompresji silnika nie ma w tym wypadku większego sensu, bo jeśli przez UPG przesączają się spaliny, to będzie to w tej chwili ilość niezauważalna - auto ma już ponad 13 lat, więc ewentualne minimalne odstępstwa w kompresji nie muszą wskazywać na jej awarię. Co ciekawe - u mechanika objaw był taki, że płyn jakby się minimalnie "cofnął", w efekcie wskazywał stan minimum. Mechanik pierwsze co zrobił, to uzupełnił i później sprawdzał. Objaw bulgotania nie pojawił się. Auto odebrałem, 2-3 dni jeździłem - żadnego problemu. Wczoraj problem wrócił.

    Zbliżają mi się wakacyjne dłuższe wyjazdy, zwykle z pasażerami. Silniczek jest mały, więc wiadomo, że na trasach lata na wysokich obrotach. Nie chcę mieć cyrków daleko od domu, a poza tym - szkoda mi auta. To bardzo udana sztuka, która mimo 13 lat na karku ma jedynie 110k km wyjeżdżone. Jeśli to tylko zaciąganie powietrza którymś miejscem, to luz, mogę spokojnie jeździć i naprawić w stosownym terminie. Chcę być jednak świadom co powoduje tą usterkę.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,636
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Popytam znajomych może mi ktoś coś odpisze wtedy dam znać.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2013
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    30
    Postów
    4
    Auto
    Brava 1.2 16V
    Rocznik
    1999
    Właśnie wróciłem z garażu, gdzie walczyłem z odpowietrzaniem. Najpierw na zimnym silniku tworząc ciśnienie w zbiorniczku (wężyk + dmuchanie), niestety nie mam takiej wprawy jak mój mechanik, więc efekt był gorszy niż przed tą operacją. Później zacząłem odpowietrzać na odpalonym i nagrzanym silniku (do momentu włączenia się wentylatora). Tutaj efekt był znacznie lepszy - sporo powietrza wypchnęło i ogólnie efekt bulgotania prawie ustał (raz po raz takie wyczuwalne z uchem przy desce jedno bulpnięcie od razu po odpaleniu). Zauważyłem za to dziwne "syczenie/bulgot" z okolic korka zbiorniczka wyrównawczego - silnik był wówczas zgaszony, chociaż rozgrzany prawie do normalnej temperatury. Czy możliwe aby korek był przyczyną takich cyrków ? Jeśli dobrze rozumiem, to powinien on "puszczać" dopiero po przekroczeniu określonego ciśnienia w układzie. Tymczasem raz na rozgrzanym silniku odkręcenie skutkuje syknięciem, a innym razem odkręcam nim nakrętkę wody mineralnej.

    Jutro spróbuję uderzyć do innych, teoretycznie solidnych ASO, np. Toyoty w Osielsku.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2013
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    30
    Postów
    4
    Auto
    Brava 1.2 16V
    Rocznik
    1999
    Znalazłem odpowiedni warsztat. Jakby ktoś szukał, to Yama w Osielsku. Niestety dopiero w piątek mają wolny termin.


 

Podobne tematy

  1. [elektronika] kompleksowy tester Examiner I , Smart Fiat Lancia Alfa Romeo+oprzyrządowanie
    Napisany przez autoscan na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-09-2013, 23:42
  2. problem HAMULCE . PILNE! brava 1.6 16V
    Napisany przez CichyJerry na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 12-02-2013, 12:28
  3. Gaśnie podczas jazdy Fiat brava 1.6 16V PILNE
    Napisany przez slawol1994 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post: 22-11-2012, 07:25
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 17-12-2011, 18:13
  5. zacieki odbarwienia na szybie po płynie do spryskiwaczy
    Napisany przez arkos82 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 13-12-2010, 19:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tester co2

sprawdzanie dwutlenku wegla w plynie chlodniczym

test na tlenki w plynie chllodmiczymtest na dwutlenek w plynie chlodniczymco2 w chlodnictwiejak sprawdzic czy nie ma dwutlenku wegla w plynie chlodniczymgdzie. kupie tester co2

Tagi dla tego tematu